Vaikeuksia saada pohkeisiin tuntumaa ja kokoa? Klikkaa tästä.

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Tomi
  • Aloitettu Aloitettu

3 kpl M-Nutrition MANIA!

LAADUKAS PWO

-40%
Naisena ei ole mukavaa omata superpohkeita, en kuitenkaan jätä niitä treenaamatta sen takia että yleisesti ottaen naisilla pitäisi? olla sirot sääret.
Vaikka ei tähän kroppaan sirot sääret kyllä sovi yhtään, että parempi näitten paksujen pölkkyjen kanssa, tosin mistään saapas-mallin kengistä on aivan turha unelmoida kun Nokian kumpparitkin kiristää :curs:
Onnea kaikille pohkeiden "metsästykseen"!

Itellä on semmonen ongelma pohkeitten kanssa että ne kramppaillee älyttömän helposti. Salilla missä käyn ei ole kuin yksi (!) laite missä tehdä kunnolla pohkeita ja se on semmonen istuttava malli. Voin vääntää sitä ehkä jollain 30kg painoilla joka ei taas riitä mihinkään. Jos pistän lisää painoja ja teen pitkällä liikeradalla pohkeet kramppaa liikkeen yläosassa.

Oon joutunu tyytymään juuri nuihin yhdenjalanpohjenostoihin ja prässissä tapahtuvin pohjeliikkeiden tekemiseen vaikka prässissä ei ole "pohjelautaa" ja liikerata jää aika lyhyeksi.

Syön magnessiumia, juon vettä riittävästi ja venyttelen pohkeet säännöllisesti. Missähän vika?

Kerran on jääny toinen jalka laitteeseen nalkkiin koska toinen kramppasi ja vedin sen vaistomaisesti pois. Kävi ihan perkeleen kipeästi kun painot jäi yhden jalan varaan ja vähän aikaa jo luulin että jotain meni paskaksi mutta onneksi tuli vain pieni revähtymä joka hävisi viikossa. Mahtoi oli huvittavan näköistä kun linkkasin salilta pois. Toinen jalka oli kramppien takia todella kipeä ja toinen taas oli revähtänyt...

En pohkeista tiijä mutta reidet sulla on viime kuvasta kasvanut ainakin HOMONA :whip: :thumbs:

Tomi sanoi:
.

Laitan tähän loppuun vielä pohjekuvan viime lokakuulta. Pohkeet eivät ole vieläkään hyvät (sitä en ole koskaan väittänyt), mutta olisitte nähneet nämä narut 2 vuotta sitten. :)
minkä kokoiset reiden ympärykset sulla on?? näyttää niin vitun kauheilta joku sata kertaa isommilta kun mulla(liki 70cm pumpissa) vai tuoko kireys niin pirusti näköä :wanha:

Tomi tyhjensi pöydän aika hyvin.

Myös omalla kohdallani olen huomannut että pohkeita on paras treenata 3-4 päivän välein (kokeilin pari kuukautta treenata niitä joka treenissä eli joka toinen päivä, mutten pystynyt enää palautumaan tuollaisesta frekvenssistä).

Kierron ekassa treenissä teen paljon lyhyitä sarjoja isommilla painoilla (toistot 5-8) ja toisessa yritän pumpata muutaman todella pitkän sarjan (30-50 toistoa). Venyttelyä aina sarjojen välissä, ja tauot sarjojen välillä 20-70 sekuntia. Räjähtävä positiivinen, briiffi huippusupistus ja hidas negatiivinen kunnon venytykseen asti.

Oma pohjetreenini on oikeastaan aika samanlaista kuin Bodybuilding.comin artikkelissa The Science Behind Calf Training.

Hyvää yleistä juttua pohkeiden treenaamisesta: Why Calves Lag Behind

pori1980 sanoi:
minkä kokoiset reiden ympärykset sulla on?? näyttää niin vitun kauheilta joku sata kertaa isommilta kun mulla(liki 70cm pumpissa) vai tuoko kireys niin pirusti näköä :wanha:
Tossa kuvassa jotain 62 cm. Nyt näyttäisi 64 cm, mutta jalat ei näytä lähellekään tuolta, koska vointi on vähän liian paksu ja nesteinen.

:offtopic: Olikos se Tomin aloittama tredi aikoinaan jonka otsikko oli jotakin että "Kokeilkaapa tämmöistä treenitapaa muutaman viikon ajan" tms? Siinä käsiteltiin sitä tyyliä että tehdään pienellä painolla sarja, lisätään vähän painoa ja tehdään uusi sarja heti perään ilman taukoa, ja tätä jatketaan kunnes voimat loppuu. Onko se tredi joutunut roskikseen kun en löytänyt ankarasta searchittamisesta huolimatta?

pori1980 sanoi:
Reiden malli vaikuttaa uskomattoman paljon. Omalla kohdallani tämän näkee siitä, että vaikka reiden ympärysmitta on kylmänä yli 70 cm, näyttävät useimpien jannujen 55-senttiset reidet paljon massiivisemmilta koska mun reidet ovat mallia porkkana (paksuin kohta ylhäällä, kapenee polvea kohti).

Tomilla näyttäisi olevan hyvät geenit myös reisien kohdalla, sillä malli on kehonrakennukseen kohtalaisen hyvä (lihaa löytyy paljon juuri polven yläpuolelta ja ulkosyrjistä). Omista palstalla pyörivistä tutuista rintafileellä on ehkä paras etureiden malli - massa on pakkautunut polven lähistölle ja ulkosyrjään tuomaan swiippiä ja lihasten muoto on silti esteettisen pyöreä. Jos mies vain lopettaisi sen iänikuisen bilettämisen ja ryhtyisi treenaamaan jalkoja kuin mielipuoli olisi file parin vuoden päästä Tom Platz -klooni.

Mikäköhän mulla on, kun pohkeita tehdessä (viimeset puol vuotta) molempien jalkojen ulkosyrjät tulee vitun kipeiksi sekä isoilla, että pienillä painoilla? Oon kokeillu pitää jalkateriä eri asennoissa, mutta aina sattuu. :curs: Sellaset 12 toistoo menee vielä, mutta sitten ne alkaa väsyä/sattumaan perkeleesti.

Mun pohjetreeni kikka:

Tehdään tyyliin Jay Cutler, että alhaalta venytys asennosta ponkastaan melkein ylös, pidetään 000.1 sekunnin tauko ja sitten pinnistetään se loppuojennus. Liike ei siis ole yhtenäinen/jatkuva vaan tehdään pienissä osissa.

Ja koska pohkeet on suht pieni lihasryhmä, (vrt. reidet ja selkä) niin niille on kiva tehä joskus kunnon raiskaus.
Tällasen treenin tein viime kerralla:

Pohjenousu seisten 1x12, heti perään omalla painolla 1x15, heti perään pohjenosto istualteen 1x10. Tän jälkeen sellaset 40sekunnin venyttelyt pohkeille ja sama rumba uudelleen. Kolme kertaa otin ton rundin eikä oo ikinä ennen ollu moista pumppia.

Mun reeni filosofia pohkeiden kannalta on, että paljon kikkailua (vähennys-ja supersarjat jne...) ja todella lyhyet palautukset.

Onko kenellakaan mitaan hyvia ideoita pohkeen alaosan / nilkan vahvistamiseen? Mulla pohje tuntuu kasvavan ylaosastaan kivasti aika vahallakin treenilla, mutta nilkat on kuin balettitanssijalla. Ja tuloksena on tuo Hulkin mainitsema porkkana-malli (tosin mulla saarissa, ei reisissa) ja hontelon oloiset (ja lisaksi nivelista yliliikkuvat) nilkat.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Tomi sanoi:
Tossa kuvassa jotain 62 cm. Nyt näyttäisi 64 cm, mutta jalat ei näytä lähellekään tuolta, koska vointi on vähän liian paksu ja nesteinen.

Mistä kohtaa mittaat reitesi? Mulla on reisi kylmänä 62cm rasvojen ollessa 10-15% paikkeilla ja nuo sun reidet on kuin täysin eri planeetalta. Mulla tais olla reidet jotain 57cm ennenkuin ees alotin punttailun. Jääkiekkoa ja jalkapalloa oli tosin takana useita vuosia.

Amy sanoi:
Onko kenellakaan mitaan hyvia ideoita pohkeen alaosan / nilkan vahvistamiseen? Mulla pohje tuntuu kasvavan ylaosastaan kivasti aika vahallakin treenilla, mutta nilkat on kuin balettitanssijalla. Ja tuloksena on tuo Hulkin mainitsema porkkana-malli (tosin mulla saarissa, ei reisissa) ja hontelon oloiset (ja lisaksi nivelista yliliikkuvat) nilkat.

Toihan saa pohkeet vaan näyttämään isommilta. Miksi siis valittaa?! Mut kuitenkin taitaa olla sellasesta paikasta kyse, ettei paljoa treenata.

Ainakin itelläni toiminut pohkeitten treenaus seuraavilla toimenpiteillä:

Pohkeet seisten (tanko niskan takana)
- 5cm lankku varpaiden alla, kantapäitä ei päästetä lepäämään lattialle saakka.

Pohkeet istuen
- Kengät pois jaloista, negatiivinen osuus hitaasti alas saakka, lyhyt pysäytys ja räjähtävästi ylös, jossa jälleen lyhyt pysäytys.
Ei siis mitään "nytkyttely" liikettä, jota ikävän usein näkee tehtävän valtavilla painomäärillä ja olemattomalla liikkeellä.

Molemmissa kolme sarjaa , toistot 20, 15, ja viimeinen 12 -> :curs: -> :urjo:

Pitääkin ottaa tuo toinen pohkeitten rääkkäys kiertoon mukaan... :evil:
-> Kohti superpohkeita! :kuola:

Amy sanoi:
Mulla pohje tuntuu kasvavan ylaosastaan kivasti aika vahallakin treenilla, mutta nilkat on kuin balettitanssijalla. Ja tuloksena on tuo Hulkin mainitsema porkkana-malli (tosin mulla saarissa, ei reisissa)
Kuten tommih jo mainitsikin, porkkana-malli on huomattavasti parempi juttu pohkeissa kuin reisissä. Kapeat nilkat korostavat vaikutelmaa massiivisista pohkeista, kun taas alhaalta kapea reisi näyttää helvetin typerältä, rumalta ja pieneltä vaikka paksuimmasta kohdasta (aika lailla haaruksien korkeudelta) mitattuna jalassa olisikin jotain muuta kuin vain luuta ja nahkaa. :curs:

Jep hiukan asiaa sivuten mutta kuinkahan mahtais toimii toisessa kasvuongelma lihakses hauikses.. salilla nääs yks heppu (ei mikään teinipeelo) tuntuu vääntävän usein hauista kysyin kaverin ohjelmasta vääntää kuulemma 2* haban viikos sopii kuulemma sille. toisena päivänä pitempiä iisisti toisena raskaita hiukan vilpilläkin viimeset.. ihan hyvän kokonen on hauis kyllä... vois toimia.. Mut itte oon ajattellu kokeilla tos josain threadilla puheena olleella ohjelmalla jota marko savolainen kuulemma käyttää et jokatoinen viikko 15-20 sarjoja ja joka toinen lyhkäsiä.. Niin ja pohkeista itte otin kas ton nyt ohjelmaan vähän aikaa sitte 2*pohkeet viikos vie nyt ei mitää kasvua erikoisemmin huomaa mut tuntuu iha hyvältä hommalta...

Mitenkään mihinkään liittymättä ajattelin pistää kuvan mun äijän pohkeista. Ikinä ei ole salilla käynyt ja vaikka rasvaa onkin aika paljon, niin jaloissa sitä ei ole juuri yhtään. Miksei mulla ole samanlaisia? :itku:

Viimeksi muokattu:
male sanoi:
Mitenkään mihinkään liittymättä ajattelin pistää kuvan mun äijän pohkeista. Ikinä ei ole salilla käynyt ja vaikka rasvaa onkin aika paljon, niin jaloissa sitä ei ole juuri yhtään. Miksei mulla ole samanlaisia? :itku:

Munkin faijalla samanlaiset jöötit, varmaan yli 50cm. En oo uskaltanu pyytää mitattavaks...

Niin ja Tomille respektit kattavasta info-paketista. :worship: Tää ois varmaan oivallinen threadi tuonne FAQ-osastolle.

Mitä vaihtoehtoisia liikkeitä pohkeet istuen -liikkeelle?

Ja sit vähän OT-kysymys, mistä noi reidet pitää oikeesti mitata? :rolleyes:

Hulkki sanoi:
Kuten tommih jo mainitsikin, porkkana-malli on huomattavasti parempi juttu pohkeissa kuin reisissä. Kapeat nilkat korostavat vaikutelmaa massiivisista pohkeista, kun taas alhaalta kapea reisi näyttää helvetin typerältä, rumalta ja pieneltä vaikka paksuimmasta kohdasta (aika lailla haaruksien korkeudelta) mitattuna jalassa olisikin jotain muuta kuin vain luuta ja nahkaa. :curs:

Hih, ma taidan olla enemman huolissani siita miten ne koivet toimii kuin milta ne nayttaa. :D Siis, hyppeleminen ja juokseminen tuntuu valilla huteralta kun siella nilkassa ei ole tarpeeksi "potkua".

Luulin ensin, että oon varmaan unissani käynyt postaamassa, kun luin tuon She Devilin viestin.
Täällä kanssa yksi "superpohje", ja noi suhteessa turhan isot pohkeet on kyllä mulle ongelma. En yksinkertaisesti uskalla treenata niitä ollenkaan, koska ne tosiaan tuntuu kasvavan pelkästä ajatuksen voimasta. Kävelylenkit on oikeestaan ainoa tapa, millä niitä tulee pakostakin "treenattua".
Ja mun nokialaisista oon joutunu vetämään puukolla saappaan suuhun viillot, jotta ne menis jalkaan. :nolo:
Mittanauha näyttää tällä hetkellä 43cm...(koko akkelin pituus on siis vaivaiset 153,5cm) eikä tuo pohkeen lukema valitettavasti mene alle 40cm:n, vaikka rasvat ois kuin alhaalla. Ongelmansa kullakin.
Jos jollain on tarjota hyviä pienennys vinkkejä, niin kiitollisena otan sellaisia vastaan.

Paljon mielummin oisin kyllä esim. superreisi tai vaikka supersikspäkki. :(

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom