Maailmankatsomusthread (uskontokeskustelut kaikki tänne)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Et muuten löydä ainuttakaan ateistista alkuperäiskansaa. Ja niitä ei oo kukaan manipuloinut. Niillä vaan on ymmärrys ja kokemus ylipäätään henkimaailman todellisuudesta ja siitä että on jotain meitä suurempaa. Kunnioittavat.
Jos kaikki uskonnot saisi maailmasta poistettua väistämättä ne tulisivat takaisin kun on huuhaaseen uskovia ihmisiä, mutta ne eivät tulisi samanlaisina kuin nyt kun ne aina muuttuu ja elää sen mukaan mikä on hankalaa ymmärtää, kristinuskoa ei tulisi sellaisenaan takaisin, mutta tiede, se tulisi takaisin juuri sellaisena kuin se nyt on.

Sinunkin uskontosi on kopio vanhemmista uskonnoista sanasta sanaan, etkä tiedä sitä koska et ole vaivautunut tutustumaan historiaan.

Kalevala on sama satu, mutta pysynyt satuna. Jotta lampaita voisi hallita, on kehitetty uskonnot. Ristiretkillä kristinusko ajettiin Euroopassa sisään väkisin. Ja kun ihmisiä tarpeeksi pakotetaan ja uhataan, ne hyväksyy vaikka mitä. Ja kuten esim koronassa nähtiin, uskovaisten tapaan aletaan pakottamaan muillekin samaa. Uskovaiset ovat simppelisti vain asteen heikkoja henkisesti hyväksymään että me kuollaan ja se siitä.

Sentinel islandille meni yksi sekopää kristitty saarnaaja kaksi kertaa julistamaan tätä satua. Kaikki siellä siihen saakka kuolleet eivät ole olleet tietoisia jumalasta. Se keihästettiin sitten sinne rannalle, kiitos jumalasi. Ja koska nää sankarit sen sinne keihästivät, nekin menee helvettiin, ei mee tasan nallekarkit jumalasi nappulapelissä.
Minä en tiedä ja tunne sitä miestä, että menikö omana ideanaan sinne vai Jumalan johdatuksessa. Ja en tarkoittanut että alkuasukkaat olisi kilttejä tai kristittyjä. Mutta ateisteja ne ei ole. Voi sinne kokeilla mennä ateisti myöskin, pilkkaamaan heidän uskomuksia ja jumalia, ja sanomaan että ovat typeria.

Alkuseurakunnan uskovaisia murhattiin myös uskonsa tähden. 12 apostolia plus Paavali teloitettiin, Johannesta lukuunottamatta. Stefanus oli ensimmäinen marttyyri, ja hän nimenomaan rukoili sillä hetkellä ettei hänen kivittäjille lueta sitä syyksi. Hän antoi siis anteeksi, ja rukoili myös sitä ettei myöhemminkään näitä hänen murhaajia tuomita tästä teosta. Siis päivänä jolloin kirjat avataan. Toi anteeksiantamus on se pointti, ei me itse pystytä rakastamaan meidän vihamiehiä, ei edes uskovaisina kun tulee oikeasti pahat tilanteet. Mutta Jeesus voi sen vaikuttaa PyhänHengen kautta. Kostaminen ja oikeuksiensa edestä taistelu on erittäin luonnollista meille. Enkä ihmettele että niin ihmiset toimii. Se on enemmänkin ihme jos joku antaa anteeksi ja siunaa sekä aidosti rakastaa ihmistä joka todella loukkaa ja vahingoittaa.

Ja mistäs sä olet saanut tämän ilmestyksen, koska siteeraat hiekkanansan kirjoittamaa kirjaa, et omia kokemuksia. Kerroppa sun ilmestys, niin nähdään taas, että se on edelleen vain uskoa, ei faktaa. Ymmärrätkö, jumalaa ei ole olemassa, on vain usko, se ei olisi uskoa jos olisi faktaa.
Kyllä mulla on oma kokemus, ja paljonkin kokemuksia ja ilmestystä Jumalasta. En mä Raamattua myöskään lue silleen oppikirjan enkä minkään kristillisen tulkinnan mukaan, vaan mieli avoimena ja sieltä myös nousee ilmestys Jeesuksesta, kun rukoillen lukee eikä nojaa omaan järkeen. Ennenkaikkea mulla on kokemus ja ilmestys Jeesuksesta, syntisen ja heikon ja huonon ystävänä ja puolustajana joka pyyhkii pois synnit ja poistaa pelon ja ahdistuksen. Siihen liittyy myös ääretön ultimaattinen rakkauden ja rauhan kokemus. Se on jotain niin ylimaallista, ja myös toistuvaa, ja osin myös pohjavire joka säilyy. Lisäksi olen nähnyt että sama toistuu myös muiden kohdalla jotka Jeesuksen puoleen kääntyy.

Tässä muuten yksi tutun kaverin haastattelu, ja koko kolmikko kokenut muutoksen johon ei mitkään lääkitykset ja terapiat pystynyt. Toi ihan mielenkiintoista settiä kuunnella, Laten huumori ja puujalkavitsit mukaanlukien.. toi Johansson muuten olis mielenkiintoinen podcast vieras sulle, avoimin kortein eikä pääasia tartte olla mikään usko vs ateismi, vaan ihan laajasti juttua elämästä ja voimailusta jne. Kiesilä myös olis värikäs vieras, treenailee aktiivisesti ja just eilen sanoi ottaneensa syvältä etukyykyssä pitkällä stopilla 150 kg

View: https://youtu.be/Ufaisc8cluM?si=jNQ1NvIZzMV4OeN-

Back
Ylös Bottom