Vammaisurheilija ei voi olla "vuoden urheilija"

gnut sanoi:
No alahan nyt vääntämään. Luulis että idioottimaisia lauseita on helppo perustellä vääriksi... Mutta ei vissiin :rolleyes:

Jep.

Tuuppa tänne katkastaan sulta jalat niin voit sitte todeta eihän tämä rullatuolissa lopun ikää istuminen ole sen pahempaa kuin huonojen geenien omaaminen :curs:

Ja tuo toinen kommenttisi
Miksi vammaiset saa oman liittonsa? Mun mielestä ne voi pitää omia kisojaan, mutta ei niitä voi verrata oikeisiin urheilijoihin, vaikka olisivat kuinka kovasti tehneet töitä veren maku suussa.

Kuka vittu sinä olet sanomaan kuka on oikea urheilija kuka ei? Ja kuka vittu sä olet ylipäätään määrittelemään "oikean urheilijan" ?

Urheilija kun et ainakaan ole.

Voi vittu kun vittuttaa tommonen perseensilmä :wall:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
gnut sanoi:
Miksi vammaiset saa oman liittonsa? Mun mielestä ne voi pitää omia kisojaan, mutta ei niitä voi verrata oikeisiin urheilijoihin, vaikka olisivat kuinka kovasti tehneet töitä veren maku suussa.

PERUSTELE!! :curs:

AG+ sanoi:
Tähti kilpailee muutamien länsimaiden edustajien kesken teknologiapainotteisessa "kilpaurheilussa" mitä muutamia satoja urheilijoita vastaan? Joo hieno juttu että voitti mutta ei tässä nyt pidä ihan yliarvioimaan suorituksen suuruutta. Joku suunnistuksen MM-10. on varmaan vaikeampi saavuttaa (paljon) kun "kelauksen" mm titteli josta ei voi edes kilpailla kun huipputuoleilla varustetut harvat.. ehköhän noita jalkapuolia löydy kaukoidästä ja afganistanista ja afrikasta vaikka kuinka mutta edustajia ei paljon näy.

"Teknologiapainotteisia lajeja":

Autourheilu
Soutu
Mäkihyppy
Pyöräily
Ampumahiihto
Hiihto
Pikaluistelu

Kaikista näistä lajeista on tullut vuoden urheilijoita viimeisten parinkymmenen vuoden aikana*. Tulevina vuosina voidaan odottaa lisää vuohen urheilijoita sellaisista lajeista kuten pyöräily, autourheilu, golf...

Eipä niitä afgaaneja näy paljonkaan uinnissa, pyöräilyssä, rallissa tai painissakaan.

Oikeasti, jos tarkemmin miettii niin nämä paralmpialaisten vammaislajin ovat ihan samalla viivalla muiden lajien kanssa. Onko mielestäsi sitten vaikka skeetin mm-kulta vaikeampi saavuttaa kuin suunnistuksen?

* http://user.sgic.fi/~maaraes/ul/valinnat.htm

Liittyy tosi vähän asiaan, mutta mun mielestä Juha Salmisen tulisi kerrankin saada toi titteli. On se kuitenkin sen "parina" vuonna voittanu MM-enskan ja suomen mestaruuksia yms., eikä pahemmin pärjänny mm-crosseissakaan vaikkei päälaji olekkaan.

Sumu sanoi:
PERUSTELE!! :curs:
Mulla on kaveri, joka on treenannut 3 vuotta punttia ja hölkkäämistä. Se nostaa 45kg penkiltä ja juoksee cooperin testissä 2300m. Sillä on huonot geenit. Se on vuodattanu verta ja hikeä tulostensa eteen. Paljon enemmän kuin mä - silti mun tulokset on paremmat.

Mut eihän se voi huonoille geeneilleen mitään. Jokanen saa ne kortit ku sille annetaan, eiks jeh?

Mun mielestä noi vammaset on tavallaan verrattavissa tohon mun kaveriin. Paitsi että mun kaveri ei pääse huonogeenisten -olympialaisiin, koska sellasia ei kukaan järjestä :(

Life isn't fair :( :(

Anyway, arvostan verta ja hikeä, joka on vuodatettu. Fakta vaan on, ettei noista kavereista, vammasista ja huonogeenisistä, oo huipulle.

gnut, eli mitään liittoja ei pitäisi olla olemassa koska kaikille ei ole liittoja.
Niitä liittoja ja kisoja perustaa ihmiset joille se asia on tärkeä.

gnut sanoi:
Mulla on kaveri, joka on treenannut 3 vuotta punttia ja hölkkäämistä. Se nostaa 45kg penkiltä ja juoksee cooperin testissä 2300m. Sillä on huonot geenit. Se on vuodattanu verta ja hikeä tulostensa eteen. Paljon enemmän kuin mä - silti mun tulokset on paremmat.

Toi on aivan täyttä :anssi:
Ihmisellä ei todellakaan ole niin surkeat geenit kenelläkään, että penkki jäisi 45kiloon 3 vuoden treenillä tai 2300 cooper, jonka melkein käveleekin tuohon ja on muka vuodatettu verta ja hikeä tulosten eteen. just joo.. Onko vielä parempia tarinoita. :jahas:

macg sanoi:
osuit asian ytimeen! mitä enemmän yleisöä = enemmän rahaa. enemmän rahaa = enemmän kilpailijoita. enemmän kilpailijoita = kovempi taso. kovempi taso = vaikeampi menestyä = KOVIN URHEILIJA!

HMM.. Formulat. PALJON yleisöä, PALJON PALJON rahaa.. Eli Räikkönenkin on sitten helvetin kova urheilija tai joku musatomatoto humahuta.

Raven sanoi:
HMM.. Formulat. PALJON yleisöä, PALJON PALJON rahaa.. Eli Räikkönenkin on sitten helvetin kova urheilija tai joku musatomatoto humahuta.
Musatomatoto humahuta on mulle ihan outo urheilija, mutta kyllä Kimi Räikköstä voisi pitää helvetin kovana urheilijana.

Ihan tiedoksi kaikille. Ateenassa oli 4000 vammaisurheilijaa. Ei kuitenkaan mistään kovin pienestä marginaalista oli vammaisurheilussa kyse.

Én jaksanut kaikkia kommenttaja kahlata läpi, mutta hieman muutama kommentti jo ekalta sivulta sai kiehumaan!!
En käsitä miten muka vammaisia ei voi verrata muihin urheilijoihin.
Yhtä paljon he joutuvat tekemään työtä tekniikan lihasten jne. eteen.
Miten joku voi edes väittää jotain muuta??

stranger sanoi:
Musatomatoto humahuta on mulle ihan outo urheilija, mutta kyllä Kimi Räikköstä voisi pitää helvetin kovana urheilijana.

Onhan hänen pakko olla kova, koska paljon rahaa ja yleisöä. Hän on varmasti kovempi kuin maratonin voittaja tai triathlonisti.. Varmaan kovempi kuin yksikään yleisurheilija. Taitaa olla myös moninkertaista ranskan ympäriajon voittajaa Lance Amstrongia paljon paljon parempi.

Edit: Olympialaisissa oli esim 100metrillä sellaisia juoksijoita, jotka just ja just pääsi alle 20sekuntia. Olivatko hekin parempia urheilijoita, koska ovat suuremmassa, rahallisemmassa lajissa mukana? (tämä ei ollut stranger sulle)

gnut sanoi:

Totta ja joulupukkikin on OIKEASTI olemassa. ----> :anssi:

Mun mielestä noi vammaset on tavallaan verrattavissa tohon mun kaveriin. Paitsi että mun kaveri ei pääse huonogeenisten -olympialaisiin, koska sellasia ei kukaan järjestä :(

Niin, se tekee kaverista sitten huonogeenisen jos sattuu joutumaan onnettomuuteen, menettää raajansa ja sitten alkaa harrastaa "vammaisurheilua"?

Anyway, arvostan verta ja hikeä, joka on vuodatettu. Fakta vaan on, ettei noista kavereista, vammasista ja huonogeenisistä, oo huipulle.

Ei oo huipulle? No miten helvetissä sä kuvittelet, että kaveri jolta puuttuu jalka, pärjäisi esimerkiksi 100m aidoissa? Silläkö on vaan niin "paskat geenit" että se ei pärjää? Mitä luulet, pärjääkö 50kg painija Igor Karelinia vastaan? Ei, koska sillä on "vaan niin huonot geenit"?

Edelleenkään sun :anssi: ei vastannut siihen alkuperäiseen kysymykseen. Miksi vammainen ei voi olla urheilija? MIKSI?

(Miten joku voi ajatella näin ahtaasti? Pidän minäkin itseäni urheilijana, koska harjoittelen säännöllisesti tietyn ohjelman mukaan ja panostan harrastukseeni. Ei, en kilpaile, en aiokkaan kilpailla)

Raven sanoi:
Onhan hänen pakko olla kova, koska paljon rahaa ja yleisöä.
Miten tää humahuta on sitten pärjännyt lajissaan? Onks se juossut maratonia, harrastanut pyöräilyä vai yleisurheilua? Vai kumpi on kovempi hämähäkkimies vai penkkipaita?

stranger sanoi:
Miten tää humahuta on sitten pärjännyt lajissaan? Onks se juossut maratonia, harrastanut pyöräilyä vai yleisurheilua? Vai kumpi on kovempi hämähäkkimies vai penkkipaita?

Se oli sitä sarkasmia, käsittääkseni.

Voishan vammaisurheilijan valita pari kertaa vuoden urheilijaksi. Mutta jos vammaisurheilijat voittaisivat aina MM-kultia ja "tavalliset" eivät yhtään, ja näin ollen vammaisurheilijat olisivat joka vuosi vuoden urheilijoita, niin multa ainakin menisi maku koko valintatouhusta.

Kyllä vuoden urheilijan pitää pystyä seisomaan omilla jaloillaan jne... Vuoden urheilijan valintakriteereihinhän kuului muutakin kuin se, että on voittanut eniten arvostettuja kisoja.

alumiini sanoi:
Kyllä vuoden urheilijan pitää pystyä seisomaan omilla jaloillaan

Voi tsiisus sentään. Ja tiedoksi, että kyllä monikin vammainen pystyy seisomaan omilla jaloillaan.
Ja eipä niitä MM-kultamitaleja noin vain mennä voittamaan.

gnut sanoi:

Mut eihän se voi huonoille geeneilleen mitään. Jokanen saa ne kortit ku sille annetaan, eiks jeh?

Life isn't fair :( :(

Hmm. Mietityttää että voiko kenelläkään terveellä ihmisellä tulla kehityksen raja ( tässä tapauksessa geenit ) punttaamisessa vastaan jo noin aikaisin ( ja nyt huomioidaan se että ON treenannut edes vähän sinne päin jo 3 v. ajan ), en todellakaan usko että geeneistä olisi kiinni.

alumiini sanoi:
Voishan vammaisurheilijan valita pari kertaa vuoden urheilijaksi. Mutta jos vammaisurheilijat voittaisivat aina MM-kultia ja "tavalliset" eivät yhtään, ja näin ollen vammaisurheilijat olisivat joka vuosi vuoden urheilijoita, niin multa ainakin menisi maku koko valintatouhusta.

Kyllä vuoden urheilijan pitää pystyä seisomaan omilla jaloillaan jne... Vuoden urheilijan valintakriteereihinhän kuului muutakin kuin se, että on voittanut eniten arvostettuja kisoja.

Jos kyseessä on yleisöäänestys, niin eikö jokainen valitse sen omasta mielestä parhaimman, omien mielipiteiden ja arvostusten mukaan. Eli ei välttämättä pelkkä mitalien määrä tee kenestäkään vuoden urheilijaa, vaan äänestäjä katsoo asiaa monelta muultakin kantilta.
Ja kuten tässäkin threadiassa on tullut esille, joku ei välttämättä henkilökohtaisesti edes pidä esim. formuloita urheiluna, joten hän tuskin formuloiden mm ykköstä vuoden urheilijaksi äänestäisi. Jos ja vaikka se olisikin suomalainen :).

Toi on muuten tosi huvittava, toi luokittelu: Vuoden urheilija, vuoden naisurheilija ja vuoden vammaisurheilija.... Ketkä kaikki kuuluu tohon ekaan kategoriaan? Fyysisesti terveet miehet eli oikeat Urheilijat? Muille harrastelijaräpertelijöille on sitten armosta tehty omat luokat :rolleyes: .

Mitä enemmän tätä miettii, niin sitä syvemmältä tää koko "vuoden urheilija" - nimitys on.

edit: jaa jaa, siis nainen voikin olla ehdolla tuossa yleisessä luokassa. Miksiköhän naisille on sitten vielä erikseen tuo oma luokka? Ei pysty ymmärtämään?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom