Vinopenkki, ylärinnan massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Originally Posted by Bodaaja Kumpi on parempi/tehokkaampi: Vino pena kp vai tanko? Ite teen kässäreilä.

mun mielest kässäreillä saa ainaki paremmin massaa. Tehokkuudesta en tiiä..........

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
hanaa sanoi:
mun mielest kässäreillä saa ainaki paremmin massaa. Tehokkuudesta en tiiä..........

niinhän sitä sanotaan että kp tuo paremmi massaa, tanko voimaa. ite teen aina tangolla niin omakohtaista kokemusta en osaa sanoa.

Taitaa tää fucking vinopenkki olla Serialilla TAAS niitä liikkeitä, jotka pentuna on opetelu väärin, ja nyt on syytä aloittaa ihan olemattomilla painoilla, ja keskittyä vaan siihen että tekniikka ja paketti pysyy kasassa.

Pentuna "opettelin" vinopenkin niin, että joka siunaaman työntävä lihas täysillä mukaan, ja pukkaat vaan niin saakelisti niin isoja rautoja kuin ikinä pystyt...jostain kumman syystä otti ihan hirvittävästi etuolkapäihin...

Ja edelleen, heti kun rinta alkaa väsyä niin olkapäät alkaa nousta korviin....mikä on just se mitä ei sais tapahtua ja mistä Mike jo tossa ekassa postissa varoitteli, ja foo vähän myöhemmin selvitti mistä on kyse.

Siispä, ensi kerralla salilla täydet 40 kiloa tankoon ja reenaan tekniikkaa....ego ei varmaan toivu siitä ikinä.

Edit: tuosta rintalihasten sijoituksesta kehossa; joku antropologi Avarassa Luonnossa kerran totesi, että rintalihasten tarkoitus oli jeesata kävelyssä silloin kun mentiin nelinkontin. Ja jos kattoo gorilloja tahi simpansseja kun ne tarpoo menemään nelinkontin, niin ne nojaa rystysiinsä silleen alaviistoon.
Mut en tiedä onko se sit hedelmällistä rakentaa reeniään tältä pohjalta....

SerialLoser sanoi:
Edit: tuosta rintalihasten sijoituksesta kehossa; joku antropologi Avarassa Luonnossa kerran totesi, että rintalihasten tarkoitus oli jeesata kävelyssä silloin kun mentiin nelinkontin. Ja jos kattoo gorilloja tahi simpansseja kun ne tarpoo menemään nelinkontin, niin ne nojaa rystysiinsä silleen alaviistoon.
Mut en tiedä onko se sit hedelmällistä rakentaa reeniään tältä pohjalta....

On hedelmällistä. Tähän asiaan nojaten voi mutuilla, että alavinopenkki käsipainoilla tai tangolla tai dippi on parempi liikkeitä rintalihaksille.

Pohjoisvirta sanoi:
On hedelmällistä. Tähän asiaan nojaten voi mutuilla, että alavinopenkki käsipainoilla tai tangolla tai dippi on parempi liikkeitä rintalihaksille.

Joo, noin minäkin ajattelin, mutta niillä ei saa niin fantsua venytystä kuin vinopenalla tai kässäripenalla...ja meikällä se ventys tuntuu olevan A ja jokseenkin O kehitykselle. Täytyy sanoa etä kaikkein luontevimmalta ja mukavimmalta rintaliikkeeltä, jossa samalla liikkuu kepeesti isoimmat painot, tuntuu juuri tuo alaviistopenkki käsipainoilla. Se on kuin istuisi ruokapöytään. Siksi nyppiikin että ei niitä alaviistopenkkejä kovinkaan monella salilla tunnu olevan.
Jos tekee alaviistopenkin nostamalla penkin toista reunaa jollain aerobic-steppilaudalla tahi parilla levypainolla, niin eihän siinä penkillä pysy kun siihen kellahtaa 40 kilon hanttelit näpeissä, liukuu samantien alas ja pois. Salikomediaa parhaimmillaan....

SerialLoser sanoi:
Joo, noin minäkin ajattelin, mutta niillä ei saa niin fantsua venytystä kuin vinopenalla tai kässäripenalla...ja meikällä se ventys tuntuu olevan A ja jokseenkin O kehitykselle. Täytyy sanoa etä kaikkein luontevimmalta ja mukavimmalta rintaliikkeeltä, jossa samalla liikkuu kepeesti isoimmat painot, tuntuu juuri tuo alaviistopenkki käsipainoilla. Se on kuin istuisi ruokapöytään. Siksi nyppiikin että ei niitä alaviistopenkkejä kovinkaan monella salilla tunnu olevan.
Jos tekee alaviistopenkin nostamalla penkin toista reunaa jollain aerobic-steppilaudalla tahi parilla levypainolla, niin eihän siinä penkillä pysy kun siihen kellahtaa 40 kilon hanttelit näpeissä, liukuu samantien alas ja pois. Salikomediaa parhaimmillaan....

Dippikin käy aivan eritavalla rintaan, kun kyynärpäät pysyy sivuilla koko ajan, leuka pysyy rinnassa, jalat nostetaan koukussa eteenpäin.
Liikerata on täysin erilainen, mitä perusdipeissä.

V-dippi telineessä vielä parempi tehdä kuin tasaputkilta.

Väittäisin, että venytyksen kannalta uniikkiliike ja ylhäällä pääsee supistamaan kuitenkin.

http://www.ironguru.com/Home/tabid/.../articleId/29/Wide-Grip-Gironda-Pec-Dips.aspx

edit: käytännössä tämä pelaa ojentajia pois liikkeestä paljon, kuten tuossa yllä olevalla sivulla sanotaan.

Liitteet

• gironda_v_dip_maximum_definition.gif
    gironda_v_dip_maximum_definition.gif
    41,7 KB · Katsottu: 1 858
Mistä olisi syytä etsiä ongelmakohtaa, kun vinopenkki aiheuttaa mulla sietämättömän poltteen forkkuihin? Sarja on lopetettava forkkujen voimien loppumiseen, vaikka(ainakin luulen) rinnassa olisi potkua pariin toistoon.

Jospa sä pidät tankoa ikäänkuin liikaa sormilla? Tangon pitäisi kuitenkin maata tossa kämmenen "alaosastolla", suoraan kyynärvarren päällä. Koitas tuota ja katso jatkuuko...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
enkö sanonut että "niinhän sitä sanotaan" (= jossain fakin body lehdissä hehkutetaan kp n ylivertaisuutta ym. ) ?

ok. tosta sain sellaisen kuvan että itse uskot tohon. Siinä ei vaan ole mitään järkeä miksi toinen toisi paremmin massaa ja toinen voimaa. Menee ihan samaan kastiin sen kanssa kun se kun monet uskoo että isoilla liikkeillä tehdään ensin massaa ja sitten se kiinteytetään pienillä liikkeillä sellaseksi tiukaksi lihaksi :D

Kannattaa todellakin laskea se tanko lähelle kaulaa. Ennen olin laskenut alemmas rinnalle, ja nyt kokeiltuani laskea tangon lähemmäs kaulaa, voin sanoa että ero venytyksessä on enemmän kuin huomattava.:)

ok. tosta sain sellaisen kuvan että itse uskot tohon. Siinä ei vaan ole mitään järkeä miksi toinen toisi paremmin massaa ja toinen voimaa. Menee ihan samaan kastiin sen kanssa kun se kun monet uskoo että isoilla liikkeillä tehdään ensin massaa ja sitten se kiinteytetään pienillä liikkeillä sellaseksi tiukaksi lihaksi :D

jos luulisin näin en olisi koskaan koskenutkaan levytankoon esim vinopenkissä tai pystypunnerruksessa.

Mitähän teen väärin, kun tuntuma on enimmäkseen takaolkapäillä ja Infraspinatuksessa(RotatoryCuff,http://www.exrx.net/Muscles/Infraspinatus.html)?

Kokeilin vinopenkkiä 45:n ja noin 35:n asteen kulmissa, ei juurikaan eroa. Lasku tapahtuu suht. kontroloidusti ja hitaasti kurkulle.
Maltillisimmilla painoilla treeni on mennyt sinne minne on pitänytkin, vaikkakin silloinki takaolkapäistä loppui voima. Nyt olen alkanut tekemään vinopenkkiä ainoana rintaliikkeenä(ennen penkki+vinopenkki) ja samalla alkanut tekemään sitä 2x6 idealla. Lasku vaihde menee ihan hyvin, mutta alhaalla alkaa hirveä runttaus ylöspäin. Olen pyrkinyt pitää lavat yhdessä ja tekemään pienen kaaren, mikä on omiaan tasapainottamaan suoritusta itselläni.

päivitystä edelliseen

Nyt kun päivä - pari on mennyt tosta treenistä, niin täytyy kyllä todeta, että eipä ole tissit pitkään aikaan olleet näin kipeät(oikealla tavalla), eli ilmeisesti jotain on myös mennyt oikein.
Voisikohan olla, että vinopenkkiä verrattaessa liikkeenä tasapenkkiin, aktivoi juurikin eri lihaksia selän puolelta ja täten pullonkaulaksi muodostuvat heikot selän puolen lihakset, kun taas tasapenkissä lähinnä ojentajat muodostavat esteen sarjapainojen lisäämiselle?
Sarjapainojen ero minulla tasapenkin ja vinopenkin suhteen on tasapenkin hyväksi +15kg.

Itse olen tässä pikkuhiljaa vaihtamassa ohjelmaa, ja samalla ajattelin tehdä vinopenkkiä enimmäkseen käsipainoilla (ennen olen tehnyt smithissä). Voisikos siis Mike tai joku muu antaa vähän vinkkiä nimenomaan käsipainoilla tekemiseen? Sama homma tietty varmaan, että lavat yhteen jne., mutta mites esim. kuinka alas painot (kädet) kannattaa laskea? Entä kannattaako ylhäällä painot "laittaa yhteen" vai kädet "levällään" eli tavallaan samassa asennossa kuin tangolla?..

olen nähnyt että käsipainoilla tehdessä jotkut venyttävät käsiä sivulle päin " vaakasuunnassa" kun painot ovat alhaalla onko se väärin vai oikein?? kannattaako niin tehdä ?

Itse olen tässä pikkuhiljaa vaihtamassa ohjelmaa, ja samalla ajattelin tehdä vinopenkkiä enimmäkseen käsipainoilla (ennen olen tehnyt smithissä). Voisikos siis Mike tai joku muu antaa vähän vinkkiä nimenomaan käsipainoilla tekemiseen? Sama homma tietty varmaan, että lavat yhteen jne., mutta mites esim. kuinka alas painot (kädet) kannattaa laskea? Entä kannattaako ylhäällä painot "laittaa yhteen" vai kädet "levällään" eli tavallaan samassa asennossa kuin tangolla?..

Itse tein v-penkkiä paljon kp:eilla kun penkkiohjelmaa punnersin menemään. Itse sain parhaat tulokset kun laskin painot alhaalla rinnantasolle (sai pientä venytystäkin) ja siitä lähdin mahollisimman räjähtävästi ylöspäin. Ja toi ylhäällä painojen yhteen kolkuttelu on varmaan mielipidehomma, luulisin että sillä ei ole mitään merkitystä että nostaako ne kädet suoraksi ja laskee takas alas vai käyttääkö niitä painoja yhessä jossain vaiheessa siel ylhääl.

Itselläni nosto tapahtui niin että lähdin painot kropan suuntaisena nostamaan ja käänsin matkalla tangon suuntaiseksi... Nivelille luonnollisempi liike noin :rolleyes:

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom