Vinopenkki, ylärinnan massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Powerhousu sanoi:
Perinteinen tasapenkki voimanostotyylillä ottaa juuri sinne alarintaan samalla tavalla kuin alaviistopenkkikin. Voimanostotyylillä tarkoitan sitä tekniikkaa. Sarjat sitten kehonnakerrustyyliin.

Pakkiksella liikkuu aika usein joku tutkimustulos, jonka mukaan alaviistopenkki käsipainoilla ottaisi parhaiten sinne alarintaan. En nyt searchilla sitä löytänyt. Näin se tuntuu mielestäni myös luontevalta, kun ajattelee millä tapaa pectoralis major on ihmisruumiiseen sijoitettu; se ei selvästikkään ole tarkoitettu tekemään työtä 90 asteen kulmassa vartaloon nähden, vaan hieman alaviistoon. Tätä puoltaa myös se, että alaviistopenkissä liikkuu isommat raudat, koska isompi lihas saa tehtyä paremmin työtä tässä kulmassa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
PunttiOskari sanoi:
Näin se tuntuu mielestäni myös luontevalta, kun ajattelee millä tapaa pectoralis major on ihmisruumiiseen sijoitettu; se ei selvästikkään ole tarkoitettu tekemään työtä 90 asteen kulmassa vartaloon nähden, vaan hieman alaviistoon.
Oho olipa mennyt ohi tää posti. Koitin tossa selittää, että voimanostotyylisellä tekniikalla ne rintalihakset on samassa asennossa kuin alaviistopenkkiä tehtäessä, eli liike on hieman alaviisto johtuen selän kaaresta. Lisäksi liike on tukevampi kuin alaviistopenkissä. Mä oon niin pätkä, ettei jalat ylety maahan jos penkki on alaviistossa. Tästä syystä tasapenkillä liikkuu mulla paljon enemmän rautaa kuin alavinopenkillä. Eli siis mun mielestä alavinopenkkiä on ihan turha eriseen tehdä, jos tekee normaali penkkiä kunnon kaarella.

Powerhousu sanoi:
Mä oon ottanu vinopenkkiä niin, että eka sarja isommilla painoilla, ja jotain 5cm vajaaksi rinnalta. Kuulostaa joistakin cheattaukselta, mutta se on ihan olkapäiden takia. Vähentää hirvittävästi olkapäiden työskentelyä tossa liikkeessä vähentämättä kuitenkaan kauheasti rinnan työskentelyä. Perään toinen sarja jossa otetaan painoa pois, lasku rinnalle asti oikein pyrkimyksenä venyttää niin per...eesti ja hakien kunnon tuntumaa.

Eikös juuri rinnaltalähtö tapahdu rintalihasten voimalla, siinä missä loppuojennus tulee olkapäillä/ojentajilla?

Zone-sarja -42%
AKV sanoi:
Eikös juuri rinnaltalähtö tapahdu rintalihasten voimalla, siinä missä loppuojennus tulee olkapäillä/ojentajilla?
Jos omaa kroppaani uskon, niin kyllä ja ei. Tuleehan rintalihaksetkin enemmän mukaan mitä alemmas mennään, mutta mulla ainakin olkapäät tulee myös helvetisti mukaan. Olkapäiden osuus liikkeestä vähenee huomattavasti kun ei laske ihan alas. Ja tämän huomaan siitä, että sarjan jälkeen ei ole olkapäät pumpissa, vaan rinta. Se olkapäiden mukaantulo saattaa johtua siitä, että joudun vetämään olkapäitä oikein kunnolla taakse, jos haluan, että tanko tulee edes rintaan. Tällöin olkapäissä tuntuu venytys yhtä kovana kuin rinnassakin.

Edit: Voisin vielä lisätä, että tasapenkillä rinnaltalähö kyllä hoituu rintalihaksilla, mutta mitä enemmän penkkiä laitetan kulmaan, sitä enemmän olkapäät joutuvat töihin.

AKV sanoi:

Samaa mieltä.

Turha sitä on nytkyttää siinä silmien yläpuolella, ojentajat vaan loppuu.
Ite teen joskus niin, että tanko lähtee siitä rinnasta ja teen sellasta 20cm liikettä. Ja kaveri katsoo että se tehdään loppuun asti.
Ärsyttävä vaan ku on niin pitkät kädet että joskus osuu kyynärpäät siihen smithin sivutolppiin :(

Vaikeahan se on sanoa että mikä liike toimii kelläkin, kokeilemalla ne selviää

Powerhousu sanoi:
Jos omaa kroppaani uskon, niin kyllä ja ei. Tuleehan rintalihaksetkin enemmän mukaan mitä alemmas mennään, mutta mulla ainakin olkapäät tulee myös helvetisti mukaan. Olkapäiden osuus liikkeestä vähenee huomattavasti kun ei laske ihan alas. Ja tämän huomaan siitä, että sarjan jälkeen ei ole olkapäät pumpissa, vaan rinta. Se olkapäiden mukaantulo saattaa johtua siitä, että joudun vetämään olkapäitä oikein kunnolla taakse, jos haluan, että tanko tulee edes rintaan. Tällöin olkapäissä tuntuu venytys yhtä kovana kuin rinnassakin.

Edit: Voisin vielä lisätä, että tasapenkillä rinnaltalähö kyllä hoituu rintalihaksilla, mutta mitä enemmän penkkiä laitetan kulmaan, sitä enemmän olkapäät joutuvat töihin.

Ai, mulla ei sillai kyllä olkapäihin ota toi vinopenkki. Tai ei ainakaan pumppia tunnu. Se varmaan vaikuttaa joltakin osin kun sulla on aika lyhyet raajat. Onko penkki tai yleensäkkin punnerrusliikkeet sulle helppoja?

antti1 sanoi:
Ai, mulla ei sillai kyllä olkapäihin ota toi vinopenkki. Tai ei ainakaan pumppia tunnu. Se varmaan vaikuttaa joltakin osin kun sulla on aika lyhyet raajat. Onko penkki tai yleensäkkin punnerrusliikkeet sulle helppoja?
Niin no miten sen nyt ottaa? Miten se helppous määritellään. Mielestäni olen paska penkkaaja, mutta kaverit on toista mieltä. Sama juttu pystypunnerruksessa. Oon ottanu t-paidalla penkistä 150kg, 160 olis ehkä tullu, mutta en kokeillu. Pystypunnerrusta oon ottanu 100kgx6.

Powerhousu sanoi:
Niin no miten sen nyt ottaa? Miten se helppous määritellään. Mielestäni olen paska penkkaaja, mutta kaverit on toista mieltä. Sama juttu pystypunnerruksessa. Oon ottanu t-paidalla penkistä 150kg, 160 olis ehkä tullu, mutta en kokeillu. Pystypunnerrusta oon ottanu 100kgx6.

Kyllä se 150kg on hiton kova rauta. Kyllä siihen saa reenata aika paljo. Ottaen huomioon ettet oo mikään rasvakasa. Niin ja tuo pystypunnerrus on kans sellanen ettei jokapojalta nouse.

Eli punnerrusliikkeet onnistuu luontevasti sulta :thumbs:

Mitä teen väärin, jos/kun penkkipunnerrus (myös taso, mutta etenkin tämä vinopenkki kuvan osoittamalla tavalla) rasittaa käsiä? Kokeilin pienillä painoilla hakea vähän tuntumaa ja tekniikkaa tuohon, mutta johan oli puolessa välissä sarjaa tuosta kyynärpään lihasten alueelta käsi niin rasittunut että piti jättää sarja kesken.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Talakanpinskeli sanoi:
Mitä teen väärin, jos/kun penkkipunnerrus (myös taso, mutta etenkin tämä vinopenkki kuvan osoittamalla tavalla) rasittaa käsiä? Kokeilin pienillä painoilla hakea vähän tuntumaa ja tekniikkaa tuohon, mutta johan oli puolessa välissä sarjaa tuosta kyynärpään lihasten alueelta käsi niin rasittunut että piti jättää sarja kesken.

Vaikee sanoa... tulee mieleen, että sulla on jostain syystä ojentajan kyynärpäähän kiinnittyvät päät saanut liikaa kyytiä treenikierrossa. Teetkö ojentajia paljon tai erityisen pitkällä(venyttävällä) liikeradalla? Esim. ranskalainen punnerrus tangolla saattaa olla syypää? Itse en tee ranskalaista tangolla ollenkaan, vaan teen version vinopenkillä ja käsipainoilla; luontevampi nivelille, säästää jänteitä ja saa hiukan lisää haastetta kun kädet kulkee vapaana. Ihan pelkästään liialliset määrät ojentajatreeniä tai huono jako ohjelmassa voi olla takana, ei osaa sanoa ilman tietoa... Tai sitten ojentajat ovat vain huono lihasryhmäsi tällä hetkellä ja vaativat erityishuomiota?

foo sanoi:
Vaikee sanoa... tulee mieleen, että sulla on jostain syystä ojentajan kyynärpäähän kiinnittyvät päät saanut liikaa kyytiä treenikierrossa. Teetkö ojentajia paljon tai erityisen pitkällä(venyttävällä) liikeradalla? Esim. ranskalainen punnerrus tangolla saattaa olla syypää? Itse en tee ranskalaista tangolla ollenkaan, vaan teen version vinopenkillä ja käsipainoilla; luontevampi nivelille, säästää jänteitä ja saa hiukan lisää haastetta kun kädet kulkee vapaana. Ihan pelkästään liialliset määrät ojentajatreeniä tai huono jako ohjelmassa voi olla takana, ei osaa sanoa ilman tietoa... Tai sitten ojentajat ovat vain huono lihasryhmäsi tällä hetkellä ja vaativat erityishuomiota?

Olen treenannut ojentajat pitkään kerran viikossa kuudella sarjalla, liikkeet ovat vähän vaihdelleet. Minun on ollut melko vaikea löytää niitä liikkeitä, joilla saisin kunnolla tuntuman ojentajalihaksiin. Nyt vaihdoin 2-jakoiseen ohjelmaan tällä viikolla, ja eilen tein 3 sarjaa juuri ranskalaista punnerrusta, kaksi selälteen maaten, mutta kun en saanut sitä tuntumaan missään muualla kuin kyynärvarsissa, tein viimeisen sarjan seisoalteen, ja se tuntui jo ojentajissakin vähän. Se voi olla mahdollista, että ojentajat olisivat heikossa kunnossa, koska vasta viime aikoina olen alkanut miettiä, että saanko minä oikeastaan millään liikkeellä kunnolla tuntumaa ojentajiin. Painot ovat samaa luokkaa kuin treenikavereilla, mutta ojentajaliikkeissähän on yleensä yhtä monta tapaa huijata kuin on tekijöitäkin. Taidan tuolla Aloitettelija-alueella kysäistä hieman ojentajatreenistä.

Talakanpinskeli sanoi:
Olen treenannut ojentajat pitkään kerran viikossa kuudella sarjalla, liikkeet ovat vähän vaihdelleet. Minun on ollut melko vaikea löytää niitä liikkeitä, joilla saisin kunnolla tuntuman ojentajalihaksiin. Nyt vaihdoin 2-jakoiseen ohjelmaan tällä viikolla, ja eilen tein 3 sarjaa juuri ranskalaista punnerrusta, kaksi selälteen maaten, mutta kun en saanut sitä tuntumaan missään muualla kuin kyynärvarsissa, tein viimeisen sarjan seisoalteen, ja se tuntui jo ojentajissakin vähän. Se voi olla mahdollista, että ojentajat olisivat heikossa kunnossa, koska vasta viime aikoina olen alkanut miettiä, että saanko minä oikeastaan millään liikkeellä kunnolla tuntumaa ojentajiin. Painot ovat samaa luokkaa kuin treenikavereilla, mutta ojentajaliikkeissähän on yleensä yhtä monta tapaa huijata kuin on tekijöitäkin. Taidan tuolla Aloitettelija-alueella kysäistä hieman ojentajatreenistä.

Jep ei kannata tehdä ranskalaisia tuolla tyylillä millä teit. Itse sain kipuja tuosta vähän väliä ja jätin liikkeen vahvempi jänteisille kavereille. Hainrustovalmisteet muuten vahvistaa jänteitä jos ongelmia on enemmänkin. Nämä auttoivat itsellä ja harvasta valmisteesta voisin sanoa huomanneeni saaneeni apua eli ihan kokeilemisen arvoinen homma.

Suosittelisin aavistuksen chaettaamaan hetken aikaa äärivenytyksen pois kaikista ojentajaliikkeistä tai jopa kokonaan lepoa jos kipu on terävää. Kokeile ihmeessä loivalla kulmalla vinopenkiltä ranskalaista kp:lla. Moni on tykännyt kun on saanut vain koordintaation kuntoon. Liike on ekat pari kertaa hiukan huteron tuntunen, mutta touchi paranee toki ajan kanssa.

AM sanoi:
Kirkuva kipu vasemmassa olkapäässä taitaa olla melko varma merkki siitä, että ei mennyt teknisesti suoritus ihan putkeen...
Voi olla seurausta tangon laskemisesta liian ylös.

Mikäs kumma on kun tuntuu menevän pirusti ojentajille tuo vinopenkki?? Tuohon kaulalle laskin ja tuntu mukava venytys mutta parin toiston jälkeen homma siirtyi tuonne ojentajiin... :(
Voisiko olla että tässä on pientä taukoa ollut koko salitouhusta... Vaikkakin tuota ongelmaa esiinty kyllä ennenkin taukoa!

Paawo sanoi:
Mikäs kumma on kun tuntuu menevän pirusti ojentajille tuo vinopenkki?? Tuohon kaulalle laskin ja tuntu mukava venytys mutta parin toiston jälkeen homma siirtyi tuonne ojentajiin... :(
Voisiko olla että tässä on pientä taukoa ollut koko salitouhusta... Vaikkakin tuota ongelmaa esiinty kyllä ennenkin taukoa!

siis häh? sul on vaa ojentajat vähemmän vahvat ku rinta.
se on ihan normaalia jos on näin

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom