Treeni-osion yleiset kysymykset

Kieltämättä tuli lapojen seudulle domssit, mutta tein myös just tuettua kulmasoutua yhdellä kädellä, joka on toiminut mulle aina, joten vaikea sanoa.. ehkäpä jatkan räkkivedon kokeilua, rautaa tohon tuntus ainakin saavan lisättyä enemmän kuin about mihinkään muuhun liikkeeseen :D
Onkos se liioittelua jos vetelee polvien yläpuolelta, vai pitäiskö ottaa hieman alempaa? Tuntuu vähän hassulta noin lyhyt liikerata.

Kyllä mää ainakin tykkään ottaa vähän alempaa vaikka sen saa kyllä menemään menee selälle vaikka tekeekin polvien yläpuolelta.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kyse on siitä, miksi räkkivetoa tekee. jos se tehdään vedon apuliikkeeksi, polven yläpuolelta hyvion harvoin kannattaa vetää. usein se menee myös reisikannatukseksi. yleisimmät heikot kohdat on siellä 5-10cm polvilumpion alapuolella, joten niitä kartoittamalla saa homman toimimaan parhaiten.

jos taas pukkivetoja tekee bodailumielessä korkeudella ei niin oo väliä. yläselällä jos puhutaan epäkkäiden yläosasta nimenomaan eikä ees lavanlähentäjistä enää, toi on oikein hyvä, mutta kohdennetumminhan sinne osuu esim. olankohautukset, rinnalleveto, korkea veto, pystysoutu pienessä etukumarassakin, selän takana pystysoutu jne.

Oon nyt neljä viikkoa tehnyt pelkkiä kehonpainoharjoituksia, sellasia HIT-tyyppisiä treenejä, enkä siis lainkaan normaalia salitreeniä painoilla. Tavallaan tykkään tästäkin treenityylistä, mutta silti kaipaan salille takaisin. Tuntuu myös, että treenityylin vaihtamisen myötä kroppa tuntuu "löysemmältä" ja esim reidet näyttää lihavemmalta. Syksyksi olis kiva löytää pt/valmentaja, mutta mulla ei opiskelijana oo hirveesti rahaa tuhlattavaksi... atleettinen ulkonäkö vaan on sellanen, mistä tahtoisin pitää kiinni ja erityisesti ravintovalmenus olis tarpeen... vinkkejä?

Niin ootko sä kuitenkin jatkamassa syksymmällä niitä salitreenejä? Saahan kehonpainollakin periaatteessa bodailtua ja/tai voimailtua aika kovaakin mutta liikkeiden pitäs tietenkin olla tarpeeksi raskaita eikä mitään ylipitkiä sarjoja.

kyllähän se atleettisuus puntilla parhaiten esiin tulee eikä oo synti olla vahva. saahan siihen sekaan laitettua kestotreeniäkin sen mukaan mikä on se tavoite. omien naisasiakkaiden kroppa on muokkautunut aika reilusti urheilulliseen suuntaan, vaikka pääajatuksena onkin yleensä voiman hankkiminen tai yleensä kova suorituskyky. hintakaan ei liene se kynnys. kirjottele vaikka mailia, jos asia painaa mieltä.

Pitäs varmaan itekin jossain kohtaa ostaa Jtolta joku treenisuunnittelu. Jos sulta löytyy aikaa siis. Täältä foorumiltakin on hyviä neuvoja tullut mutta pitkällä aikavälillä homma kyllä on junnannut enempi tai vähempi paikallaan. Teetkö treenejä kaiken tasoisille? Mun treenipainot on aika naurettavat siihen nähden etten ihan täys aloittelija enään ole.

tämmönen hölmö kysymys että johtuukohan hormoneista vaiko pelkästä painonnoususta raskauden aikana, kun ojentajiin on tullu selluliittia?o_O oon niitä treenannu nyt normaalisti 2 x viikossa ja muuten käsivarret on siistit ja kivat mut oikkarit ei:rolleyes:

wasup: on tilaa vielä. ihan aloittelijoita en ohjaa, ellen pääse opettaan sitä tekemistä livenä tai jos sen tekee mun mielestä ok joku paikallisella salilla. iso osa mulle hakeutuvista on juurikin treeneissään junnaavia. muuten taso vaihtelee aika kovista mummoista maailman huipulle. lajikirjokin melko laaja yhä. kaikki on silti mulla samalla viivalla. maili näkynee tossa mun allekirjotuksessa.

minihiiri: raskauden aikanemän hormonitoiminnan vaihtelu aiheuttaa vielä paljon kummallisempiaki muutoksia ei huolta :)

wasup: on tilaa vielä. ihan aloittelijoita en ohjaa, ellen pääse opettaan sitä tekemistä livenä tai jos sen tekee mun mielestä ok joku paikallisella salilla. iso osa mulle hakeutuvista on juurikin treeneissään junnaavia. muuten taso vaihtelee aika kovista mummoista maailman huipulle. lajikirjokin melko laaja yhä. kaikki on silti mulla samalla viivalla. maili näkynee tossa mun allekirjotuksessa.

minihiiri: raskauden aikanemän hormonitoiminnan vaihtelu aiheuttaa vielä paljon kummallisempiaki muutoksia ei huolta :)

kiitos :) ehkäpä se siis katoaa kun pääsee sitten joskus taas kunnolla treenaamaan ja hormoonit tasottuu..

no niin paljoa sinne ei lihasta oikein pääse kasvamaan, että se merkittävästi levenis. rakenna karmeet reidet, latsit ja hartiat niin se vyötärö näyttää kapeemmalta.

Kannattaako tehdä smith-kyykkyä, koska treenikaveria joka varmistaa ei ole eikä tule joten vapaassa kyykyssä ei ikinä voi käyttää niitä ns. isoja painoja, kun smithissä uskaltais tehä periaatteessa failureen asti... Sama kysymys oikeestaan penkkipunnerruksessakin.

Kannattaako tehdä smith-kyykkyä, koska treenikaveria joka varmistaa ei ole eikä tule joten vapaassa kyykyssä ei ikinä voi käyttää niitä ns. isoja painoja, kun smithissä uskaltais tehä periaatteessa failureen asti... Sama kysymys oikeestaan penkkipunnerruksessakin.

Miksi ei kannattaisi? Kyllähän vapaata tankokyykkyäkin voi hyvin tehdä, kunhan laittaa turvaraudat vaa sopivalle korkeudelle. Itse ainakin olen niin tehnyt ja hyvin on pärjännyt. Ei tarvitse turvarautojen ollessa paikallaan niin hirmuisesti kolistella niitä painoja jos tarvii tiputtaa niskasta alas :)

Miksi ei kannattaisi? Kyllähän vapaata tankokyykkyäkin voi hyvin tehdä, kunhan laittaa turvaraudat vaa sopivalle korkeudelle. Itse ainakin olen niin tehnyt ja hyvin on pärjännyt. Ei tarvitse turvarautojen ollessa paikallaan niin hirmuisesti kolistella niitä painoja jos tarvii tiputtaa niskasta alas :)
Ei ole turvarautoja eikä minkään näköistä räkkiä. Ja eikö vapaat liikkeet ole kokonaisvaltaisemipia?

Imo kyykyt ja punnerrukset smithissä ei vaan tunnu luontevalta. Vapaalla tangolla on paljon helpompaa opetella suorittamaan liikkeitä.

Päivää

mites tolloset kun traktorin renkaan pyörittely tai sen/muiden asioiden perässä vetäminen ni onkos ne kuinka hyödyllisiä liikeitä, vai onko vaan pois jostain "järkevämmästä". itellä vaan sattuis olemaan semmosia mahdollisuus tehdä...

tai entäs toi työntäminen, mitenköhän semmosta sais...jenkkifutaajat kai ainakin työntää niitä sydeemejään.

Päivää

mites tolloset kun traktorin renkaan pyörittely tai sen/muiden asioiden perässä vetäminen ni onkos ne kuinka hyödyllisiä liikeitä, vai onko vaan pois jostain "järkevämmästä". itellä vaan sattuis olemaan semmosia mahdollisuus tehdä...

tai entäs toi työntäminen, mitenköhän semmosta sais...jenkkifutaajat kai ainakin työntää niitä sydeemejään.
Riippuu siitä minkä takia treenaat. Tuollainen funktionaalinen treenaaminenhan voi olla todella hyödyllistä - esim. juuri jenkkifutaajille - mutta jos tavoitteesi on vain kasvattaa lihaksia, niin parempia vaihtoehtojakin on.

Riippuu siitä minkä takia treenaat. Tuollainen funktionaalinen treenaaminenhan voi olla todella hyödyllistä - esim. juuri jenkkifutaajille - mutta jos tavoitteesi on vain kasvattaa lihaksia, niin parempia vaihtoehtojakin on.

Miksi "funktionaalinen treeni" olisi jenkkifutaajalle hyödyllistä? Eikö se ole ihan sama millä se voima tehdään, lajinomaiseksi se jalostetaan sitten kentällä, lajitreeneissä jne.

Suositut

Back
Ylös Bottom