ei taida tuosta olla järin suurta hyötyä,ensinnäkin aika on aivan liian lyhyt tuossa ei kerkeä kuin vähän nesteitä lähteä.lisäätkö rypsäriä joka drinkkiin?jos niin siitä tulee jo noin 500-1000kcal ja jos drinkeistä tulis noin 700kcal+pellavansiemen rouhe niin kalorit on aivan liian korkealla.tuommoisen 3.5kg pudottaa tiukalla paastolla 1.5-2vko,mukaan ei ole laskettu nesteitä.
Kultaseni, osaan kyllä laskea kaloreita, ja tässä ollaan sellaisella tuhantisella miinuskalorilla - ehkä enemmänkin, kun liikuntaa on ollut reippaasti. Nassusta menee alas 860 kaloria + rouheet. Neljässä ja puolessa päivässä siis - 4500 kaloria, mikä tekee käsittääkseni yli puoli kiloa ihraa. Nesteitä en laske laihtumiseksi, mutta kyllä menetetty rasvagramma on menetetty rasvagramma.
Ja jos sisälukutaito puuttuu, niin lainaan vielä itseäni tuosta ylempää. Tarkoituksena ei ole jatkaa tätä pidempään, vaan siirtyä ihan kiinteän sapuskan pariin maanantaina.
Tavoitteena ei sinänsä ole mikään iso painonpudotus - sellaistahan ei näin lyhyessä ajassa pääsiskään tapahtumaan - vaan se, että suhtautuminen ruokaan vähän muuttuisi ja ne pienemmätkin annokset tuntuisivat juhlallisemmilta.
Mun mielestä itselleen pitää suoda mahdollisuus kokeilla ties mitä ihmeellisiä juttuja. Mä olen oikeasti sitä mieltä, että viisaampaa on syödä ihan normaalia, monipuolista ruokaa, joten mulle sopii hyvin tällainen lyhyt versio. Minusta on mielenkiintoista nähdä, kuinka oma pää reagoi, kun sitä kiinteää sapuskaa, jota on tottunut lappamaan suuhunsa joka jumalan päivä, ei äkkiä tulekaan. Pakko sanoa, että arvostus kiinteää ruokaa kohtaan on jo noussut. Varmasti maanantaina syön varsin kiitollisena aamupuuroni, rahkani ja vihannekseni.
Ehkä jossain toisessa tilanteessa tällaista voisi kokeilla pidempäänkin vetää, mutta nyt ei ole sen aika.
Kunnon paasto, jolla mun paino laskis kahdessa viikossa 3,5 kilon verran, tarkoittaisi 1750 päivittäistä kalorivajetta. Ja kun epäilen tämän olevan suunnilleen se oma koomakulutukseni, niin en näe oikein fiksuksi vetää niin tiukille.