2-jakoinen ohjelma

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Mä en ole pitkään aikaan tehnyt mitään muuta rinnalle kuin normi penkkiä. Paras liike siihen mielestäni.
Ownaan nyt teidät molemmat, ja sanon että näiden yhdistelmä on paras. Perusliikkeenä tankopenaa rinnalle, jolla saa ihan tappavan hyvän venytyksen ja apuliikkeeks kässäripenkkiä, jolla saa ihan tappavan hyvän supistuksen.

Ownaan nyt teidät molemmat, ja sanon että näiden yhdistelmä on paras. Perusliikkeenä tankopenaa rinnalle, jolla saa ihan tappavan hyvän venytyksen ja apuliikkeeks kässäripenkkiä, jolla saa ihan tappavan hyvän supistuksen.

Hmm.. kuulostaa jotenkin tutulta. Jostain olin lukevinani sellaisesta ohjelmasta missä oli rinnalle tankopenkki ja sit toisessa treenissä käsipainoilla, mutta taisi olla vinopenkki. Joku 2-jakoinen ohjelma.

Hmm.. kuulostaa jotenkin tutulta. Jostain olin lukevinani sellaisesta ohjelmasta missä oli rinnalle tankopenkki ja sit toisessa treenissä käsipainoilla, mutta taisi olla vinopenkki. Joku 2-jakoinen ohjelma.

ja on luultavasti ainoa sellainen maailmassa

Hehehe :D Mä ajattelin vaan kato testata, että muistatko sä enää mitä sun ohjelmaas kuuluu.

Jebulis, ite oon tehny nyt jo pidempään 1-jakoisia reenejä aina kun salille jaksaa vääntäytyä ja siinä ainoaksi liikkeeksi rinnalle olen valinnut penkin. Mutta turha näistä on täällä jauhaa.

Suosittelen että teet 1A lauantaina, 1B tiistaina, 2A keskiviikkona ja 2B torstaina. Ite teen tällä hetkellä ma/ke/to/pe -tyyliin ja hyvin jaksaa, tärkeintä on mielestäni välipäivä tuossa 1A:n ja B:n välissä.

Mitä mieltä olette tällaisesta treenistä?

TREENI 1a

Penkkipunnerrus tanko 4x
Kyykky 5x
Military press seisten 4x
Niskan takaa ojennus yhdellä kädellä 3x
Vatsarutistus 3x

TREENI 1b

Leuanveto 3x
Kulmasoutu kp 3x
Mave 5x
Hauis hammer kp 3x
Viparit taakse 2x

TREENI 2a

Vinopenkki kp 4x
Ristitalja 3x
Viparit sivulle 4x
Pushdown 4x
Jalannostot 3x

TREENI 2b

Ylätalja 4x
Alatalja 4x
Hauis tanko(kapea ote) 4x
Facepull 2x

Alkuun tein muutaman kuukauden täsmälleen elaston treenin mukaisesti. Ranskalaisesta punnerruksesta tuli kyynärpäät kipeäksi, joten sen jätin ainakin vähäksi aikaa pois.
Mietin myös sen korvaamista kapealla penkillä treenissä 1A mutta taitaa tulla liikaa punnerrusta yhteen treeniin.
Jalat ovat mielestäni kehittyneet parhaiten 4kk aikana kun olen tätä tehnyt, joten olen vähän aikaa tehnyt 2A ja 2B treenit ilman jalkoja.
Onko tämä järkevää? Riittääkö jaloille kyykky ja mave kerran viikkoon?

Mitä mieltä olette tällaisesta treenistä?

TREENI 1a

Penkkipunnerrus tanko 4x
Kyykky 5x
Military press seisten 4x
Niskan takaa ojennus yhdellä kädellä 3x
Vatsarutistus 3x

TREENI 1b

Leuanveto 3x
Kulmasoutu kp 3x
Mave 5x
Hauis hammer kp 3x
Viparit taakse 2x

TREENI 2a

Vinopenkki kp 4x
Ristitalja 3x
Viparit sivulle 4x
Pushdown 4x
Jalannostot 3x

TREENI 2b

Ylätalja 4x
Alatalja 4x
Hauis tanko(kapea ote) 4x
Facepull 2x

Alkuun tein muutaman kuukauden täsmälleen elaston treenin mukaisesti. Ranskalaisesta punnerruksesta tuli kyynärpäät kipeäksi, joten sen jätin ainakin vähäksi aikaa pois.
Mietin myös sen korvaamista kapealla penkillä treenissä 1A mutta taitaa tulla liikaa punnerrusta yhteen treeniin.
Jalat ovat mielestäni kehittyneet parhaiten 4kk aikana kun olen tätä tehnyt, joten olen vähän aikaa tehnyt 2A ja 2B treenit ilman jalkoja.
Onko tämä järkevää? Riittääkö jaloille kyykky ja mave kerran viikkoon?
Onpas outo logiikka kyllä, jalat kehittyy parhaiten joten en treenaa niitä? Kuinka moni jättää hauiksen treenaamatta, jos se kehittyy parhaiten? :D
Varmaan kannattais ne jalat pitää mukana noissa muissakin treeneissä. Musta ainakin joku jalan ojennus ja prässi on alkuviikon raskaiden kyykyn ja maven jälkeen sellasta muniin puhaltelua, että kai noita nyt vääntää ihan mielellään?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
ihan hyvä logiikka se on jos ne kehittyy _oikeesti_ parhaiten, ilman suurempia panostuksia. Sillon kannattaa säästää kehon rajalliset palautumisresurssit heikommille lihasryhmille. Ei tietenkään kokonaan kannata jättää treenaamatta mutta siitä ei tainnut olla kysymyskään. Itse tosin reenaisin sitäkin suuremmalla syyllä koska isot jalat :kuola:

Joo ideana oli juurikin tuo, että heikommille lihasryhmille lisää palautumisaikaa.
Jos lisäisin esim. käsien treenausta, on hyvin mahdollista että ne vain väsyvät liikaa eivätkä sitten kehity ollenkaan.

epäilyttää vaan että ootko varmasti saanut 4kk aikana oikean kuvan siitä että ovatko ne kehittyneet muita lihasryhmiä paremmin. Yleisesti ottaen toi on toimiva idea, mutta toi on aika lyhyt aika oppia tuntemaan kroppaansa

Joo ideana oli juurikin tuo, että heikommille lihasryhmille lisää palautumisaikaa.
Jos lisäisin esim. käsien treenausta, on hyvin mahdollista että ne vain väsyvät liikaa eivätkä sitten kehity ollenkaan.
Tossa elaston alkuperäsessä on kuiteski 2a treenissä jaloille prässi ja ojennus ja 2b:ssä vain jalkojen koukistus, tuskin tuollaiset nyt kovin paljon palautumista syö mistään? Varsinkin kun toistomäärät on kymmenen paremmalla puolella.

Unohdin myös mainita, että jalkojen tekeminen ainakin treenin alussa syö lopputreenistä energiaa. Kai tämäkin vaikuttaa lihaskasvuun vaikeuttaen muissa liikkeissä kehittymistä?
Tästä tietysti pääsisi eroon tekemällä jalat viimeisenä tai parin ekan liikkeen jälkeen kuten olen 1A ja 1B treeneissä tehnyt.
Ja tosiaan saattaa olla, että koko juttu on vain omassa päässä. Ainakin leveä lantio vaikuttaa siihen, että näen jalkani isompina verrattuna yläkroppaan.

Menee kyllä hifistelyksi mutta onhan näitä kiva miettiä. Ehkäpä otan prässin,ojennukset ja koukistukset taas kohtapuoliin mukaan.
Eikös jalkojen treenaus kuitenkin lisää testotasoja ;)

Unohdin myös mainita, että jalkojen tekeminen ainakin treenin alussa syö lopputreenistä energiaa. Kai tämäkin vaikuttaa lihaskasvuun vaikeuttaen muissa liikkeissä kehittymistä?
Tästä tietysti pääsisi eroon tekemällä jalat viimeisenä tai parin ekan liikkeen jälkeen kuten olen 1A ja 1B treeneissä tehnyt.
Ja tosiaan saattaa olla, että koko juttu on vain omassa päässä. Ainakin leveä lantio vaikuttaa siihen, että näen jalkani isompina verrattuna yläkroppaan.

Menee kyllä hifistelyksi mutta onhan näitä kiva miettiä. Ehkäpä otan prässin,ojennukset ja koukistukset taas kohtapuoliin mukaan.
Eikös jalkojen treenaus kuitenkin lisää testotasoja ;)
Totta kai jokainen liike syö energiaa, siksi raskaimmat liikkeet tehdään ensimmäisenä. Eli yleensä ne jalkaliikkeet. Mutta ei ne kyllä mitenkään vaikeuta muissa liikkeissä kehitystä, vai oletko kuullut, että jollakin rupes penkkitulos junnaamaan koska kyykky söi niin paljon energiaa tjsp?
Kannattaa kyllä ne jalat tehdä ekana kaikissa treeneissä. Lisää nimittäin jo ihan järjellä ajateltuna loukkaantumisriskiäkin tehdä vikana, kun mave ja kyykky on ne raskaimmat liikkeet ja vaatii alaselän hyvää kontrollia. Niitä kun rupee sit väsyneenä vikana vääntämään niin voikin olla, että kyykyt menee julleks ja mavessa vedetään notkoselällä. Muutenkin vaikea uskoa, että niinkin raskas liike kuin jalankoukistukset 5x15 vaikuttaisi paskaakaan muiden liikkeiden tekemiseen. Eli taidat vain kuvitella koko jutun muutenkin, jos menee salille silleen että on 1-2 h ennen salia syönyt jotain ja muutenkin on syönyt hyvin päivän aikana, niin tuskin pitäisi minkään kyykkysarjan, oli se sitten miten raskas ahansa, vaikuttaa muihin liikkeisiin.

Ihme tekosyitä siihen miksi ei tehdä jalkoja. Terveellä ihmisellä oikea syy on kuitenkin aina se, että ollaan säälittäviä tissiposkia ja jalkojen treenaaminen(varsinkin kyykkääminen) on raskasta. Pienen ihmisen pää ei vaan yksinkertaisesti kestä sitä kipua ja epämukavuutta mikä kunnon jalkatreeniin liittyy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom