Treenipäiväkirja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jubee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Just aloitin tuolla vip-puolella, en tiiä kyllä onko siinä mitään järkeä, kun ei mun touhuissa muutenkaan taida olla mitään järkeä. Ehkä pitäisi ennemmin tehdä joku treeni-ohjelma eikä aina fiilis-pohjalta.

Vippipuolelle tulee kirjoteltua. Fastin sivuilla pidän myös mutta se on jäänyt vähän taka-alalle pakkikseen VIPit hommattuani.

Pääliikkeiden sarjat olen laittanut ylös, ainakin jos olen tavoitellut enkkoja tai muuten vääntänyt tosissani. Kevyinä salipäivinä en välttämättä laita ylös mitään. Ja kännykän muistioon menee.

Vuodesta 2008 jokainen treeni on pakkiksen vippipuolen päivyrissä, sitä ennen jotain sekavia vihkosia ja lippulappusia. Salilla en papereiden ja kynien kans ala turaamaan, paitsi jos jostain lapusta joutuu jotain suunniteltua ohjelmaa lunttaamaan välillä.

Yleensä sarjat x toistot x painot ja joka sarja ylös, paitsi jossain laitteissa nyt ei jaksa niitä hirveästi seurata.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Notepadiin koneella aina kirjottelen kalorit, kulutukset ja päivän treenin jos semmonen on. Salitreenit merkkaan ylos samaan tapaan kuin marde

Treenin jälkeen kirjoitan paperille, paitsi kevyitä viikkoja en merkkaa. Reilu pari vuotta merkattuna kaikki treenit ylös.

Tollaselle A4:lle mahtuu itselläni kolmen kuukauden treenit. Lämppäri sarjoja en merkkaa, ja lyhennän pyramidin esim. 4x15-8x60-100kg. Vieläkin voisi tiivistää ja tehdä neljään sarakkeeseen per sivu.

Ai niin, ja 5/3/1 treenit menee Excel taulukkoon kuten penkki treenitkin tällä hetkellä.

http://www.fitocracy.com/home/ - tuonne tulee merkattua. Tuolta löytyy pakkikselle oma ryhmäkin, rekisteröitymään pääsee tästä linkistä: http://ftcy.co/rS7bT2 , eli ryhmän yleinen "invitelinkki". On kyllä varsin kätevä softa, vaikka ihan kaikkia liikkeitä sieltä ei löydykään, ja pisteytysjärjestelmä on vielä vähän epätasapainossa.

Ite salilla otan ylös, jos ei mene suunnitellun reenin mukaan toistot ja painot. Isot pääliikkeet pidän tarkasti ylhäällä, mut muuten en jaksa ressata.

Vuoden alusta olen kirjoitellut aina treenin aikana puhelimeen, ja kotona sitten exceliin. Taulukkoon merkkaan päivittäin myös painon, kalorit ja makrot. Taulukko on dropboxilla synkattu pöytäkoneen, läppärin ja tärkeimpänä tietysti puhelimen välillä.

Vippipuolen treenipäivyri toimii itellä tällä hetkellä ja sinne tulee kaikki treenit ylös jatkossa. Joskus aikasemmin kirjotin vihkoon, mut se jäi kun vittuunnuin siihen et se vihko oli aina ihan rutussa.

Vihkoon kaikki olennaiset tiedot. Kotona sitten tiedot Exceliin (Tai siis Open Office Calc:iin, nus nus...) ja samalla tulee yleensä naputeltua ylös treenifiiliksiä ja muuta huomionarvoista päiväkirjantapaiseen.. Mukavan noita on lueskella pidemmällä aikavälillä, saattaa jopa viisastuakin.

Pidän reeneissä aina mukana vihkoa, johon kirjoitan liikkeen nimen, treenipainot, toistot ja sarjat. Sitten seuraavalla treenikerralla on helppo katsoa, mitä viime kerralla meni ja jatkaa siitä. Ei tarvitse arvailla treenipainoja jos ei muuten muista. Jos sarjat on mennyt semihelposti tavoitetoistomääriin asti, niin piirtelen myös perään nuolen ylöspäin, joka ensi kerralla pakottaa laittamaan lisää rautaa tankoon, kätevää!

^Täällä käytetään myös jos jonkinmoisia merkkejä aina kuvaamaan treenin sujuvuutta :D
Pt = Pakkotoisto
!! = Kuvaa poltetta liikettä tehdessä
/ = Vajaita toistoja
// = Todella paljon vajaita toistoja
H = Helppo (lisää painoa seuraavalla kerralla)
E = ei tuntunut kohdelihaksessa

Siinä muutama, kaverit joskus ihmettelevät mitä ihmeen vänkyröitä raapustelen. Voi olla ulkopuolisen mielestä aika hauskan näköistä kun en jaksa esim. liikkeiden nimiä välttämättä kirjoittaa loppuun/kunnolla niin kiroitan ne sitten niin miten itse ne ymmärrän, esim. Ranskalainen punnerrus = ranska :D

Mä olen kans nyt kirjottanu viikon treenipäiväkirjaa. Alkuviikon voimatreeneistä kirjotan sarjapainot tarkemmin, mut loppuviikon hypertrofiatreeneistä en välttämättä kirjota niitä niin tarkasti, koska siinä yleensä painot vaihtelee lähes joka sarjassa ja sarjoja voi olla aika paljonkin. Tohon sivuun sitten kirjottelen jotain muita huomioita treenistä, esimerkiks et oli nälkä tai jossain kohtaa oli pientä kipua tai treeni kesti epänormaalin kauan jne. Kirjotan sinne myös välipäivien lihashuollot (esim. 100atg-kyykkyä lämmittelyks, 20min foam rollaus ja venyttely) ni pystyn seuraamaan vähän sitäkin, et onko niitä tullu tehtyä. Niiden kirjaaminen ehkä myös vähän motivoi enemmän tekemäänkin niitä.

Back
Ylös Bottom