Voimapyörä - eli..?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fish
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Käykää ihmiset kirpputoreilla, omani löysin sieltä hintaan 4,90€ ja täysin toimiva.:)

Steven Seagal,
oletko käynyt Lielahden Sportiassa? Nythän Kalevaankin avataan Sportia. Lisäksi Kuninkaankadun Anttila kandee tsekata. Joskus Koskikeskuksen Intersportissa oli voimapyöriä, mutta ilmeisesti ovat loppuneet sieltä?!

Sokoksilla on ollut -50% semmonen casallin "fitnesssetti", joka sisältää myös voimapyörän. (lisäksi jumppamatto, hyppynaru ja oveen kiinnitettävä jalkatuki vatsalihastreeniä varten :D ). Oliskohan se maksanut jotain 13-14 euroa alennettuna.

Huomaan laitteen vaikuttavan paljon paremmin jos sen tekee niin, että pitää esim polvet sohvan, yms korokkeen päällä samalla kuin tuota tekee.

Selittäiskös joku vielä tälle urpolle, että miten teette tätä liikettä seisaaltaan? Tai muuten kun polvet maassa? Ei ymmärrä..Mä osaan suorittaa vaan perusasennossa....:nolo:

Selittäiskös joku vielä tälle urpolle, että miten teette tätä liikettä seisaaltaan? Tai muuten kun polvet maassa? Ei ymmärrä..Mä osaan suorittaa vaan perusasennossa....:nolo:

Seisaalteen ihan samalla tavalla kuin polviltaankin. Vaatii reippaasti enemmän voimaa keskivartalolta. Jos menee helposti polviltaan (mut ei vielä seisaaltaan), voi tehdä korokkeelta tai laittaa vaikka reppuun pari 10-20kg levyä niin alkaa tuntumaan :whip:

Luettuani threadin läpi, en vieläkään saanut kunnollisia kuvia tai clippejä liikkeestä. En ymmärrä miten siitä ala-asennosta pitää tulla "ylös", kun tekee sitä liikettä käsipainoilla. Niin, että olisko kellään kuvaa/clippii, jonka linkki toimisi?

Tuosta jaloiltaan tehtävästä versiosta löysin hyvän clipin, niin pistänpä linkin tähänki, jos se jotakuta auttaa. http://www.youtube.com/watch?v=kjk8aqMP1xQ

jos joltakin vielä uupuu voimapyörä, ni voi käydä ostaan sellaisen halvalla top-sportista. näyttäs olevan tarjouksessa 3,90e (8,90e). ostin omani noin kuukausi sitten anttilan alekorista vitosella ja tuo topsportin hyrrä näyttää melko samalta. ihan toimiva peli jos on sama.

Seisaalteen ihan samalla tavalla kuin polviltaankin. Vaatii reippaasti enemmän voimaa keskivartalolta. Jos menee helposti polviltaan (mut ei vielä seisaaltaan), voi tehdä korokkeelta tai laittaa vaikka reppuun pari 10-20kg levyä niin alkaa tuntumaan :whip:

Seisaaltaan tehtyä voi myös keventää jättämällä liikkeen hieman vajaaksi "yläpäästä".

Seisaaltaan tehtyä voi myös keventää jättämällä liikkeen hieman vajaaksi "yläpäästä".

okei?

kyllä mun mielestä voimapyörän raskain vaihe on ala-asento, jossa olet lattian suuntaisena. miten se ylä-asennon vajaaksi jättäminen keventää tätä?

vai onko meillä vaan käsite-ero? et sun ylä on mun ala?

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
okei?

kyllä mun mielestä voimapyörän raskain vaihe on ala-asento, jossa olet lattian suuntaisena. miten se ylä-asennon vajaaksi jättäminen keventää tätä?

vai onko meillä vaan käsite-ero? et sun ylä on mun ala?

Öö, joo, varmaankin käsite-ero. Ajattelin vaan, että yläpää on se, kun kädet ovat "ylhäällä", siis pään etupuolella. Nyt kun sanoit, niin kyllä ala-asento on varmaan parempi sana.

Kyselisin mielenkiinnosta kuinka monta sarjaa/toistoa porukka vetää täällä suorilta jaloilta voimapyörällä? :)

Ite oon nyt saanu 6 vkon harjottelulla 4 toistoa, nollasta alotin :)

Onko täällä kukaan kysellyt tulosten perään? Kaikki sanoo, että paikat on ainakin kipeänä voimapyörän jäljiltä, mutta onko sillä harjoitteleminen näkynyt sitten parannuksena muissa vatsalihasliikkeissä tai vaikka vatsalihasten ulkonäössä? Meneekö esim. tavallisia rutistuksia isommilla lisäpainoilla voimapyörätreenien tuloksena?

Prismassa näkyi olevan myynnissä tuollainen ja ajattelin ostaa, mutta olisi mukava tietää tekeekö se muuta kuin kipeyttää ;)

Eilen meni just ja just kerran kun koitin, tun paha vehe :D

Onko täällä kukaan kysellyt tulosten perään? Kaikki sanoo, että paikat on ainakin kipeänä voimapyörän jäljiltä, mutta onko sillä harjoitteleminen näkynyt sitten parannuksena muissa vatsalihasliikkeissä tai vaikka vatsalihasten ulkonäössä? Meneekö esim. tavallisia rutistuksia isommilla lisäpainoilla voimapyörätreenien tuloksena?

Prismassa näkyi olevan myynnissä tuollainen ja ajattelin ostaa, mutta olisi mukava tietää tekeekö se muuta kuin kipeyttää ;)

Alotin alunperin tekemään voimapyörällä sen takia kun ei viitsiny perus rutistuksii enää 10kg isompaa levyä ottaa, tänään koitin taas rutistuksia ja kyllä se 10kg oli vielä kevyempi kuin ennen :rock:
Vatsojen ulkonäköön en voi kommentoida koska ne piilevät vielä jossain tuolla... :arvi:

Ja mitä tuohon kipeyteen tulee, niin vähän aikaa kun on voimapyörää tehny ni ei ne tuu erityisen kipeeksi enää.

Voimapyörä on asiallinen vatsan harjoittaja.Teen ite voimapyörät salilta tullessa yläkropan treenin jälkeen,koska olkapäät lämmitetty valmiiksi ja rasittaa muutenkin yläkroppaa kovasti vatsojen lisäksi.Liike tehoaa hyvin sisempiin,asentoja ylläpitäviin lihaksiin joihin ei tavallisilla rutistuksilla ja vatsakoneilla niin pääse kiinni..

Laittaaka joitain linkkejä voimapyörä videoihin/sivuiston joissa käydään läpi erilaisia harjotteita sun muita juttuja.

Ne joilla v- pyörä sattuu selkään:

Vaihe 1) Kuvitelkaa että teillä on kynä pystyssä persevaossa.

Vaihe 2) Kuvitelkaa että joku koettaa REPIÄ sen sieltä irti Batman- kalsarit jalassa.

Vaiha 3) Ette anna kynää kyseiselle tyypille.

*Tylsästi sanottuna: Puristakaa pakaroita tiukaksi koko ajan niin (ainakin mulla) pysyy ruoto paremmin suorassa.

Suositut

Back
Ylös Bottom