Hevostelua
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Hevostelua
Hello! Osaisko joku neuvoo aloittelijaa eli mua seuraavan asian kanssa. Oon alottanu ton L-sitin treenaamisen ja treenaan nyt 6x10sek settei. Aion siitä edetä 4x15sek ja 3x20sek jne. kunnes saavutan minuutin rajapyykin. Kysymys kuuluu: kuinka pitkät levähdystauot settien välissä, että ois mahd tehokasta? Jos oon oikein käsittänyt niin tätä treenimetodii voi myös käyttää muihin pitoihin.
Terve,
Olen lueskellut aina välillä tätä keskustelua ja olisi kiva kuulla muiden mielipiteitä treenauksesta.
Mulla menee voimaleuat kivasti, mut front leverit ei etene. Pystyn pitään toinen jalka suorana aika hyvin.
Oon ollut nyt jumissa aika kauan, oisko jotakin vinkkejä? Ei tähtee, mun jalat ei taivu oikeen tähti asentoon
Tällä hetkellä reenaan vatsoja varpaat tankoon 3x10 ja tuulilasinpyyhkiöitä samat setit.
Aikaisemmin tein ice creamejä, ja yhden jalan pitoja samat 3x10, mutta ajattelin jättää ne vähäksi aikaan pois kun ei etene. 3-4 päivänä viikossa.
Toinen asia, olisiko hyvä tehdä punnerruksia vaikka 5 sarjaa erinlaisilla liikkeillä, vai pelkkiä pseudo planceja koska koen ne vaikeimmiksi?
Itsellä on front lever nyt työn alla kun viimein back lever meni 7kk jälkeen. Renkailla itse harjoittelen negatiivisia laskuja pystyasennosta, auttaisi jos olisi kaveri pysäyttämässä oikeaan kohtaan ja siitä sitten takaisin ylös joku 4-5x5 noita. Tangolla varmaan voi kaverin sijaan käyttää esim kuminauhaa ja pikku hiljaa työstää tuota asentoa kevennettynä.
Sama kuin back leverissä tärkeintä tuntuu olevan löytää tuntuma/voima käsien painamiseen ja lukitseminen oikeaan asentoon. Vielä ei backleveritkään mene kylmiltään vaan täytyy vähän herätellä kroppaa kevennetyillä variaatioilla ja kulmilla kunnes hermotus tajuaa mistä on kyse. Sama front leveri harjoitusten kans.
Itse tekisin punnerruksia myös eri variaatioilla eikä pelkästään keskittyä yhteen liikkeeseen vaikka pääpaino olisikin pseudo planchessa.
Kuinka paljon olkapäävaivoja teillä kehon painolla treenaavilla on? Jotkin liikkeet näyttävät suhteellisen kovilta nimenomaan olkapäitä ajatellen.
Mitä mieltä tästä redditissä olevasta ohjelmasta http://i.imgur.com/o3bRo.png ? Riittänee näin aluksi aloittelijalle.
Ja minkälaista lämmittelyä olette ruukanneet tehdä jos gtg tyylillä käsilläseisontaa ja yleensäkkin jos gtg:llä tekee? Pientä ranne ja olkapää pyörittelyä ennen harjoittelua?
Valo ja lämpö lisääntyy ulkosalla, joten kehonpainoilu alkaa taas kiinnostaa. Tein tuossa kotoa etätöitä ja aina koodia kääntäessä testailin käsilläseisontaa seinää vasten ja frog standia ja elbow leveriä jalat harottaen ja koukussa :D
HS menee parhaimmillaan +30s ja HSPU menee ainakin yksi, enempää en edes uskalla kokeilla etten katko niskojani. Frog standistä pääsen jo miltei HS asentoon, kädet on koukussa ja kun lähden punnertaan käsiä suoriksi tasapaino menee ja kaadun. Pitäisi varmaankin opetella tuota vapaata käsilläseisontaa.
Sellainen tuli noista laitisen ja epäkunnon komeista videoista mieleen, että jos teillä jaksamista riittää niin jonkin sortin "wodi" clipit olisi tervetulleita ainakin itselle! Aloittelijan makuun tietty (oma lehmä ojassa;) )
Itsellä osittain reissutyötä, joten olisi kiva hotellilla vetästä joku kehonpainotreeni, mutta usein on niin lamaantunut pitkästä työpäivästä ettei jaksa alkaa etsimään eri liikkeitä. Olisi helppoa katsoa joku wod-clippi ja toistaa se mahdollisuuksien mukaan. Osallistun parin viikon päästä jonkinlaiselle kehonpaino-kurssille, joten sieltä varmaankin tulee jotain liikkeitä opittua.
Janice,luin paikallisen crossfit salin(Porin) sivuilta,että pitävät kurssin jossa käydään läpi kehopainoharjoituksia.Kurssi on huhtikuussa,loput saat selvittää ite ;) Eiköhän sieltä voisi löytyä asianmukaista valmennusta.