Vipunostot sivulle - käsipainojen tilalla levypainot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Ei mulla ole ollut ongelmia toistojen puhtauden kanssa kp:lla (teen oikeastaan aina istuen ilman suurempaa heijaria), mutta voisihan sitä vaihteeksi kokeilla ihan levypainoillakin. Minkäslaisia painoja käytätte kun teette levypainoilla, verrattain paljonkin vähemmän kuin kp:lla? Viparit on kyllä yksi suosikkiliikkeistäni, olkapäitä on kiva rasittaa :thumbs:

neutraali sanoi:
alku asennon ja tämän asennon välissä on se tarkoittamani 45 astetta, en tiiä kässäsitkö :D
Jep, ymmärsin. Säkin teet siis viparit kyynärvarsi 135 asteen kulmassa
:)

:offtopic:
Noi kulmat ilmoitetaan yleensäkin väärin monien liikkeiden yhteydessä. mm. kyykyistä ja kulmasouduista puhuttaessa.

Ihme ja kumma, tuntuma oli tosiaan mainio ja polte kohdillaan.

Kehtaako edes mainita, että tein tuon 5kg:n levyillä. :nolo:

D.Yates sanoi:
Ihme ja kumma, tuntuma oli tosiaan mainio ja polte kohdillaan.

Kehtaako edes mainita, että tein tuon 5kg:n levyillä. :nolo:

Paljonko painoa sinulla on sitten käsipaino versiossa?

Itse teen puhtaat vipari sarjat 15-16kg:lla toistojen ollessa 12-15 joten joudunko varaamaan 5 kg:n läpyskät ensi viparisessioihin?

Yleensä heiluttelen 10-12kg:n käsipainoja, tosin kädet aika suorina ja puhtaalla tyylillä. Saattaa tuo kympeilläkin mennä, mutta ehkä parhaan tuntuman saa maltillisilla painoilla. Vitosilla tein 12 toiston sarjat ja puhtia jäi kyllä jonkin verran varastoonkin.

Huono puoli noissa kiekoissa on se, että kovin tarkasti ei painojen kanssa pysty säätämään.

Mulla on isoimmat painot ilman fuskua ollu 8,5 kg.

Tänään tein tuota. Pikkupainoilla pumppasin ja polte sivulohkoissa oli mieletön. Tuntuu aivan eriltä kuin käsipainoilla, vaikka idea on aika sama. Tuo meni nyt kyllä treeniohjelmaan pysyvästi. :D

Mulle viparit käsipainoilla on ollut aina erittäin vastenmielinen liike. Ehkä se ei vaan sovi mun fysiikalle, tai sit en vaan osaa tehdä, mutta voi luoja, kun tänään pumppailin vitosen kiekoilla, pitkään, tasaista ja erittäin hallittua sarjaa, niin polte oli sanoin kuvaamaton -> Tämä liike jää pysyvästi ohjelmaani.

Supistus, polte ja rasitus on mielestäni erittäin kohillaan tässä liikkeessä ainakin minun kropalleni =)

Kiitos vinkistä viestiketjun aloittajalle :thumbs:

Jep, ymmärsin. Säkin teet siis viparit kyynärvarsi 135 asteen kulmassa

Selittäisitkö tarkemmin?

Mä selitän 90 asteen kulmani sillain että jos mulla on käsi suorana suoraan sivulle nostettuna ja siitä taitan kyynärvarttani itseeni päin jolloin nyrkki osoittaa eteenpäin (sinne minne nenä näyttää). Silloin olkavarren ja kyynärvarren väliin jää se 90 astetta eli kohtisuora.

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Jeejee, jotenkin arvelin, että jengi ottaisi tämän liikkeen avosylin vastaan - ainakin kokeiltuaan sitä. :thumbs:

:itku: Äää! Kertokaa nyt viisaammat, että oli se kyynärvarren kulma mikä hyvänsä, niin kannattaako tehdä vipunostoja niin, että paukalo osoittaa alas ja pikkurilli ylös vai niin että rystyset osoittavat suoraan ylöspäin? Ja onk otähän jotain merkitystä sillä, tekeekö käsipainoilla vai levyillä?

Käsipainoilla oon kokeillut kumpaakin tyyliä ja erilaisiltahan ne tuntuu, mutta paha sanoa josko toinen olisi jotenkin erityisen tehokkaampi. Olen siis tehnyt vuorotellen molemmilla tavoilla.

Tomi sanoi:
Onkos pakkislaiset kokeilleet ko. liikettä? Eli normaali vipunosto sivulle, mutta käsipainon roolia näyttelee levypaino? Pari/kolme sormea tungetaan siis vaan levypainon reijästä läpi, jonka jälkeen tehdään normaalisti vipunostoa sivulle. Liikerata tulee automaattisesti (ainakin mulla) oikea ja fiilis olkapään sivulohkossa on aika hulvaton. Koska käsivarsi on lähes suorana, on käytettävät treenipainot yleensä aika kaukana niistä niin monen alaselällä ja jaloilla autetuista +25 kg käsipainoilla tehdyistä pelletoistoista. ;)

Tuon jälkeen tehdään sitten vapaavalintainen raskas punnerrusliike ja sen päälle jotain kevyttä jojottelua, jos vielä virtaa riittää.

Kokeilkaa. Myös te Tosimiehet.

Jep, Tomi. Kokeiltu on ja tyyli on otettu ohjelmaan tuomaan vaihtelua. Erityisen hyvä sillä on pumpata viimeinen setti oikein totaaliuupumukseen saakka. Erittäin hyvä!

Minusta liike on turha paitsi jos tosissaan tahtoo pumppailla. Jos liikettä tehdään 5kg painoilla niin ei ihme, että tuntuu pumppia. Varmasti saan sivulohkon huutaa hoosiannaa jos otan 5kg käsipainot käyttöön. Tosin hyötyisinkö todellakin siitä "tuntumasta". Omasta mielestäni liike on siis turha, mutta sehän on vain minun mielipiteeni.

Mutta teepä, Nepheg, vipareitten jälkeen punnerrukset, niin on paljon turvallisempaa tehdä tuo liike, kun lihas on väsytetty ensin eristävällä liikkellä.

Nepheg sanoi:
Minusta liike on turha paitsi jos tosissaan tahtoo pumppailla. Jos liikettä tehdään 5kg painoilla niin ei ihme, että tuntuu pumppia. Varmasti saan sivulohkon huutaa hoosiannaa jos otan 5kg käsipainot käyttöön. Tosin hyötyisinkö todellakin siitä "tuntumasta". Omasta mielestäni liike on siis turha, mutta sehän on vain minun mielipiteeni.
Oon kyllä samaa mieltä, huippu poltteet tuolla saa niinkuin aina pikkupainoilla ja sitä kandee silloin tällöin varmasti tehdäkin mutta ei tuota kannata mielestäni minkään liikkeen tilalle ottaa.

Nepheg sanoi:
Onko sulla kuinka kovat ne olkapäät?

En voi oikein vastata tohon, koska se on suhteellista. Alussa olkapääni eivät kehittyneet ollenkaan ja otin sitten raskaat punnerrukset ja takaolkapää soudut ainoiksi liikkeiksi ja ovat alkaneet kehittyä kunnolla. Nykyään parhaista lihaksista kolmas. Postini idea on, että aika paljon kiinnitetään huomiota siihen juuri pumppiin. Jos sanotaan "Liike toimii!" sen pitäis tarkoittaa, että kehitystä on tapahtunut. Edit: ei voi oikein verrata kuinka kovat on ne olkapäät kelläkin, koska tiedän että esim sinä omaat isot olkapäät/kädet ja se johtuu varmaan geeneistäsi. Kerron vain kokemuksia, miten olen itse jumitellut olkapäitteni kanssa ja mitä tuumin liikkeistä.

Ehkä minä ymmärsin väärin tän jutun juonen mutta mitä eroa sillä on että pitääkö siellä kädessä levypainoa vaiko käsipainoa? Päälimmäinen tarkoitus taitaa olla että lihasta kuormitetaan? Eikös käsipainosta saa paremman otteen ? Yli 10 kg:n levypaino on jo niin julmetun iso halkaisijaltaan että on aika mahdotonta tehdä isommilla painoilla tuota liikettä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom