Ylätalja, latsien varma kehittäjä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mitäs muita vastaavia suoritustapoja olis verrattavissa ylätaljalle, kun salilla jossa käyn, pääsen vain yhtenä päivänä viikossa sille puolelle missä on ylätalja, joten kierrosta riippuen voi mennä parikin kertaa etten voi ylätaljaa sisällyttää ohjelmaan. Tällä hetkellä teen pulloveria (jos tän liikkeen olen ymmärtänyt oikein) 3x20 sopivilla painoilla jonka jälkeen 3x12 kulmasoutua. T-tanko v-kahvalla on mietinnässä joko lisäksi tai vaihtoehtoiseksi liikkeeksi, mutta se ei taida silti korvaa tota ylätaljan puuttumista.

Ideoita?

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ei nouse yhtään leukaa kun voimatasot ei kohtaa bodymassan kanssa :D Tätä oon just yrittäny korjaa ylätaljalla, mutta toistaseksi pääsen siihen käsiksi vain joka toinen viikko. Ja smithiä ei oo.

Tikkuniska: Vastaan tähän ettei tuu kauheeta floodia: Miten ristikkäistaljassa tehdään ylätaljaa? Siellä toisella puolella on vain sellanen perustalja missä saa joko alhaalt tai ylhäält kohtisuoraan vedettyä esim ojentajia tai hauista ym, mut ei oo edes kunnollista alataljaa saatikka ristikkäistaljaa. Aika kämänen sali, mut perusliikkeet tähän asti voinu tehdä ja se on todella halpa :) Harmi vain et se on jaettu 2 puoleen ja kummassakin on eri aikoina ohjattua jumppaa ym niin oman aikataulun sovittaminen niin, että pääsis aina "oikealle" puolelle missä on paras tehdä sen päivän liikkeet on käytännössä mahdotonta.

sumo sanoi:
Ei nouse yhtään leukaa kun voimatasot ei kohtaa bodymassan kanssa :D Tätä oon just yrittäny korjaa ylätaljalla, mutta toistaseksi pääsen siihen käsiksi vain joka toinen viikko. Ja smithiä ei oo.
En voi liikaa hehkuttaa penkkileukoja, jos vaan löytyy salilta mahdollisuus tehdä sitä. Jossei smithiä ole niin voit kokeilla kyykkytelineissä. Video tuosta suorituksesta löytyy esim. mun kuvaketjusta tai sit DC-ketjusta.

Kokeilin itsekkin tässä tuota ylätaljaa vedettyny rinnalle niin se sai kyllä maitohapoille selkälihakset. Ennen olen vetäny niskantaakse muttei ottanu läheskään yhtä hyvin.

toolate: :rock: KIITOS! Tota on pakko testaa heti ensitilassa :) Ton luulis onnistuvan multakin, wohoo!

Suosittelen minäkin tuota apinaotetta kaikille, joilla on vaikeuksia saada tuntumaa latseihin. Itse kokeilin ensimmäistä kertaa eilen, ja on kyllä latsit kunnolla kipeänä.

Hmm... jotain tein kyl varmaa väärin kun ei tehonnut latseihin apinaotteella ylätalja 3x12 eikä penkkileuat.. tai sit ei vaan VIELÄ tunnu mut huomenna sit :) selän sain kyl muuten hyvään pumppiin ensin 2km lämmittelysoudulla jossa pidin huolta, että menee koko ajan selälle ja sitten alataljalla ja kulmasoudulla...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
sumo sanoi:
Hmm... jotain tein kyl varmaa väärin kun ei tehonnut latseihin apinaotteella ylätalja 3x12 eikä penkkileuat.. tai sit ei vaan VIELÄ tunnu mut huomenna sit :) selän sain kyl muuten hyvään pumppiin ensin 2km lämmittelysoudulla jossa pidin huolta, että menee koko ajan selälle ja sitten alataljalla ja kulmasoudulla...
Mistä sä uskot tietäväsi ylätaljan tai penkkileukojen tehon heti treenipäivänä tai sen jälkeen? Pumppi ja lihaskipu kun sitä tehoa ei kerro.
Tokihan lihaksiin (varsinkin selkään) on hankala saada tuntumaa alussa, kun niitä lihaksia ei yksinkertaisesti juuri löydy. Se ei silti tarkoita, etteikö kyseisiä liikkeitä kannattaisi jatkossakin tehdä. Mitään ihmeitä ei parissa päivässä kannatakaan odottaa.

Joo en mä lopetakkaan, mietin vaan et meneekö perille, kun muissa lihaksissa kyllä tuntuu treenin jälkeen et on tehny :) No, aika näyttää.

sumolle: kannattaa koittaa kevennettyjä leukoja. eli vaijeri vyötäisille johon painoa riittävästi. heität painot tangon yli ja alat vedellä. veikkaampa että toimii :whip:

Zone-sarja -42%
millasil painoil kannattaa tehdä alottelijan joka painaa n.45kg niin tota ylä taljaa jos toistoi tulis kybän pintaan??
ja ku ei sais viel loppuunkaa asti viiä..

huumor sanoi:
sumolle: kannattaa koittaa kevennettyjä leukoja. eli vaijeri vyötäisille johon painoa riittävästi. heität painot tangon yli ja alat vedellä. veikkaampa että toimii :whip:
Tämä kuullostaa kyllä kokeilemisen arvoiselta. Tosin melkein sama kuin tekisi penkkileukoja, tai sitten kaveri keventämään. Mutta hyvä vaihtoehto jos treenaa yksin useimmiten, kuten allekirjoittanut.

hölkkääjä sanoi:
millasil painoil kannattaa tehdä alottelijan joka painaa n.45kg niin tota ylä taljaa jos toistoi tulis kybän pintaan??
ja ku ei sais viel loppuunkaa asti viiä..
Sellaisilla, että saat tekniikan hajoamatta tehtyä tuon kympin, eli keskityt vaan kunnolla siihen supistukseen. Tässäkin kaveri voi keventää viimeisiä toistoja hieman (jos on siis treenikaveri). Painoja ei voi sanoa koska ylätaljat ovat niin erilaisia.

toolate sanoi:
En voi liikaa hehkuttaa penkkileukoja, jos vaan löytyy salilta mahdollisuus tehdä sitä. Jossei smithiä ole niin voit kokeilla kyykkytelineissä. Video tuosta suorituksesta löytyy esim. mun kuvaketjusta tai sit DC-ketjusta.

Itsekkin suosittelen kokeilemaan noita penkkileukoja ja tosiaankin tuolla Toolaten kuvaketjussa oli hyvä video siihen. Tuolla saan itse ainakin hyvin latsit kipeytymään. Normaalit leuat meinaavat mennä liian riuhtomiseksi, pitäisi varmaan vähän tuota rasvakerrosta vielä vähentää niin niitä olisi parempi tehdä :D

huumor sanoi:

Mielenkiintoselta kuulostava viritys, pitääpä joskus kokeilla.

sumo sanoi:
Mitäs muita vastaavia suoritustapoja olis verrattavissa ylätaljalle, kun salilla jossa käyn, pääsen vain yhtenä päivänä viikossa sille puolelle missä on ylätalja, joten kierrosta riippuen voi mennä parikin kertaa etten voi ylätaljaa sisällyttää ohjelmaan. Tällä hetkellä teen pulloveria (jos tän liikkeen olen ymmärtänyt oikein) 3x20 sopivilla painoilla jonka jälkeen 3x12 kulmasoutua. T-tanko v-kahvalla on mietinnässä joko lisäksi tai vaihtoehtoiseksi liikkeeksi, mutta se ei taida silti korvaa tota ylätaljan puuttumista.

Ideoita?
Kokeileppa tuota: http://www.musclenet.fi/pics/liikkeet/ristiveto.jpg
Liike vaikuttaa hiemman samalta kuin ylätalja. Itse en ole koittanut, mutta luulisin kyseisen liikkeen vastaavan ylätaljaa.

Penkkileuat oli jotenkin hankala suoritus ainakin mun lihaksilla, joten pitää kyl nyt hehkuttaa leuanvetoi (kaverin avustuksella) jos ei meinaa saada tuntumaa latseihin. Selkä huutaa leipää kun vedetään 3x6 leveellä myötäotteella niin et kaveri hieman jeesaa ylösmenoa ja sit rauhas tullaan omin voimin alas samalla keskittäen ajatukset latseilla tehtävään duuniin. Ton päälle viel ylätalja (plus muut selkäliikkeet kuten alatalja ja kulmasoutu) niin olo on kyl mahtava :) </hehkuttelu>

Back
Ylös Bottom