Vinopenkki, ylärinnan massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Paskempi homma, kun tolla salilla missä käin ei ole säätömahdollisuutta ja kulma aivan liian suuri :(

Irrallinen penkki ja sen alle boxi, näin sen täällä ainakin tekisi, jos ei nojallista säädettävää penkkiä ja smithiä olisi.

:thumbs: Thx Mike hyvistä tekniikkavinkeistä. Itse olen ennen tehnyt vinopenan käsipainoilla, nyt olen kokeillut tangolla ja hieman tarkemmin alkanut analysoimaan tuota tekniikkaa. Vaikutus tuntuu heti. Mulla kp:t ja tanko tuntuvat jotenkin erilaiselta, vaikea selittää. Liekö vaihtelun virkistystä mutta nyt tuntuu että tangolla ottaisi tehokkaammin. Ehkä joku kp:jen ja tangon syklitys tai kombinaatiotreeni toimisi sitten mulla parhaiten, mene ja tiedä. Kokeillaan.

Muuten erinomainen liike, paitsi en saa rintaan minkäänlaista tuntumaa. Lasken tangon juuri solisluiden alle, eikä otekaan ole liian kapea.

Mäkään en aluksi saanut oikeen tuntumaa, mutta hienosäädin vähän tekniikkaa.. eli rupesin hidastamaan alaslaskua ja puskemaan pikkusen rintaa ulos, johan rupes ottamaan. Mitään himopumppia en aikaan saa mut tuntuma on kyl muuten hyvä nykysin. Negatiivinen osuus pirun tärkeä.

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tosta vinopenkistä vielä sen verran jos vertaa tangolla tekemiseen. Lasketaanko painot tohon kaulan kieppeillä myös (sivuille tietenkin). Sitten se, että kun lavat pitää pitää yhdessä, niin eihän niitä painoja voi kauhean korkealle nostaa ilman että lavat aukeaisi?

Tosta vinopenkistä vielä sen verran jos vertaa tangolla tekemiseen. Lasketaanko painot tohon kaulan kieppeillä myös (sivuille tietenkin). Sitten se, että kun lavat pitää pitää yhdessä, niin eihän niitä painoja voi kauhean korkealle nostaa ilman että lavat aukeaisi?

Tuli virhe. Tarkoitan tietenkin, että jos vertaa käsipainoilla tehtyyn vinopenkkiin. Eli miten on?

Lasket ne painot siihen ylärinnan kohdalle niin tangolla kuin käsipainoillakin. Ja tottakai se liikerata lyhenee kun lavat on yhdessä niin kuin pitääkin.

Ite tykkään tehdä ennemmin vinopenan kässäreillä. Saa venytyksen hyvin ja ei kipuile niinkuin tangolla tehtäessä.

Miten saan lavat yhteen hyvin kässärivinopenassa? Tangoilla ei ongelmaa.

Miten saan lavat yhteen hyvin kässärivinopenassa? Tangoilla ei ongelmaa.

Ihan normaalisti? Jaloilla ponkaisee painot yksitellen ilmaan ja kun ovat ylhäällä vetää normaalisti lavat yhteen ja olkapäät taakse. Liikkeen aikana ei saa päästää olkapäitä ylöspäin vaan pitää jännityksen myös selällä kasassa.

Nyt kun miestä pimpittää ihan törkeenä, kun on ilmeisesti toista kymmentä vuotta tullut tehtyä vinopena väärin:itku:, niin kertokaa, että oliko se vaan joku old school -juttu kun vuonna 1994 aloitin salilla käymisen ja siellä kerrottiin, että kun tekee penkki/vinopenkkiä tangolla, niin tangon pitää osua rintaan just rintalihaksen alapuolella? Samaa kertoi Uwe Rytter kirjassaa, joka oli ainakin jossain vaiheessa kova teos. Siinä oli ainoastaan pesiaaliliikkeenä penkkipunnerrus smithissä kohti kaulaa...

V***u ihmekkään, kun on vieläki tämmönen s******n puna... eiku kynäniska, jolla on läskimaha. Tosin maha tuli kolmen ja puolen vuoden treenitauon aikana... :itku:

RAHAT TAKAS! :wall:

heitä Rytterin kirja vittuun ja ala tekee vinopenaa niinku se sust tuntuu parhaalta ja tavalla jolla saat parhaan venytksen,eikä silleen miten joku muu sanoo

Kyl se yleisesti ottaen pitäs tohon solisluiden alle laskea, saan itse ainakin tasa/vinopenkissä rintaan kunnon krampin ku laskee nännien ja solisluiden välimaastoon ja kunnolla punnertaa ylös, pienen stopin kanssa. Ja ihmisen anatomiaa ajatellen jos lasket hirveen alas ni meneehän siitä etuolille aika iso osa.

Nyt kyllä jokin mättää mun tekniikassa. En siis saa millään tuntumaan rinnassa. Vinopenkkiä kokeilen. Olen yrittänyt juuri tehdä kuvien mukaan, mutta ei. Aina vain tuntuu hauiksessa. Olen koittanut leveää, kuin kapeatakin. Ote on olkapäitä leveämpi, lasken tangon rinnalle ja nostan hitaasti.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom