Westside barbell gymnastics

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
IMG_346522_zps30c9029d.jpg
[/URL][/IMG]

https://www.facebook.com/pages/Miika-Bik-Mäk-Laitinen/127435247330881

Hahah ei saakeli mikä kuva Laitiselta :D Miten muute saako noilla lämsillä lukotettua ittensä paremmin noihin pitoihin? Jonkin verran ainakin vissiin pystyy hyödyntämään tota kiertopitoa mitälie. Oot kaiketi jo aika hyvin tottunu käyttämään noita... mites ootko jättiläisiä koittanu?

Pitkästä aikaa kokeilin lämsiä ja meni treenit ihan jees. Välillä ne häiritsee mua pikkasen ja silloin käytän rannesiteitä.Kai noista lämsistä jotain etua saa, mutta en osaa sanoa, että kummat on paremmat lämsät vai siteet.. Noi lämsät rupee olee jo ihan puhki et pitäis hankkii uudet. Mitä jättiläisiin tulee. Niin olen vähän kokeillut, mutta se on aivan törkeän pelottava liike. Vähän tuntuu et tarttis jonkun valmentajan viereen ohjaamaan.. Sun pitäis tulla joku aamu vetää munkaa yhteisjumpat tuulimäkeen :)

Pitkästä aikaa kokeilin lämsiä ja meni treenit ihan jees. Välillä ne häiritsee mua pikkasen ja silloin käytän rannesiteitä.Kai noista lämsistä jotain etua saa, mutta en osaa sanoa, että kummat on paremmat lämsät vai siteet.. Noi lämsät rupee olee jo ihan puhki et pitäis hankkii uudet. Mitä jättiläisiin tulee. Niin olen vähän kokeillut, mutta se on aivan törkeän pelottava liike. Vähän tuntuu et tarttis jonkun valmentajan viereen ohjaamaan.. Sun pitäis tulla joku aamu vetää munkaa yhteisjumpat tuulimäkeen :)

Jees jees :) Joo jättiläiset vaikuttaa ihan hiton pelottavilta. Varsinkin renkailla, kun pitää olla tarkkana että ei jää "tyhjää" remmeihin tai käsiin.

Yhteisreenit ois kovat! Minä päivinä/mihin aikaan oot käyny tuolla reenailemassa? Ite oon käyny lähinnä pe ja su iltasin kun ei oo sillon niin paljon porukkaa, mutta ihan hyvin aamutkin kävis.

Onkos ketjussa vielä toivottu "gymlogia" tai kysymys&vastaus-logia, joka keskittyisi kehonpainoharjoitteluun? Tulipa vaan mieleen, kun nämä sanalliset kuvailut ovat monesti vähän kömpelöitä välittämään tietoa liikkeestä. Tietysti tuubista löytyy jos jonkinlaista jonnea esittelemässä liikettä X, mutta silläkin olisi oma arvonsa, että lajista olisi tarjolla pientä pöhinää, höpinää ja tietoa ihan omalla kotoisalla kielellämme höystettynä. Samalla ois helppo mainostaa lajiin liittyviä tapahtumia ym. ;)

transition vaiheen hiomista jalat maassa 3 x 1 min ( jatkuva liike ja renkaat pysyvät koko liikkeen ajan kiinni rintakehässä, varpaat juuri ja juuri kannattelevat kroppaa. Aikanaan sama harjoitus tehdään jalat ilmassa, jotta se vaihe liikettä vahvistuisi ja pystytään tekemään ilman mitään kippiä leveällä otteella)

Tänään ensimmäistä kertaa kokeilin tätä MU treenin yhteydessä. Eikös transitiovaiheessa renkailla ideana ole taittaa renkaat ikään kuin kylkiin kiinni, ja siitä dippipunnerrus ylös? Tätä ns. Leuanvedon loppuasennosta dipin alkuasentoon yritin hinkata. Mainitsit kuitenkin että renkaat on rinnassa kiinni koko ajan, ja olen nyt ihan ulapalla. Meikälle pitää taas vääntää rautalangasta, ennen kuin saan mielenrauhan. (Kädet väsy ainakin sen verran, ettei dippejä saanut ainuttakaan ton sähläyksen jälkeen :D )

Tänään ensimmäistä kertaa kokeilin tätä MU treenin yhteydessä. Eikös transitiovaiheessa renkailla ideana ole taittaa renkaat ikään kuin kylkiin kiinni, ja siitä dippipunnerrus ylös? Tätä ns. Leuanvedon loppuasennosta dipin alkuasentoon yritin hinkata. Mainitsit kuitenkin että renkaat on rinnassa kiinni koko ajan, ja olen nyt ihan ulapalla. Meikälle pitää taas vääntää rautalangasta, ennen kuin saan mielenrauhan. (Kädet väsy ainakin sen verran, ettei dippejä saanut ainuttakaan ton sähläyksen jälkeen :D )

tarkennettakoon sen verran, että riittää kun renkaat / peukalo tms. on kiinni rintakehässä, tai jos irtoaa muutaman millin, niin ei se harjoitus pilalle mene. Ajatuksena kuitenkin, että pystytään kontrolloimaan kääntövaihetta. => Ei nousta liian ylös(dippipunnerrukseen), eikä päästetä kroppaa vajoamaan liian alas (leuanvetoon).
Tämä on teknisesti helppo harjoitus, mutta hiukan vaikea kirjoitetussa muodossa selittää, sillä sen voi pilata mm. tekemällä liikaa töitä jaloilla.

Tulevana lauantaina on muuten vielä yksi rengasleiri tarjolla täällä Helsingissä. En viitsi laittaa linkkiä, kun moderaattori poistaa jokatapauksessa, mutta löytyy compactfitin sivulta gym ring basics -nimellä. Käydään mm. tätä liikettä ja paljon muuta läpi.

Kuinka paljon jalkatreenistä on haittaa tässä lajissa? Ymmärrän kyllä, että jokainen gramma tekee tästä vaikeamman, mutta ongelman tuottaa se, että haluaisin aloittaa kehonpainolla treenaamisen, mutta samalla jalat on lempi lihasryhmäni.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%

Video on pariinkin kertaan linkitetty jo ketjuun, mutta omasta mielestäni todella hyvin käydään osa osalta rengas-muppi läpi. Itse sain videon katsomisen jälkeisellä treenikerralla ensimmäisen muppini.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Mitä jättiläisiin tulee. Niin olen vähän kokeillut, mutta se on aivan törkeän pelottava liike. Vähän tuntuu et tarttis jonkun valmentajan viereen ohjaamaan..

Jättiläiset on kässäristä kässäriin, ja näillä ei kannata lähteä paikkojaan hajottamaan jos (ja kun ilmeisesti vielä) ei onnistu heilunta käsille. Renkailla kannattaa treenata aivan saatanasti heiluntaa joka on avain oikeastaan kaikkeen, muuuta ei tarvii renkailla osata, loput on voimasta kiinni. Sittenkun onnistuu heilunnasta kässäriin niin voi alkaa katsella niitä jättiläisiä. Helpoin teline :) Kun heilunta alkaa sujumaan niin takasunia vaan, ja muljaukset eteen/taakse. Sitten jättiläiset.

Heilunta on kinkkinen, mutta pähkinänkuoressa vois sanoa että lyönnin pitää olla kunnossa ja oikein ajotettu, että päästään mahdollisimman läheltä renkaita ylös. Eli kääntövaihe pitää olla nopea. Täysin erilainen siis kun rekillä. Heilunnassa auttaa jos saa jonkun tosiaan avustamaan ja näyttämään käsien asennot ym.. Rengasheilunnan idea on helpoin näyttää maassa tai parin palikan avulla, ja pari muutakin kikkaa on. Avustaja on myös hyvä. Muksut ainakin oppii nopeesti sen heilunnan idean ja mitä käsillä pitää tehdä parin yksinkertasen jutun avulla. Takana peukalot eteenpäin, ja edessä ei aluksi tarvitse edes välttämättä huolehtia pahemmin käsien asennosta, muutakun painaa vaan vastaan. Takaheiluntaan keskittyminen ensin, koska se on vaikeempi, etuheilunnassa pääsee korkeelle suht helposti.

En tiedä miten Espoossa pojille opetetaan heiluntaa, mutta varmaan samoilla metodeilla. Kannattaa ehdottomasti mennä nykimään vaikka Matia hihasta, tai niitä maajoukkuejätkiä, kyllä sieltä neuvoja saa takuuvarmasti!

En tiedä onko täälä mainittu, mutta kun tuosta kuppiasennosta näky olevan tossa vähän aikaa sitten juttua, niin sillä tarkotetaan RINTARANGAN kuppia, loppuosa kehosta tulis olla suora. eli kuppiasennossa ei pyritä mihinkään tasaseen banaanikaareen, vaan rintarangan kuppiin. Esim fritti, arabialainen, heilunnat, kaikissa se rintarangan kuppi. Kuppiahan opetetaan kyllä vaikka minkälaisilla tukkikierinnöillä ja keinunnoilla, mutta sen lantion kupittamisen pitäs jäädä telineillä pois.

http://voimisteluwiki.svoli.fi/wiki/?article=739
http://voimisteluwiki.svoli.fi/wiki/?article=741

