Originally Posted by Bodaaja Kumpi on parempi/tehokkaampi: Vino pena kp vai tanko? Ite teen kässäreilä.
mun mielest kässäreillä saa ainaki paremmin massaa. Tehokkuudesta en tiiä..........
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Originally Posted by Bodaaja Kumpi on parempi/tehokkaampi: Vino pena kp vai tanko? Ite teen kässäreilä.
hanaa sanoi:mun mielest kässäreillä saa ainaki paremmin massaa. Tehokkuudesta en tiiä..........
SerialLoser sanoi:Edit: tuosta rintalihasten sijoituksesta kehossa; joku antropologi Avarassa Luonnossa kerran totesi, että rintalihasten tarkoitus oli jeesata kävelyssä silloin kun mentiin nelinkontin. Ja jos kattoo gorilloja tahi simpansseja kun ne tarpoo menemään nelinkontin, niin ne nojaa rystysiinsä silleen alaviistoon.
Mut en tiedä onko se sit hedelmällistä rakentaa reeniään tältä pohjalta....
Pohjoisvirta sanoi:On hedelmällistä. Tähän asiaan nojaten voi mutuilla, että alavinopenkki käsipainoilla tai tangolla tai dippi on parempi liikkeitä rintalihaksille.
SerialLoser sanoi:Joo, noin minäkin ajattelin, mutta niillä ei saa niin fantsua venytystä kuin vinopenalla tai kässäripenalla...ja meikällä se ventys tuntuu olevan A ja jokseenkin O kehitykselle. Täytyy sanoa etä kaikkein luontevimmalta ja mukavimmalta rintaliikkeeltä, jossa samalla liikkuu kepeesti isoimmat painot, tuntuu juuri tuo alaviistopenkki käsipainoilla. Se on kuin istuisi ruokapöytään. Siksi nyppiikin että ei niitä alaviistopenkkejä kovinkaan monella salilla tunnu olevan.
Jos tekee alaviistopenkin nostamalla penkin toista reunaa jollain aerobic-steppilaudalla tahi parilla levypainolla, niin eihän siinä penkillä pysy kun siihen kellahtaa 40 kilon hanttelit näpeissä, liukuu samantien alas ja pois. Salikomediaa parhaimmillaan....
niinhän sitä sanotaan että kp tuo paremmi massaa, tanko voimaa. ite teen aina tangolla niin omakohtaista kokemusta en osaa sanoa.
enkö sanonut että "niinhän sitä sanotaan" (= jossain fakin body lehdissä hehkutetaan kp n ylivertaisuutta ym. ) ?
ok. tosta sain sellaisen kuvan että itse uskot tohon. Siinä ei vaan ole mitään järkeä miksi toinen toisi paremmin massaa ja toinen voimaa. Menee ihan samaan kastiin sen kanssa kun se kun monet uskoo että isoilla liikkeillä tehdään ensin massaa ja sitten se kiinteytetään pienillä liikkeillä sellaseksi tiukaksi lihaksi :D
(= jossain fakin body lehdissä hehkutetaan kp n ylivertaisuutta ym. ) ?
Itse olen tässä pikkuhiljaa vaihtamassa ohjelmaa, ja samalla ajattelin tehdä vinopenkkiä enimmäkseen käsipainoilla (ennen olen tehnyt smithissä). Voisikos siis Mike tai joku muu antaa vähän vinkkiä nimenomaan käsipainoilla tekemiseen? Sama homma tietty varmaan, että lavat yhteen jne., mutta mites esim. kuinka alas painot (kädet) kannattaa laskea? Entä kannattaako ylhäällä painot "laittaa yhteen" vai kädet "levällään" eli tavallaan samassa asennossa kuin tangolla?..