• Rekisteröidy ja osallistu keskusteluun. SHABOOM

Weber -käyttäjien oma ketju

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
43
Tänne ei Campingaz-käyttäjillä ole asiaa muutoin kuin kyselemään vinkkejä että mikä Weber kannattaisi ostaa hapantuneen Prisman grillin tilalle. Jos aiot ilmaista makkaranpaistostasi sillä ruostuneella Campingazilla niin tee se jossain toisessa ketjussa.

Itse tein uusimman Weber-hankintani kun naksuttelin Verkkokauppa.comista Weber Smokey Mountain 37cm savustimen 99 eurolla.

Oma Weber -perheeni, ei tehdä tästä ketjusta kuitenkaan laitteistolistausta, vaikkakin oman laitteistonsa saa tässä mainita:

Weber One Touch Gold 57cm
Weber Smokey Mountain 37cm
Weber Genesis EP-320
Weber Genesis Silver B 3-polttimoinen, vastaa nykyistä Spirit E310 -mallia.
-ikää varmasti 20 vuotta, hiljattain uusittu Flavorizer Barit ja ritilät rosterisiksi, myös uudet letkut ja paineensäädin. Aivan uutta vastaava vaikka päällisin puolin onkin hieman osumaa ottanut.
Weber BabyQ 120.
+toki Chimney starter ja pihdit ja harjat on kaikki Weberiä, kun ei noilla markettikamoilla mitään tee.

Nyt uskoisin että perhe ei tästä enää kasva, enkä usko että elinaikanani tarvitsee enää uusia grillejä hommatakaan.

Tässä yksi saitti koskien tuota savustinta:
http://virtualweberbullet.com/

Weber Forever! :haart:

Weber Suomi - Weber Suomen virallinen verkkosivusto

weber_logo_4_color(1).jpg

No nyt on kunnon ketju! :)

Sama hankinta tehty verkkokaupasta viikonloppuna, 99 eurolla oli pakko ostaa. Varmaan tuolla tulee toisinaan pulled porkkia yms tehtyä, mutta rehellisesti sanottuna aika on sen verran kortilla ettei taida aktiivikäyttöön tulla..ehkä sitten joskus..

Muu kalusto:

Weber One Touch Deluxe 57cm - Tällä pääosin grillaillaan. Ikää rakkaalla taitaa olla viitisen vuotta.
Weber Q120 - 'pikagrilli' silloin kun ei jaksa/ole aikaa odotella one touchin syttymistä. Toimii kesäisin usein myös aamupalagrillinä parilalevyn kanssa.

:lol2:
Kalustolistaukset ja kaikki. Nyt on hyvää hifistelyä :thumbs:

Kai te käytätte vain Weberin omia brikettejä eikä mitään markettipaskaa?

:D

1,33e/kg.
On kyllä halpoja! Ei voi siis olla hyviä :D

Paitsi kalliiksi nuo muuttuu sitten kun ne pitää hakea verkkokaupasta josta palaa kotiin mukanaan muutama muistikortti, beef jerkyä, cherrykolaa, usbikovalevy, mäkki, Genelecit, telkkari...

Ikä
44
Täältä löytyy vaan Genesis EP-330, pari vuotta ahkerassa käytössä ollut...

Jotain brikettigrilliä tekis kyllä mieli rinnalle. Mikäs ois hyvä Weberiltä?

Weber-miäs täällä; Genesis ja WSM löytyy, tosin lähinnä tulee käytettyä tota smoukkeria ja vaimo duunaa jotain makkaroita tolla Genesiksellä. Kausi avattiin tänä keväänä pulledilla, seuraavaksi ribsejä ja jokavuotinen briskettiepäonnistuminen.

Kaupunki
Espoo
Löytyypi Weber Q320, viikonloppuna kärräilin varastosta takapihalle. Ja tottakai grillaushanska, -essu, teräsharja, vihanneslaatikko yms on Weberiä. Ei kai sitä nyt jumankauta muilla kamoilla voi edes tuota ylhäistä laitetta lähestyä. ;)

Huppe

Iso Kingi H.
Mode
Ikä
43
Weber-miäs täällä; Genesis ja WSM löytyy, tosin lähinnä tulee käytettyä tota smoukkeria ja vaimo duunaa jotain makkaroita tolla Genesiksellä. Kausi avattiin tänä keväänä pulledilla, seuraavaksi ribsejä ja jokavuotinen briskettiepäonnistuminen.
Mä olen tehnyt kerran. Onnistui täydellisesti. Pitänee koitella WSM:llä uudestaan, voi vaan osoittautua hankalaksi kun tuo vaatii aika paljon aikaa.

Sovelsin näitä ohjeita:

http://www.virtualweberbullet.com/brisket1.html

http://www.virtualweberbullet.com/brisket2.html

http://www.virtualweberbullet.com/brisket3.html

Muistan että käärin lihan lopuksi folioon ja liha oli niin pehmeää kuin että lämpömittarin olisi tunkenut pehmeään voihin. Sitten se oli valmista.

Mähän tein tietty WSM:llä koska fuck easy...siitä tuli ihan saaristolaisleivän oloista ja melkein makuistakin. Lämpömittari piti maastavetää lihasta toisella jalalla painaen. Koirakaan ei syönyt.

Siitä oli jostain syystä trimmattu vittuun rasvat päältä, mä koitin silavoida muttei se ole tietty sama. Lihakauppias sanoi että näin nää tulee joten paskaaks täsä...13 loiroo kilo, onneksi ei ollut kuin vähän alta kolme kiloa...

Koitan noilla sun ohjeilla seuraavaksi.

Mä oon melko tarkkaan sitä mieltä että ihmiset jotka hiili/brikettigrillaavat muulla kuin weberillä ja sanovat että "ihan hyvin pärjää tavallisella pallogrillillä" sanovat niin koska eivät ole koskaan grillanneet weberillä.

Meillä on tavallinen 57-senttinen joka aikoinaan lähti syksymyynnistä puoleen hintaan. Saan kiksit pelkästään siitä äänestä mikä tulee kun sulkee paksun emalisen kuvun. Ääni vastaa S-sarjan mersun oven sulkemista vs. tavallisen pallogrillin kuvusta lähtee palttiarallaa vuoden 1993 nissan micran oven ääni.

57 senttinen on juurikin hyvä, kun mahdollistaa helpon epäsuoran grillauksen. Ainoa tuning mitä tuohon on tehty niin siihen on ostettu arina joka on yhdeltä sivulta välisaranoitu. Tuo mahdollistaa toki myös hiilien lisäämisen arinaa poistamatta, mutta mun kokkauksessa sen suurin lisäarvo on että nakkaan siitä leppälastut hiilien päälle safkan jälkeen ja heti kupu kiinni niin ei tarvitse yhtään sählätä. Harrastan tommosta "semisavustamista" jossa ruoka ottaa kymmenisen minsaa savusta aromia, mutta kypsyy pääasiassa kannen alla hiilien lämmössä. Olen aina ihmetellyt sitä että suurin osa suomalaisista suhtautuu grillikupuun ikäänkuin sen funktio olisi olla vain sadesuoja silloin kun grilliä ei käytetä, kun itse kokkaan yleensä juurikin kupu kiinni.

Tämä weberin oma grilliharja on muuten superhyvä. Piutpaut kaikille kopioille, tietty jos tykkää rautalanganpätkistä sapuskassaan niin kannattaa ostaa Tarjoustalosta harjat.
On muuten tosi hyvä laite, tuntuu tarkoituksenmukaiselta.

Mä olen käyttänyt melkoisen paljon weberin pizzakiveä, tuollainen 36cm mahtuu omaan E-210 -polttimeen juuri sopivasti. Harmillisesti jo viime kesänä noi leivinpellit tahtoi olla kiven alla, monesta kaupasta loppu ja sama näyttää olevan nytkin kun verkkiksessä vain yksi varastossa. Onko jotain ulkolaista kauppaa josta noita tarvikkeita voisi tilata?

Mitäs tuollasella pizzakivellä tehdään? Älkää nyt sanoko että weberimiehet vääntää pizzatkin grillillä...