Jukka: ainakin se woolsin "Ring Swings My way..." on aivan hyvä video, mutta ei siinä selitetä kyllä läheskään kaikkea. Ja eri ihmisille voi toimia paremmin joku muu tapa opettaa kun toiselle. Mutta se on ihan hyvä pätkä kaikenkaikkiaan.

silläkin olisi oma arvonsa, että lajista olisi tarjolla pientä pöhinää, höpinää ja tietoa ihan omalla kotoisalla kielellämme höystettynä. Samalla ois helppo mainostaa lajiin liittyviä tapahtumia ym. ;)

Mä yritin kysellä joskus josko olis mahdollista saada oma osio tänne pakkikselle, mutta koska touhu on kuitenkin kait niin pienten piirien hommaa niin ei oikein ottanut tuulta alleen. Tietysti olis ihan hauska kait tehdä jotain Q&A -logia mutta ne hukkuu tänne yhen ison ketjun keskelle kaikki hyvät neuvot joita on sitten myöhemmin kauhea homma kaivella. Pistettiin kaverin kanssa tuo nojavaaka -palsta pystyyn ihan sen takia että näitä juttuja treenailevat vois kysellä ja vastailla ja pohtia hommia sielä suomeksi ja sais jotenkin jonkinlaisen "hakemiston" alle aiheita. Ihan kivasti sielä on kyllä porukkaa jo kirjottelemassakin, eikä siitä ole tarkotus tietenkään mitään pakkiksen kilpailijaa tulla, vaan ihan puhtaasti rakkaudesta lajiin jakaa tietoa ja neuvoja.

Itse olen nyt valmentanut reilun vuoden verran, ja käynyt monen tonnin lajiliiton järjestämiä valmentaja -koulutuksia (jotka seura onneksi maksaa hehe) ja koittanut noilta maajoukkue- ym. valmentajilta pumpata mahdollisimman paljon tietoa irti. Jotenkin tuntuu että telinevoimistelussa aivan turhaan kilpaillaan toisia valmentajia vastaan, ja pimitetään niitä hyviä juttuja ja oivalluksia, eikä jaeta tietoa vaan istutaan sen oman egonsa päällä tuppisuuna. Vaikka päinvastoin, lajia pitäs saada esille ja jakaa tietoa muutenkin kun pienten piirien (seurojen) kesken kalliissa koulutuksissa. Eihän tän hienompaa lajia ole olemassa, miksei siirretä tietoa ja yhdessä olla ilosia jos nyt joku muukin kun se oma voimistelija kehittyy hyväksi voimistelijaksi?

Tää nyt ei välttämättä tähän ketjuun suoranaisesti liity, mutta kuitenkin.. :) Ite ainakin tykkään treenata, keskustella, auttaa ja antaa vinkkejä muille ja pohtia miten omaakin valmentamista voi parantaa ja oppia muilta. Jos joku kokee jotain ahaa elämyksiä vaikka mun tyylistä opettaa puolvolttia, niin hyvä niin, ei se ole multa pois, päinvastoin. Se että istutaan sen oman osaamisen päällä turpa rullalla ei ainakaan edistä suomen voimistelun kehitystä taikka lajin näkyvyyttä/suosiota.

Oon kyllä täysin samaa mieltä tuon tiedon jakamisen suhteen. Tuntuu, että se on ylipäänsä yks nyky-yhteiskunnan suurimmista ongelmista, kun kokoajan pelätään iteltä menevän virka, jos jakaa tietojansa eteenpäin. Pitäis jotenkin saada ihmiset ajattelemaan, että ei ole kuin yksi yritys, jonka eteen tehdä töitä ja se on maapallo.

Juuri tuon takia lopetin aikalailla GB-foorumin seuraamisen, kun jok'ikinen vastaus rupes olemaan että "kato foundationista se on selitetty siellä". Mitään ei enää kyseenalaistettu ja keskustelut tyrehtyi. Toki sielläkin on poikkeuksia ja guruja, jotka vielä kärsivällisesti tietojaan jakaa.

Toisaalta oon myös pysytelly hiljaa useimmiten jos ei neuvoja tulla kysymään. Jos menee ystävällisesti juttelemaan ja neuvomaan kaveria kun näkee että selvästi tehdään väärin jotain niin vastaanotto saattaa olla aika jäätävää ja siitä loukkaannutaankin vielä. Mun äänensävy on aika lempeä ja suhteellisen nöyrällä asenteella menen yleensä tuntemattomille juttelemaan, mutta on vaan yleensä parempi pysytellä hiljaa jos kaveri ei tule vartavasten kyselemään jotain :)

^ nyt oli siis kyse valmentajista. Treenaajat on kyllä järjestään mukavaa porukkaa! Ainakin kisiksellä ;)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom