Treenipäiväkirja

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jubee
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Mikäs olis sellanen mistä sais ulos treenipainoista ja muista asioista jotain diagrammejakin? Vois sitten vaikka tulostaa penatulosdiagrammin muijalle ystävänpäiväkortiksi

Mikäs olis sellanen mistä sais ulos treenipainoista ja muista asioista jotain diagrammejakin? Vois sitten vaikka tulostaa penatulosdiagrammin muijalle ystävänpäiväkortiksi
No se excel :)
Tai sitten Google Drivea kokeilet, saa samanlaisia taulukoita, kuin excelissä paitsi pystyy myös kännykästä niitä sitten katsomaan ja päivittelemään esim. treenatessa niinkun mä.

Laitetaan tällainen jos joku vaikka haluaa kokeilla. :) Kokemuksia sitten kehiin.

http://www.jefit.com/

Mua kiinnostaisi tämä siksi, että tiedot synkkaa kännykän ja onlinepalvelun kesken.

Minua google docsin käytössä häiritsee se, etten ole saanut joitakin juttuja toimimaan samalla logiikalla kuin excelillä - tosin olen käyttänyt google docsia lähinnä taulukkolaskentaan joten ei ole kokemusta siitä miten tähän tarkoitukseen taipuisi. Joku tuollainen valmis, puhelimessa ja netissä toimiva softa kiinnostaa, koska en jaksaisi alkaa miettiä miten saisin valjastettua docsin omaan käyttööni kaikista tehokkaimmin. Sen kanssa tulee leikittyä muutenkin jo tarpeeksi.
Excel ei sovi, koska dataan on päästävä käsiksi mistä vain. En enää käytä exceliä kuin töissä (ja oikeastaan tuntuu, että siellä jo ihan tarpeeksi).

Tästä
http://www.jefit.com/
oli ainakin App Storessa muutama ihan hyvä kommentti. Jos viikonloppuna kokeilisi syöttää vanhoja treenejä tuonne ihan kokeilumielessä. (jos siis siirryn vihkosta sähköiseen treenien tallentamiseen).

Mua kiinnostaisi tämä siksi, että tiedot synkkaa kännykän ja onlinepalvelun kesken.

Minua google docsin käytössä häiritsee se, etten ole saanut joitakin juttuja toimimaan samalla logiikalla kuin excelillä - tosin olen käyttänyt google docsia lähinnä taulukkolaskentaan joten ei ole kokemusta siitä miten tähän tarkoitukseen taipuisi. Joku tuollainen valmis, puhelimessa ja netissä toimiva softa kiinnostaa, koska en jaksaisi alkaa miettiä miten saisin valjastettua docsin omaan käyttööni kaikista tehokkaimmin. Sen kanssa tulee leikittyä muutenkin jo tarpeeksi.
Excel ei sovi, koska dataan on päästävä käsiksi mistä vain. En enää käytä exceliä kuin töissä (ja oikeastaan tuntuu, että siellä jo ihan tarpeeksi).

Maa-asetuksen vaihtaminen muuttaa joitakin kaavaominaisuuksia, koska eri kielillä eri asioita ilmaistaan eri tavalla. Kokeile vaihtaa sinne vaikka jenkkilä maa-asetukseksi ja sitten testaat toimiiko homma halutulla tavalla.

Etin pitkään vastaavaa sovellusta ja kun ei meinannu löytyy nii väkersin sit moisen kasaan.
http://doyoulift.url.ph/

Elikkäs tarkotus oli että salilla sarjojen välissä pystys puhelimeen syöttää tiedot. Tota voi käyttää myös selaimesta jos siltä tuntuu.
Androidille tein myös sovelluksen joka on ladattavissa help-osiosta. Toimii kyl puhelimella samalla lailla puhelimen selaimellakin.

Tohon ekaks laitetaan liikkeet mitä tekee "Exercises" tabilta, ne tietysti jää sinne talteen ja voi muokata / poistaa miten tykkää.
Sit "My workout" tabilta alotetaan / lopetetaan treeni. Kun klikkaa "Start workout" nii pääsee kirjailee sarjoja ylös. "Finish workout" lopettaa treenin. Treenin tiedot voi sit kattella "Workouts" tabilta.

Statistiikat on aika pitkälle volyymeihin perustuvia mutta on siel muutakin, kuten lihasryhmien jakaumat ja kaiken näköstä. Jos tulee jotain ideoita lisää niin mielellään otetaan vastaan.

Kannattaa vaihtaa myös aikavyöhyke oikeeksi(Settings tabilta) niin tulee ajat oikein.

Itse käytin tuota JeFitiä iPod Touchin kanssa jonkin aikaa, ihan kätevä ja hyvä, ei mitään valittamista, mutta en tykkää näpytellä älylaitteita treenin aikana, joten palasin ihan perus salivihkoon. Salivihkon treenit nykyään sitten kirjaan Fitocracyyn. Fitocracyn ehkä huonoimpia puolia on se, ettei sieltä välttämättä kaikkia moovseja löydy, mutta itse tullut laitettua sitten jotain sinnepäin (koska yleensä kyse on jostain variaatiosta) ja merkannut vain lisätietoihin sitten tarkempaa kuvausta.

Fitocracy kaikessa yksinkertaisuudessaan on vähä sellainen treeni-ihmisten SoMe/workout-loggeri.

http://www.fitocracy.com/

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Olen siis ihan alottelija eli tässä vaiheessa nyt mulle tärkeetä hommaa, mutta siis A6 ruutuvihkoon kirjailen mitä teen ja seuraan että painot nousee kokoajan.

Ihan hommaat vaan vihkosen josta löytyy ruutuja tai tai ilman. Itsellä on tapana aina tehdä yhdelle aukeamalle saman viikon treenit ja sitten seuraavalla viikolla vaan kääntää sivua, näin pystyy helposti seuraamaan viikko tasolla missä mennään. Hommaa siis sen kokoinen vihkonen, että saat aukeamalle viikon setit mahtumaan.

Itse kirjaan päivän, treenin ja sitten alle liikkeet sarjat ja toistot. Hyvin simppeliä :) Kotona kirjoittelen jo valmiiksi hieman mitä tulen tekemään, jottei salilla tarvitse pyhittää aikaa liikkeiden rustaamiseen.

Excelissä lasken aina kolmen viikon 5/3/1-setit valmiiksi, siitä kirjoitan ruutuvihkoon aina salille lähtiessä päivän treeniohjelman, salilla kirjaan vihkoon muistiinpanot ja siirrän tarvittaessa exceliin kotona. Jossain välissä vedin pelkällä excelillä, mutta tuo vihko on kyllä ylivertainen helppouden ja vapaamuotoisuuden kannalta.

Salilla en käytä mitään treenivihkoa. Kaikki päivän pääliikkeiden sarjat on suunniteltu jo kotona aiemmin. Ne on helppo muistaa, kun keskittyy siihen mitä tekee salilla. Treenin jälkeen kirjoitan pääliikkeen/pääliikkeiden tehdyt sarjat A6-kokoiseen vihkoon. Lisäksi vielä tietokoneelle ja kalenteriin.

Oon nyt listannut ohjelman ja painot puhelimen note-sovellukseen, mutta se ei pidemmän päälle seurantaan ole ollenkaan käytännöllinen, eli tarvii kehitellä tilalle joku vähän helpompi systeemi... Tuo on salilla tosi kätevä, kun saa nopeasti kirjattua muistiin kaiken. Aiemmin puhelin odotti aina pukkarin kaapissa, mutta nyt sitä pitää pitää mukana sitten.

Mä kirjaan puhelimen muistioon ja siitä kotona isoon vihkoon. Ennen kirjotin liikkeet ja määrät ylös jo kotona mutta nyt oon luopunu tästä, katon vaan valmiiksi esim. Edelliskerran sarjat ja painot ja pyrin joko lisäämään toistoja tai painoja :)

Heiaheia. Helppo ja nopea. Edellinen treeni näkyviin ja siitä katselen edellisen treenin sarjapainot ja teen lisäykset. Samalla kirjoittelen myös tuntemukset (oliko kevyt/raskas, jäikö varaa, menikö puhtaasti jne).

FitNotes-app Androidille, aivan täydellinen ainakin omiin tarkoituksiini. Voi todella nopeasti lisätä päivän treeniin liikkeet valmiista tietokannasta (tai tallentaa omia liikkeitä, jos jotain puuttuu), sekä sarjojen ja toistojen määrät. Tämän voi tehdä etukäteen, ja treenin aikana tai jälkeen voi sitten täppäillä sarjat tehdyiksi.

App osaa myös näyttää käppyrät sarjapainojen ja maksimien kehityksestä per liike, ja kalenterinäkymän värisymbolit kertovat heti, tuliko koko kuukauden jalkapäivät skipattua. Plussana ei mitään sosialistisen median yhteisöpaskaa, eikä myöskään mainoksia. Ei maksa mitään, mutta voisi kyllä laittaa kehittäjälle muutaman euron vaivanpalkkaa.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.github.jamesgay.fitnotes&hl=en

Kotona koneelle ja tietenkin pakkiksen treenipäiväkirjaan. Muistan yleensä millaiset painot/sarjat oli pääliikkeissä viime kerralla, jos en niin kurkkaan pakkikselta.

Excelissä yhdellä sivulla kolmijakoisen kolme treeniä, ja printtaan niitä viitisen kappaletta, jotka riittävät siihen asti kun taas kevyt viikko (jonka jälkeen pieniä muutoksia treeniin).

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom