1-jakoinen

Etkö sä just valitellut, että eihän toi voi toimia ja isoin liike kärsii? Koita päättää ja muutenki jaksaa samaa ohjelmaa jonkin aikaa.
Niin ihmettelin, en valitellut. Ei voi tietää jos ei kokeile. Taas on opittu jotain uutta. Kehittymisen edellytyksiä sekin..
Mistäs sä muuten mun ohjelmat tiedät? :whistle:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jos ei tee peräsuoli-indeksi täydessä kympissä, en itse kyllä huomaa suurempaa vaikutusta isojen liikkeiden suoritusjärjestyksellä jos ei ole miinuksilla. 2-3 ison liikkeen jälkeen on useestikin tullut seuraavassa pr-merkintää lokiin. Omat treenit menee 1- ja 2-jakoisen sekoituksella siten että 1-jakoisissa treeneissä yleensä vain yksi liike(pääliike itse tai sen variaatio) per pääliike.

Jos ei tee peräsuoli-indeksi täydessä kympissä, en itse kyllä huomaa suurempaa vaikutusta isojen liikkeiden suoritusjärjestyksellä jos ei ole miinuksilla. 2-3 ison liikkeen jälkeen on useestikin tullut seuraavassa pr-merkintää lokiin. Omat treenit menee 1- ja 2-jakoisen sekoituksella siten että 1-jakoisissa treeneissä yleensä vain yksi liike(pääliike itse tai sen variaatio) per pääliike.

Riippu tosi paljon myös liikekohtasesta volyymista. 3-5 perustyösarjaa nyt tosi vähän verottaa (riippuen toki tyypistä mikä on sarjakestävyys), paitsi jos ne on kaikki jotain max työsarjoja, mutta jos työsarjat on per laji 8-12 niin kyllä siinä alkaa suurimmalla osalla suorituskyky laskea. Tuosta syystä ite jaan treenipäivän volyymia useampaan osaan / teen vaan yhden liikkeen per treeni, pari tuntia taukoa ja sitten toinen liike.

Niin ihmettelin, en valitellut. Ei voi tietää jos ei kokeile. Taas on opittu jotain uutta. Kehittymisen edellytyksiä sekin..
Mistäs sä muuten mun ohjelmat tiedät? :whistle:
Lähinnä, kun tunnut olevan tämän tästä jossain ketjussa miettimässä uutta ohjelmaa tms.
Ei mitää henkilökohtaista, pistäny vaan silmään

Lähinnä, kun tunnut olevan tämän tästä jossain ketjussa miettimässä uutta ohjelmaa tms.
Ei mitää henkilökohtaista, pistäny vaan silmään
Tottakai mietin. Vaihdan ohjelmaa 2-3kk välein. Nytkin on paraikaa menossa mietintä millä syksyllä jatketaan.

Treenirungothan voi vaihdella vaikka viikosta toiseen, kunhan sinne ei nyt radikaaleja muutoksia tee kuten esim vaihtaa vn-treenistä pn-treeniin tms. Itellä treenirunko elää jatkuvasti, eikä varmasti tule kahta samanlaista treeniviikkoa peräkkäin liikejaottelultaan, mutta se peursidea pysyy samana.

Sama homma kuin Fuxilla. Mulla on tosi löyhä jako missä suurinpiirtein liikkeet mitä teen, jos on kiireitä saatan yhdistellä treenejä ja skipata avut, jos on ylimääräistä aikaa teen vaikka extra jumpan vatsalle tai bodailen vähän selkää kun se vähän lagaa. Kunhan niissä isoissa liikkeissä jotka ovat itselle tärkeitä edetään kuukausitasolla niin olen tyytyväinen.

Sama homma kuin Fuxilla. Mulla on tosi löyhä jako missä suurinpiirtein liikkeet mitä teen, jos on kiireitä saatan yhdistellä treenejä ja skipata avut, jos on ylimääräistä aikaa teen vaikka extra jumpan vatsalle tai bodailen vähän selkää kun se vähän lagaa. Kunhan niissä isoissa liikkeissä jotka ovat itselle tärkeitä edetään kuukausitasolla niin olen tyytyväinen.

Just näin. Turhaa on sitä treenijakoa hirveästi miettiä, se ei kuitenkaan oo se "the juttu" kehityksessä.

Toki jotkut tarvii sen "maanantaina kova kyykky" jne rungon, mut ei se todellakaan mikään välttämättömyys ole. Miula ei itellä oo mietitty mitään millekkään päivälle ja meen TÄYSIN päivän kunnon / fiiliksen mukaan, mutta pidän tarkkaa kirjaa mitä on missäkin liikkeessä viimeksi tehty ja pidän huolen että pitkällä aika välillä volyymi kasvaa ja kovissa sarjoissa (varaa 1 toisto) mennään eteen päin.

E: Toki kevenneksyt on mietitty. Suhde vaihtelee 2:1 ja 3:1 välillä. Välillä kevennys on vaan noin 4 päivää, välillä menee jopa yli viikon. Riippuu taas täysin fiiliksestä.

Just näin. Turhaa on sitä treenijakoa hirveästi miettiä, se ei kuitenkaan oo se "the juttu" kehityksessä.

Erinomaisen hyvin sanottu. Jostain syystä debattia erijakoisten ohjelmien paremmuuksista ja liikkeiden järjestyksestä yms käydään tosi paljon.

