Velocity Diet

Oli noin -900 g eilisestä tippunut paino, tosin punnitusajat aika eri, joten voi olla enemmänkin periaatteessa tippunut. Josko huomenna näyttäisi jo oikein hyvää lukemaa. :

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Käheitä tuloksia etten sanoisi :D Hyvä hyvä.
Tää päivä oli kyllä yhtä tuskaa aamusta tohon alkuiltaan. Nukuin kahdet päikkärit ja kutosen aikaan kun otin proden niin olo alko helpottaa. Salilta tuli ihan äskön. Normi painoilla veivasin ja itseasiassa testasin ojentajille v-raudalla taljassa 50 kiloa ja sehän nousi kettuilematta ja ojentaja kiitti XD
Olo on tosi vähän sellanen "höttönen", mutta ei hätää,kyll tää tästä.
Puntarille en mene kuin vasta ens viikolla.

Tänään lähetään sitten tiukalle 4 viikon pussikeittorumballe ja repsuja ei sallita. Viikonloppuna oli huono olo, niin söin vähän karppileipää, mutta treeni kulki hyvin. Nyt riitti tällainen lepsuilu ja otan siis ihan täydellisen linjan. Oma sovellus on 3 heraprotskujuomaa, yksi Easy Diet-pussi ja maitorahka + kuitua (vehnälese, pellavansiemenrouhe, psyllium) + vitamiinit. Heittäkääpä vinkkejä hyvistä mausta - millä merkillä olisi paras vaniljahera? Suht' edullinen saisi olla ja vähälaktoosinen. Kaseiinista en oikein edes tykkää, ja se on melko kallista.

Neljän viikon tavoite -7 kg. Pitäisi olla mahdollista, jos päivän kalorit alle 600. Huh, kovilla mennään. :puntti: Peruskulutus on laskurien mukaan 2300 kcal ja nesteitä lähtee alussa.

Tänään aamulla tuli ensimmäinen viikko velocityä täyteen, joten lienee pienen raportin paikka. Dieetin alku oli melko epämukavaa ja neljänä ensimmäisenä päivänä ajoittainen päänsärky vaivasi, mutta nämä oireet ovat sittemmin hävinneet. Myös paino pysyi lähes grammalleen samana noina ekoina päivinä, mikä pisti hieman ihmetyttämään, koska kuva peilissä kuitenkin muuttui. Lopulta viikon saldona mukavat (ja aika lailla kalorien mukaiset) miinus kaksi kiloa.

Olin aluksi ajatellut pärjääväni pelkällä heralla, mutta hankin kuitenkin varalle kokeeksi Sci-Mx:n sekoitusta, jossa on useampia proteiinilähteitä. Tämä osoittautui hyväksi vedoksi, sillä tuon tavaran koostumus on huomattavasti heraa paksumpaa ja se pitää olon paremmin kylläisenä. Jääkaapissa on ollut myös tuoretta kurkkua heikkoja hetkiä varten, mutta toistaiseksi en ole nauttinut mitään ylimääräistä ja tämän linjan tulen kyllä myös jatkossa pitämään. Omalle psyykkeelle on helpompaa pitäytyä täysin ohjelmassa kuin alkaa soveltaa väliin joitain helpotuksia (vaikkakin lähes kalorittomia).

Nyt toiselle viikolla hankin syntha-6:sta ennen ja jälkeen treenin nautittavaksi - tuotteessa oleva pieni hiilarilisä toivottavasti auttaa jaksamaan ja palautumaan paremmin.

Näillä mennään :rock:

Kannattaa kokeilla vehnälesettä et saa kuidut täyteen. 100g/150kcal/14g prots./11g hiil./5,6g rasv./49g kuitu. Itse lisäilen joka juoman joukkoon 10g lesettä.

Kannattaa kokeilla vehnälesettä et saa kuidut täyteen. 100g/150kcal/14g prots./11g hiil./5,6g rasv./49g kuitu. Itse lisäilen joka juoman joukkoon 10g lesettä.

nuo leseet on tosiaan hyvä lisä tai jopa korvike pellavansiemen rouheelle,kun kyseessä on imeytymätön kuitu niin tuosta ilmoitetusta kalorimäärästä lähtee puolet pois.

Dieettipäivä nro 6, puntarille nousuun ei oo enää kauaa. 8:na aamuna tsekkaan tilanteen. Vaatteet kyllä puhuvat omaa kieltään!

Itse tein sellasen ratkasun nuiden kuitujen suhteen,että kävin hakeen ne pillerimuodossa. Se pellavarouhe oli muodossa ko muodossa niin hirveetä kamaa, että noup noup,en suuhuni enää moista laita. :/ Morttelissa paukutan ne kuitukapselit ihan hienoksi jauheeksi ja heitän proden sekaan. Siinä ne menee vaivattomasti ja oikeesti tulee nopeesti massuun olo,että olis jotaki isompaaki evästä syöny XD

Päänsärky ja huimaus ei ole enää vaivannut,eikä liiemmin höttönen olokaan. Jatkan siis dieettiä hyvillä mielin. Muutama vähäpätönen miinus on kuiva suu, ja karmean pistävä hien haju ja samoin hengitys haisee epämiellyttävälle. Elimistö taitaa tehdä sellasta putsia nyt että tulvii joka rööristä sontaa ulos---paitsi sieltä itestään :D

Nyt pitäs sitä aerobista ottaa kehiin, eli siis kevyen rivakat kävelylenkit. Mun nivelillä ei meinaa juosta.
Kyllä tää tästä vielä iloksi muuttuu oikeen tosissaan kun tulokset alkavat paukahella puntarin näytölle. Pitänee vain miettiä, että käynkö sittenkin tänään vetään punttitreenin ja huomena kevyen aerobisen. Mulla tahtoo olla punttiksen jälkeisinä aamuina aina puntarissa isompi lukema kuin aerobisen illan jäljiltä...mikä lie tuossaki taikana.

Peukutuksia itse kullekkin diettaajalle!

Pari kyssäriä.....
1) mistä olette löytäneet noita kuitutabletteja kun eivät ole muutamassa apteekissa kuulleetkaan.

2)paljon jengi vetää vettä/muita nesteitä pirtelöiden lisäksi koska itsellä koko ajan suuta ja kurkkua kuivaa ja tuntuu että vois vetää loputtomasti vettä. Oon koittanut vetää purkkaa tai jotain pastilleja koska ei jaksa ihan koko aikaa olla juomassa.....

Googlesta löytyy inffoa, samoin luontaistuotekaupoissa.

Veden juomisesta sen verran, että jos kraanavesi tökkii niin hiilihapollinen lähdevesi kylmänä on oikein hyvä. Minä en edes yritä saada veden juontia vähemmäksi.

Pari kyssäriä.....
1) mistä olette löytäneet noita kuitutabletteja kun eivät ole muutamassa apteekissa kuulleetkaan.

2)paljon jengi vetää vettä/muita nesteitä pirtelöiden lisäksi koska itsellä koko ajan suuta ja kurkkua kuivaa ja tuntuu että vois vetää loputtomasti vettä. Oon koittanut vetää purkkaa tai jotain pastilleja koska ei jaksa ihan koko aikaa olla juomassa.....

Mä löysin tohtori tolosen BiQ kuitutabuja ihan ruokakaupan luontaistuotehyllystä, siis K-marketista. Suuta todellakin kuivaa helvetisti, mutta kannattaa vaan juoda paljon ;)

Ensimmäinen päivä melkein takana tätä "kunnon" menoa. Päivällä oli huono olo, joka osittain johtui univajeesta, koska en saanut nukuttua kunnolla viime yönä. Vitamiinit olen popsinut ja syönyt säännöllisesti. Väsymyksestä huolimatta yläkroppatreeni meni ok. Saapa nähdä, mitä se vaaka näyttää aamulla, josko olisi mennyt vähän alaspäin. Ainakin sen verran "tönköt" on jalat, että luulisi glykogeenivarastojen alkaneen tyhjetä tehokkaasti. Hiilarit ovat kuitenkin siellä 25 gramman tuntumassa. Olo onkin sen mukainen eli hutera. :whip:

Terve! Olen tässä muutaman päivän lukenut kyseisestä velocity dieetistä mutta en ole ihan varma mitä ostan ja kuinka paljon sitä nautin ja milloin.. Ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa. 185cm/108kg tällä hetkellä ja salilla käyn melkein päivittäin. Voisiko joku teistä kokeneista auttaa minua kertomalla mitä ostan kaappiini ja paljonko sitä vedän sitten.. Iso kiitos auttajille :)

Terve! Olen tässä muutaman päivän lukenut kyseisestä velocity dieetistä mutta en ole ihan varma mitä ostan ja kuinka paljon sitä nautin ja milloin.. Ensi viikolla olisi tarkoitus aloittaa. 185cm/108kg tällä hetkellä ja salilla käyn melkein päivittäin. Voisiko joku teistä kokeneista auttaa minua kertomalla mitä ostan kaappiini ja paljonko sitä vedän sitten.. Iso kiitos auttajille :)

kannattaa ihan rohkeesti lukea koko ketju läpi,varsinkin ensimmäisillä sivuilla kysellään samoista asioista ihan riittävän monta kertaa.alusta pitäis löytyä myös linkki t-nationin sivuille josta löytyy laskuri,monet kuitenkin vetää tätä dieettiä huomattavasti pienemmillä kaloreilla esim -2000kcal/pvä.

Tunnustan; 7 ilta ja syömisen tuska. Vedin tonnikalaa kahden näkkileivän päällä. Ei yksinkertasesti haluttanu yöprodea. Suolan tarve ja selkärangaton otus,prkl. Vatsa komiasti pakissa, kohta on tarve alkaa tyhjenteleen muilla konsteilla.
Aamulla puntarille. Kuihan tuo syönti nyt sotki koko pakan.
Lauantaina ja sunnuntaina tulee pakollinen dieetti tauko iltamenojen muodossa. Niinpä dieettiä täytyy jatkaa toisesta päästä,eiköstä vaan...

Tunnustan; 7 ilta ja syömisen tuska. Vedin tonnikalaa kahden näkkileivän päällä. Ei yksinkertasesti haluttanu yöprodea. Suolan tarve ja selkärangaton otus,prkl. Vatsa komiasti pakissa, kohta on tarve alkaa tyhjenteleen muilla konsteilla.
Aamulla puntarille. Kuihan tuo syönti nyt sotki koko pakan.
Lauantaina ja sunnuntaina tulee pakollinen dieetti tauko iltamenojen muodossa. Niinpä dieettiä täytyy jatkaa toisesta päästä,eiköstä vaan...

Ei kannata itseään liikaa soimata. Itsellä neljä viikkoa veloa takana ja joskus on vaan ollut pakko vetää kiinteää safkaa suolakurkuja jne. Jatkaa seuraavana päivänä normaalisti niin kyllä siitä hyvä tulee......

Ja tadaa aamupaino VIIKON dieetin jälkeen- 4,4 kg :rock: ja vertailuksi käyn huomen aamulla myös. Näen miten salitreeni vaikuttaa painoon. Tähän asti ainaki plus merkkisesti. :hyper:
Yön nukuin todella raskaasti ja aamulla tuntui, että ei jaksa nousta.
Yritän olla liikaa soimaamatta. Menee muuten viikonlopun fiiliksetki penkin alle. Tuumasin työkaverille, että taidan olla pikkasen äärimmäisyyksien ihminen tän dieetin suhteen, että en piiruakaan haluaisi antaa myöten, mutta sitten jos on pakko antaa niin helposti ajattelen, että menkööt metsään sitten ja oikeen kunnolla! Huh huh,mistähän löytäs sen kultasen keskitien.

Viimeksi muokattu:
Hienoa hymis!

Saanko udelle sun ruokarytmistä ja sisällöstä? Mitä prodea syöt ja montako kertaa päivässä? Itse on jotenkin tosi vaikea löytää sopivaa juttua, eikä paino tipu. Olo oli eilen aivan hirvittävä etenkin salitreenin jälkeen. :(
Mulle tulee aivan järkyttävän huono olo yksinkertaisesti. Onko muita vinkkejä kuin mineraalisuola ja vissy? Oletteko napanneet siis sokerittomia suolakurkkuja heikotukseen? Ärsyttävää, kun fyysinen kunto ei meinaa riittää. Eilen meinasin pyörtyä salille. :face: Ei tunnu verensokeri laskevan, mutta olo muuten. :jahas:

Heps hei Kerttu

Ihan ekaksi; mä niin tiedän mitä tuntemuksia sä koet just nyt. Mulla oli ihan kaameita 3 ja 4 päivä, kuvotusta,pääkipua ja kaikkee mahollista. Sinnillä mä vaan menin eteenpäin ja odotin iltaa, että pääsen nukkumaan. Treeniin dietti ei ole vielä vaikuttanut. Ihan hyvin olen jaksanut nostella puntteja lisäten jopa painoa. Aerobinen nyt on vähän edelleen jäissä...
Itse olen myös etsinyt ja etsinyt sopivaa painonpudotus tapaa, joka sopisi raskaamman salitreenin kanssa. Vaikka en mitään näkyviä isoja lihaksia ole hakemassakaan

Mun rytmi arkena on tää:

5.45 ylös, vitamiini+magnesium poreina, kalaöljykapseli, paaaljon suolatonta kivennäisvettä.
7 töissä prodedirnkki; 20g American Pro Whey (yäk yäk yäk)+ 20g 100% Whey ( minttu-sulkaa,nam nam). Tänään otin 4 biokuitukapselia myös.
11 sama proderinkki kuin yllä+ jauhetut 4 biokuitukapselia
15 sama drinksu+ kalaöljykapseli
18 sama drinksu ( saattaa tosin jäädä väliin, jos lähen salille ennen klo 18:ta)
n. klo 19.30 sama drinksu tai sitten ostan salilta valmis proteiinijuoman
n. 21.30-22 Promix Night Protein ( Fast) 40g

Syy miksi yhistän noi päivän protskujauheet johtuu ihan mausta. Toi minttusuklaa peittää ton toisen karseen maun :D Ei ois paljoo pussissa jäljellä tota pahempaa.

Kysymyksiä,ohjeita ja neuvoja saa heittää.

T-Nationin ohjeessa olikin suosituksena 1 'HSM' eli healthy solid meal viikossa tuon 28 päivän ajan, sen jälkeen viikko niin että 1 HSM päivässä ja muut ateriat pirtelöitä, ja seuraava viikko 2 hsm:ää per päivä. Jos siis yhtenä päivänä hymis vedit näkkäriä ja tunaa iltaprotskun sijaan, mitään ei mun mielestä oo mennyt vituiksi, päin vastoin :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom