Vipunostot sivulle - käsipainojen tilalla levypainot

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Onkos pakkislaiset kokeilleet ko. liikettä? Eli normaali vipunosto sivulle, mutta käsipainon roolia näyttelee levypaino? Pari/kolme sormea tungetaan siis vaan levypainon reijästä läpi, jonka jälkeen tehdään normaalisti vipunostoa sivulle. Liikerata tulee automaattisesti (ainakin mulla) oikea ja fiilis olkapään sivulohkossa on aika hulvaton. Koska käsivarsi on lähes suorana, on käytettävät treenipainot yleensä aika kaukana niistä niin monen alaselällä ja jaloilla autetuista +25 kg käsipainoilla tehdyistä pelletoistoista. ;)

Tuon jälkeen tehdään sitten vapaavalintainen raskas punnerrusliike ja sen päälle jotain kevyttä jojottelua, jos vielä virtaa riittää.

Kokeilkaa. Myös te Tosimiehet.

En ole sivulle kokeillut mutta eteen nostoa olen tehnyt levypainolla ja hyvin on toiminut. Kaipa joskus pitää tuotakin kokeilla.

On tullu kokeiltua, hyvät poltteet saa. Nuo kp viparitkin kannattaa tehdä istuen, ainakin jos on tapana heilua hirveesti, joskus sitä ei edes itse huomaa heiluneensa mutta kyllä muut yleensä sitten huomauttavat jos heiluminen on tolkutonta :) . Itse suosin tuota istaalteen tehtävää versiota siis. Tuo lätkä versio tuo mukavaa vaihtelua välillä. Teille jotka teette kiertäjä kalvosin vemputuksia niin tuolla lätkällä on aika ovela tehdä niitäkin.

Sopivien käsipainojen puutteessa on noin tehty jo aikasen kauan. :) Olen samaa mieltä, että saa paremman tuntuman sivulohkoihin levypainoilla tehdessä varsinkin istuen.

Kokeiltu on ja toimii. Tai ainakin tuntuu hyvälle, liikerataakin saa vaihdella tarpeen mukaan..

Mulla olkapään nivel paukahtaa inhottavasti joka nostolla. En oo voinu tehä oikeestaan ollenkaan näitä. Korkeintaan viidellä kilolla.

Kokeiltu on täälläkin ja kyllä ne levypainot ainakin käsipainot hakkaa tässä liikkeessä. Tosin mulle sopii parhaiten taljassa tehdyt, yksi käsi kerrallaan. Mutta tätäkään en ole nyt tehnyt vähään aikaan, kun tahtoo tuo oikea olkapää tykätä huonoa vipareista sivulle, teki ne sitten millä tyylillä tahansa.

Hmm, tuo liike on varmastikin kokeilemisen arvoinen.

Olenkin miettinyt kuinka korvata vipunostot kp:illä kun taljassa tehty versio ei rokannut. Kyllä tuo kässäri versiokin on loistava olkapääliike mutta tuon levypainoversion otan kokeiluun.

Koska käsivarsi on lähes suorana, on käytettävät treenipainot yleensä aika kaukana niistä niin monen alaselällä ja jaloilla autetuista +25 kg käsipainoilla tehdyistä pelletoistoista.

Paljonko pudotat Tomi sarjapainoja verrattuna käsipainoversioon? Luultavasti liikkeen voi tehdä myös käsivarren ollessa kulmassa, näin olen sen tottunut tekemään...

Jeps käytän levypainoo tossa. En oo ikinä käyttäny käsipainoja. Hyvin saa tuntuman

Teettekö levypainoilla jotenkin oleellisesti eri tavalla kuin käsipainoilla? Tarkoitan lähinnä, että minne kyynärpää osoittaa, ylös vai enempi sinne minne selkäkin? Ja ylipäärään, kannattaako sitä kyynärpäätä vipareita tehdessä viedä ylöspäin ja täten peukaloa alas (ns. kahvinkaato)?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Timba79 sanoi:
Kokeiltu on täälläkin ja kyllä ne levypainot ainakin käsipainot hakkaa tässä liikkeessä. Tosin mulle sopii parhaiten taljassa tehdyt, yksi käsi kerrallaan. Mutta tätäkään en ole nyt tehnyt vähään aikaan, kun tahtoo tuo oikea olkapää tykätä huonoa vipareista sivulle, teki ne sitten millä tyylillä tahansa.

Mulla on aika lailla sama homma eli tuo oikea olkapää huutaa hoosiannaa, joten olen hiukan vähennellyt sitä rasittavia liikkeitä. Levypaino-viparit-tyyli pitää kyllä ottaa käyttöön kun taas uskaltaa, se on meinaa myös minun mielestä oikein hyvä!

Oon tehny vipareita käsipainoilla sillai että kädet on ollu 90 asteen kulmassa (olkavarren ja kyynärvarren välinen kulma siis) ja ylävaiheessa pyrkinyt kääntämään pikkurillit ylös. Miten te teette viparit käsip. tai levypainoilla? Käytättekö tuota 90 asteen kulmaa vaan vai teettekö liikkeen kädet lähes suorana sivuille?

PanaSync sanoi:
Käytättekö tuota 90 asteen kulmaa vaan vai teettekö liikkeen kädet lähes suorana sivuille?
90 astetta on kyllä liikaa mielestäni, itse pidän noin 45asteen kulmassa, suoranakaan ei mielestäni kannata pitäät koska se rassaa inhottavasti niveliä, ainakin mulla.

Suosittelen kokeilemaan myös hauiskääntöä levypainoilla. Tuo hyvin vääntöä ranne, sormi ja forkkulihaksiin. Sitä voi tehdä vasara-, "myötä-" tai "vasta"otteella.

Olen tehnyt niin, että kaksi pientä kympin rautalevyä laitetaan vastakkain ja sitten "vasta"otteella kolme kääntöä.. On hauska ottaa pientä skabaamista tollasissa puristusvoimaliikkeissä treenin lopuksi. Vaatii jo puristamista, jos meinaa nostaa 2*10kg kiekot ne irti lattiasta. Sileät pinnat tietysti ulospäin.

Tomi sanoi:
Onkos pakkislaiset kokeilleet ko. liikettä?
Tuon jälkeen tehdään sitten vapaavalintainen raskas punnerrusliike ja sen päälle jotain kevyttä jojottelua, jos vielä virtaa riittää.

Juu, olen tehnyt aina silloin tällöin salin huonon käsipainotilanteen takia ja tykkään kyllä liikkeestä. Vaihtelen aina silloin tällöin taljassa tehtävän ja tämän välillä. Painoa siinä ei ainakaan paljoa tarvitse käyttää, varsinkin jos tekee jonkin punnerrusliikkeen jälkeen...

Tänään piti salilla sitten kokeilla tota Tompan ehdottamaa levypaino hommaa.Pakko myöntää, että se tosiaan toimi.Liikettä ei tehty selällä tai niskalla ja otti pelkästään oikeaan paikkaan.Piti oikein 6 sarjaa tempasta ihan varmuudeksi, että maitohapot saatiin peliin.Joka päivä sitä ihminen oppii uutta, kun pakkista lukee...

Onhan tuota tullut paiskottua jo pitemmän aikaa, mutta useammin käpäreillä kuitenkin. Aloittelijoille sopii mitä parhaiten helppoutensa takia.

Tomi sanoi:
Onkos pakkislaiset kokeilleet ko. liikettä? Eli normaali vipunosto sivulle, mutta käsipainon roolia näyttelee levypaino? Pari/kolme sormea tungetaan siis vaan levypainon reijästä läpi, jonka jälkeen tehdään normaalisti vipunostoa sivulle. Liikerata tulee automaattisesti (ainakin mulla) oikea ja fiilis olkapään sivulohkossa on aika hulvaton. Koska käsivarsi on lähes suorana, on käytettävät treenipainot yleensä aika kaukana niistä niin monen alaselällä ja jaloilla autetuista +25 kg käsipainoilla tehdyistä pelletoistoista. ;)

Kokeilkaa. Myös te Tosimiehet.

Teen tuon vipari-punnerrushomman vähän samaan tyyliin kuin Tomi tuossa ehdotti. Eli etukäteisväsytys vipareilla taakse ja sitten kässäreillä punnertamaan. Näin suosittelee myös Taluksen tyttö tekemään Elämäntapana Fitness -kirjassaan.

neutraali sanoi:
90 astetta on kyllä liikaa mielestäni, itse pidän noin 45asteen kulmassa, suoranakaan ei mielestäni kannata pitäät koska se rassaa inhottavasti niveliä, ainakin mulla.

Mistä sä oikein lasket tuon kulman? Itse kun teen vipareita niin kyynärnivelessä kulma on noin 135-140 astetta.

Pecman sanoi:
Mistä sä oikein lasket tuon kulman? Itse kun teen vipareita niin kyynärnivelessä kulma on noin 135-140 astetta.
90 astetta on siis sellainen mielestäni kun olet seisovassa asennossa ja nostat käsiä(kyynärvarsia) niin kauan eteenpäin (niinkuin tekisit hauis kääntöä) ja stoppaat tuohon puoli väliin jolloin kädet sojottavat eteenpäin, alku asennon ja tämän asennon välissä on se tarkoittamani 45 astetta, en tiiä kässäsitkö :D kai se sitten virallisesti on tuo 135-140, en tiedä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom