Vaikeuksia saada pohkeisiin tuntumaa ja kokoa? Klikkaa tästä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
on kyllä erikoisen näkönen kuva... onko toi pohje kasvanu toho jalan sivuu...
no joo aika hyvän kokonen mötti on

Joo se on vähän erikoinen mötti :D , en tiiä miten se on tohon kasvanut, mutta pitää aloittaa kunnon pohje reeni, niin näkee minkälainen talikko siitä sitten tulee, pohkeita oon reenanut 3kk.

Mäkin ensin katoin, että toi on photoshopattu, kun se köntti on jotenkin kierossa. Jotenkin omituisesti sivussa.... ;-)

Wintikka sanoi:
Mäkin ensin katoin, että toi on photoshopattu, kun se köntti on jotenkin kierossa. Jotenkin omituisesti sivussa.... ;-)

Huomatkaa, että se on vasen jalka... selittää paljon. ;)

Tai no jaa. On se silti killissä. :eek:

Isoja pohkeita täällä on porukalla. Jotain pohjeliikettä olen tehnyt viikoittain, mutten ole erityisesti pohkeisiin keskittynyt. Pohje nyt 44 cm ja tuollakin ympärysmitalla alkaa olla ongelmia. Laskettelumonoja on vaikea saada riittävän isoja pohkeesta, jatkoklipseillä saa siteet riittämään. Samoin, kun menin autoa pesemään, oli vaikeuksia saada kumisaappaita jalkaan. Varsi kiristää, vaikkei ole housua välissä. Kohtra otettava vaseliini avuksi, että saa kumpparit jalkaan. Tällä viikolla ”kevyt” treeniviikko ja 20 toiston sarjoja. Vieläkin tuntuu eilinen pohjetreeni jaloissa. Pitkät sarjat tosiaan tehoaa pohkeisiin.

Joo-oh, meni tänään taas hermot jälleen kerran kun oli pohkeet vuorossa reisien jälkeen.
Tein samanlailla kuin aina ja taas tuli jalkapohjat kipeeksi. Ei saatana tämmöstä sitten mielessäni tokaisin ja rupesin miettiin miks ne jalkapohjat tulee kipeiksi. Päädyin siihen että kun se liike on tehdään isolla liikeradalla ja pitkään kestävillä sarjoilla päätiin muuttaa sen toisinpäin. ELI pieni liikerata, lyhyet ja nopeat sarjat ja isot painot. Tällöin en saanut enään sitä kivun tunnetta ja muutenkin tunne pohkeissa oli paljon parempi.
Tää vois luultavasti olla kanssa yksi tapa tehdä? Tai ainoa tapa ainakin mulle näköjään.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Jimbe sanoi:
Tein samanlailla kuin aina ja taas tuli jalkapohjat kipeeksi. Ei saatana tämmöstä sitten mielessäni tokaisin ja rupesin miettiin miks ne jalkapohjat tulee kipeiksi.

Todennäköisesti vaiva menee ajan kuluessa ohi. Itselläni oli samanmoista. Johtunee jalkapohjan pikkulihaksista, jotka väsyvät nopeahkosti maitohapoille. Treeniä, treeniä. Kyllä se siitä. :)

treenaisko sanoi:
Pohje nyt 44 cm ja tuollakin ympärysmitalla alkaa olla ongelmia. Laskettelumonoja on vaikea saada riittävän isoja pohkeesta, jatkoklipseillä saa siteet riittämään. Samoin, kun menin autoa pesemään, oli vaikeuksia saada kumisaappaita jalkaan.
Niinpä. Ja arvaat varmaan millaisia vaikeuksia mulla on, kun pohje on sentin verran sun pohjetta pienempi, kengän koko on 37-38 ja varretkin on sitten sen mukaisia... :itku:

Wildemar sanoi:
Todennäköisesti vaiva menee ajan kuluessa ohi. Itselläni oli samanmoista. Johtunee jalkapohjan pikkulihaksista, jotka väsyvät nopeahkosti maitohapoille. Treeniä, treeniä. Kyllä se siitä. :)

Juuh muuten hyvä mutta kun en ole oikeastaan enään mikään vasta-aloittelija pohkeissa vaan onhan niitä nyt tullu tehtyä melkein vuosi jo, aina sama homma.

Jimbe sanoi:
Juuh muuten hyvä mutta kun en ole oikeastaan enään mikään vasta-aloittelija pohkeissa vaan onhan niitä nyt tullu tehtyä melkein vuosi jo, aina sama homma.

Silti. Olenhan mäki pelannut koko pienen ikäni koripalloa ja siinä ohessa punttaillut. Vasta viimeiseen vuoteen ei ole jalkapohjissa kirvellyt. Kipu on kuitenkin lihasperäistä niin tuo olisi lähes ainoa vaihtoehto. Maitohappo meinaa. :)

vilma-liina sanoi:
Niinpä. Ja arvaat varmaan millaisia vaikeuksia mulla on, kun pohje on sentin verran sun pohjetta pienempi, kengän koko on 37-38 ja varretkin on sitten sen mukaisia... :itku:

Upeat nuo Vilma-liinan pohkeet pakko myöntää. Parhaat pohkeet jotka olen nähnyt livenä on Hokkasen Jounilla. Oli pari vuotta sitten salilla myymässä proteiinejaan ja sitten pukuhuoneessa näytti vähän mallia yhdelle SM kisaan menijälle. Jounin pohje oli ihan sen näköinen, kuin ihon alla olisi ollut lasten leikeissä käyttämä puupalikka. Kumma kun lihas voi olla niin kantikas.

Heeei loistavia neuvoja ketjun aloittaneelta!!! Ikivanha ketju, mutta en oo tähän aikaisemmin törmännyt ja tuli kyllä enemmän kuin tarpeeseen! Nyt sitten Tomin neuvot käyttöön :rock:

... Noi Vilmiksen pohkeet on NIIN upeat :wtf: :worship:

Se juuri että tsemppaa sen viimesen sieltä vaikka kuinka pahalta tuntus. Ittellä se tekee hjelvetin pahaa mutta kyllä on sitten seuraavalla kerralla painoo saanu lisätä :D

Siirryin äskettäin tekemään pohkeet istuen smithissä, sen sijasta että tekisin seisaalteen sellaisessa koneessa jossa on pakka. Täytyy myöntää, että minun n. 9½ salikokemukseni pohjetreenit ovat menneet aivan hukkaan -- sen verran erilainen tunne tuli kun teki istuen pohkeet. Epäilen että tehdessäni seisaalteen autoin sarjan loppua kohden painoja ylös lievästi etureisien voimin koska en koskaan "lukinnut" jalkojani ala-asennossa, ja tästä syystä pohkeet eivät saaneet aivan niin kovaa ärsytystä kuin olisivat voineet saada.

Istuen ei voi huijata yhtään, joka minun kohdallani näyttäisi olevan välttämättömyys. Hyvin tuon eron huomaa myös seuraavana päivänä kun seisten tehtynä pohkeet eivät ikinä olleet ollenkaan kipeät, ja istuen kun on tehnyt niin meinaa vähän oikein sattua tuosta polvitaipeen alapuolelta seuraavana päivänä.

Alusta asto punteilla treenatessani tein myös pohkeita. ja oen ne tehny aina joko prässissä tai smithissä... itsellä on tullut hyvin kokoa pohkeisiin, vaikka ei ne mullakaan niin mahtavat geenit ole. Kyllä varmaan 5 vuoden suunnistuksellakin on osansa pohkeiden kehitykseen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom