- Liittynyt
- 12.7.2004
- Viestejä
- 9 675
Tämä keskustelu on jotenkin niin Suomalaista.
Jokseenkin on päivänselvää, että sosialistisessa valtiossa lait ja asetukset tehdään heikoimman ehdoilla.
Näin on tässäkin asiassa. Tästä voidaan tietty keskustella, onko se oikeudenmukaista, vai tulisiko ennemmin vähentää heikkoja kuljettajia (l. riskialttiita "normaaleja" kuljettajia) liikenteestä ?
"Epänormaaleja" riskialttiita (juopot, varkaat ja muuten vaan tyhjäpäät) ei yleisesti ottaen kiinnosta nopeusrajoitukset kuitenkaan.
Itse ajan yleisesti nelipyöräisellä 10-20% yli tikkarin ja kaksipyöräisellä 20-50% yli tikkarin (nämä siis matkanopeuksia).
Käyttämäni nopeus riippuu tietty muusta liikenteestä, jota noissa nopeuksissa pystyn ennakoimaan ja säätämään tarvittaessa nopeutta ennakoitujen tilanteiden mukaan.
Kertaakaan en ole eläissäni sakkoja saanut, eikä ole kamera välähtänyt. En ole myöskään ollut osallisena liikenneonnettomuuksissa (pl. perääni ajettiin ruuhkajonossa).
Mutta tiedostan toki olevani vain yksittäinen kuljettaja ja täysin mitaton tilastojen valossa.
Mitä teiden kuntoon tulee: Vaikka ne nyt eivät ratakunnossa yleisesti olekaan, itselläni ei ole ollut ainuttakaan vaaratilannetta teiden kuntoon liittyen ja liikenteen seassa olen suhannut toista kymmentä vuotta n. 15-50tkm. /vuosi vuodesta riippuen.
Edelleen olen kuitenkin vain yksi kuljettaja, mutta niin ovat vastaväittäjätkin.
Jokseenkin on päivänselvää, että sosialistisessa valtiossa lait ja asetukset tehdään heikoimman ehdoilla.
Näin on tässäkin asiassa. Tästä voidaan tietty keskustella, onko se oikeudenmukaista, vai tulisiko ennemmin vähentää heikkoja kuljettajia (l. riskialttiita "normaaleja" kuljettajia) liikenteestä ?
"Epänormaaleja" riskialttiita (juopot, varkaat ja muuten vaan tyhjäpäät) ei yleisesti ottaen kiinnosta nopeusrajoitukset kuitenkaan.
Itse ajan yleisesti nelipyöräisellä 10-20% yli tikkarin ja kaksipyöräisellä 20-50% yli tikkarin (nämä siis matkanopeuksia).
Käyttämäni nopeus riippuu tietty muusta liikenteestä, jota noissa nopeuksissa pystyn ennakoimaan ja säätämään tarvittaessa nopeutta ennakoitujen tilanteiden mukaan.
Kertaakaan en ole eläissäni sakkoja saanut, eikä ole kamera välähtänyt. En ole myöskään ollut osallisena liikenneonnettomuuksissa (pl. perääni ajettiin ruuhkajonossa).
Mutta tiedostan toki olevani vain yksittäinen kuljettaja ja täysin mitaton tilastojen valossa.
Mitä teiden kuntoon tulee: Vaikka ne nyt eivät ratakunnossa yleisesti olekaan, itselläni ei ole ollut ainuttakaan vaaratilannetta teiden kuntoon liittyen ja liikenteen seassa olen suhannut toista kymmentä vuotta n. 15-50tkm. /vuosi vuodesta riippuen.
Edelleen olen kuitenkin vain yksi kuljettaja, mutta niin ovat vastaväittäjätkin.