Vinopenkki, ylärinnan massaliike

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Mike
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Nämä neuvot ovat todella hyviä:thumbs:

En tiedä mistä johtuu mutta tangolla tehtynä itselläni ottaa oudosti/kipeästi olkapäähän olipa kulma mikä hyvänsä. Mutta Smithissä ei tule tuota tunnetta. Itse suosin käsipainoilla tehtynä vinopenkkiä ja usein teen sen viellä niin että säädettävällä penkillä otan 2 ekaa sarjaa tuossa 40-45 asteen kulmassa ja pari viimeistä sarjaa sitten hieman loivemmassa.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Mites sitten kyynerpäiden asento vrt normaali penkki. Vaikuttaisi että vinopenkissä kyynerpäät olisivat enemmän sivuille päin. Loogista kylläkin sillä vinopenkki on itselläni ollut rintatreeneissä apuliikkeenä, joten raudat ovat siinä pienemmät kuin normaalissa penkissä ja ensisijaisesti rasitusta haluan rintaan enkä ojentajille. Meneekö ajatukset yhtään oikeaan suuntaan? :jahas:

Mikelle ja muille tämän subforumin kehittäjille ISO kiitos. Todella hyvää infoa ja suorastaan kullan arvoista!:worship:

Mihin kohtaan tanko pitäs smithillä tehdessä laskea kun tossa kuvassa vapaalla tangolla tehdessä tulee tanko aika ylös verrattuna mihin mulla eli noin 10cm alemmas?

masa00 sanoi:
Mihin kohtaan tanko pitäs smithillä tehdessä laskea kun tossa kuvassa vapaalla tangolla tehdessä tulee tanko aika ylös verrattuna mihin mulla eli noin 10cm alemmas?
Joo olis taas pitäny tarkemmin lukea threadi läpi,ekassa postissahan tuo sanotaan.:nolo:

Nämä kuvasarjat ja ohjeet on aivan loistavia. :thumbs:
Näistä on paljon apua monille itselleni mm. En malta odottaa sitä, kun pääsee tekeen taas rintapäivänä vinopenkkiä. Itse olen ilmeisesti pitänyt penkkiä liian jyrkässä kulmassa ja niin se on mennyt liikaa etuolkapäille.

masa00 sanoi:

Itse lasken solisluun kohdalle ja teen kans smithissä.

Hei yksi kysymys, pitääkö tangon tulla rinnalle vain tuolleen niin kuin kuvassa eli leuan ala puolelle????

Mä oon ottanu vinopenkkiä niin, että eka sarja isommilla painoilla, ja jotain 5cm vajaaksi rinnalta. Kuulostaa joistakin cheattaukselta, mutta se on ihan olkapäiden takia. Vähentää hirvittävästi olkapäiden työskentelyä tossa liikkeessä vähentämättä kuitenkaan kauheasti rinnan työskentelyä. Perään toinen sarja jossa otetaan painoa pois, lasku rinnalle asti oikein pyrkimyksenä venyttää niin per...eesti ja hakien kunnon tuntumaa.

Ja taas tuli huomattua että vuodenpäivät oon tahkonu vinopenaa ihan päin persettä :curs: ,aina oon miettiny et miks olkapäät aina kipeytyy tosta ja tavoitteiden siivittämänä oon vaan runnonu "sillä oikeella tekniikalla" nyt innolla oottamaan että pe pääsee rintaa ruoskimaan,
kiitos kuuluu mikelle:worship:

Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
masa00 sanoi:
silloin teet sen oikein, tuollainen kurkulle lasku on täyttä myrkkyä olkapäille pidemmässä juoksussa.

neutraali sanoi:
silloin teet sen oikein, tuollainen kurkulle lasku on täyttä myrkkyä olkapäille pidemmässä juoksussa.

Sama tuli mieleen, mulla tuo liike tuntui epämiellyttävältä jo ennen kuin rikoin olkapääni muissa yhteyksissä. Jotenkin kontrollin pitäminen oli hankalampaa.

Ja nytkun olkapäät on remontoitu eivätkä enään 100% kunnossa tuo aiheuttaa kipua ja tuntemuksen että "kohta lonksahtaa pois paikaltaan".

