Ylätalja, latsien varma kehittäjä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
no sanoisin että ihan hyvä liike treenin loppuun...voi keskittyä kunnolla tekemään töitä selällä,mutta ei mielestäni kyllä ainakaan mikään ylätaljan korvike.Ylätalja on kyllä mielestäni ihan eri kastissa tämän liikkeen kanssa jos todella halutaan latseihin sitä lihaa

Punppiviikolla (x15) ja massaviikolla (x10) teen istualtaan salijakkaralla, saa oikein hyvän tuntuman kyllä ja tuo vaihtelua. Teen silleen haukkarimalliin että negatiivinen tooosi hitaasti.

pepper sanoi:
no sanoisin että ihan hyvä liike treenin loppuun...voi keskittyä kunnolla tekemään töitä selällä,mutta ei mielestäni kyllä ainakaan mikään ylätaljan korvike.Ylätalja on kyllä mielestäni ihan eri kastissa tämän liikkeen kanssa jos todella halutaan latseihin sitä lihaa

No en todellakaan ajatellut sitä minään ylätaljan korvikkeena, vaan just hyvänä liikkeenä vähä pumppailla treenin loppuun tai tehdä lämmittelyt.

Mä olen toisaalta sitä mieltä, että hartioiden levyisellä vasta ote leuat on kova sana, jos pystyy vetämään leukoja:). V-kahva leuat myös hyvänä vaihtoehtona tai sitten "lapio" ote hartioiden levyisellä.

Turhaaomasta mielestäni pelata pois hauiksia, tekemällä myötä otteella ja leveällä.

Ylipäätänsä leveät otteet aika usein treenaa epäkäs/teres major osastoja/lavan lähentäjiä yms. hyviä ryhdille mutta en kehuisi latsi liikkeenä.

Timba79 sanoi:
No en todellakaan ajatellut sitä minään ylätaljan korvikkeena, vaan just hyvänä liikkeenä vähä pumppailla treenin loppuun tai tehdä lämmittelyt.
joo kyllä tiesin että et sinä sitä tarkoitakkaan,vaan tarkoitukseni oli lähinnä vain korostaa näin yleisesti että liike ei ole "samassa kastissa" ylätaljan kanssa

pepper sanoi:
joo kyllä tiesin että et sinä sitä tarkoitakkaan,vaan tarkoitukseni oli lähinnä vain korostaa näin yleisesti että liike ei ole "samassa kastissa" ylätaljan kanssa

Jes, homma selvä, kuhan minäkin varmistelin ettei tule väärinkäsityksiä. ;)

Kyllä sai "latseihin" hyvän poltteen, kun tein ensimmäisenä ylätaljaa lapiokahvalla eteen ja sen jälkeen tein pulloveria taljassa seisten.

mullakin toi ylätalja lapiolla eteen + pullover toi todella hyvän tuntuman latseihi. nimenomaa peräkkäin. edellisellä kerralla ei näin hyvää tuntumaa saanut mutta kun suht heti heitti pulloverin perään niin johan tuntu.

Tos oli aika paljon hyvää faktaa. Pitää kokeilla tota.
Mites on sen laita kun jos tekee sillai nojaa reilusti taakse päin että pakka nousee käsien varaan sitten vetää rinnalle, jonka jälkeen saattaa kädet suoriksi ja lopulta nousee ylöspäin niin että pakka ei ole enää käsien varas.
Se mitä ajan takaa on että teen suht raskailla(minulle raskailla) painoilla tätä ja sen tähden tämä saatto että tekniikka ei kärsisi niin paljon muutaman toiston jälkeen. Onko tässä minun treenaamisessa mitään ideaa??

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Elikkä suosittelet tota iahn perus niskkan taakse settiä mulle?
Ajatus olis tehdä 5x5 ohjelmaa + pari lämmittelyä.
Olisko sulla mitään kommentoitavaa/parempaa ehodtusta mun 5x5 treeni thread:sta?

Tuli vaan mieleen, että onko mitään järkeä tehdä kapealla vastaotteella? Eli siis kuvittelisin tilanteen, että vetelisin leukoja kapealla vastaotteella.

Twodog sanoi:
Tuli vaan mieleen, että onko mitään järkeä tehdä kapealla vastaotteella? Eli siis kuvittelisin tilanteen, että vetelisin leukoja kapealla vastaotteella.
Itse teen niin. En tiedä tehokkuudesta, mutta leveällä myötäotteella jää viimeiset 3-4 toistoa vajaaksi - en saa alas asti ja sarjan lopettaminen siihen kohtaan tuntuisi typerältä. Kapea vastaote korjaa tämän, kun liikkeen loppuosa on kevyempi. Samoihin lihaksiin se kuitenkin ottaa.

tämmönen pieni kysymys.... Neuvottiin paikallisella salilla että selkä olisi 45 asteen kulmassa laitteeseen nähden. Kuvissahan se on lähes 90 astetta. Aluksi vetää painot sinne ja pitää selän siinä 45 asteessa eikä päästä "heijaamisliikettä" tapahtumaan. Sehän onnistuu parhaiten kun pienentää painoja :) Tähän mielipiteitä?

Ei siinä ihan tikkusuorana tarvitse istua. Voi pitää pienen takakenon koko liikkeen ajan tai sitten antaa kropan elää luonnollisesti.

Ylätalja on laite missä voipi reenata paitsi muitakin lihaksia niin selkää monella tavalla. Jos alkaa miettimään, millätavalla sitä tekee niin kannattaa sitten miettiä mitä siltä hakee... Pääasia on kuitenkin että oikeat lihakset jännittyy ja olkapäät sekä kyynärpäät liikkuu sinne minne niitten haluaa liikkuvan!

Ozma sanoi:
tämmönen pieni kysymys.... Neuvottiin paikallisella salilla että selkä olisi 45 asteen kulmassa laitteeseen nähden. Kuvissahan se on lähes 90 astetta. Aluksi vetää painot sinne ja pitää selän siinä 45 asteessa eikä päästä "heijaamisliikettä" tapahtumaan. Sehän onnistuu parhaiten kun pienentää painoja :) Tähän mielipiteitä?
Jatkan tuohon Gdanen tekstiin, eli tuo 45 asteen kulmassa tehtävä soutu on ihan "ok" liike, mutta (leveällä otteella) ottaa oikeastaan lihaksiin samalla tavalla kuin alataljassa tehtävä takaolkapäässoutu. Tästä varmaan tajuaa eron; eli aivan eri liike kun hieman alle 90 asteen kulmassa tehtynä.

Sori sekavuus :zzzz:

Suositut

Back
Ylös Bottom