Pitkän tähtäimen eteneminen, progressiomallit ja kehityksen tasanteiden välttäminen ei paljon parranpärinää saa aikaan vaikka niillä ne tulokset kuitenkin pääosin tehdään. Tietenkin sillä oletuksella että perusasiat kuten liikkeiden tekniikat on hallussa ja fokus oikeassa tekemisessä eikä hilavitkutuksissa.

Erinomaisen hyvin sanottu. Jostain syystä debattia erijakoisten ohjelmien paremmuuksista ja liikkeiden järjestyksestä yms käydään tosi paljon.

Pitkän tähtäimen eteneminen, progressiomallit ja kehityksen tasanteiden välttäminen ei paljon parranpärinää saa aikaan vaikka niillä ne tulokset kuitenkin pääosin tehdään. Tietenkin sillä oletuksella että perusasiat kuten liikkeiden tekniikat on hallussa ja fokus oikeassa tekemisessä eikä hilavitkutuksissa.

Niin yleensä ei puhuta miten niitä muutaman viikon "ohjelmia" nivotaan yhteen, miten levätään/palaudutaan välissä ja mikä on realistinen tapa ja tahti edetä esim. 6 kuukautta tai vuosi. Onko ne ohjelmat edes alkuunkaan hyviä, jos pitäisi ajatella pitkän matkan etenemistä, eikä vaan pari viikkoa eteenpäin?

Jep, monelle menee juuri liikaa siihen että mietitään sitä jakoa. Toki sekin on erinomainen työkalu kehitystä hakiessa, mutta ite nään kyllä huomattavasti tärkeämpänä sen treenien ohjelmoinnin ja että tuijotetaan ennemminkin sitä reenisisältöä. Frekvenssin kanssa pelaaminen tulee sitten seuraavaksi ja jako olee sen mukaan, mutta ei miulakaan tuo frekvenssi oo joka viikko sama. Joku viikko tulee vaikka penkki 12 kertaa, joku viikko 5 jne.

E: Ja toki siis se tärkeää, että pidetään samoja liikkeitä mukana ja tehdään vain semmoisia apuliikkeitä jne joista on hyötyä kehitystä silmällä pitäen.

Tuli mieleen, että tuossa Phraks Greyskull - ohjeessa ei mainita, onko vetokin tarkoitus tehdä AMRAP:ina. Kun niitä on vain yksi setti, toisaalta se on myös samalla viimeinen. Oma tuntuma on kyllä se, että tuskin siinä mitään järkeä olisi voiman kannalta. Deloadin jälkeen olisi varmaan paras tehdä ihan noita vitosia koko matka, kun kiivetään takaisin ylös, jottei hermosto rasitu liikaa? Tai jos kovin kevyttä on, niin ehkä nyt jonkun ylimääräisen toiston voi tehdä.

Mietteitä?

^ Selvisi että tarkoituksena on tehdä AMRAP vedossakin. Edelleenkään en ole kyllä ihan vakuuttunut siitä, kannattaako moinen.

Liitteet

• Screenshot_20190724_173513.jpg
    Screenshot_20190724_173513.jpg
    338,9 KB · Katsottu: 249
Tossa nyt ei ole mitään järkeä. Imo.
Kaikenmaailman silppua ja vitkutteluja.
Perusliikkeet kunniaan.

Ja mieluusti vielä voimapainotteisesti! :worship:

Joo kyllä tuossa omaan makuunkin on liian paljon kaikkea. Tuommonen jaottelu toimis kyllä varmasti paremmin, jos olisi mahdollista treenata esim 2 x päivä. Eli tyyliin: Aamulla: Kyykyt / vedot + jalkabodi, Illalla: Punnerrukset + yläkroppabodi

Eihä tossa tarkotus ookkaan välttämättä ottaa kaikkia liikkeitä mukaan. Voi mennä vaikka aluks vaikka pelkästään noilla kolmella ekalla perusliikkeellä ja lisätä sitä mukaan miltä tuntuu.

Vuoteen tai pariin ei oo tullu pakkista selattua, mukava nähdä että 1-jakonen ketju on lämmennyt. Taas pitkästä aikaa jaksanu jokusen viikon motivoitua salille, ja heitin hihasta tämmösen rungon:

Kyykky 4-6x5-7
Penkki stopilla 4-6x3-5
Ylä/alatalja 3-5x8+
Superina: 2-4x8+
- Pystäri tangolla
- Facepull
- Hauis kp

Kyykky stopilla 4-6x3-5
Penkki 4-6x5-7
Mave 1x5
Dippi 2-4x10+
Mahapyörä 2-4x10+

Oon aina luullu, että paikat hajoaa dipissä, koska joskus on tuntunu vittumaiselta. Nyt on tullu huomattua, että sehän on todella hyvä liike, ja mieluummin heitin kuikkaan toiselta päivältä soudun ja dippiä tilalle. Kattoo jokusen viikon vielä ja vaihtaa sitten vaikka toisen penkin kokonaan dippiin ja jotain pendlay-soutua tonne maven perään.

Ens viikolla aloitan taas 3krt/vko treenit, tarkoitus tehdä 4x4-6x6
Moista runkoa mietin, asiantuntijoilla parannusehdotuksia?
Etunojat, leuat ja dippi lisäpainoilla.

F26D0E27-CE83-4F15-86FA-599E67350965.jpeg

01B974CA-727E-4055-997E-0F694213BD4B.jpeg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom