Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitäs tähän voisi sanoa, kaikilla on oikeus mielipiteeseensä, oli sitten kuinka pihalla tahansa. :Dminusta koirilla joilla on tappava purentavoima tai edes haavoittava pitäisi olla julkisilla paikoilla kuonokoppa. ihan sama ketä tappavat kotonaan.
Mielipiteitä on monia mutta minusta Cesar Millanin opeissa on kyllä paljon hyvää. Cesar puhuu energioista yms. ja se tuntuu ehkä naurettavalta jos se ole tehnyt syvämpää tutkimusta asiasta. Omistajan pitäisi kaikissa tilanteissa säteillä koiralleen rauhallista itsevarmuutta, jolloin koira peilaa tuota samaa tunnetilaa. Koiraa palkitaan rauhallisesta tilasta kun taas kiihtyneen koiran käytöstä korjataan välittömästi pysymällä kuitenkin itse edelleen rauhallisena
Opit perustuvat kolmeen, jo monen koiraihmisen unohtamaan sääntöön, alkaen tärkeimmästä: 1. liikunta 2.kuri 3. hellyys = tasapainoinen koira
Itse elän koirien kanssa soveltaen Cesar Millanin, Pertti Vilanderin, Victoria Stillwellin ja Jan Fennelin ajatuksia laumanjohtajuudesta ja voin todeta, että mulla on hemmetin hienosti käyttäytyvä ja ystävällinen amerikanbulldoggi. Kadulla tulee koiran kokoiset mummot silittelemään ja kyselemään rotua kun on niin ystävällinen. Piruuttaan muistutan aina, että kyseessä on taistelukoirarotu ja rikon median luomaa mielikuvaa kauhukoirista.
Henkilökohtaisesti uskon, että käyttäytymisongelmiin vaikuttaa koulutuksen puutteen lisäksi melkein yhtä paljon väärien viettien vahvistaminen ja se, ettei koiran pääkoppaa aktivoida pissalenkkejä enempää. Luulen että noin neljäsosalla suomalaisista koiranomistajista on koira, joka vain elämänsä aikana on ja maakaa, joka ei ole koiralle parhaaksi.
minusta koirilla joilla on tappava purentavoima tai edes haavoittava pitäisi olla julkisilla paikoilla kuonokoppa. ihan sama ketä tappavat kotonaan.
Tiesitkö muuten että aika usein kuonokopilla on vastakkainen vaikutus koiraan mitä ulkonäön perusteella annetaan vaikuttaa. Eli koirat saattaa käyttäytyä paljon agressiivisemmin kuonokopan takia koska se ei ole mikään äärimmäisen miellyttävä vehje.
Kyllä mä tiesin että tota rotua sorsitaan mutta oli tossa kyllä uuttakin. Kyllä alko vituttaa taas oikeen huolella kun luki nuo tarinat tuolta lopusta.
Käsittämätöntä, kuka urpo keksii kivittää koiraa. **ttu jos vastaan kävelis.
Hyvästä kasvatuksesta ja koulutuksesta huolimatta kai siltä koiralta voi hermot mennä ja seota. Onko vika muka sillon kasvattajassa. Lain puitteissa kyllä, mutta oikeasti ei?
Jopas olikin luotettavan oloinen sivu. Silkkaa propagandaa. Suorastaan huvittavaa, miten lopussa yritettiin kauhistella kuolleiden koirien kuvilla ja kerätä sillä sympatiaa omaa asiaa kohtaan.
Oma kantani "tappajakoirakeskusteluun" on se, että rodusta riippumatta jokainen koirayksilö, joka osoittaa agressiivisuutta ihmisiä kohtaan tulee lopettaa. Ehkä se ei monen mielestä ole oikein kyseisiä luontokappaleita kohtaan kun vika kuitenkin on omistajassa, mutta koira on kuitenkin vain eläin, ei sen enempää.
-BloodyMary-: -Ei ole koskaan koiraa ollut, joten kummoinen koiran halaaja tuskin olen. Mielenkiinnosta kuiten kyselen edelleen, samaa mitä tässä ketjussa on aiemminkin kyselty, jotta mitkäs on nuo rodut jotka tulisi kieltää ja millä perustein? Miten se säästä veronmaksajien rahoja jos nuo ehdottamasi koirarodut sitten kiellettäisiin?
"Rotujen kieltäminen on halpa ja hyvä ratkaisu, joka ei vie normaalin kunnon veronmaksajan rahoja"
Jos nyt kuiten aletaan sitten niitä rotuja kieltämään, niin eikö ne kielletä sen mahdollisen hyökkäysten todennäköisyyden mukaan, eli tilastojen avulla? Kieltoon siis menis nuo noutajat, mäyräkoirat ja saksanpaimenkoira, jotka löytyvät nuiden puremis tilastojen kärjestä aina, riippumatta lähteestä. Nuita mastiffejä, rotikoita ym. niistä tilastoista harvemmin löytää sieltä kärkisijoilta.
Onkohan näissä tilastoissa otettu huomioon sitä seikkaa, että näitä noujajia ym. saattaa olla muutama kuono enemmän, kuin esim mastiffejä?
Koiranhalaajat ei tunnu käsittävän ettei muita ihmisiä kiinnosta vittuakaan onko se vika koirassa vai omistajassa. Muille ihmisille koirista on vain haittaa. Mua ei kiinnosta miten koirien aiheuttamia haittoja pienennätään (kieltämällä rotuja, pakollisen "koiranajokortin" suorittamalla). Rotujen kieltäminen on halpa ja hyvä ratkaisu, joka ei vie normaalin kunnon veronmaksajan rahoja, joka on tärkeä muistaa, sillä verorahoilla ei kuulu hoitaa jonkun urpon harrastuksen aiheuttamia haittoja.
Jos nyt kuiten aletaan sitten niitä rotuja kieltämään, niin eikö ne kielletä sen mahdollisen hyökkäysten todennäköisyyden mukaan, eli tilastojen avulla?