Tähän on helppo sanoa että johtuu siitä että sulla on jo entuudestaan olkapätä paskana, mutta kyllä siinä joku syy-yhteys on että tietyt liikkeet/tekniikat menee heti kieltoon kun ongelmia tulee.
Ei ne tekniikat terveillekään yhtä riskittömiä voi olla kuin se että esim vinopenkissä laskee inan alemmaksi sen tangon jolloin esim. meikäläinen voi tehdä sitä ongelmitta.

edit: Voisin kuvitella että jos jokin kurkun päälle laskemisessa venyy niin kiertäjäkalvosin...

Tuo kulma vaikuttaa myös jonkinverran laskukohtaa, mitä lievempi kulma, niin sitä alemmas se tanko luonnollisesti laskee. Itse ainakin pyrin tekemään itelle luonnollisella liikeradalla, enkä väkisin pakota tankoa tiettyyn kohtaa. Mutta aikalailla kaulalle se mulla ainakin vinopenkissä tulee, eikä mitään pahaa tee olkapäille.

Ja jos olkapäät ottaa osumaa, niin ensin tarkistaisin ettei kulma ole liian pysty ja senjälkeen voisi kokeilla tuota Powerhousun tapaa, eli jättää muutama sentti irti rinnasta raskaimmilla painoilla.

Oli muuten vallan mahtava pumppi tisseissä kun tänään koitin tätä liikettä! Venytys varmaan edesauttoi tuota tuntumaa, ainakin venytys tuntui ihan "mukavalle".

Toi kaulalle vienti ei ole niin epäergonominen kun muistaa pitää lavat yhdessä koko liikkeen ajan, ja että kyynärvarsi pysyy koko ajan 90 asteen kulmassa - mistä tahansa suunnasta sitä katsotaankin. Kuten se tuossa mallikuvassa näyttää pysyvän.

Huomasin itse eilen että jos smithissa tekee niin kannattaa mennä siihen "väärinpäin". Allekirjoittaneen salilla smith menee hieman "etuviistoon", jolloin kannattaa kääntyä. Silloin tanko kulkee punnerruksessa päätä kohti ei vatsaa kohti. Jos tästä vinkistä kukaan mitään tajusi :D

Tanssiva Rosvo sanoi:
Huomasin itse eilen että jos smithissa tekee niin kannattaa mennä siihen "väärinpäin". Allekirjoittaneen salilla smith menee hieman "etuviistoon", jolloin kannattaa kääntyä. Silloin tanko kulkee punnerruksessa päätä kohti ei vatsaa kohti. Jos tästä vinkistä kukaan mitään tajusi :D

Mä ainakin tajusin, Kisahallin (Kerko?) smith menee noin. Tai itseasiassa mun mielestä se menee takaviistoon, mutta sehän riippuu siitä mistä suunnasta sitä katotaan.

Kuten kuvassa kumminkin.

Pääasia on että joku tajusi :D

On kyllä pirun hyvä liike tämä, tuossa kuukausi sitten rupesin tekemään vinopenkkiä tangolla ja käsipainoilla, ja nyt huomaan jo että näköjään jopa minulla on sellainen lihas kuin ylärinta :D
Käsipainoilla tehtynä toimii mulla paremmin kuin tangolla tehtynä.

Eli tätä lihasta on nyt vissiin tällä liikkeellä tarkoitus kehittää?

http://www.exrx.net/Muscles/PectoralisClavicular.html

Pistin vaan, kun monet kai luulee, että "tissit", eli pectoralis major kehittyisi tällä liikkeellä parhaiten. Tisseille on mun mielestä parasta treeniä alaviistopenkki. Ollenkaan huono juttu ei olisi, jos tekisi ala- ja yläviistopenkin ja jättäisi sen perinteisen tasapenkin kokonaan pois.

PunttiOskari sanoi:
Tisseille on mun mielestä parasta treeniä alaviistopenkki. Ollenkaan huono juttu ei olisi, jos tekisi ala- ja yläviistopenkin ja jättäisi sen perinteisen tasapenkin kokonaan pois.
Perinteinen tasapenkki voimanostotyylillä ottaa juuri sinne alarintaan samalla tavalla kuin alaviistopenkkikin. Voimanostotyylillä tarkoitan sitä tekniikkaa. Sarjat sitten kehonnakerrustyyliin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom