Vyön käyttö salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete75
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Se nyt on silkkaa tyhmyyttä jos esim. loukkaantuu salilla, tiedostaa syyn miksi loukkaantuu ja jatkaa silti vanhaan malliin vaikka tekniikkaa muuttamalla ja esim. vyötä ja remmejä käyttämällä pysyisi paikat ehjinä.

silkkaa tyhmyyttä on ajatella niin dogmaattisesti että remmit on ainoa asia mikä auttaa.

Mulle tulis ekana mieleen vahvistaa tukilihaksistoa ja jalkoja jolloin selän suhteellinen osuus työstä vähän muuttuisi.
Kun teet vatsasta vahvemman niin selkä saa paremman tuen. Ja silloin se ei luonnollisesti loukkaannu niin herkästi.

silkkaa tyhmyyttä on ajatella niin dogmaattisesti että remmit on ainoa asia mikä auttaa.

Mulle tulis ekana mieleen vahvistaa tukilihaksistoa ja jalkoja jolloin selän suhteellinen osuus työstä vähän muuttuisi.
Kun teet vatsasta vahvemman niin selkä saa paremman tuen. Ja silloin se ei luonnollisesti loukkaannu niin herkästi.

No toivottavasti kukaan ei näin ajattele. Mulla remmien käytössähän oli alunperinkin kyse siitä, että myötäotteella ei pysy sama rauta näpeissä mikä remmien kanssa. Vahvempi vatsa tai jalat tuskin jeesaa mun otteeseen niin paljoa.

Ite oon aina vetänyt ristiotteella enkä ole edes kokeillut vaihtaa käsien asentoa.

Mulla oli aiemmin selkeä ero otteiden välillä, kunnes aloin vaihdella otetta jokaiseen sarjaan. Nykyisin se aavistuksen parempi ote onkin eri kuin alunperin, ihan mielenkiintoista.

vihtis, samaa mieltä. Sarjoissa jotka on kevyempiä kuin 5rm ei tulisi käyttää vyötä, varsinkaan jos tarkoitus ei ole mennä kovempiin samassa treenissä.

Vyötä ei tarvii, jos paketti on reenattu kunnolla kokonaisvaltaisesti :)
http://www.youtube.com/watch?v=wh-ikyBAQr8

Sanoisin et aika heikosti on treenit hoidettu, jos selkä napsahtaa heti kun ei vyötä käytä sarjassa. Maksimiyritykset erikseen.

Vähän sama asia kun syö terveellisesti niin ei koskaan sairastele.

vihtis, samaa mieltä. Sarjoissa jotka on kevyempiä kuin 5rm ei tulisi käyttää vyötä, varsinkaan jos tarkoitus ei ole mennä kovempiin samassa treenissä.

Pitää varmasti paikkansa kunhan ei ole mitään selkävaivoja, ei ole niihin taipuvainen ja on muutenkin terve. Samat säännöt kun ei välttämättä päde 1:1 kaikille terveille, sairaille, vanhoille, nuorille jne.

Testasin kerran kyykys ihan huvikseen ja tuki kyl hyvin, mut en kehtaa tälläsenä kyniksenä laittaa vyötä jos salil on muita:david:

Mä en ole osannut oikeen koskaan käyttää varusteita. Oikeastaan hyvä olisi tällä selällä käyttääkin, ainakin silloin kun painot on reilusti omaa ruumiinpainoa enemmän... Liian usein saa omaa tyhmyyttään itkeä selkäsärkyä.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kerran kokeilin käyttää vyötä ja ei sekotti vaan pakkaa... ja en vyötä kyllä näillä näkymin käyttämään koska ei mulla sitä ole sitten duunissakaan kun nostelen tavaraa.
Remmien käyttämistä olen alkanut harkitsemaan, kun ote ei enään mavessa tahdo pitää, muutenkin forkut on nykyään kauheessa pumpissa vähästäkin. Niin töissä kuin salillakin, ne taas verottavat toinen toisiaan ja mennään oravanpyörässä... Välillä saa pidellä käsiä paidanhelmassa ja mennä nurkkaan kurlaamaan kun sattuu :(

Itekkin kerran käytin vyötä viime viikolla sen takia koska olin väsynyt kyykkäyksestä ja tein vielä yhen setin mavea päälle. En uskonut siis että tulisi puhtaasti muuten. Onko tässä sillonkaan mitään järkeä käyttää vyötä?

Kai se on ihan sama käyttöökö vyötä ja remmejä vai ei. Jos haluu kasvattaa lihasta selkään ja parantaa mavetulosta niin pitäkööt niitä. Mulla on alaselkä ollut pitkään jumissa. Veikkaan syyksi kireitä lonkankoukistajia jotka kääntävät lantiota eteen ja tekevät lordoosia selkään.
Käytän raskaimmissa sarjoissa vyötä kuitenkin. Kokeilin nyt ilman remmejä niin 190kg pysyy hyvin näpeissä mutta selässä ei ole voimaa nostaa enempää :( Remmeillä tehdessä nahka kyllä säilyy paremmin käsissä. Olen melkeen kallistumassa remmeihin kovissa sarjoissa niin ei sormet särje kokoajan. Hanskoja käyttämällä pitää puristaa kovempaa kun ne lisäävät puristustettavan esineen paksuutta. Lisäksi on jousipuristimia joilla sitä näppivoimaa sit voi lisätä ja coc#2 tuli suljettua toissapäivänä :)

Jos tavote on selän lihat ni remmit ja vyöt vaan. Jos tavote on mavekisat tai raju luonnollinen voima arkipäivän askareissa niin ilman :piis:

Kyllä mun mielestä paketin pitää pysyä kasassa. Tuo puristuksen treenaaminen ei mitään uskomattoman vaikeaa ole... Tai jos sitä ei tosissaan treenaa, niin ei se todellakaan kasva . Usein tähän alakäteen ei kiinnitetä tarpeeksi huomiota ja kuvitellaan sen puristuksen kasvavan pelkällä rannekäännöllä...

Vastaako sarjapainot sitä kilomäärää mitä töissäs joudut nostamaan?

Aina välillä tulee nosteltua jotain vuodelta nakki olevia valurauta lämmönsiirtimiä mitkä painavat yleensä 100-300 kiloa(riippuen rivitalon/kerrostalon koosta) Ja maalämpöpumput on siinä 200-kilon hujakoilla. Onhan siinä aina vähintään aina kaks jätkää kantamassa, mutta ei niistä pahemmin saa samanlaista otetta kuin tangosta..

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom