Viikonloppu, ja grili kuumana
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Onko noi sun brisketit ja ribsit tehty millä Weberillä? Siis kuvat, missä briketit ladottu tällä snake-menetelmällä.
Sanokaas, että miten tolla hitaalla kypsytyksellä voidaan saavuttaa mehevä lopputulos jos ei liha ole missään padassa tms. Liha kuitenkin menettää nestettä jatkuvasti kypsytyksen aikana eikö? Mietin vaan tuota mun kassleria, mistä aiemmin tänne raportoin. Koska parempaa kassleria olen syönyt pihvinä ihan paistamalla vaan nopsasti grillissä ja myös hitaasti kypsytellen uunissa ihan padassa.
Olisko sulla @Vieraissa kassler pihville sitten hyviä paistoohjeita? Jos ei tällä kertaa haluaisikaan savustaa vaan paistaa kaslerpihvistä mahdollisimman murean kokonaisuuden?
Kiitos. Eli pihveihin et kikkaile mitään hitaampia kypsytyksiä vaan suosit perinteistä suoraa grillaamista. Varmaan porsaan ulkofileen kanssa sama homma ja vieläkin tarkemmin, ettei pääse kuivahtamaan?No se on helppo, eikä epäonnistu, ellei grillaa liian pitkään.
Niska kohtuullisen ohuiksi pihveiksi, mausteita pintaan ja kuumaan grilliin suoralle lämmölle.
2-3 minuuttia puoli riippuen siitä, kuinka paljon on lämpöä alla ja kuinka lähellä pihvejä. Siitä
sitten jossain vaiheessa yksi pihvi poikki, tarkistaa, että on kypsä, maistaa ja nam!
Mun mielestä mausteita pitää kasslerissa olla reilusti (suolaa normaalisti) ja mureuden sellainen,
että saa vähän pureskella.
Mulla on täysin päinvastainen lähestymistapa. Mun mielestä kassler on parhaimmillaan roskakorissa, mutta jos sitä on pakko valmistaa, niin se on pakko tehdä low and slow tai sitä ei syö erkkikään. Sen pitää pehmitä niin ettei siihen tarvita edes hampaita. Mutta makuasioitahan nämä.No se on helppo, eikä epäonnistu, ellei grillaa liian pitkään.
Niska kohtuullisen ohuiksi pihveiksi, mausteita pintaan ja kuumaan grilliin suoralle lämmölle.
2-3 minuuttia puoli riippuen siitä, kuinka paljon on lämpöä alla ja kuinka lähellä pihvejä. Siitä
sitten jossain vaiheessa yksi pihvi poikki, tarkistaa, että on kypsä, maistaa ja nam!
Mun mielestä mausteita pitää kasslerissa olla reilusti (suolaa normaalisti) ja mureuden sellainen,
että saa vähän pureskella.
Mulla on täysin päinvastainen lähestymistapa. Mun mielestä kassler on parhaimmillaan roskakorissa, mutta jos sitä on pakko valmistaa, niin se on pakko tehdä low and slow tai sitä ei syö erkkikään. Sen pitää pehmitä niin ettei siihen tarvita edes hampaita. Mutta makuasioitahan nämä.
Kiitos. Eli pihveihin et kikkaile mitään hitaampia kypsytyksiä vaan suosit perinteistä suoraa grillaamista.
Varmaan porsaan ulkofileen kanssa sama homma ja vieläkin tarkemmin, ettei pääse kuivahtamaan?
Niin ja jos hyväksi todettuja marinadiohjeita on possulle niin niitäkin saa kyllä jakaa!
Vähän samat ajatukset pulled porkista, mutta kyllä se menettelee. Teen senkin kyllä mieluummin lavasta kuin niskasta. Se on vähän vähemmän epäilyttävän oloista.Ymmärrän. Tykkäsin pulled porkista itsekin, mutta muutamina viime vuosina sitä on työnnetty joka tuutista ja lounasravintolasta edestä ja takaa, joten kyllästyin siihen tykkänään. Ei tee mieli yhtään, mutta kun joku on jossain tarjonnut, en ole kieltäytynyt.
Onko tähän taktiikkana, että paistaa ekana nopsasti suorassa lämmössä "pinnat kiinni" ja sen jälkeen folion sisään epäsuoraan lämpöön kypsymään loppuun? Ootteko pihveihinkin laittanut paistomittarin kiinni vai miten tarkkailette pihveissä sisälämmön?Mutta joo, tarkoitin sellaista mikä on valmiiksi pihvin oloisiksi leikattu. Nekin saa tehtyä pitkään kypsentäen liikaa kuivattamatta jos pitää suurimman osan ajasta foliossa.
Pintojen kiinni paistaminen on myytti. Voi tehdä kummin päin tahansa. Itse en käytä paistomittaria ikinä. Joku tällainen kassler ei voi mennä ylikypsäksi, koska se on aina parempaa mitä kauemmin sitä kypsentää (kunhan ei kuivu) ja naudanlihapihvit teen aina sous videllä tai perstuntumalla.Onko tähän taktiikkana, että paistaa ekana nopsasti suorassa lämmössä "pinnat kiinni" ja sen jälkeen folion sisään epäsuoraan lämpöön kypsymään loppuun? Ootteko pihveihinkin laittanut paistomittarin kiinni vai miten tarkkailette pihveissä sisälämmön?
Weber MT 57, kun tekee ruokaa epäsuoralla lämmöllä, niin kummalla puolen pitää lämpömittarin olla briketteihin nähden? Voisi olettaa, että brikettien yläpuolella mittari näyttää enemmän ja ilma kiertäisi ruoan yläpuolelta ulos? Tämä siis kysymyksenä, kun pyritään pitämään lihaa pitkään grillissä n. 100 asteessa.
Ootteko pihveihinkin laittanut paistomittarin kiinni vai miten tarkkailette pihveissä sisälämmön?