Vyön käyttö salilla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Pete75
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Juu ei tietenkään lämmittelyissä. :)

Toki kyykyssä, mavessa yms. suosin itsekkin, että vyötä ei olla heti alkuun tunkemassa päälle koska noista sitä ruutia saa keskiruhoon.

Tuon siis tuossa aikasemminkin laitoin.

Itse tungen vyön päälle noin. 150kg holleilla vedossa. Kyykyssä vasta todella tiukkaan sarjaan. Ja en myös ole juuri yhtä mieltä tuosta 90% säännöstä koska tuo 150kg nyt on vielä suht kaukana siitä 90% ja en koe millään tavalla vyön käyttöä tossa kohdassa jo ongelmaksi.

Ja tuostakin samaa mieltä, jos homma toimii niin ei siinä niin leluilla väliä :)

Mutta periaatteessa aivan sama, jos tulee vahvemmaksi ja isommaksi eikä oo remontissa koko aika niin mitäpä väliä sillä on?

Et varmaan edes lukenut tota yhtä artikkelia.. Mun mielestä tämä on juuri päin vastoin - jos ei yleensä käytä vyötä pysyy paremmassa kunnossa ja tulee isommaksi ja vahvemmaksi :D

Periaatteessa mielestäni pitäisi mennä siten, että keskivartalon kustannuksella ei pitäisi vyötä käytellä. Eli ei korvata sillä keskiruhon heikkoutta. Mutta jos tosiaan tietää korsetin kestävän niin en pidä vyön käyttöä pahana asiana jos siitä haluu tukea jo vähän ennen niitä 90% sarjoja hakea.

Noista käyttäjistä jotka nyt vain pitää koska muutkin niin surullisen usein sitä vyötä ei eds käytetä oikein :D Se on jossain kainalossa ja vatsan painamisesta vyötä vasten tietoakaan ym.

Et varmaan edes lukenut tota yhtä artikkelia.. Mun mielestä tämä on juuri päin vastoin - jos ei yleensä käytä vyötä pysyy paremmassa kunnossa ja tulee isommaksi ja vahvemmaksi :D

En lukenukkaan. Mut oon eri mieltä siitä että yleensä pitäis treenaa ilman vyötä.
Mutta jos ilman vyötä kasvais niin paljon isommaks ja vahvemmaks niin eiköhän kaikki reenail ilman?
Kyse on kuitenkin vaan vyöstä. En oo ikinä nähny vyötä mikä nostaa kiloakaan.
Vyö on väline siinä missä muutkin, ja sitä pitää myös osata käyttää niinkuin mainittukkin.
Sama rannesiteet. Itse laitan penkatessa jo 80 kiloon rannesiteet, vaikka tosiasiassa ranteilla ei mitään hätää olekkaan edes..

En lukenukkaan. Mut oon eri mieltä siitä että yleensä pitäis treenaa ilman vyötä.
Mutta jos ilman vyötä kasvais niin paljon isommaks ja vahvemmaks niin eiköhän kaikki reenail ilman?

Tota mä toivoisin, mutta sitä ei vaan tajuta.... Oiskohan yksi syy toi vyön käytön järjetön yleistyminen siihen että Suomalaiset eivät ole niin kovia maastavetäjiä kuin ennen.. En tiedä - ehkä joku 80/90 luvun kova vetäjä voi kommentoida tota...

Yks syy siihen vyön käyttöön on se kun hienoissa kuvissa hyvin öljytyt ammattilaisbodarit pitää semmosta podivyötä päällä ku tekee jotain yhen käden ojentajataljaa..

Yks syy siihen vyön käyttöön on se kun hienoissa kuvissa hyvin öljytyt ammattilaisbodarit pitää semmosta podivyötä päällä ku tekee jotain yhen käden ojentajataljaa..
Joissain pätkissä (muissa kuin ojentajataljassa;)) ammattilaisbodareilla on alaselkä siinä kunnossa vuosien treenien jälkeen, että omien sanojen mukaan paras pitää vyötä tukemassa. Ammattilaispuolen kehonrakennuksessa tupataan muutenkin aika herkästi suosivan vyötä alaselän loukkaantumisten pelossa. Porter Cottrell jossain salipätkässä sanoi, ettää jos alaselkä lähtee remonttiin niin ura on sen jälkeen ohi. Voi olla jotain perää siinäkin.

E. Ja luulisi, ettei ole mainoskikkakaan, kun harvassa vyössä mitään merkkejä näy, vaan oma nimi.

Noista käyttäjistä jotka nyt vain pitää koska muutkin niin surullisen usein sitä vyötä ei eds käytetä oikein :D Se on jossain kainalossa ja vatsan painamisesta vyötä vasten tietoakaan ym.

Noh, pitää kuiten sen verran sanoa, että siihen vyöhön ei kyllä vatsaa paineta, vaan pallean avulla tuotettua intra-abdominaalista painetta. Itse pidän (ja siis kyllä sarjat on +250kg) vyötä melkein rintalastan päällä sumo-vedossa, koska jos teen paineet alempana olevan vyön päälle, niin tyrät tulee kipeäksi(Eli paine menee lantioon), nyt saan sen hyvin ristiselkään ja keskipakkiin. Auttaa huomattavasti irrotusta, siis oikeat paineet.
Mutta komppaan kyllä aikaisempia kirjoituksia siinä, että jengi käyttää vyötä ilman mitään hajua miksi ne isot pojat sitä pitää... ;)

No perkele :D Mites tuo menee kapeassa vedossa? Itse pidän tossa vatsan kohdalla ja keskivartalon paineet lyön vyötä vasten. Näin olen isojen setien seurannut tekevän ja näin on neuvottu. Hyvin useissa vetovideoissa on myös tuolla vatsan holleilla vyö. Kuten tuossa Aholan pätkässä. Tällä tavalla myös tuntuu hyvin tukevan ja auttavan. Mutta tuleeko tuo siis jossain vaiheessa ongelmaksi? Kuuluuko tuota siis oikeaoppisesti pitää korkeammalla? Itse olen vielä lapsen kengissä tuossa mavessa(sarjapainot ~200kg) joten vielä olisi aikaa muutella tyyliä :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kapeasta vedosta en tiedä mitään, mutta sumossa oli itselläkin alussa alempana ja sitten tuli stoppi, tyrät tuli kipeiksi ja vetäminen loppui melkein kokonaan, kun kävi alasmeno jo kipeää. Sitten kuulin oldskoolzeilta (en viitsi droppailla nimiä), että joillakin ei kestä lantio(ts. alavatsa) sitä painetta ja ehdottivat kokeileen eri kohtaa vyölle ja lopussa löytyi paikka, joka kyllä varmasti huvittaa bodimiehiä, mutta kivut lähti ja tuki säilyi.
Kyykyssä käytän ihan normaalisti tossa about navan kohdalla, mutta kyykkäänkin huomattavasti kapeammalta kuin vedän. Mutu-tuntumalla mennään, mutta itsellä tosiaan auttoi kipuiluihin tuon vyön nosto.
Ja paineista sen verran, että alussa vedin aivan liian kireälle vyötä, ei ollut tilaa rakentaa painetta(samat pro-vetäjät heristi heti sormea) ja nyt löysemmällä vyöllä saa repun niin turvoksiin ilmaa(lue:painetta), että jo pelkkä paine vaikeuttaa alaslaskua ja irrotus on helppoa. Näin siis vyön KÄYTTÖÄ, ei PITOA :D

Jeh. Itse saan myös nuo paineet hyvin kun jättää tilaa sopivasti ja sitten paineet kehiin.

Hyvä kuitenkin tietää jos alkaa selkä oireilemaan niin pitää kokeilla nostaa vyötä. Näillä mennään vielä toistaiseksi kun selkä kestää ja pikkupainot käytössä :D

ite pidän pääsääntösesti niin että penkissä mahd. alhaalla, kyykyssä ylhäällä, ja raakavedossa 3-4cm alempana ku kyykyssä. Siitä kohtaa mistä todennäköisimmin katkeais..

itse pidän nykyään koko treenin ajan sellaista kevyttä schliekin vyötä päällä, kun lämmittää alaselkäää niin mukavasti :D Sitten kiristän sen kun on jokin iso liike vuorossa.

Vähentääkö se vyön käyttö olennaisesti keskivartalon lihasten työtä? Kyykyssä ja mavessahan nämä lihakset aktivoituvat, mutta onko asia toisin jos käyttää vyötä? Itse olen käyttänyt näissä liikkeissä vyötä jo jonkin aikaa, tosin luulen kyl et voisin elää ilman sitä ainakin kyykyssä

Ei se vyö kyllä mitenkään estä keskivartaloa vahvistumasta. Sehän nimenomaan auttaa käyttämään niitä lihaksia tehokkaammin. Kyllä vyötä kannattaa ehdottomasti käyttää, jos tuntee, että siitä saa hyötyä.

Itse olen kokenut hyödyn vain kyykätessä jolloin se tukee hyvin selkää. Tuntuu myös hyvältä tehdä toistoja isoilla painoilla. Olevinaan tuo lisää tehoja tiedä sitten :)

Vyötä käyttäessä vinot vatsalihakset ei aktivoidu niin tehokkaasti kuin ilman, kun taas jossain tutkimuksessa huomattiin, että alaselkä ja suorat vatsalihakset aktiovitui jopa tehokkaammin vyön kanssa kuin ilman. Syy on varmaan se, että usein 'unohdetaan' tai ei jännitetä niin tehokkaasti noita alueita kun ei käytetä vyötä.

Jos tarvitsee vyötä yhdessä liikkeessä koko reenissä niin voihan sitä kantaa löysästi vyötäisillä ettei vyö unohdu salille? Itsellä unohtunut lukuisia kertoja, enkä käytä vyötä muussa kuin penkissä "kovissa" nostoissa tueksi ja paineen saanniksi.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom