Varusteista kysyisin (ei kiistely-tredi)

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Minulla olisi paljon kysymyksiä varusteista. Tuskin aion hankkia enkä ole ikinä käyttänyt.
Olen enemmänkin niitä miehiä jotka magnesiumit munakarvoissa päivittelevät kyykkyhaarniskoita ja jousipaitoja ja jonka tavoite on legendaarinen 2mk natuna ja Raw:na.
Mutta jotta voisin paremmin halveerata, jeesustella ja elvistellä, niin haluaisin tietää enempi ko. rensseleistä. (hymiöitä oman maun mukaan tekstin sekaan)

Eli tällaisia kysymyksiä on meidän saliporukassamme usein tullut esille, kun kukaan ei ole ikinä pipoa ihmeempiä varusteita testaillut.(mave-pipo määrää)

Kysymyksiä( joillekin voi olla oma threadi, mutta oisi kiva saada asialinjan vastauksia yhteen paikkaan):

Penkkipaitaa käyttävät, saatteko itse paidan päälle, vai tarvitseeko kaverin/kavereita? Sattuuko nostaminen paidalla? Jos, niin mihin?
Millaiset painot saatte rintaan?(olisi hyvä tietää myös painonne, niin voi funtsia eri painoluokkien paitojen eroista)

Sattuuko kyykkytrikoo muniin(tai muualle)? Miten trikoo ja polvisiteet toimivat yhdessä/erikseen, siis onko noston jumituskohdassa eroja? Onko trikoosta paljon hyötyä kapeammalla jalka-asennolla?

Sattuuko mave-trikoo muniin? Mihin vetotrikoot eniten auttavat kapealla/ sumo-tyylillä?

Ja tietenkin olisi kiva saada omakohtaisia esimerkkejä varusteiden vaikutuksesta nostoon, niin painojen kuin nostosuorituksen kannalta, vaikka näitä onkin aiemmin tullut jo esille.

Korostan vielä etten kisaa tai muuta, joten vastauksia saa ja pitääkin antaa myös muusta kuin kisa-näkökulmasta, eikä pelkistä maksiminostoista. Kertokaa myös minkä lihaksen heikkouksia tietty varuste kompensoi.

Tässä tuli reilusti tavaraa, mutta jos joku jossain joskus jotenkin johonkin jollaintavalla vastaisi, niin saisin ainakin osan uteliaisuudestani tyydytettyä.

Aamen.

SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Penkkipaitaa käyttävät, saatteko itse paidan päälle, vai tarvitseeko kaverin/kavereita? Sattuuko nostaminen paidalla? Jos, niin mihin?

A). Ei, paitaa ei saa itse päälle ellei se ole todella iso (eli sillon myös aivan turha).

B). Riippuu paidasta hyvin usein riittääkö se salin siivoojaa vai tarvitseeko siihen kaksi Colemania rykimään paitaa päälle. Usein kyllä riittää yksi tai kaksi kaveria. Sitäkin hommaa pitää harjoitella, koska paidan päälle pisto ei ole niin yksinkertaista kuin luulisi.

C). Tämäkin riippuu paidasta, mutta yleensä se kyllä tuntuu, että paidalla nostetaan. Ei aina siis oikeasti satu. Yleisiä paikkoja missä paita tuntuu/sattuu on kurkku (johtuen siitä, että paidan kaulus painautuu lujaa siihen kiinni) tai joko kainoloseutu.

Salomaa sanoi:
A). Ei, paitaa ei saa itse päälle ellei se ole todella iso (eli sillon myös aivan turha).
Mä saan paidan ite päälle helposti ja arvioisin hyödyksikin n.20kg. Paita siis NXG+ 52 ja mä itte 110-113kg. Oon nostanu paidalla vaan pari kertaa ja nostorata on vielä hakusessa, mutta kyllä se pari kymppiä enemmän ylös tuo...ehkä sitten menettää tehonsa tarpeeksi venyttyään.

jarze sanoi:
Mä saan paidan ite päälle helposti ja arvioisin hyödyksikin n.20kg. Paita siis NXG+ 52 ja mä itte 110-113kg. Oon nostanu paidalla vaan pari kertaa ja nostorata on vielä hakusessa, mutta kyllä se pari kymppiä enemmän ylös tuo...ehkä sitten menettää tehonsa tarpeeksi venyttyään.

Pystytkö vetämään paidan päälle melkeen samallalailla kuin verkkaripaidan? Tuo vastaus perustuu vaan omiin kokemuksiin. Itse en voisi edes kuvitelle, että saisin paidan päälle yksin. Saan paidan päälle siis yksin, mutta en niin hyvin, että voisin sillä nostaa mitään romua.

-Saan paidan itse päälle, ja silti auttaa 15-20kg (Titan Fury NXG)
-Nostaminen sattuu lähinnä kainaloista, mutta kipua ei nostaessa huomaa, jälkeenpäin on mustelmat
-Rintaan ei saa edes RAW maksimia
-Kyykkytrikoo ei välttämättä satu yhtään (Inzer Champion Suit) tai sitten kiristää reisistä aivan hirveästi (Centurion NXG+) ja riippuu tietysti koosta
-Kyykkytrikoot toimii tietääkseni paremmin leveällä asennolla, kapealla en ole koskaan koittanutkaan
-Polvisiteet ja trikoot toimii sekä yhdessä ja erikseen, siteet auttaa vähemmän ja trikoot enemmän. Jumitus voi olla trikoilla siinä, ettei liian pienillä painoilla pääse alas asti. Siteillä taas ei ole tuota ongelmaa.
-Mave-trikoo (Titan Deadlifter NXG) ei sinänsä satu muniin, mutta ala-asennossa menee ilmat keuhkoista ulos ja sen takia nosto on tehtävä äkkiä. Itse nostan sumolla ja trikoot auttaa lähinnä irroitusvaiheeseen.
-Ylipäätään nämä nykyään myytävät vehkeet on sen verran järeätä tekoa, että ne vaativat toimiakseen kohtuu suuria painoja. Jos yrittää "liian heikkona" noilla nostaa, niin penkissä ei saa painoja rintaan, kyykyssä ei pääse kulmaan yms.

Salomaa sanoi:
Pystytkö vetämään paidan päälle melkeen samallalailla kuin verkkaripaidan? Tuo vastaus perustuu vaan omiin kokemuksiin. Itse en voisi edes kuvitelle, että saisin paidan päälle yksin. Saan paidan päälle siis yksin, mutta en niin hyvin, että voisin sillä nostaa mitään romua.
Nooh...selkäpala kun on joustava, niin isohko paita menee yli "helposti" ilman apua...verkkaripaita ehkä vähä helpommin :D Niissä hihoissahan se suurin ongelma on, jos ovat kovin pienet. Onhan niitä paitojakin sitte erilaisia. En todellakaan tarkoita, että kaikki kykenee/pitäis kyetä pukemaan paita ilman avustajaa, mutta tommosen hiukan väljemmän paidan saan ainakin minä ilman avustajaa päälle ja hyötyäkin siitä silti vielä on...

saan kaikki varusteet itse päälle: penkkipaita fury+ auttaa 20-25kg kyykkytrikoo centurion 34 ja thp siteet auttaa n. 50-60kg ja maastavedossa centurion 36 auttaa sumolla n.25 kg omat raw maksimit jk 140-150kg pp 125-135kg maastaveto165-175 oma paino 68

-asterix- sanoi:
saan kaikki varusteet itse päälle: penkkipaita fury+ auttaa 20-25kg kyykkytrikoo centurion 34 ja thp siteet auttaa n. 50-60kg ja maastavedossa centurion 36 auttaa sumolla n.25 kg omat raw maksimit jk 140-150kg pp 125-135kg maastaveto165-175 oma paino 68
Onko tuo penkki siis tehty paidalla? Minkä kokoinen tuo fury+ on? Itse oon samaa kokoluokkaa ja jos paita auttaisi tuon verran niin pena ois suht samassa, omasta paidasta en saa mitään hyötyä, voi olla taidon puutettakin (tai voiman).. Meinasin tuollaisen furyn aluksi ostaa mutta sitten isommat äijät sano salilla etten saa edes maksimeja rintaan asti. :curs:

Eikös tossa lue, että omat raw maksimit...

En tosin ymmärrä miksi noissa luvuissa on noin isot haarukat... Jos omistaa noin paljon varusteita, niin luultavasti on kokeillut myös maksimejaan ja on niistä tietoinen...

ennätys viime keväänä ILMAN paitaa 130 sen jälkeen en ole kokeillu ja paita oli kokoa 40 nyt olen jo vaihtanut 40 f6:een

ja hämmerille.. kyseiset varusteet on melko tärkeitä kilpailuissa jos ei ole yli 100kg yt:sseä muita edellä.. :)

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
niin... jos kilpailee, ei raw maksimeilla ole niin suurta merkitystä. riittää että varuste nosto kulkee.. haarukat on sen takia suuret, kun en ole prikulleen tietoinen raw maksimeista

roinakalle sanoi:
Millaiset painot saatte rintaan?(olisi hyvä tietää myös painonne, niin voi funtsia eri painoluokkien paitojen eroista)

Sattuuko kyykkytrikoo muniin(tai muualle)? Miten trikoo ja polvisiteet toimivat yhdessä/erikseen, siis onko noston jumituskohdassa eroja? Onko trikoosta paljon hyötyä kapeammalla jalka-asennolla?

Sattuuko mave-trikoo muniin? Mihin vetotrikoot eniten auttavat kapealla/ sumo-tyylillä?

Ja tietenkin olisi kiva saada omakohtaisia esimerkkejä varusteiden vaikutuksesta nostoon, niin painojen kuin nostosuorituksen kannalta, vaikka näitä onkin aiemmin tullut jo esille.

Korostan vielä etten kisaa tai muuta, joten vastauksia saa ja pitääkin antaa myös muusta kuin kisa-näkökulmasta, eikä pelkistä maksiminostoista. Kertokaa myös minkä lihaksen heikkouksia tietty varuste kompensoi.

Tässä tuli reilusti tavaraa, mutta jos joku jossain joskus jotenkin johonkin jollaintavalla vastaisi, niin saisin ainakin osan uteliaisuudestani tyydytettyä.

Aamen.

Paidasta: Ainakin yksi kaveri vetää päälle. Sattuu nostaminen kainaloihin ja ojentajaan. Monesti punaisia jälkiä nostojen jälkeen. Kisaan alle 75kg sarjassa. Hyödystä en osaa sanoa. Penkannu oon rawina 120kg ja samoin paidalla (heikot ojentajat) :D

Kyykkytrikoihin: Nää vähän sattuu muniin alas kyykättäessä. Tarpeeksi alas pääseminen trikoilla on aika vaikeaa. Kapeella kyykkään ja en tykkää käyttää trikoita nostoissa. Siteistä saan enemmän hyötyä kun trikoista tällä hetkellä.

Mavetrikoihin: Nää tukee mulla keskivartaloa hyvin ja painaa persaukseen. Irrottaminen on helpompaa lattiasta. Mutta ei hirveästi tuloksiin vaikuta. Vedän kapealla ja itselle en voisi kuvitellakkaan sumo-tyyliä.

Zone-sarja -42%
tilasin Titan Fury NXG Original paidan kokoa 50 tilasin vissii liian pienen kun paino on 120kg ja paita olisi sarjaan 110kg mut oon läski possu nii luulis sen olevan sopiva ja olen heikkosamalla :D ja paksuus ja paino mahan kohalla nii luulis että paita on sopiva , ja jos ei nii sit dietataan :D mitä luulette että onko tuo liiian pien ? ja pituutta itselläni on reilu 190cm

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Ei ole liian pieni. Jos on niin ihmettelen syvästi. paljon nostat raakana? joku 180 tulee tolla varmaan rintaan.

RRKalle sanoi:
Ei ole liian pieni. Jos on niin ihmettelen syvästi. paljon nostat raakana? joku 180 tulee tolla varmaan rintaan.

ei tule kun 140kg raakana :D :D sanoinkin etä olen heikko , mutta vasta reilu 2v salilla käyny :D mutta lankulla tulee helvetisti enemmän :D ojentajat paljon vahvemmat mitä rinta

Vähänkun se venyy niin etköhän saa sopupainot rintaan. ja jos on vahvat ojentajat niin voipi olla että saat 180 paidalla parin kerrran jälkeen. Mullon tollanen paita ollu päällä 140 kilosena. 200 ei tullu rintaan:D

RRKalle sanoi:
Vähänkun se venyy niin etköhän saa sopupainot rintaan. ja jos on vahvat ojentajat niin voipi olla että saat 180 paidalla parin kerrran jälkeen. Mullon tollanen paita ollu päällä 140 kilosena. 200 ei tullu rintaan:D

onks sulla ollu 140kg painoisena 110kg paita :D?
eiköhän se tuosta ala sit sopeutumaan :D eka paita niikun tuo :D
saaa saken sivuilta nyt 50e ton paidan uutena ( sorry mike ku mainostin ) :D oli pakko ostaa :D

Kysympä nyt täs samas, ku asia liittyy paitoihin..

Jostain päin pakkista luin, että lattiapenkki max. ois 80% paita maksimista.

Onkohan tuo edes lähellä "totuutta" rainelan tuon laskin, jos 80% lp ois 100% Pp = 170kg = 212,5kg. Jani kuitenkin ottaa 255kg.. Mutta tekee tuon lp telineellä, eikä smithissä, joten oisko tuo lähellä smith lp, jossa on imo helpompi tehdä tuo lp.

100kg lp = 125kg Pp lp = lattiapenkki
110kg lp = 137,5kg Pp Pp = paita penkki
120kg lp = 150kg Pp
150kg lp = 187,5kg Pp

Directions^ sanoi:
Kysympä nyt täs samas, ku asia liittyy paitoihin..

Jostain päin pakkista luin, että lattiapenkki max. ois 80% paita maksimista.

Onkohan tuo edes lähellä "totuutta" rainelan tuon laskin, jos 80% lp ois 100% Pp = 170kg = 212,5kg. Jani kuitenkin ottaa 255kg.. Mutta tekee tuon lp telineellä, eikä smithissä, joten oisko tuo lähellä smith lp, jossa on imo helpompi tehdä tuo lp.

100kg lp = 125kg Pp lp = lattiapenkki
110kg lp = 137,5kg Pp Pp = paita penkki
120kg lp = 150kg Pp
150kg lp = 187,5kg Pp

riippuu varmaan henkilöstä, paidasta, tangon paksuudesta ja housujen väristä.

No raw-maksimista se voi olla sen 80%, mutta ei nyt paitapenkistä. Paitapenkin maksimia ei voi testaa muuten kuin ottamalla se. Vaikka välissä olisi vain 5cm lankku niin sekään ei anna vielä mitään varmaa tulosta mitä rinnasta voi ottaa. Se riippuu aina paidasta ja nostajasta.

Suositut

Back
Ylös Bottom