2-jakoinen ohjelma

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä mietin sitä siltä kannalta, että tulee lihaksille vaihtelua eri liikkeiden muodossa. Siis oikeastaan samat liikkeet, mutta erilailla toteutettuna. Saisi lihakset uutta ärsykettä ja muutenkin parantaa ehkä omaa motivaatiota silloin tällöin muuttaa hieman erilaiseksi salipäivän kulkua. En usko, että tuo muuttaa treenin tehokkuutta mihinkään, eli toiminee ihan yhtälailla hyvin. Vai olenko nyt ihan hakoteillä tässä..?

Oletan, että lihakset kasvaa ja sarjapainot nousee jos ohjelma toimii tosi hyvin. Siinä tapauksessa lihakset ei kaipaa mitään uutta ärsykettä ainakaan sillä hetkellä. Tietty vaihtelu voi olla suotavaa ihan treenin mielekyyden kannalta kuten itsekin totesit. Itse en välttämättä tuossa tilanteessa vielä ohjelmaa muokkaisi, mutta jos oikeasti rupee tympimään niin voithan kokeilla vähän vaihdella niitä liikkeitä ja palata sitten takaisin jos ei ollutkaan hyvä.

mitä haittaa/hyötyä jos korvaan penkin->käsipainopenkillä tossa elaston 2-jakosessa ohjelmassa, pitäskö siihen sitte vielä lisätä jotaki liikkeitä lisäksi?

mitä haittaa/hyötyä jos korvaan penkin->käsipainopenkillä tossa elaston 2-jakosessa ohjelmassa, pitäskö siihen sitte vielä lisätä jotaki liikkeitä lisäksi?

Hyvää vaihtelua... Itekkin vaihdoin. Ei siihen mitää lisäks tarvii, teet vaan normi penkin käsipainoilla

Eikä siitä ainakaan mitään haittaa ole, itelle se sopii hyvin ja omasta mielestä tuntuu että tulokset nousee taas vähän nopeemmin rinnalle

Threadin alussa oleva systeemi kaks jakosesta nii onko siinä tarkotus tehä kahtena päivånä eka noi 1a ja 1b ja sit seuraavina kahtena päivänä noi 2a ja 2b? jos reenipäivät on su,ma,ke,to?

Kotisallilla kun "jumppaan" niin mikä olis noille reiden ojennuksille ja koukistuksille parhaat korvaavat liikkeet. Prässi/hack löytyy.

Kuinka pitkään olette 2 jakoisella treenannut putkeen? Eli samalla ohjelmalla?
Useinhan sitä sanotaan, että treeniohjelmaa pitäisi vaihtaa muutaman kuukauden välein.

Itse olen treenannut 2 jakoisella nyt semmoisen 4-5 kk, jonka välissä tein 3 jakoista 6 vkoa, mutta ei ollut mun ohjelma.
Riittäiskö se vaihteluksi treeniin, että vaihtelisi parin viikon välein toistoalueita ja liikkeitä taas kuukauden tasolla. Esim. Kyykky->etukyykky?

Treenissä tapahtuu tulosta kuitenkin, joten olisiko ennenaikaista vaihtaa esim. 4 jakoiseen, jossa on omat hyvät ja huonot puolensa

Tätä on varmaan kysytty jo tuhat kertaa, mutta tarttuuko tällä ohjelmalla lihaakin samalla? Vai onko tämä puhdas voimaohjelma?:confused:
Kiitos ja anteeksi

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tätä on varmaan kysytty jo tuhat kertaa, mutta tarttuuko tällä ohjelmalla lihaakin samalla? Vai onko tämä puhdas voimaohjelma?:confused:
Kiitos ja anteeksi

Tulee lihasta kunhan syö oikein ja lepää tarpeeksi. Ei tämä mikään voimaohjelma ole.

Joo, bodaamiseen oon ite tätä ohjelmaa käyttänyt. Voimalajeihin on sitten omat ohjelmansa.

Kuinka pitkään olette 2 jakoisella treenannut putkeen? Eli samalla ohjelmalla?
Useinhan sitä sanotaan, että treeniohjelmaa pitäisi vaihtaa muutaman kuukauden välein.

Itse olen treenannut 2 jakoisella nyt semmoisen 4-5 kk, jonka välissä tein 3 jakoista 6 vkoa, mutta ei ollut mun ohjelma.
Riittäiskö se vaihteluksi treeniin, että vaihtelisi parin viikon välein toistoalueita ja liikkeitä taas kuukauden tasolla. Esim. Kyykky->etukyykky?

Treenissä tapahtuu tulosta kuitenkin, joten olisiko ennenaikaista vaihtaa esim. 4 jakoiseen, jossa on omat hyvät ja huonot puolensa

Itse en tuossa tilanteessa pistäisi koko ohjelmaa vaihtoon. Nuo sun mainitsemat muutokset riittää mun mielestä ihan hyvin.

Vaihtelua haluaville Brooks Kubikin ohjelmaa

Brooks Kubik 2 Day Per Week Program

Day 1

Squats 4x5
Bent Over Rows 4x5
Standing Strict Press 4x5
Farmer's walk (one time)
Bent legged situp 2x8-15
Auxiliary work for biceps, calves, and neck (optional)

Day 2

Bent legged deadlift, straight legged deadlift, power clean, power pull, or power snatch 4x5 (or 5x3 for cleans, pulls, or snatches)
Bench Press (barbell or dumbbell)(or floor press) 4x5
Sandbag Walk (one time)
Side bends 2x8-15
Auxiliary work as on Day 1 (optional)

^Aika kiva 2-jakoinen toi. Noi farmarikävelyt sun muut on varmaan mielenkiintoinen lisä. Ainoastaan olkapäiden palautuminen on vähän kysymysmerkki tossa.

Oma ohjelma on samoja teitä tapaileva ja siinä kans on mukana nuo farmarikävelyt. Ei paljoa forkkuja tarvi erikseen treenata :D

Teen tällä hetkellä kolmijakoista ohjelmaa neljästi viikossa, neljäs päivä menee yleensä penkki- + tempaustekniikkapäivänä ja ajattelin että kaksijakoisella saisi ehkä vähän järkevämmän jaottelun treeneihin. Alla eka versio ohjelmasta työntävä/vetävä jaolla suunnilleen samoilla liikkeillä mitä nykyään teen. Viikon kaksi ensimmäistä treeniä on tuossa lyhyempää sarjaa isommilla painoilla, jälkimmäiset sitten kevyemmät. Onko järkeä?

1A

Takakyykky 3-5 x 3
Penkkipunnerrus 2 x 6
Kapea penkki 2 x 6
Pystypunnerrus tangolla 2 x 6

2A

Maastaveto 3-5 x 3
Hyvää huomenta 2 x 6
Kulmasoutu käsipainolla 2 x 8
Leuanveto 4 x max

1B

Etukyykky 3 x 6
Hack -kyykky 3 x 10
Vinopenkki käsipainoilla 3 x 8
Ranskalainen punnerrus 3 x 10

2B

Tempaus 5 x 3
Reverse hyper 2 x 10
Reidenkoukistus maaten 2 x 10
Hauiskääntö scott 3 x 10

Hack-kyykky pois ja jotain järkevää tilalle. 1A treenin kolme punnerrusliikettä putkeen on myös melkoisen kyseenalainen homma. Kapea tai tavallinen penkki pois. Niin ja yläselkää tulee viikkotasolla todella vähän.

1a reeniin niin kapea penkki vaikka dippiin, niin voi jättää pystypunnerruksen pois tais sit teet pull-over-ranskalais yhdistelmän ennemmin. Tälläkin tapaa reenattu ja mulle mielekäs ja kun viimeset 5 vuotta mennyt kuulan kans touhutessa niin teen koko ropan läpi 3 viikossa läpi et mulle täömmönen on jo arki päivää :dance: ja jos saatte jostain käsiinne massaa ja voimaa kirjaa niin siinä on kans tarinaa tästä reenistä ja 1 jakoisesta, itse meinaan ostaa het kun tuon kirjan vaan löydän. Eka kisoihin 21 kesäsenä loppina reenasin kesän 1 jakoisella 3 kertaa viikkoon ja lihaa tuli :fuckyeah:

Jaloille:

1a: Takakyykky/Etukyykky
1b: Mave

2a: Prässi/Hack
2b: SJMV

Kiitos, vielä jos sais kommentin vatsojen ja pohkeiden tekemiseen, eli jos pohkeet siirtäis punneruspäiviin? Vai onko tossa ideana että torso saa liikaa osumaa jos vatsat&selät samana päivänä?

Tarkoitus olisi tehdä 2-jakoista kolme kertaa viikkoon.

Suunnittelin jotain tällaista:
yläkroppa
penkki 3x5
vinopenkki kp/flyes 2x10-12
leuanveto (leveä myötäote) 3xmax/kulmasoutu 3x5
alatalja/ylätalja 2x10-12
pystypunnerrus tanko/kp 3x10-12
hauiskääntö 3x10-12
ranskalainen punnerrus/pushdown taljassa 3x10-12
olankohautukset 3x10
forkkuja?

alakroppa
kyykky/mave 3x5
SJMV/prässi 2x10-12
reidenkoukistukset 2x15
reidenojennukset 2x15
pohkeet seisten/istuallaan 3x15
vatsat

Ajattelin siis tehdä siten, että MA-yläkroppa, KE-alakroppa, PE-yläkroppa, MA-alakroppa, KE-yläkroppa, PE-alakroppa jne. Ja kauttaviivalla erotettuja liikkeitä vaihdella jokatoiseen treeniin.

Onko ohjelmassa jotain parannettavaa? Kiitos vastauksista jo etukäteen. :)

Suositut

Back
Ylös Bottom