Ihan pienen pienenä kertauksena:
Tarkasta (riittävän monta kertaa), että hakemuksessa vastaanottajan nimi ja firman nimi on kirjoitettu oikein. -ei kukaan väärinkirjoituksen takia jätä oikeaa tyyppiä palkkaamatta, mutta menetät turhaan huolellisuus pisteitä.
51-vuotias ei ole nuori poika, älä käytä sitä sanontaa itsestäsi, vaikka kuinka olisit keskenkasvuinen, nuorekas tai wannabee kolmekymppinen.
7 sivuinen cv ON LIIAN PITKÄ! Kyllä, skrollailin juuri 7 sivuisen cv:n läpi jamietin, että tämä jätkä ei osaa tiivistää, esittää olennaista, eikä tajua kontekstia.
Jos haet myyntitehtäviin, niin mainitse edes jossain pilkun puolikkaan sivulausessa sana tulos. Myyjiä palkataan vain tuloksen takia ja olisi ihan kiva etu jos myyjä itse tietäisi tämän ja olisi kiinnostunut tuloksentekemisestä. Kertaan vielä: myyjiä palkataan tekemään tulosta, ei siksi että ne on mukavia, sosiaalisia, tarkkoja, helposti lähestyttäviä (hitto mitä tuo tarkoittaa?), jne turhia ja ympäripyöreitä kuvauksia, kaikki on mukavia, tarkkoja ja rehellisiä työhakemuksissa. Kertokaa nyt hitto vieköön jotain konkreettisempaa.
(Kiitos ja anteeksi, rekryhakemusten lukeminen on vaan niin rankkaa. Haluaisin nukkua yön yli ja poks huomenna mulla ois rivissä ne kaikki uudet myyjät joita olen aina halunnut.)