Treenipäiväkirja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jubee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

No voi nyt v... kuinkahan paljon isompi ja lihaksikkaampi Arnoldista aikanaan olisikaan tullut, jos hän olisi päässyt androidilla jeefittaamaan treenejään ja twiittaamaan niistä sitten Columbun ja Zanen kanssa??

...ei minulla mitään asiaa ollut, mutta saipa aamun naurut, kun tähän sovellukseen tutustuin :)

Omalla kohdalla kirjoittelen treenejä ylös (treenivihkoon kynällä ja pidän vaan omana tietonani) jos massakaudella on menossa suunnitelmallista progressiota treeneissä ja edellisen kerran treenipainot ja toistot täytyy muistaa / tietää. Kun taas esim. dieetillä treenaan enemmän fiilikseen mukaan enkä edes yritä mitään varsinaista suunnitelmallisuudessa tms. niin en rustaile treenejäkään mihinkään.

Yhtä lailla jefitin tiedot voi pitää omana tietonaan. Itse suosittelen ohjelmaa, jos haluaa nimenomaan älypuhelinta/tablettia käyttää kirjaamiseen. Itselleni tärkein ominaisuus tuossa ohjelmassa on kuitenkin saliohjelmat. Muistini on niin huono, että on itselleni paljon tehokkaampaa, kun voin katsoa mikäs liike tuli seuraavana ja paljonkos siihen viimeksi painoja latasin. Mitään käppyröitä yms en ole tehnyt enkä kirjannut omia aamupainoja/ym mittoja ylös. Tabi kulkee muutenkin mukana, kun sen kautta musat kuuntelen, niin hyvä vain kun sitä saa hyödynnettyä myös tällä tavalla. Aloittelijalle kyseinen ohjelma voi olla siitäkin hyvä, että netin kautta voi ladata paljon valmiita ohjelmia eikä tarvitse itse soveltaa (ellei niin halua).

Tuo Jefit on ehkä paras tarjolla olevista appseista. Parasta on se synkkaus palvelimelle, jossa tieto pysyy tallessa ja voit tehdä muutokset myös tabletilla/tietokoneella.
Ja kaikki liikkeet on suomeksi omasta kategoriasta, hiukan vaati nypläämistä, mutta on mukava seurata tuttuja liikkeitä suomeksi. Ja itselläni treenit on vain omaan käyttöön eikä kaikille se näy. Siinä maksullisessa versiossa (n.4€ iPhonelle) on enemmän sitä käppyrää ja statistiikkaa. No senkin voi vaihtaa lennosta kun käyttää samaa tiliä.

Päivitän treenipäiväkirjaa Gymling.comissa. On mielestäni aika hyvä ja kaikki treeniohjelmanikin olen siellä suunnitellut. :) Lisäksi tietysti perinteinen paperiversio, taulukot tehty itse Wordilla. :)

Itsellä on perinteinen tapa käytössä:
Kirjaan treeneissä tavalliseen ruutuvihkoon nostetut painot/sarjat, seuraavalla treenikerralla merkkaan aina kyseisen treenipäivän edellisen viikon painot/sarjat, jotta voin katsoa voiko painoja/sarjoja nostaa, että homma pysyisi progressiivisena.

Lisäksi minulla on tietokoneella tekstinkäsittelyohjelmalla tehty taulukko, johon merkitsen aina ennätykset ja ennätysten tuoman yhteistuloksen lisäyksen.

Ruutupaperille sarjat, toistot ja painot. Lisäksi laitan nuolen ylöspäin liikkeen perään että muistan seuraavaan treeniin laittaa lisää painoa jos täyttyy tavoite sarjat / toistot.

Ruutupaperille sarjat, toistot ja painot. Lisäksi laitan nuolen ylöspäin liikkeen perään että muistan seuraavaan treeniin laittaa lisää painoa jos täyttyy tavoite sarjat / toistot.

Katos vaan mulla on sama juttu. Jos tuntuu siltä että meni, vaikka vinopenkki turhan helposti, niin kirjoitan ruutuvihkooni, että: "lisää painoa", tai jotakin tuohon suuntaan.

Kyllä, tollaseen perus kouluvihkoon oon toiselle puolelle vihkoa kirjoittanut treeniohjelmat ja toiselta puolelta alottanut kirjoittamaan päiväkirjaa jokaisen treenin jälkeen, näkee hyvin miten on kehittynyt ja saavuttanut tavoitteita :D

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Kokeilin pari kertaa luurilla pitää päiväkirjaa, mut totesin et ku kädet on kummiski mankassa ni en sitä mieluusti lämi reenin aikana :D käytän siis pientä kierrevihkoa.

pidin pariviikko ruokapäiväkirjaa mutta jäi :/, nyt ajattelin taas aloittaa pitämään treeni/ruokapäiväkirjaa.

Ruutuvihkoon. Nopeta ja näppärää.

En osaisi treenata ilman treenipäiväkirjaa. Pidän perus kierrevihossa ja erittäin yksinkertaisesti. Esim:

17.12.2012 Maanantai

Kyykky 3x8 85kg, 85 kg, 90kg

ja sitä rataa, helpottaa huomattavasti, kun näkee aina suunnilleen miten viime viikolla on mennyt. Taitaa olla viimeisen 3 vuoden reenit ylhäällä jo.

Ruutuvihkoon myös...

Esim

Kyykky, syvä
3x90, --> 3x100, --> 3x110, 3x110

Sarjan perään sit eri merkkejä. Esim "-->" tarkottaa että lisää painoo ja "<---" taas vähennän.
"/" viiva meinaa että vähän vajaita/likasella tekniikalla ja
"//" taas että paljon vajaita.
"\" tarkottaa taas että jäi vielä vähän paukkuja
"\\" on että paljon jäi vielä paukkuja
ok, on yleensä että hyvät painot myös seuraavaan kertaa.

Plus sit muita tekstejä, jos on jtn erikoista tai vaikka joku paikka kipeytyy...

Mutta erittäin hyödyllinen kapistus mukana, tietää aina mitä laittaa tankoon painoo ja monta mennyt viimekerralla. Aikalailla koko kehityskaari yläällä vihoissa. Hauska lueskella miten on mennyt vuosia sitten. Tuntuu että painot ei kaikissa liikkeissä ole noussut ihan mahdottomia, mutta 100% varmuudella tekniikkaan on ehkä "hieman" tullut nykyään panostettua enemmän.

Kyllä ihan paperilla rustaan. Vaikka käytän kaikkea digitaalista helvetisti, niin jotenkin se oikein mun mielestä toimi reenien kanssa. Etenkin jos kesken reenin säätää jotain uutta tms....

Digitaalisen puolen hoitaa sitten pakkiksen reenipäivyri, ja esim. HeiaHeia + Endomondo. HeiaHeia on mm. painokäppyrät, ja Endomondo taas seuraa reenin pituutta sovelluksella... ehkä tuotakin vois järkevöittää ettei olis kahta palvelua...

Itse olen optimoinut treenipäiväkirjan pidon niin että nykyään menee yhdelle A4:selle lähes puolen vuoden treenit, en tosin merkkaa kevennettyjä treenejä joita pidän joka neljäs viikko. Treenaan neljästi viikossa. Myöskin erilaisilla lyhenteillä menee yhdelle riville kaikki sarjat jos on tasajako, esim. 4x12-6x100-70kg = 12x100+10x90+8x80+6x70kg

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom