Velocity Diet

ei taida tuosta olla järin suurta hyötyä,ensinnäkin aika on aivan liian lyhyt tuossa ei kerkeä kuin vähän nesteitä lähteä.lisäätkö rypsäriä joka drinkkiin?jos niin siitä tulee jo noin 500-1000kcal ja jos drinkeistä tulis noin 700kcal+pellavansiemen rouhe niin kalorit on aivan liian korkealla.tuommoisen 3.5kg pudottaa tiukalla paastolla 1.5-2vko,mukaan ei ole laskettu nesteitä.

Kultaseni, osaan kyllä laskea kaloreita, ja tässä ollaan sellaisella tuhantisella miinuskalorilla - ehkä enemmänkin, kun liikuntaa on ollut reippaasti. Nassusta menee alas 860 kaloria + rouheet. Neljässä ja puolessa päivässä siis - 4500 kaloria, mikä tekee käsittääkseni yli puoli kiloa ihraa. Nesteitä en laske laihtumiseksi, mutta kyllä menetetty rasvagramma on menetetty rasvagramma.

Ja jos sisälukutaito puuttuu, niin lainaan vielä itseäni tuosta ylempää. Tarkoituksena ei ole jatkaa tätä pidempään, vaan siirtyä ihan kiinteän sapuskan pariin maanantaina.

Tavoitteena ei sinänsä ole mikään iso painonpudotus - sellaistahan ei näin lyhyessä ajassa pääsiskään tapahtumaan - vaan se, että suhtautuminen ruokaan vähän muuttuisi ja ne pienemmätkin annokset tuntuisivat juhlallisemmilta.

Mun mielestä itselleen pitää suoda mahdollisuus kokeilla ties mitä ihmeellisiä juttuja. Mä olen oikeasti sitä mieltä, että viisaampaa on syödä ihan normaalia, monipuolista ruokaa, joten mulle sopii hyvin tällainen lyhyt versio. Minusta on mielenkiintoista nähdä, kuinka oma pää reagoi, kun sitä kiinteää sapuskaa, jota on tottunut lappamaan suuhunsa joka jumalan päivä, ei äkkiä tulekaan. Pakko sanoa, että arvostus kiinteää ruokaa kohtaan on jo noussut. Varmasti maanantaina syön varsin kiitollisena aamupuuroni, rahkani ja vihannekseni.

Ehkä jossain toisessa tilanteessa tällaista voisi kokeilla pidempäänkin vetää, mutta nyt ei ole sen aika.

Kunnon paasto, jolla mun paino laskis kahdessa viikossa 3,5 kilon verran, tarkoittaisi 1750 päivittäistä kalorivajetta. Ja kun epäilen tämän olevan suunnilleen se oma koomakulutukseni, niin en näe oikein fiksuksi vetää niin tiukille.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Amatööri kyselee...

Hei viisaammat, osaatteko kertoa, saako velocityn aikana juoda kahvia yhtään? Aiheuttaako kofeiini jotain ylimääräistä tuskaa olotilaan?

DOin 13 päin dietti ohi.. ja hyvin nesteitä lähti ja tyytyväinen muutenkin. eka viikko oli se pahin ehkä, mut ei mulla esim tuo protsku ruvennu yököttää tai muuten tehnyt tiukkaa lähinnä yökötti nuo pellavansiemenet. tulokset 85kg tonne 79 siihen se jäi jo tyyliin 4 päivää sitten, sit aloin vähän jo syömään. valmistaututaamn tulevaan bulkkiin.

Itsellä nyt viides päivä menossa, rouheet tökkii rajusti, pirtelöt vähemmän. Huomasin että kaseiini pitää nälkää poissa paljon paremmin kuin hera, mutta on maultaan paljon paskempaa... Mutta hei! Neljän päivän jälkeen -3,2 kg joten tällä mennään, eikä valiteta! :)

Itsellä nyt viides päivä menossa, rouheet tökkii rajusti, pirtelöt vähemmän. Huomasin että kaseiini pitää nälkää poissa paljon paremmin kuin hera, mutta on maultaan paljon paskempaa... Mutta hei! Neljän päivän jälkeen -3,2 kg joten tällä mennään, eikä valiteta! :)

ruis ja vehnä leseet toimii myös hyvin kuidun lähteenä, itse tein niistä ilta "puuron"johon lisäsin rypsäriä ja samalla saa päivän suolat kätevästi,tsemppiä vaan rutistukseen kyllä se palkitsee.

Nesteiden palattua 4,5 päivän minirykäisyn tulos - 700 g. Olen oikein tyytyväinen, ja pakko myöntää, että nyt tuntuu ihanalta syödä ihan tavallista ruokaa pieniäkin annoksia.

Kaseiinia tosiaan suosittelen täältäkin tälle dietille.

Nyt kuudennen päivän jälkeen olo on jo oikeesti aika hyvä, eikä ällötä koko ajan. Suuta vaan kuivaa pirusti, paljonko tässä oikein pitäis juoda? Alusta asti oli selvää että huomenna torstaina on HSM päivä, jota oon odottanut, mutta nyt tänään on ollut jo sellanen fiilis että aivan sama vaikkei huomenna saiskaan ruokaa!

Kaikille jotka tän alottamista arpoo, voin suositella! Ei oo vaikeeta alun jälkeen, ja itse oon vielä ravintolassa töissä! Mieliteot loppui parin päivän jälkeen.

Tsemppiä kaikille muillekin :)

Nyt kuudennen päivän jälkeen olo on jo oikeesti aika hyvä, eikä ällötä koko ajan. Suuta vaan kuivaa pirusti, paljonko tässä oikein pitäis juoda? Alusta asti oli selvää että huomenna torstaina on HSM päivä, jota oon odottanut, mutta nyt tänään on ollut jo sellanen fiilis että aivan sama vaikkei huomenna saiskaan ruokaa!

Kaikille jotka tän alottamista arpoo, voin suositella! Ei oo vaikeeta alun jälkeen, ja itse oon vielä ravintolassa töissä! Mieliteot loppui parin päivän jälkeen.

Tsemppiä kaikille muillekin :)

Hienoa! itse litkin vettä sen minkä kerkesin ja jaksoin. mut tämä taitaa seuraavan kerran mennä viikon sykleellä ja joskus kesän alussa sitä ennen syklitellään Vhh:lla! ei tämä dietti niin paha ole kuhan pääsee yli siitä alkuvaiheesta.

En oikein pysty uskomaan sitä että keho alkaisi käyttää lihaksia "energiana" niin herkästi dieetillä. Läskin palaminen lihasten päältä luo vaan illuusion että ne pienenisivät, ja henkilö ei pysty hyväksymään sitä että hän oikeasti onkin kohtalaisen pieni.

Itselläni ei ole lihoja kadonnu juuri ollenkaan vaikka olen ollut armottomilla natsidieeteillä, ei sillä että sitä lihaa olisi kovin paljoa ollutkaan.

http://www.kaypahoito.fi/web/kh/suositukset/naytaartikkeli/.../nak07448

jos nyt oikein tuon tutkimuksen ymmärsin niin dietti+liikunta tutkimukset oli 16 viikkoa pitkiä, vaikka vlcd diettiä ei missään nimessä kannata vetää noin kauan.

lcd+liikunta 16vko -500kcal/pvä =8kg.
vlcd+liikunta16vko-2000kcal/pvä=32kg.

eihän tuo nyt oikeassa elämässä nyt ihan noin hyvin mene mutta on suuntaa antava,jos otetaan toiseksi esimerkiksi 10kg painon pudotus.
lcd+liikunta-500kcal=20vko.
vlcd+liikunta-2000kcal=5vko.

jälkimmäinen esimerkki on jo täysin mahdollinen,kyllähän vlcd rutistuksessa lihaa vähän enemmän menetetään mutta se myös tulee erittäin nopeasti takaisin dietin jälkeen.olisi myös mukava tietää että kun tuolla -500kcal dieetillä on pudotettu 32kg niin paljonko silloin on menetetty lihasmassaa.

Takapakkia

Argh! Paino on jumahtanut paikoilleen lupaavan alun jälkeen...WTF?? Lipsumisia ei ole tapahtunut, lähinnä ehkä oon "syönyt" liian vähän kun on ollu kiire päiviä. Muutenkin tuntuu, että hiilarien koko määrän kokoon raapiminen on työn ja tuskan takana (T-nationin ohjeessa mulle grammat oli prot. 200, hh 58, rasva 40, kuitu 26, ja treenipäivinä 229-109-40-26) Pirtelöitä vedän 5 /vrk (jos vaan ehdin) ja aamulla 1/2 purkkia rahkaa+rouheita, treenipäivänä näiden lisäksi palkkari. SAlilla käyn 3 x/vko ja muina päivinä on yleensä koiralenkkiä, ratsastusta tms eli harvoin vaan makailen. Noista pirtelöistä saa hätinä 10 g hiilaria päivässä, samoin otan kuituvalmisteita lisäks kuten vitskuja ja kalaöljyäkin. Jotenkin siis elimistö on nyt "säästöliekillä" :( ÄRSYTTÄÄ!! Kertokaa hyvät ystävät onko ollu vastavaa ja miten tästä pääsee etenemään?

Argh! Paino on jumahtanut paikoilleen lupaavan alun jälkeen...WTF?? Lipsumisia ei ole tapahtunut, lähinnä ehkä oon "syönyt" liian vähän kun on ollu kiire päiviä. Muutenkin tuntuu, että hiilarien koko määrän kokoon raapiminen on työn ja tuskan takana (T-nationin ohjeessa mulle grammat oli prot. 200, hh 58, rasva 40, kuitu 26, ja treenipäivinä 229-109-40-26) Pirtelöitä vedän 5 /vrk (jos vaan ehdin) ja aamulla 1/2 purkkia rahkaa+rouheita, treenipäivänä näiden lisäksi palkkari. SAlilla käyn 3 x/vko ja muina päivinä on yleensä koiralenkkiä, ratsastusta tms eli harvoin vaan makailen. Noista pirtelöistä saa hätinä 10 g hiilaria päivässä, samoin otan kuituvalmisteita lisäks kuten vitskuja ja kalaöljyäkin. Jotenkin siis elimistö on nyt "säästöliekillä" :( ÄRSYTTÄÄ!! Kertokaa hyvät ystävät onko ollu vastavaa ja miten tästä pääsee etenemään?

Määrittele "jumahtanut"? On ihan normaalia että paino voi pysyä paikallaan useita päiviä myös tälläisissa dieteissä. Toinen sitten että miten hiilareiden haaliminen voi tuottaa mitään vaikeuksia? Maailmahan on pullollaan hiilareita.. noilla määrillä on ihan se ja sama millaisina hiilareina otat ne puuttuvat, hedelmistä, marjoista, leivästä, maidosta, karkista, valikoimaa on! Ettet nyt ota liian ryppyotsaisesti diettiä, 40-50g lisä hiilarien ottaminen ei ole ajasta kiinni..

No aloituspaino perjantaina 9.3. oli 72,8, maanantaina oltiin jo lukemissa 69,2. Nyt oikeestaan viime torstaista asti on ollu siinä 70,2-70,6. Oon ehkä tulkinnut tätä hieman pilkkua viilaten, arvelin että jos tässä rupee nauttimaan dieettiin "kuulumattomia" osa-aineita niin vesittyy koko setti...? Tai oon kyllä varmaankin myös sen verran noviisi näissä kalorien laskemisissa että en oo arvannut syödä muuta. No, tuoremehu ainakin menee tähän kategoriaan hyvin ilman että proteiinien tai rasvan määrä muuttuu radikaalisti?

Pientä ryppyotsaisuutta oon havainnut itsessäni koko ikäni, kiitos Fatso että herätit taas miettimään asioita laajemmasta perspektiivistä :)

Oon ehkä tulkinnut tätä hieman pilkkua viilaten, arvelin että jos tässä rupee nauttimaan dieettiin "kuulumattomia" osa-aineita niin vesittyy koko setti...? Tai oon kyllä varmaankin myös sen verran noviisi näissä kalorien laskemisissa että en oo arvannut syödä muuta. No, tuoremehu ainakin menee tähän kategoriaan hyvin ilman että proteiinien tai rasvan määrä muuttuu radikaalisti?

Yleensä tälläisissa Velocity tyylin määritellyissä dieteissä pyritään tuolla ruoka-aineiden rajaamisella minimoimaan "dietin leviäminen" ja saadaan diettaaja keskittymään asiaan, suuresti siis henkinen tsemppi kuvio. Kunhan kalorit on sellaiset kun haluaa dietiltä olevan niin "sopivat" heittelyt ruoka-aineissa ei mun logiikan mukaan heilauta laihtumista mihinkään. Tärkeämpää on että jaksat vetää sen dieetin kuten olet ajatellut ja painon heilumisista huolimatta katsot sen dietin tuloksen sitten dietin lopuksi :)

Tuo tuoremehu kyllä pistää silmään siinämielessä että siinäkin on aika reippaasti kaloreita.

Häh, jos on tarve saada puuttuvia hiilareita xxg niin miksi ei jos siitä on helppo hänen ottaa ne hiilarit. (niin ja kas kummaa, ei hiilarit ole _kalorittomia_ ;) )

...just näin ajattelinkin

jostain siis täytyy ne puuttuvat hiilarit saada, ja jos ne hiilarit puuttuu, puuttuu myös kaloreita. Tosin ei tämä nyt ihan natsimeiningiltä tunnu, päivän kalorisaanti oli niinikään T-nationin mukaan 1380 normipäivänä ja 1710 treenipäivänä (treenipäiviksi lasken salipäivät) ja tekemättä yhtään mitään mun kokoinen mamma kuluttaa noin 1650 vuorokaudessa, joten kovin suuria miinuksia ei ole laitettu. Nyt vaan arvon, että jos kutistan tästä näitä kcal-annoksia yhtään, aineenvaihduntako loppuu siihen?

Suositut

Back
Ylös Bottom