Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Takana on parin kuukauden tauko takakyykyssä ja maastavedossa kun vähän teloin selkää ja nämä liikkeet tuntuivat kipua lisäävän. Nyt aloitan uudestaan varovasti näitä liikkeitä ja eka kerta menikin hyvin, eli ei tullut selkä kipeäksi. Olen tehnyt etukyykkyä ja opetellut rinnallevetoa tässä koko ajan, eli ihan ei kyykkäily ole ollut tauolla.
Takakyykyssä nyt kuitenkin häiritsi mieletön buttwink, mitä mulla ei noin pahana ole pitkään aikaan ollut. Lämmittelyt tein kuten ennenkin ja painot pidin tavallista pienempinä. Vain oman painon verran tangossa. Voiko johtua vain siitä, etten ole liikettä tehnyt ja sen takia liikkuvuus kärsinyt. Venyttelyä ja rauhallista aloitusta kyykkyihin? Jos olisi pidempi tauko, niin en ihmettelisi, mutta että kahdessa kuukaudessa tekniikka hajoaa näin pahasti...
Äärettömän huono idea.vinopena käsipainoilla 3rm
Kyselen neuvoja, mielipiteitä, kokemuksia.
Minulla oli parin vuoden tauko salilla käyntiin ja aloitin syksyllä säännölliset salitreenit. Pt teki ohjelman, alkuun lyhyemmillä sarjoilla. Kolmijakoinen ohjelma. Marraskuussa ohjelmaa päivitettiin ja sarjoja muutettiin pitemmiksi, liikkeitä 15-20 kertaa. 3-4 sarjoina. Kyselin perusteluja ja lihaksille on pt: n mukaan hyväksi tehdä välillä lyhyitä ja välillä pitkiä sarjoja.
Onko tässä järkeä
Kiitti vinkistä. Pitkien sarjojen puurtaminen viikosta toiseen kieltämättä puuduttaa.Järkeväähän se on ohjelmaa vaihdella 2-3kk välein niin pysyy kehitys nousujohteisena. Tuota voi myös tehdä vuoroviikoin, että jokatoinen viikko tekee lyhyttä sarjaa ja jokatoinen viikko hieman pidempää niin pysyy mielekkäämpänä touhu.
Kiitti vinkistä. Pitkien sarjojen puurtaminen viikosta toiseen kieltämättä puuduttaa.
Kehityksen varaa taatusti on parin vuoden tauon jälkeen. Pitkät sarjat ja heikentynyt lihaskunto ovat olleet haastava yhtälö. Alkuun kävin lisäksi juoksemassa pari kertaa viikossa 10km lenkkejä. Aerobinen jäi kun puhti loppui.Järvekämpää tosin on yleensä jatkaa samalla ohjelmalla jos sillä vain tuli vielä kehitystä.
Ootko kokeillut sumo maastavetoa? Sumossa asento pystynpi ja muutenkin käytetään suhteessa enemmän jalkoja noston suorittamiseen kuin tavallisessa maastavedossa.Terve. Osaisikohan joku ehdottaa korvaavaa liikettä Maastavedolle?
Elaston 2 jakoista ajattelin alkaa taas tekemään ja maastavedon olen joutunut jättämään aikaa sitten pois kun ei selkä kestä.
Tässä olisi tuo kyseinen päivä jossa mave on mukana. Kulmasoutu tangolla tuli mieleen mutta haittaako se jos on sen lisäksi tuo kulmasoutu käsipainoilla?
- Maastaveto 5×5
- Leuanveto 3×6 (lisäpainoilla)
- Kulmasoutu käsipainoilla 3×6
- Hauis käsipainoilla 3×6
- Takaolkapääsoutu 2×6
- Pohkeet seisten 4×6
Mitenkä aattelit selän kestävän räkkivetoja jos ei kestä tavan vetoa? :DRäkkiveto?