Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Ihmettelin samaa itsekin aluksi. Erään artikkelin mukaan tämä sen vuoksi, että tuppaavat syömään enemmän pois yläkropan treenistä ensin tehtynä kuin toisin päin. Voisihan sitä näinkin päin koittaa, vaikka ihan vaihtelunkin nimissä.Kyykky ja Mave treenin loppuun, mikä on tarkoitus? Ollut aina käsityksessä että ne ensin?
Ajattelin alkaa vetää huomisesta eteenpäin vain kaksi koko kropan treeniä viikossa, ekana isommilla painoilla ja tokassa treenissä vähän pienemmillä. Usein ollut suunnitelmissa kokeilla, mutta tullut aina kuitenkin se vähintään kolme treeniä vedettyä viikkoon.
Koko kroppa kolme kertaa viikkoon on vaan ollut mulle vaikea säätää niin että palautuu riittävästi. Nyt tulee pakostikin vähemmän voluumia, kun ei treenikertaa jaksa loputtomiin venyttää. Idea jotakuinkin:
Ma
sumo mave 3-5 x 3-5
penkki / leuat vuorosarjat 3-5 x 3-5
takaolkapäät, vatsat yms
To
kyykky 3-5 x 5-10
penkki / leuat vuorotellen 3-5 x 5-10
sivu/takadeltsit, kädet, vatsat
Pystäri tekis mieli ottaa kans mukaan, mutta ei tohon ehkä mahdu, etenkään jos tahtoo penkkiä kehittää.
Näättekö tässä mitään järkeä, jotain paranneltavaa?
Pakko vääntää parit viparit mielenrauhan takia, en tahdo kaljapullon muotoista yläkroppaa :Ditse en 1-jakoiseen mitään sivu- ja takadeltsejä laittaisi.
Pakko vääntää parit viparit mielenrauhan takia, en tahdo kaljapullon muotoista yläkroppaa :D
Kyllähän ton metodin nimeen vannovia löytyy, etenkin porukoista jotka urheilee jotain muutakin.No eipä se nyt varmaan muutamaan viparisarjaan kaadu toi homma. Kaksi kertaa viikossa koko kroppa saattaa silti toimia yllättävänkin hyvin.
Rakenteesta se on enemmän kiinni. Ei siitä tekeekö vipareita vai ei. Itsellä on lukemattomia "kaljapullo" vartaloisia kavereita jotka ovat hinkanneet vipareita koko treeni uran. Itse taas olen aina ollut leveäharteinen enkä ole tehnyt vipareita kuin tyyliin kerran vuoteen Täytyy muistaa että esim. niskantakaa punnerrus ottaa todella hyvin sivuolkapäihin. Sitä olen tehnyt 25 vuotta. Myös pystysoutu ottaa mahtavasti sivuolkiin kun osaa tehdä oikein.Pakko vääntää parit viparit mielenrauhan takia, en tahdo kaljapullon muotoista yläkroppaa :D
Pystäri+facepull on imho erittäin hyvä ja kattava yhdistelmä ja mieluummin nuo kuin viparit sivulle+taakse.
Tänään kokeilin jättää kyykyn viimeiseksi.
Siis tällä mentiin:
-Penkki
-Pendlay row
-kyykky
-voimapyörä
Aiemmin siis aina kyykky ensin.
Toi tuntui todella toimivalta ainakin mulle.
Kroppa kyykkyyn entistäkin paremmin hereillä, vaikka oon aina tehnyt kunnon lämpät.
Taitaa tulla tavaksi.
Tänään kokeilin jättää kyykyn viimeiseksi.
Siis tällä mentiin:
-Penkki
-Pendlay row
-kyykky
-voimapyörä
Aiemmin siis aina kyykky ensin.
Toi tuntui todella toimivalta ainakin mulle.
Kroppa kyykkyyn entistäkin paremmin hereillä, vaikka oon aina tehnyt kunnon lämpät.
Taitaa tulla tavaksi.