Skippasin pari sivua kun täällä niin paljon tekstiä ja pahoittelut jos vastasit, mutta mä ihmettelen että miten maailmassa on vastuullisempaa se että tuutataan kaikki paska vesistöihin/taivaalle, kiihdytetään massasukupuuttoa laajentamalla kaivoksia/hakkuita, ja kaikki sen takia että on VASTUULLISEMPAA tuottaa voittoa just nyt, just sulle, mulle, ihan sama mikä hinta tulevaisuudessa maksetaan, kunhan NYT on osake kova!!
Näin muuten mä olen ollut kokoajan sitä mieltä että ilmastojuttuja ja teknologiaa tulee AINA kehittää puhtaammaksi ja mahdollisimman korkealle hyötyprosentille tuotannot. Ehkäpä porkkana olisi parempi kuin keppi, sillä onhan realiteetit kuitenkin olemassa. Miksi ostaa Suomessa hiilineutraali hammasratas 10e/kpl kun saa kiinasta 2,5€ hammasrattaan minkä valmistuksesta ei kukaan kysele. Varmaan jauhettuja Uiguureja joukossa.
Mutta mulla siis toi jatkuva "vastuullisuuden" toitottaminen mitä sulta tullut nyt usein, menee vähän ohi? Vaikka mulla on vain yksi lapsi, ja vaikka olis 0, niin kyl mulla biologia ohjaa ajattelemaan että vastuullisuus on sitä että täällä on PAREMPI olla 500v päästä kuin nyt, ei se että nykytrendikkäät lapsettomat saa sen osakehuippunsa ja vetää kerran vuodessa sit jahdilla kokkelia ja kuolla pois.
Mutta joo, tärkeä on tietysti huolehtia työllistymisestä ja euroopan kilpailukyvystä, mutta mun mielestä vaikka maapallon lämpötila ei nousis enää ikinä astettakaan, niin silti prosesseja ja metodeja tulisi kehittää eteenpäin ja sitä pitäisi aina tukea/vaatia. Fakta kuitenkin on että osa materiaaleista ei yksinkertaisesti uusiudu maapallolla.