Vinopenkki, ylärinnan massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu
Pro Nutrition Fire Kick, 20 x 25 ml -20%
Ei, joillekin saattaa olla kyynär- ja olkapäiden kannalta parempikin laskea hieman alemmas. Riippuu myös vinopenkin kulmasta mihin kohtaan kannattaa laskea.

Mikähän mahtaa olla vikana, oon koittanu kaikkia mahdollisia asentoja tossa ja aina pistää olkapäihin aivan helvetisti :curs: alkaa pikkuhiljaa vituttaan...

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
En ite tehny pystypunnerrusta pitkään aikaan mutta päätin nyt sitte alkaa sitä tekemään ja sitten sovelsin sen niiin että tein se smithissä ja en tehnytkään ihan täysin pystyssä vaan olin tyyliin jossain 75-80 asteen kulmassa ja sain hyvin menemään sekä olkapäille että ylärinnalle!

Tämmönen kysymys hiipi mieleen viime reenin tiimoilta:

Mikä mättää tekniikassa, koska massareeneissä (10-12 toistoa, 1:00.-1:30palautuksilla) ensimmäinen lihas, jonka takia saattaa sarja jäädä vajaaksi, on hauis? Helvetin outoa.

"Voimareeneissä" eli mulle 6 toiston reenin reilummilla palautuksilla (n.3 min), ei mitään ongelmaa.

Muutenkin tuo rinta-hartiaosasto menee aivan jumiin juuri tällaisessä massapainotteisessa reenissä. Ja 6 toiston reeneissä ei siis mitään ongelmia.

Missä mättää? Miksi hauikset menee jumiin? Taitaa olla joku tosi pahasti tekniikassa pielessä.

Exrx mukaan hauis on kuitenkin dynaaminen stabilizeri eli siis tukeva lihas joka kuitenkin liikkuu suorituksen aikana. Jos se johtuu tuosta, mutta mikä on se fysiologinen syy?

helevata!

Tämmönen kysymys hiipi mieleen viime reenin tiimoilta:

Mikä mättää tekniikassa, koska massareeneissä (10-12 toistoa, 1:00.-1:30palautuksilla) ensimmäinen lihas, jonka takia saattaa sarja jäädä vajaaksi, on hauis? Helvetin outoa.

"Voimareeneissä" eli mulle 6 toiston reenin reilummilla palautuksilla (n.3 min), ei mitään ongelmaa.

Muutenkin tuo rinta-hartiaosasto menee aivan jumiin juuri tällaisessä massapainotteisessa reenissä. Ja 6 toiston reeneissä ei siis mitään ongelmia.

Missä mättää? Miksi hauikset menee jumiin? Taitaa olla joku tosi pahasti tekniikassa pielessä.

Exrx mukaan hauis on kuitenkin dynaaminen stabilizeri eli siis tukeva lihas joka kuitenkin liikkuu suorituksen aikana. Jos se johtuu tuosta, mutta mikä on se fysiologinen syy?

helevata!

Teetkö jotain pystysoutua tangolla ennen vinopenkkiä?

e:
Itellä otti Brachialikseen, kun tein pystysoudun ennen rintaliikettä(vinopenkki tangolla oli ekana liikkeenä)
http://www.exrx.net/Muscles/Brachialis.html

P.S. Kipu on heikkouden lähtemistä ruumiista! =)

rinta-hartia päivä mänöö näin

penkki
vinopenkki
pystysoutu
vipari sivulle
vipari taakse
decline penkki

eli soutu heti jälkeen vinopenkin, ei ennen

joten mystistä on. Olkapäätki oli ihan helevatan jumissa eilen illalla, mutta sehän kuuluu asiaan ku targetti on siis rinta ja hartiaseutu.

peeässään --> :)

rinta-hartia päivä mänöö näin

penkki
vinopenkki
pystysoutu
vipari sivulle
vipari taakse
decline penkki

eli soutu heti jälkeen vinopenkin, ei ennen

joten mystistä on. Olkapäätki oli ihan helevatan jumissa eilen illalla, mutta sehän kuuluu asiaan ku targetti on siis rinta ja hartiaseutu.

peeässään --> :)

On sitten hieman erikoista, mutta ei tavallaan mitään uutta auringon alla... :)

no ei kait se auta. pitää varmaan venytellä habatki tästä lähtien hyvin ennen rinta-hartia reeniä ja tirauttaa pari miehistä kyyneltä jos ja kun jää sarja kesken haukkareiden takia

Nyt vasta todenteolla löytänyt tämän liikkeen osaksi ohjelmaa:) Smithissä tehtynä on tämä ainakin mulle uusi kunkkuliike rinnalle. 2x6 ohjelmalla mennään maltillisesti, sitkun saa parit kutoset satkulla, ni oon paljo onnelisempi ku jos penkkaisin 150kg:whip: Helpommallakin tuossa pääsee, koska ykkösiä ei tartte vinopenassa testata, koska a) ne otetaan vaan tasapenkissä b) kukaan ei koskaan kysy :"paljonko on sun vinopenkki ykkönen?":lol2:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Zone-sarja -42%
Itse testasin eilen oikeen kunnolla vinopenkkiä ja vasta nyt hokattuani ton "kyynärpäät ei saa levitä sivuille" niin vinopenkki ottaa ihan täydellä teholla rintalihaksiin. Kiitos vinkeistä!

^^ Onko sulla kuinka kapealla kädet? En nyt äkkisiltään osaa sanoa miksi se muuten ojentajille normipenaa enemmän kävisi.
Paitsi jos sulla on säädettävä kulma siinä vinopenkissä niin ehkä sitten?

Tarkisteleppa oteleveyttä, eipä se niin vaarallista ole, jos välillä menee ojentajille, kyllä tissit saa kapeemmallakin osumaa....

^^ No voihan sitä vaihteen vuoksi tehdä. Jotkut väittää että tulee penkki/miestissit kun tekee pelkkää penaa, vinopenkillä tulee sitä massaa sinne ylärintaankin.

Tietenkin, voihan vinopenkin osittain korvata pystypunnerruksella eteen, tangolla. Ottaa osittain samoihin lihaksiin.

^^ No voihan sitä vaihteen vuoksi tehdä. Jotkut väittää että tulee penkki/miestissit kun tekee pelkkää penaa, vinopenkillä tulee sitä massaa sinne ylärintaankin.

Tietenkin, voihan vinopenkin osittain korvata pystypunnerruksella eteen, tangolla. Ottaa osittain samoihin lihaksiin.

Koitin tänään ensimmäistä kertaa ikinä vinopenkkiä, ja tuntu kyllä aivan pirun hyvältä! :D :thumbs:

Voiko normipenkkiä ja vinopenkkiä tehä samaan treenikertaan tai onko se järkevää? teen penkkiä 5x5 ja vinoa 3x8 ja oon alottelija.

Voiko normipenkkiä ja vinopenkkiä tehä samaan treenikertaan tai onko se järkevää? teen penkkiä 5x5 ja vinoa 3x8 ja oon alottelija.

Verrattain monet tekee,itsekkin mukaanlukien.Sarjat molemmissa 5*5,2.5kg lisää/treeni.Lisäksi ristitalja4-5*8-10 maltillisilla painoilla.voimatreeni.Tostakin saatetaan olla montaa mieltä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom