Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Hello! Osaisko joku neuvoo aloittelijaa eli mua seuraavan asian kanssa. Oon alottanu ton L-sitin treenaamisen ja treenaan nyt 6x10sek settei. Aion siitä edetä 4x15sek ja 3x20sek jne. kunnes saavutan minuutin rajapyykin. Kysymys kuuluu: kuinka pitkät levähdystauot settien välissä, että ois mahd tehokasta? Jos oon oikein käsittänyt niin tätä treenimetodii voi myös käyttää muihin pitoihin.

Hitto että oon mielissään! Kaks pidempiaikasta tavotetta onnistu tänää: 90 degree pushup ja full ROM HSPU. Se on kyllä mahtava fiilis, kun tajuaa vaihteeksi tehneensä jotaki oikein!

Tässä videota :)

Samalla voi kans tsekata tämän pikkupätkän, jonka tekasin tuossa jokunen päivä sitten.

-J

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Terve,
Olen lueskellut aina välillä tätä keskustelua ja olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä treenauksesta.
Mulla menee voimaleuat kivasti, mut front leverit ei etene. Pystyn pitään toinen jalka suorana aika hyvin.
Oon ollut nyt jumissa aika kauan, oisko jotakin vinkkejä? Ei tähtee, mun jalat ei taivu oikeen tähti asentoon:)
Tällä hetkellä reenaan vatsoja varpaat tankoon 3x10 ja tuulilasinpyyhkiöitä samat setit.
Aikaisemmin tein ice creamejä, ja yhden jalan pitoja samat 3x10, mutta ajattelin jättää ne vähäksi aikaan pois kun ei etene. 3-4 päivänä viikossa.

Toinen asia, olisiko hyvä tehdä punnerruksia vaikka 5 sarjaa erinlaisilla liikkeillä, vai pelkkiä pseudo planceja koska koen ne vaikeimmiksi?

Itsellä on front lever nyt työn alla kun viimein back lever meni 7kk jälkeen. Renkailla itse harjoittelen negatiivisia laskuja pystyasennosta, auttaisi jos olisi kaveri pysäyttämässä oikeaan kohtaan ja siitä sitten takaisin ylös joku 4-5x5 noita. Tangolla varmaan voi kaverin sijaan käyttää esim kuminauhaa ja pikku hiljaa työstää tuota asentoa kevennettynä.

Sama kuin back leverissä tärkeintä tuntuu olevan löytää tuntuma/voima käsien painamiseen ja lukitseminen oikeaan asentoon. Vielä ei backleveritkään mene kylmiltään vaan täytyy vähän herätellä kroppaa kevennetyillä variaatioilla ja kulmilla kunnes hermotus tajuaa mistä on kyse. Sama front leveri harjoitusten kans.

Itse tekisin punnerruksia myös eri variaatioilla eikä pelkästään keskittyä yhteen liikkeeseen vaikka pääpaino olisikin pseudo planchessa.

Hello! Osaisko joku neuvoo aloittelijaa eli mua seuraavan asian kanssa. Oon alottanu ton L-sitin treenaamisen ja treenaan nyt 6x10sek settei. Aion siitä edetä 4x15sek ja 3x20sek jne. kunnes saavutan minuutin rajapyykin. Kysymys kuuluu: kuinka pitkät levähdystauot settien välissä, että ois mahd tehokasta? Jos oon oikein käsittänyt niin tätä treenimetodii voi myös käyttää muihin pitoihin.

Ihan vaan sivuhuomautuksena, että minuutin l-sittiin voi tovi vierähtää... itellä pysyy 35 sekuntia 6 vuoden treenaamisella ja taitaa ammattilaisillakin olla melko tuskan takana? :D Kyllä sitä voi ennen minuuttia jo siirtyä vaikeampiin variaatioihin: ensinnäkin sormet taaksepäin ja v-sitin sekä mannan treenamiseen.

Terve,
Olen lueskellut aina välillä tätä keskustelua ja olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä treenauksesta.
Mulla menee voimaleuat kivasti, mut front leverit ei etene. Pystyn pitään toinen jalka suorana aika hyvin.
Oon ollut nyt jumissa aika kauan, oisko jotakin vinkkejä? Ei tähtee, mun jalat ei taivu oikeen tähti asentoon:)
Tällä hetkellä reenaan vatsoja varpaat tankoon 3x10 ja tuulilasinpyyhkiöitä samat setit.
Aikaisemmin tein ice creamejä, ja yhden jalan pitoja samat 3x10, mutta ajattelin jättää ne vähäksi aikaan pois kun ei etene. 3-4 päivänä viikossa.

Toinen asia, olisiko hyvä tehdä punnerruksia vaikka 5 sarjaa erinlaisilla liikkeillä, vai pelkkiä pseudo planceja koska koen ne vaikeimmiksi?

Itsellä on front lever nyt työn alla kun viimein back lever meni 7kk jälkeen. Renkailla itse harjoittelen negatiivisia laskuja pystyasennosta, auttaisi jos olisi kaveri pysäyttämässä oikeaan kohtaan ja siitä sitten takaisin ylös joku 4-5x5 noita. Tangolla varmaan voi kaverin sijaan käyttää esim kuminauhaa ja pikku hiljaa työstää tuota asentoa kevennettynä.

Sama kuin back leverissä tärkeintä tuntuu olevan löytää tuntuma/voima käsien painamiseen ja lukitseminen oikeaan asentoon. Vielä ei backleveritkään mene kylmiltään vaan täytyy vähän herätellä kroppaa kevennetyillä variaatioilla ja kulmilla kunnes hermotus tajuaa mistä on kyse. Sama front leveri harjoitusten kans.

Itse tekisin punnerruksia myös eri variaatioilla eikä pelkästään keskittyä yhteen liikkeeseen vaikka pääpaino olisikin pseudo planchessa.

Kuten muuanmies tuossa mainitsi niin täydessä front leverissä tulee oppia lukittamaan hartiarengas. Sama homma on jo straddle planchen kohalla. Backlever on siinä määrin eri, että sen voi lukittaa käsien ja kropan välisellä kitkalla. Helpoimmat variaatiot noista staattisista pystyy tekemään ilman hartiarenkaan lukottamista, mutta noiden täysien pitojen kohalla se on melko pakollinen ellei ole todella kevytrakenteinen kaveri kyseessä.

Kuinka paljon olkapäävaivoja teillä kehon painolla treenaavilla on? Jotkin liikkeet näyttävät suhteellisen kovilta nimenomaan olkapäitä ajatellen.

Kuinka paljon olkapäävaivoja teillä kehon painolla treenaavilla on? Jotkin liikkeet näyttävät suhteellisen kovilta nimenomaan olkapäitä ajatellen.

Omasta mielestä näissä hommissa nimenomaan ei juurikaan tule olkapäävaivoja sillä liikkeet pyritään aina tekemään jännittämällä liikesuuntaa vastaan. Esimerkiksi punnerruksissa olkapäät tulisi pitää kokoajan jännitettynä edessä, jolloin ne on melkolailla turvassa revähdyksiltä. Tätä vastoin esimerkiksi tavallisessa penkkipunnerruksessa tuki nostoille luodaan vetämällä lavat yhteen, jolloin ala-asennossa pienikin nitkahdus väärään suuntaan saattaa reväyttää kiertäjänkalvosimen.

Toki tietyillä liikkeillä näissäkin hommissa voi paskoa paikkoja alta aikayksikön. Olkapäiden kannalta riskialttiita liikkeitä on mm. ihmislippu, risti ja german hang muscle upit. Näissäkin useimmiten loukkaantuu ainoastaan, mikäli ei tiedä mitä on tekemässä ja yrittää haukata omille voimatasoille sopimatonta progressiota. Omalta osaltaan olkapäiden terveyttä voi avittaa mm. tekemällä reilusti pysty- ja vaakasoutuja sekä treenaamalla mannaa.

Itellä oli lukio-aikoina (~7 vuotta sitten) välillä niin tulehtuneet olkapäät etten meinannu saada paitaa puettua päälle, kun kädet ei tahtoneet nousta vaakatasoa ylemmäs. Tuolloin vetelin tolkuttomia määriä tavallisia punnerruksia ja leukoja päivittäin. Sittemmin kun siirryin GST:n (gymnastic strength training) pariin niin en ole olkapäävaivoista juurikaan kärsinyt.

Moro!

Talven kylmyyden ja pimeyden keskellä olen innostunut punttitreenistä, ja samalla on kehopainoilu jäänyt vähemmälle. Isona syynä myös se, että vanhempien luona ei saa leuanvetotankoa eikä renkaita mihinkään kiinni (kyllä, tämä on erittäin naurettavaa!), ja salikortti tuli hommattua. Melko voimapainotteista treeniä teen, mutta itselle sopivin ratkaisu olisi kehopainoilun ja muutaman voimanosto liikkeen sekoitus. Ohjelma on seuraa 1-jakoinen:

Mave 3x6
Kyykky 3x6
penkki 4x6
leuanveto 4x5
pystypunnerrus tangolla 4x6
jalannostot, dragon flagit, voimapyörä

Tähän pitäisi saada yhdistettyä muutama yleishyödyllinen kehopainoliike. Mielessä oli l-sit, front lever ja back lever. Suurin ongelma tuntuu olevan se, että jos tekee ennen mavea ja kyykkyä kehopainoliikkeet, ei riitä enää keskivartalossa voimat mavessa ja kyykyssä = tekniikka kärsii ja selkään sattuu. Olen myös miettinyt, että tekisi maven ja kyykyn joka toisessa treenissä, jolloin jaksaisi tehdä ehkä kaikki suhteellisen puhtaasti. Onko vinkkejä näiden kahden treenimuodon hybridiversioon?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Mitä mieltä tästä redditissä olevasta ohjelmasta http://i.imgur.com/o3bRo.png ? Riittänee näin aluksi aloittelijalle.

Ja minkälaista lämmittelyä olette ruukanneet tehdä jos gtg tyylillä käsilläseisontaa ja yleensäkkin jos gtg:llä tekee? Pientä ranne ja olkapää pyörittelyä ennen harjoittelua?

Valo ja lämpö lisääntyy ulkosalla, joten kehonpainoilu alkaa taas kiinnostaa. Tein tuossa kotoa etätöitä ja aina koodia kääntäessä testailin käsilläseisontaa seinää vasten ja frog standia ja elbow leveriä jalat harottaen ja koukussa :D

HS menee parhaimmillaan +30s ja HSPU menee ainakin yksi, enempää en edes uskalla kokeilla etten katko niskojani. Frog standistä pääsen jo miltei HS asentoon, kädet on koukussa ja kun lähden punnertaan käsiä suoriksi tasapaino menee ja kaadun. Pitäisi varmaankin opetella tuota vapaata käsilläseisontaa.

Sellainen tuli noista laitisen ja epäkunnon komeista videoista mieleen, että jos teillä jaksamista riittää niin jonkin sortin "wodi" clipit olisi tervetulleita ainakin itselle! Aloittelijan makuun tietty (oma lehmä ojassa;) )

Itsellä osittain reissutyötä, joten olisi kiva hotellilla vetästä joku kehonpainotreeni, mutta usein on niin lamaantunut pitkästä työpäivästä ettei jaksa alkaa etsimään eri liikkeitä. Olisi helppoa katsoa joku wod-clippi ja toistaa se mahdollisuuksien mukaan. Osallistun parin viikon päästä jonkinlaiselle kehonpaino-kurssille, joten sieltä varmaankin tulee jotain liikkeitä opittua.

Mitä mieltä tästä redditissä olevasta ohjelmasta http://i.imgur.com/o3bRo.png ? Riittänee näin aluksi aloittelijalle.

Ja minkälaista lämmittelyä olette ruukanneet tehdä jos gtg tyylillä käsilläseisontaa ja yleensäkkin jos gtg:llä tekee? Pientä ranne ja olkapää pyörittelyä ennen harjoittelua?

Ohjelma vaikuttaa tasapainoselta ja varmastikin kehonpainoilua aloitteleva pääsee tuolla hyvin alkuun. Pienillä modauksilla tuosta riittänee haastetta myöskin edistyneemmille. Jos jotain tuohon lisäisin niin punnerrukset kapealla otteella (esim. paralletit yhteen ja mahan alle) ja vertical pull leveältä (olkapäiden huoltoa). Bar supporttia voi treenata sekä mahan edestä että selän takaa. Ring supporttien jälkeen seuraava level "swedish bar supportit" eli supportit puolapuissa. "Pull over" yks mun lemppariliikkeistä, jolla jo pelkästään saa aika hyvin aktivoitua koko ylä- ja keskikropan. "Diamond push-up" vertikaaliasennossa varmaan yks rankimmista ojentajaliikkeistä mitä tiedän.

Gtg:ssä lämmittelyt riippuu vähän siitä mitä tekee. Minimissään käsien ja olkapäiden pyörittelyä, mutta mieluummin kunnolla lämmöt päälle. Pieni riski, että poksahtaa esim. verisuoni päästä, jos kylmiltää menee ähisemään vaikka HSPUita. Backleverissä itellä on joskus katkennu verisuoni silmäluomesta -> näytti viikon verran siltä että ois toinen silmä meikattu. Hyppynarulla tai paikallaan hyppimisellä saan ite nopeiten lämmöt päälle. 2 min pomppimisen jälkeen sitä on melko valmis tekemään mitä vaan.

Valo ja lämpö lisääntyy ulkosalla, joten kehonpainoilu alkaa taas kiinnostaa. Tein tuossa kotoa etätöitä ja aina koodia kääntäessä testailin käsilläseisontaa seinää vasten ja frog standia ja elbow leveriä jalat harottaen ja koukussa :D

HS menee parhaimmillaan +30s ja HSPU menee ainakin yksi, enempää en edes uskalla kokeilla etten katko niskojani. Frog standistä pääsen jo miltei HS asentoon, kädet on koukussa ja kun lähden punnertaan käsiä suoriksi tasapaino menee ja kaadun. Pitäisi varmaankin opetella tuota vapaata käsilläseisontaa.

Sellainen tuli noista laitisen ja epäkunnon komeista videoista mieleen, että jos teillä jaksamista riittää niin jonkin sortin "wodi" clipit olisi tervetulleita ainakin itselle! Aloittelijan makuun tietty (oma lehmä ojassa;) )

Itsellä osittain reissutyötä, joten olisi kiva hotellilla vetästä joku kehonpainotreeni, mutta usein on niin lamaantunut pitkästä työpäivästä ettei jaksa alkaa etsimään eri liikkeitä. Olisi helppoa katsoa joku wod-clippi ja toistaa se mahdollisuuksien mukaan. Osallistun parin viikon päästä jonkinlaiselle kehonpaino-kurssille, joten sieltä varmaankin tulee jotain liikkeitä opittua.

+30 s HS ja HSPU on melko hyvä pohja joka vaatii jo huomattavan määrän duunia. Punnertaessa kaatuu todennäkösesti mikäli selkä menee notkolle (paukut loppuu ojentajista ja olkapäistä ja sitä kompensoidaan rintalihaksilla) ja kontrolli katoaa. Eli varsinkin negatiivisia tehdessä pitää muistaa pitää lantio kupissa eikä antaa selän notkistua yhtään. Erittäinkin raskasta ja hitaasti kehittyy...

Itellä ei tuu niinkään wodi-tyyppisesti reenailtua. Yleensä on muutama pääliike työn alla ja muut liikkeet "ylläpidolla". Eli ts. hirveetä hinkkaamista.

Mitä tuohon koodaamiseen tulee niin miettiny just, että mikäli tulevaisuudessa on työpaikalla oma yksityinen työhuone niin voi vaan kuvitella, mitä siellä tapahtuu koneen raksuttaessa mittauksia tai simulointeja. Paralletit alalaatikosta ja...

Lähiaikoina on ollu pääpaino HSPU:ssa. Kehitystä on tullu kohtuullisesti. Nojapuilla oon tuplannu täyden liikeradan toistot yhestä kahteen hahah. Renkailla onnistuu wide strap HSPU aivan pohjista. Maastavedossa ja pistooleissa päässy pitkästä aikaa PR:ien makuun. Painoa tullu lisää vuoden takaseen verrattuna lähemmäs 4 kiloa. Tähän saakka kaikki osa-alueet kehittyny painonnoususta huolimatta, mutta nyt näyttäs tulevan raja vastaan ja alkais olla kiristelyn paikka. Pomppu ollu verrattain terävä verrattuna vuoden takaseen ja salaa alkanu haaveilla joku päivä donkkaavani standardi-koripallokoriin (3,05 m). Alakerrassa oon aikasemmin pomppuja reenaillu, mutta se on nyttemmin täytyny lopettaa, kun tässä jokunen viikko sitten kopsahti pää kattoon.

Treenivideoita ei oo iteltä tulossa vähään aikaan. Syssymmällä aattelin julkasta hieman pidemmän setin johon tulee reenijuttujen lisäks jotain lautailu ja uimahyppyklippejä. Kovat ois visiot siihen.

Ei muuta kuin hyvää alkavaa kevättä ja kovia reenejä!

Kiitos kattavasta vastauksesta epäkunnolle! Kehitystä tullut etenkin dipeissä, muuten tasaisen tappavasti. Vasta pystynyt taas aloittelemaan treenaamisen kun toipunut eturistiside leikkauksesta. Pikkuhiljaa hyvää tulee :)

Joo, toi kuppiasento kyllä on täysin olematon itsellä. En jotenkin osaa yhtään hakea sitä asentoa, voi olla että olen sen saavuttanutkin kerran tai kaksi, mutta en silti sillä hetkellä hoksaa että "ahaa, tältä siis tässä asennossa tuntuu, tätä pitää hakea".

Mutta eiköhän se siitä, pitää nää talvikelit vielä hakea salilta yleisvoimaa ja kesällä sitten keskittyä taas enemmän kehonpainoiluun. Renkaatkin saa kohta laittaa ulkosalle, jos syksyllä pääsisi vaikka sen muscle upin. Koitin sitä muuten lasten kanssa leikkikentällä ollessa ohimennen, meni paljon pidemmälle verrattuna viime kesään. Kivoja motivaattoreita kyllä tollaset.

Mä treenaan myös aika samalla tavalla kuin epäkunto. Muutama liike missä haluan kehittyä niin niihin panostan eniten ja siihen vierelle otan muutaman "helpomman" liikkeen (jotka vaihtelee mielen mukaan)

Lisäpainoleukoja +54kg ja muscle ups +14kg

Höpöttelyä ja lisäpainoleukoja +59kg

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Moi,

En tiedä onko tämä nyt oikea ketju, mutta potkikaa pois jos ei sovellu mukaan.

Eli haluaisin kehittää kehonhallintaani - niin renkailla, tangolla kuin käsilläseisonnassakin. Vaikka urheilua olen harrastanut koko ikäni, niin kehon hallintaan on jäänyt liian suuri aukko, minkä nyt haluaisin täyttää. Olen ottanut paikallisiin telinevoimisteluseuroihin yhteyttä, josko sieltä löytyisi henkilöä, ketä ottaisi haasteen vastaan ja harjottelisi kanssani/ coachisi minua 1-2 krt/vko. Jostakin kumman syystä ei ole mahdollisuutta henk.koht opetukseen... :)

Löytyisikö täältä henkilöä joka voisi itse tai mahdollisesti tietäisi jonkun henkilön, jolla olisi aikaa 1-2krt/vko tulla opettamaan minulle näitä temppuja? Itse olen Porista, mutta Satakunnan alueella pääsen liikkumaan. Ja tottakai, kohtuullinen korvaus sille ketä aikaansa uhraa.

Voit olla minuun yhteydessä täällä tai sähköpostin kautta: jamaja@utu.fi

Janice,luin paikallisen crossfit salin(Porin) sivuilta,että pitävät kurssin jossa käydään läpi kehopainoharjoituksia.Kurssi on huhtikuussa,loput saat selvittää ite ;) Eiköhän sieltä voisi löytyä asianmukaista valmennusta.

Janice,luin paikallisen crossfit salin(Porin) sivuilta,että pitävät kurssin jossa käydään läpi kehopainoharjoituksia.Kurssi on huhtikuussa,loput saat selvittää ite ;) Eiköhän sieltä voisi löytyä asianmukaista valmennusta.

Huhtikuussa menen tosiaan vetämään 4h Bodyweight Training -leirin Crossfit Porin tiloihin. En tiedä onko kuinka paikkoja jäljellä, mutta kannattaa olla järjestäjiin yhteydessä asap. Tullaan katsomaan kattava setti kehonpainolla tehtäviä harjoitteita staattisista voimaliikkeistä erilaisiin movement -harjoitteisiin.

Moi!

Aloitin kehonpainotreenit helmikuussa, taustana satunnaista sallilla käyntiä ja akrobatiaa. Treenit sujuneet ihan kivasti ja viime viikonloppuna sain mm. ensimmäisen muscle uppini tangolla (tosin hieman vinosti se meni, mutta ylös päästiin) ja leverit sekä l-sitit kehittyneet tasaiseen tahtiin. Nyt on kuitenkin joutunut painimaan yhden ärsyttävän ongelman kanssa. Pari viikkoa sitten oli treenin jälkeinen ilta ja koko seuraava päivä jäätävät niskakivut (kääntäessä päätä kipu tuntui toispuoleisesti ikäänkuin kipu olisi ollut niskanikamassa), kipu lähti pois ja tuli jonkun treenin jälkeen uudestaan, silloin huomasin, että se johtuu front leveristä. Vähään aikaan ei kipuiluja tullut, kun yritin pitää niskan mahdollisimman rentona liikkessä. Tänään kuitenkin taas viimeistä fronttipitoa tehdessä tuntui oikein yläselässä, että joku meni nyt väärälle paikalleen, ja alas tullessa kipu alkoi pikkuhiljaa. Tälläkertaa kipu on alempana, jossain yläselän nikamassa ja kipu vahvistuu viedessä päätä taakse. Onko kellään muulla ollut vastaavanlaista ongelmaa? Onko mitään hajua mistä johtuu ja mitä pitäisi korjata? Tuo on ikävä homma, koska kipu ei varoita tulostaan, yht äkkiä vaan "naksahtaa" ja kipu alkaa pikkuhiljaa ja kestää vähintään vuorokauden.

Back
Ylös Bottom