Ärsyttävät asiat liikenteessä

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minen jaksa noita mustiin pukeutuvia jalankulkijoita, jotka ei tajua käyttää kunnon heijastimia. Kaikki kunnia heijastinliivien käyttäjille.
Saa nähä minä päivänä ajan jonku talonisännän yli, kun ei ne vaivaudu mustaakin mustemmassa illassa käyttämään heijastinta.

Minen jaksa noita mustiin pukeutuvia jalankulkijoita, jotka ei tajua käyttää kunnon heijastimia. Kaikki kunnia heijastinliivien käyttäjille.
Saa nähä minä päivänä ajan jonku talonisännän yli, kun ei ne vaivaudu mustaakin mustemmassa illassa käyttämään heijastinta.

Samaa hommaa, itsellä aina vähintään taskulamppu mukana jos on pienikin tienpätkä ja ei heijastinta saatavissa.. Jos vaikka lenkillä maantiellä niin heijastimia tulee käytettyä. Viikko takaperin huomasin kun joku käveli ihan mustissa vaatteissa vastaan maantiellä vähän ehdin väistää, en nyt kumminkaan sitäpäin olisi ajanut mutta aika läheltä olisin mennyt jossen olisi väistänyt (puhutaan alle metristä)

No kai mun on sit ostettava heijastin kun niin monia ärsyttää :D Alkanu vähän itseäkin hirvittämään kuinka mustissa tulee käveltyä pimeään aikaan.

Pahempana vielä, ettei mukana oleville koirillekaan ole harkittukaan heijastimien laittamista, jolloin koira saattaa olla tien puolella enemmän kuin ulkoiluttajansa, eikä niitä huomaa ollenkaan ennen kuin on parinkymmenen metrin päässä.

Pahempana vielä, ettei mukana oleville koirillekaan ole harkittukaan heijastimien laittamista, jolloin koira saattaa olla tien puolella enemmän kuin ulkoiluttajansa, eikä niitä huomaa ollenkaan ennen kuin on parinkymmenen metrin päässä.

Ai pahempana :O Kyllähän ihmishenki/ ihmisten turvallisuus on moninverroin etusijalla kuin jotkut pahaiset rakit. Ainakin täällä Mäntsälässä puolet niistä joutaiskin auton alle niin ois jalkakäytävän reunustat edes hiukan siistimmät :)

Ainakin eräs päivä ajaessani kapeahkolla soratiellä käveli ihminen ja pari koiraa, joista ihmisen hahmon huomasin vähän pidemmän matkan päästä. Koirat huomasin ehkä kymmenen metrin päästä hyppimästä autoa kohti, kun ihminen sentään oli lähestulkoon ojassa seisomassa ja pitämässä koiria edes vähän aisoissa. Eli ainakin tämän perusteella koirille olisi ollut eduksi olla heijasti, vaikken nyt niiden päälle ajanutkaan.

En ole kyllä tajunnut näitä meidän kylän mammoja. Kävelevät vierekkäin tiensivua. Toinen viivan päällä ja toinen reilusti ajoradalla. Ja kun auto tulee 40-60km/h niin eivätpä väistä mihinkään. Siis ihan suoraan vaan kävelevät ja puhuvat keskenään paskaa. Allejäävä katsoo tyhjällä ilmeellä lähenevää ajoneuvoa. Auton pitää kiertää vastaantulevien puolelle tai muuten mäjähtää 100kg emakonrasvaa konepeltiin. Ei semmoista mikään auto kestä.

Varmaan on heidän kakaroita ne pari jantteria, jotka tulivat fillarilla vastaan. Vieressä menee kelvi mutta eipä mene nämä 10v juipit sinne. Sen sijaan ajavat keskellä tietä ja pujottelevat kaistaviivoja. Torvea soitin, mutta eipä se tuntunut herättävän minkäänlaista ajatusta. Alle kun jäävät, niin lehdessä itketään tragediaa ja kuinka lahjakkaita muksuja olivat. Eivät olleet. Vanhempiinsa tulivat. Tämän minä kirjoitan anonyymisti kommenttikenttään.

Sama homma noilla akoilla on joka paikassa: saatana tavaratalojen sisäänkäynnit, ulostuloväylät ja kaikki vastaavat paikat on täynnä rivissä seisovia mammoja ja mummoja, jokka hyörii ympäri ämpäri kuin se kuuluisa puolukka Cernin hiukkaskiihdyttimessä. Minkäänlaista tajua ei ole siitä, että tiellä ovat. Nämä putkiaivot kun pääsevät liikenteeseen, siitä ei seuraa mitään hyvää. Multitasking my ass!

Eli ainakin tämän perusteella koirille olisi ollut eduksi olla heijastin
Kyllä ja heijastinliivi on kaikkein paras, kaikkien koiranomistajien kantsisi hankkia sellainen koiralleen. Halvimmat esim. Citymarketissa ei paljoa yli 10 euroa maksa ja näkyy todella hyvin.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ai pahempana :O Kyllähän ihmishenki/ ihmisten turvallisuus on moninverroin etusijalla kuin jotkut pahaiset rakit. Ainakin täällä Mäntsälässä puolet niistä joutaiskin auton alle niin ois jalkakäytävän reunustat edes hiukan siistimmät :)

Typeriä koiranomistajia, jos jättäävät paskat lojumaan minne sattuu. Olet kyllä fiksu kun lahtaisit koirat sen takia, että niidenkin täytyy käydä paskalla.

Kylläpä muuten suorastaan vituttaa Turun motarilla aamu 0500 kun päästelee, niin joku urpouunomatti volvollaan ohittaa ja tulee siihen nenän eteen. Ei vittu. Tyhjä tie ja paska lentää niin joku urpomattieemeli volvollaan tulee 3 metrin päähän nokasta.

tulikohan tuo sikailijan autonmerkki selkeästi esille. :D

Kylläpä muuten suorastaan vituttaa Turun motarilla aamu 0500 kun päästelee, niin joku urpouunomatti volvollaan ohittaa ja tulee siihen nenän eteen. Ei vittu. Tyhjä tie ja paska lentää niin joku urpomattieemeli volvollaan tulee 3 metrin päähän nokasta.

tulikohan tuo sikailijan autonmerkki selkeästi esille. :D
Tuli, mutta nimestä ei nyt ole täyttä varmuutta.

Noi on kyllä niin mukavia, kun ei yhtään ajatella miten se paska lentää toisen tuulilasiin, tai sitten ollaan oikein rehellisesti kunnon mulkkuja ja vedetään tahallaan siihen, kun: "Toikin homo kehtaa ajaa nopeusrajoituksen mukaan, perkele, ja on mun tiellä tyhjällä motarilla. Sietäisi hävetä."

Oli muuten maanantaina erikoisjännät paikat motarilla. Liittymästä tuli rekka ja sen perässä henkilöauto, jonka kuljettaja ei sitten malttanut odotella sekuntiakaan sen rekan takana ja vetäisi suoraan vasemmalle kaistalle. Mun eteen. Oli hassun hauskaa tehdä lähes hätäjarrutus moottoritiellä. En tasan varmasti ollut kuolleessa kulmassa, kun sen verran kaukana olin kuitenkin, mutta nopeusero kun on 40-50 km/h luokkaa (Ei ollut rekka täydessä vauhdissa), niin siinä ei montaa sekuntia mene kun olet kohdalla ja se on jarrutettava melko voimakkaasti ettei kolise. Yleensä miehiltä näkee näitä suorituksia, mutta tämä oli nainen.

On se kumma, kun ihmiset ei tiedä moottoritielle tullessa kärkikolmion merkitystä! Jos siltä samalta kaistalta myös poistutaan, on nuo moottoritielle tulijat väistämisvelvollisia, kun poistuja vaihtaa kaistaa. Eilenkin joku paviaani yritti oikein estää kaistanvaihdon ja sitten alkoi helvetinmoinen valoshow kun vain tulin eteen.

On se kumma, kun ihmiset ei tiedä moottoritielle tullessa kärkikolmion merkitystä! Jos siltä samalta kaistalta myös poistutaan, on nuo moottoritielle tulijat väistämisvelvollisia, kun poistuja vaihtaa kaistaa. Eilenkin joku paviaani yritti oikein estää kaistanvaihdon ja sitten alkoi helvetinmoinen valoshow kun vain tulin eteen.

Näinhän se on, liikenteenohjauksen noudattamisjärjestyksessäkin liikennemerkit menee sääntöjen "yläpuolelle" (olipa erikoisesti sanottu). Mutta taas toisaalta, TLL 21§ sanoo että "Kuljettaja saa lähteä liikkeelle tien reunasta, vaihtaa ajokaistaa tai muuten siirtää ajoneuvoa sivusuunnassa vain, milloin se voi tapahtua vaaratta ja muita tarpeettomasti estämättä." eli ei se kaistanvaihtajaan voi ihan miten tahansa siihen eteen änkeä.

Näinhän se on, liikenteenohjauksen noudattamisjärjestyksessäkin liikennemerkit menee sääntöjen "yläpuolelle" (olipa erikoisesti sanottu). Mutta taas toisaalta, TLL 21§ sanoo että "Kuljettaja saa lähteä liikkeelle tien reunasta, vaihtaa ajokaistaa tai muuten siirtää ajoneuvoa sivusuunnassa vain, milloin se voi tapahtua vaaratta ja muita tarpeettomasti estämättä." eli ei se kaistanvaihtajaan voi ihan miten tahansa siihen eteen änkeä.

Kyllä muuten saa tässä tapauksessa! Tuo kolmio siis oikeasti tarkoittaa, että sinun on vaikka pysähdyttävä, jotta päätieltä poistujat pääsevät kyseiselle kaistalle! 15m pituinen yhtenäinen valkoinen viiva tosin kumoaa kolmion vaikutuksen. Tämmöinen tiukka paikka on esim kehä III itään päin menevän kääntyessä tampereen motarille, kaistanvaihtoon on matkaa pari sataa metriä. Veikkaan, että jos tuolta otetaan 10 keski-ikäistä autoilijaa, 8 ei tätä sääntöä tiedä.

Kyllä muuten saa tässä tapauksessa! Tuo kolmio siis oikeasti tarkoittaa, että sinun on vaikka pysähdyttävä, jotta päätieltä poistujat pääsevät kyseiselle kaistalle! 15m pituinen yhtenäinen valkoinen viiva tosin kumoaa kolmion vaikutuksen. Tämmöinen tiukka paikka on esim kehä III itään päin menevän kääntyessä tampereen motarille, kaistanvaihtoon on matkaa pari sataa metriä. Veikkaan, että jos tuolta otetaan 10 keski-ikäistä autoilijaa, 8 ei tätä sääntöä tiedä.

Kyllä mä tiedän millaista risteystä tarkoitat, mutta ei se kolmio poista yhtään kaistan vaihtajan velvollisuuksia, eli edelleen sun on tehtävä se kaistanvaihto niin ettet aiheuta vaaraa muille tai estä heitä. Toisaalta kolmion takaa tulevilla on taas omat velvollisuutensa. Kerrotko vielä mitä tarkoitat "15m pituinen valkoinen viiva tosin kumoaa kolmion vaikutuksen" lauseella, se ei auennut mulle nyt tässä tapauksessa?

Kyllä mä tiedän millaista risteystä tarkoitat, mutta ei se kolmio poista yhtään kaistan vaihtajan velvollisuuksia, eli edelleen sun on tehtävä se kaistanvaihto niin ettet aiheuta vaaraa muille tai estä heitä. Toisaalta kolmion takaa tulevilla on taas omat velvollisuutensa. Kerrotko vielä mitä tarkoitat "15m pituinen valkoinen viiva tosin kumoaa kolmion vaikutuksen" lauseella, se ei auennut mulle nyt tässä tapauksessa?

Ei se ole lain mukaan kaistanvaihto, koska ollaan risteyksessä, eli se sun lainkohta ei päde! Tästä oli iso juttu lehdessä joku aika sitten, en löydä sitä. Tässä kuitenkin yksi Riihelän vastaus: Ei edes varsinaisesti risteys - kuka väistää? | Kysy Eskolta | Iltalehti.fi

Eli jos tuossa risteyksessä on VALKOINEN SULKUVIIVA (about 15m) noiden kaistojen välillä, kolmion vaikutus kumoutuu! Tätä käytetään risteyksessä, jossa kaistat jatkuvat pitkän matkaa, eli kiirettä kaistan vaihdolle ei ole.

Edit: Tässä selkeämpi kuvaus! http://digi.tekniikanmaailma.fi/#/issue/23/8269 Tuo risteys on kehä II pohjoispäästä, siinä saisi uutta peltiä joka päivä, kun autoilijat änkeää kolmion takaa eteen varomatta muita. Matka kaistanvaihtoon on erittäin lyhyt.

Ei se ole lain mukaan kaistanvaihto, koska ollaan risteyksessä, eli se sun lainkohta ei päde! Tästä oli iso juttu lehdessä joku aika sitten, en löydä sitä. Tässä kuitenkin yksi Riihelän vastaus: Ei edes varsinaisesti risteys - kuka väistää? | Kysy Eskolta | Iltalehti.fi

Eli jos tuossa risteyksessä on VALKOINEN SULKUVIIVA (about 15m) noiden kaistojen välillä, kolmion vaikutus kumoutuu! Tätä käytetään risteyksessä, jossa kaistat jatkuvat pitkän matkaa, eli kiirettä kaistan vaihdolle ei ole.

Huomasit varmaan että TLL 21§ on myös maininta "tai muuten siirtää ajoneuvoa sivusuunnassa" Ja ainakin mulle olisi uusi tieto että risteysalueella ei olisi kaistanvaihtoa, mikä se sitten on? :) Näissä tapauksissa kummallakin on vastuuta, ja jos kolari sattuu niin ne tutkitaan tapauskohtaisesti ja arvotaan toinen syylliseksi. Ja siis minä itsekin olen sitä mieltä että sen kolmion takaa kun tullaan niin tottakai se aiheuttaa toimenpiteitä, mutta ettei ihmisille tulisi se mielikuva että sitä kaistaa voidaan vaihtaa ihan holtittomasti siihen eteen. Molemmilla on oikeuksia ja velvollisuuksia. Ja mistä kohtaa tieliikennelakia tai asetuksia löytyy tieto siitä että sulkuviiva kumoaisi kolmion vaikutuksen? Täysin uutta tietoa tälle liikenneopettajalle.. :)

Kannattaa liikenneopettajan käydä 2000-luvun kertauskurssi jos ei ole sulkuviivasta kuullut! :D Tai jos asuinpaikka on maaseudulla, tuskin siellä niitä on.

Ja katso toi mun editti!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom