Ylätalja, latsien varma kehittäjä

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
tikkuniska sanoi:
Pidättekö ylätaljassa sitä V-kahvaa näin /\ vai näin \/?
Voit pitää kummin päin vain ja muille selvennykseksi, että kahvaa käännetään 180 astetta, ei käsiä. Rystyset osoittavat edelleen ulospäin. Jotkut käyttävät \/ asentoa, itse toisinpäin.

Tuolla jossain aikaisemmassa tredissä oli selkätreenivideo, jossa eräs iso setä (en muista nimeä) antoi vinkkejä. Siinä korostettiin, että kyynärpäiden liikerata on pyöreä, ei suoraan alaspäin. Ja niinhän näyttäisi Nyyssöläkin tuossa oikeastaan tekevän. Itselleni tuo ainakin oli hyvin ratkaiseva vinkki tuntuman siirtämisessä normaalia enemmän selälle. Kyynärpäät siis yritetään periaatteessa runtata yhteen ala-asennossa. Niitä ei vedetä pelkästään alas.

leuanveto kapealla vastaotteella rintaan asti vedettynä on myös hyvä liike, varsinkin jos on vaikeuksia saada tuntumaa ylätaljassa, tosin liike on raskas koska vähimmäis paino on omapaino.

Hierontaliikkeenä, ylätalja vinopenkiltä v-kahvalla on melko hyvä=). Supistaa latseja pirusti mutta joutuu tekemään pienillä painoilla.

Joona sanoi:
Tuolla jossain aikaisemmassa tredissä oli selkätreenivideo, jossa eräs iso setä (en muista nimeä) antoi vinkkejä. Siinä korostettiin, että kyynärpäiden liikerata on pyöreä, ei suoraan alaspäin. Ja niinhän näyttäisi Nyyssöläkin tuossa oikeastaan tekevän. Itselleni tuo ainakin oli hyvin ratkaiseva vinkki tuntuman siirtämisessä normaalia enemmän selälle. Kyynärpäät siis yritetään periaatteessa runtata yhteen ala-asennossa. Niitä ei vedetä pelkästään alas.

Oon salilla tehny just ylätaljaa laitteessa, oisko Technigym?, jossa kyynerpäille tulee juuri tuollanen pyöreä liike sivuilla ja lopuksi ovat melkein kiinni jenkkakahvoissa. Toimii todella hyvin...Laitteessa vipuvarret ovat ristissä ja siitä naama/niska penkkiinpäin voi runtata menemään...Ehkä paras hilavitkutin ever...

Mä olen aina vetänyt tankoa niskan taa, mut heti huomenna kokeilen, et kuin se tangon vetäminen rintaan onnistuu. Ylätalja on aina ollut mun suosikki (huomaahan sen, kun tuota selkää katsoo;) :lol2: ) eikä ole ollut mtn ongelmia vetää sitä tankoa selän taakse. Mut tosiaan niskan asento on silloin aika luonnoton. Ehkäpä Miken neuvosta on jälleen apua. :thumbs:

Siima sanoi:
Oon salilla tehny just ylätaljaa laitteessa, oisko Technigym?, jossa kyynerpäille tulee juuri tuollanen pyöreä liike sivuilla ja lopuksi ovat melkein kiinni jenkkakahvoissa. Toimii todella hyvin...Laitteessa vipuvarret ovat ristissä ja siitä naama/niska penkkiinpäin voi runtata menemään...Ehkä paras hilavitkutin ever...
:offtopic: Juu, Technogymillä on noita laitteita joissa on varret ristissä. Ja toi laite on kyllä tosi hyvä, tosin painot loppuu kesken heti kättelyssä. Mahdettiinkohan tossa edelä tarkoittaa ihan tollaista pyöreää liikettä mikä tolla laitteella tulee? Samalla tavallahan ne kyynärpäät liikkuu ylätaljassa leveällä otteella kuin tossakin, tekee sitten miten vaan.

Edit: Luin paremmin, ja kyllä, sitähän tossa taidetaan tarkoittaa. On kyllä aika outo ohje, koska oon pitänyt sitä ihan itestäänselvyytenä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Entäs leuanveto

Leveällä myötäotteella? Eikös suuntaudu latseille yhtä paljon? Ite tykkään siitä kun ei juurikan edes ole mahdollista tehdä noita alaselällä nytkäyksiä ja muitakaan "väärillä" lihaksilla auttamisia.

CROM sanoi:
Leveällä myötäotteella? Eikös suuntaudu latseille yhtä paljon? Ite tykkään siitä kun ei juurikan edes ole mahdollista tehdä noita alaselällä nytkäyksiä ja muitakaan "väärillä" lihaksilla auttamisia.

Latseillehan se tulee mukavasti.

Edit: Kunhan teet mahdollisimman puhtaasti. Sama kuin tuossa ylätaljassa: käsiä ei suoraksi, pikkasen koukkuun ala-asennossa. Mielellään vielä hidas negatiivinen.

CROM sanoi:

No tämä liikehän on just esitetty noissa esimerkkikuvissa, vai miten leveää otetta tarkoitit?

Totanoini, tämän kysymyksen vastaukset ovat tietysti mielipiteitä, mutta sellaista haluaisin tiedustella että kumpi nyt "täysin oikein tehtynä" on tehokkaampi latsien kehittäjä talja kuvan tavalla vai tuo jo aikaisemmin mainittu leveällä myötäottella tehty leuvanveto? Tai leuat vai talja ihan millä otteella vaan. Mulla on semmone kuva että lauat olis paremmat kun onhan se vapailla painoilla tehty liike. Liikeradathan sinänsä ovat liikkeissä todella samankaiset elleivät, jopa täysin samanlaiset.

Itellä on ongelma että latseihin ei tuu tuntumaa ei sitten millää :curs: . Täytyy näitä neuvoja kokeilla.

Eli tosiaan kumpi parempi leuat vai talja.

PS. jos tämä pieni kysyly jotenkin pilaa threadin niin modet poistakoon.:thumbs:

PS2. Kiitos jälleen kerran Mikelle tästä kullan arvoisesta vinkistä/vinkeistä:worship:

Tottahan toki saa kysellä, sitähän varten nämä esimerkkitredit on perustettu :)

Itse suosin leuanvetoa lisäpainolla vaikka viimeiset toistot monesti muistuttavat kuivalla maalla sätkivää särkeä mutta kun oma motto on että "Back to Basics, rrrrrrrrkele!!" niin ei voi luopua :D Toisaalta kannatan taas ylätaljaakin jos leukoja ei saa montaa vedettyä.

Zone-sarja -42%
Powerhousu sanoi:
:offtopic: Juu, Technogymillä on noita laitteita joissa on varret ristissä. Ja toi laite on kyllä tosi hyvä, tosin painot loppuu kesken heti kättelyssä. Mahdettiinkohan tossa edelä tarkoittaa ihan tollaista pyöreää liikettä mikä tolla laitteella tulee? Samalla tavallahan ne kyynärpäät liikkuu ylätaljassa leveällä otteella kuin tossakin, tekee sitten miten vaan.

Edit: Luin paremmin, ja kyllä, sitähän tossa taidetaan tarkoittaa. On kyllä aika outo ohje, koska oon pitänyt sitä ihan itestäänselvyytenä.

Niin, sitä tarkotin, että tangolla vedettäessähän se tämähtää ylärintan kiinni..siitä ei enää kyynerpäitä voi vetää lähemmäs kylkiä..Tuo Technogymin laite mahdollistaa, koska varret ovat itsenäisiä..Siis jos katsot takaapäin, kun joku tekee tolla vipuvarsilaitteella niin varret muodostavat puolikaarenmuotoisia liikeratoja..Ähhh, vaikee selitää..mutta kuiteskin, aivan mahtava laite..ennen/jälkeen kunnon massaliikkeiden.....:rock:

katos, siis tuo laite..sivuilta http://www.technogym.se/_vti_g9_1.asp?rpstry=11052_

loppurutistuksen kun voi tuolla tehdä AIVAN maksimaalisesti painamalla kyynerpäitä kylkiin...AUTS!

Liitteet

• techno.webp
    techno.webp
    11 KB · Katsottu: 3 450
Back
Ylös Bottom