Vipunostot sivulle - käsipainojen tilalla levypainot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
VZ58 sanoi:
Ehkä minä ymmärsin väärin tän jutun juonen mutta mitä eroa sillä on että pitääkö siellä kädessä levypainoa vaiko käsipainoa? Päälimmäinen tarkoitus taitaa olla että lihasta kuormitetaan? Eikös käsipainosta saa paremman otteen ? Yli 10 kg:n levypaino on jo niin julmetun iso halkaisijaltaan että on aika mahdotonta tehdä isommilla painoilla tuota liikettä.
Blaablaablaa... Sama kuin kysyisi, onko mitään eroa jos teet tasapenkkiä tangolla, käsipainoilla tai mädällä poronruholla. Kokeile tuota liikettä ja kirjoittele sitten uudestaan. Tiedätpähän sitten mitä eroa sillä on. ;)

VZ58 sanoi:
Ehkä minä ymmärsin väärin tän jutun juonen mutta mitä eroa sillä on että pitääkö siellä kädessä levypainoa vaiko käsipainoa? Päälimmäinen tarkoitus taitaa olla että lihasta kuormitetaan? Eikös käsipainosta saa paremman otteen ? Yli 10 kg:n levypaino on jo niin julmetun iso halkaisijaltaan että on aika mahdotonta tehdä isommilla painoilla tuota liikettä.
Kun on lintti kädessä se paino jakautuu erillailla verrattuna kässäriin sen takia se on erillainen tehdäkin, tuo on totta että jollain(yli 10kilon) eli 15kilon linteillä tuota ei ole enään kovinkaan hauska tehdä kun ovat niin kookkaat ja vaikka voimaa on niin ote ei pysy kovinkaan hyvänä vaan lintin asentoa saa vähän väliä korjailla.

neutraali sanoi:
Kun on lintti kädessä se paino jakautuu erillailla verrattuna kässäriin sen takia se on erillainen tehdäkin
Jees, juuri näin. Lisäksi uskomattoman monilla on vaikeuksia tehdä vipunostoja sellaisella tavalla, joka voisi edes teoriassa rasittaa muutakin kuin etuolkapäätä. Nuo levypainot lähestulkoon "pakottaa" sen liikeradan automaattisesti oikeaksi.

Taidatte saada ylipuhuttua mut aloittamaan taas viparit sivulle. Kokeilen sitten niitä viimeisenä liikkeenä ja noilla levypainoilla. Saa nähdä tuntuuko paremmalta kuin nämä muut versiot.

Vipari on tosiaan yksi vaikeimpia treeniliikeitä. Perusongelmahan on se, että ottamalla tarpeeksi vauhtia ja käsiä kyynärpäästä koukistamalla saadaan painot heijattua ylös ja toisaalta vähennettyä olkapäälihaksesta tarvittavaa voimaa, varsinkin siinä olkapäiden tasolla..Itse teen viparit nykyään painoilla siten että aloitan liikeen reiden ulkosyrjältä, enkä koukista selkää tippakaan ja nostan painot tasaisella vauhdilla kädet miltei suorina olkapään tasalle ja pidän siinä hetken ja lasken hitaasti alas. Painoina mulla on nykyään 5 - 8 kg, vaikka vuosia sitten alkaessani tehdä vipareita painoina oli 16 - 20 kg...Voin rehellisesti sanoa, että vipari on ainoa liike, jossa käyttämäni painot ovat jatkuvasti pienentyneet......Ennen vipareita teen military pressejä smith-koneessa 60 - 70 kilolla..

Varmaan ainakin aloittelijat kannattaisi laittaa tekemään viparit levyillä....Koitanpa itsekin tätä levytekniikkaa ensi kerralla....Vipari on myös siitä erikoinen liike, että mimmit tekevät sen miltei järjestään paremmin kuin miehet..

Pitää kyllä itsekin kokeilla tätä tekniikkaa. Aiemmin minullakin oli Timban tavoin vaikeuksia löytää sivuolkapäille liikettä, joka ei rasittaisi olkapäitä huonolla tavalla. Nyt olen kuitenkin onnistunut löytämään hyvän tekniikan vipunostoille, eikä nostot enää koske olkapäihin, eivätkä olkapäät myöskään liikkeen aikana lonksu. Tekniikan parantumiseen on ollut suurena apuna peili, koska minulla oli aiemmin (ilman peilistä katsomista) tapana nostaa painot olkapäälinjan yläpuolelle ja kääntää aavistuksen verran kyynärvartta ylöspäin.

almerigo sanoi:
Vipari on myös siitä erikoinen liike, että mimmit tekevät sen miltei järjestään paremmin kuin miehet..
Tämä on kyllä hyvä huomio. Tälläkin hetkellä paremmalla puoliskollani on todennäköisesti vähintäänkin yhtä hyvä tekniikka vipunostoissa kuin minulla. Tämä johtunee varmaankin siitä, että vipunostoissa joutuu kuitenkin käyttämään suhteellisen pieniä painoja, mikä voi käydä miehillä itsetunnon päälle. Ja mitä raskaammilla painoilla liikettä tehdään, sitä vaikeampi tekniikkaa on pitää hyvänä. Harvemmilla naisilla on samaa ongelmaa.

Vipunostot on kyllä siitä erikoinen, että painot vaan pienenee mitä enemmän treenaa. :lol2: Tämä vinkki pitää kyllä kirjoittaa korvan taakse, kun yleensä perinteisillä vipunostoilla en saa mainittavaa tuntumaa

Päänylipunnerrus on myös aika vänkää tehdä levypainolla.
Se mitä vänkä on ,saa jokainen kokeilla itse :whip:
Tota on tullut tehtyä ojentajatreeni viimeisenä liikkenä ja pitkiä sarjoja.

almerigo sanoi:
Vipari on tosiaan yksi vaikeimpia treeniliikeitä. Perusongelmahan on se, että ottamalla tarpeeksi vauhtia ja käsiä kyynärpäästä koukistamalla saadaan painot heijattua ylös ja toisaalta vähennettyä olkapäälihaksesta tarvittavaa voimaa, varsinkin siinä olkapäiden tasolla..Itse teen viparit nykyään painoilla siten että aloitan liikeen reiden ulkosyrjältä, enkä koukista selkää tippakaan ja nostan painot tasaisella vauhdilla kädet miltei suorina olkapään tasalle ja pidän siinä hetken ja lasken hitaasti alas. Painoina mulla on nykyään 5 - 8 kg, vaikka vuosia sitten alkaessani tehdä vipareita painoina oli 16 - 20 kg...Voin rehellisesti sanoa, että vipari on ainoa liike, jossa käyttämäni painot ovat jatkuvasti pienentyneet......Ennen vipareita teen military pressejä smith-koneessa 60 - 70 kilolla..

Varmaan ainakin aloittelijat kannattaisi laittaa tekemään viparit levyillä....Koitanpa itsekin tätä levytekniikkaa ensi kerralla....Vipari on myös siitä erikoinen liike, että mimmit tekevät sen miltei järjestään paremmin kuin miehet..

Naisilla ei ole tarvetta egoilla salilla ;) .

Tänään kokeilin tota liikettä levypainolla se kyl rokkaa :rock: !!
Tuntuma oli just ytimessä eli sivuolkapäässä mikä ei aina käsipainoilla liikettä tehdessä ole onnistunut.
3 x 15 viimeisenä olkaliikkeenä ja polte oli kyl ihan helveltillinen :thumbs: :thumbs:

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Kusimato sanoi:
Vipunostot on kyllä siitä erikoinen, että painot vaan pienenee mitä enemmän treenaa. :lol2: tuntumaa

Lol, niin totta :). Alussa todellakin "heiluteltiin" sellasia 15kg painoja, nyt 2v myöhemmin menee sarjat 7kg, 6kg ja 5kg painoilla :).

Kusimato sanoi:
Vipunostot on kyllä siitä erikoinen, että painot vaan pienenee mitä enemmän treenaa. :lol2: Tämä vinkki pitää kyllä kirjoittaa korvan taakse, kun yleensä perinteisillä vipunostoilla en saa mainittavaa tuntumaa
Liike kuin liike niin tuo periaate pätee eli pienet painot, sairas pumppi,sairas polte, hirvee tuntuma siis verrattuna niihin painoihin mitä normaalisti itse kukin käyttää. Siihen en ota tällä kertaa kantaa että mikä on se paras tapa mielestäni elikkä tehdäkkö pienillä vaikko isoilla.

Vaihtelu virkistää. Itse olen tätä liikettä tehnyt kun ei ollut käsipainoja. Kiekkoja voi vaihteluna tosiaan käyttää muissakain liikkeissä.

Kyllä tätä liikettä on jo sen verran haukuttu ja kehuttu, että pitää itsekin ensi viikon sessioon laittaa tavallisten KP vipareitten tilalle...

:evil:

SuperStar sanoi:
Lol, niin totta :). Alussa todellakin "heiluteltiin" sellasia 15kg painoja, nyt 2v myöhemmin menee sarjat 7kg, 6kg ja 5kg painoilla :).

Ihmettelen kyllä jos noinkin pienet painot kasvattavat olkapäitä olettaen, ettet ole täysin aloittelija. Kuulostaa absurdilta, että painot ovat puolittuneet ja lihas vielä kasvaisi. Luultavasti otat kovat olkapääsarjat jollain muulla liikkeellä, on vaikea uskoa, että olkapäät kasvavat 7-5kg:n viparisarjoilla, oli suoritustekniikka kuinka puhdas tahansa ja pumppi kuinka kova tahansa.

Itsellä pätee sama filosofia viparien suhteen kuin minkä tahansa muun liikkeen; suoritustekniikka pidetään puhtaana ja painoja lisätään progressivisesti -> olkapäät turpoaa.

Tätä ei pidä ottaa provosoivana kommenttina, tämä ei mene vain minun treenifilosofian jakeluun, että treenipainoja ei uskalleta nostaa ja pysytään noinkin pienissä painoissa.

arni sanoi:
Ihmettelen kyllä jos noinkin pienet painot kasvattavat olkapäitä olettaen, ettet ole täysin aloittelija. Kuulostaa absurdilta, että painot ovat puolittuneet ja lihas vielä kasvaisi. Luultavasti otat kovat olkapääsarjat jollain muulla liikkeellä, on vaikea uskoa, että olkapäät kasvavat 7-5kg:n viparisarjoilla, oli suoritustekniikka kuinka puhdas tahansa ja pumppi kuinka kova tahansa.

Joo siis toki pitää painoja pyrkiä nostamaan, mulla on ohjelmana tällähetkellä ihan basic 3 jakonen, niin ei siinä rintatreenin ja pystypunnerruksen jälkeen enää ton isompia painoja vaan jaksa heilutella.

SuperStar sanoi:
Joo siis toki pitää painoja pyrkiä nostamaan, mulla on ohjelmana tällähetkellä ihan basic 3 jakonen, niin ei siinä rintatreenin ja pystypunnerruksen jälkeen enää ton isompia painoja vaan jaksa heilutella.

Juu, näin mä aattelin, että tossa on alla kovemmat sarjat. Joka tapauksessa kannattaa pyrkiä lisäämään painoa vipareissakin, suoritustekniikasta tinkimättä. Yksi parhaista liikkeistä olkapäille mikäli tykinkuulat on hakusessa.

arni sanoi:

Itsellä pätee sama filosofia viparien suhteen kuin minkä tahansa muun liikkeen; suoritustekniikka pidetään puhtaana ja painoja lisätään progressivisesti -> olkapäät turpoaa.

Siinähän se olikin hyvin kerrottu mikä on onnistuneen olkapäätreenin salaisuus :)

Onko muuten pumpista todistetusti hyötyä lihaskasvulle? Jotain olen kuullut, että vaikuttaisi testosteroini tasoihin, jos joku viittii pistää linkkejä voisin harkita pystypunnerrus sarjojen jälkeen tehdä taas vipareita ja pumpata sitä verta lihakseen...

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom