Treeni-osion yleiset kysymykset

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osittain samoja, mutta riippuu miten ne tekee. Paljon variaatioita kummassakin. Parhaiten selvität tän itelles, ku menet salille ja teet vain yhtä liikettä jollekin lihasryhmälle vaikka viis tiukkaa sarjaa. Seuraavana päivänä tiedät, minne se sun kohdalla osui.
 
Onko hyvä jako tämmönen ma:rinta,hauis
ti:selkä, olkapäät
ke:jalat,ojentajat
To lepo ja sit taas sama. Eli tulis 2x viikossa tehtyä joka lihasryhmä.
Ja liikkeitä teen sen 1 perus ja pari sivuliikettä ja sarjoja 4-5 per liike ja toistot 6-15
Mitäs mieltä?
 
Onko hyvä jako tämmönen ma:rinta,hauis
ti:selkä, olkapäät
ke:jalat,ojentajat
To lepo ja sit taas sama. Eli tulis 2x viikossa tehtyä joka lihasryhmä.
Ja liikkeitä teen sen 1 perus ja pari sivuliikettä ja sarjoja 4-5 per liike ja toistot 6-15
Mitäs mieltä?
Rinta hauis
Jalat
Olka ojentaja
Selkä

Oisko parempi.
 
Moro! Mielipiteitä seuraavasta ohjelmasta.
Ti-Rinta
Ke-Jalat, vatsat, kyljet
To-Lepo
Pe-Olkapäät ja ojentajat
La-Selkä, hauis, vatsat
Su-Lepo
Ma-Lepo

20v kaveri, pari vuotta säännöllistä nousujohteista treeniä takana+Natu
Syömiset opetellu kuntoon ja kehitystä kyllä tulee eikä jää jarruttelee mihinkään suuntaan.. pituutta vielä se 185cm ja painoa 85kg tasan tänään aamulla paskan jälkeen katottuna. Lähinnä kiinnostaa lukea pidempää treenanneiden mielipiteitä tuosta ohjelmasta jolla olen mennyt nyt 1kk ku alotin uudestaan treenaaman tauon jälkeen!
Kaikki suoritan vapailla painoilla.. halusin vain kertoa vielä;)
 
^
Kyllä ns. Yatesin jako olis vähän parempi ja tasapainoisempi jos 4-jakoisella haluaa tehdä.

Eli
Ti: rinta, hauis
Ke: jalka, vatsa
To: lepo
Pe: olkapää, ojentaja
La: selkä, takaolkapää
Su: lepo
Ma: lepo
 
^
Kyllä ns. Yatesin jako olis vähän parempi ja tasapainoisempi jos 4-jakoisella haluaa tehdä.

Eli
Ti: rinta, hauis
Ke: jalka, vatsa
To: lepo
Pe: olkapää, ojentaja
La: selkä, takaolkapää
Su: lepo
Ma: lepo
Olen kyllä miettinyt juuri tätä, että voisi olla tehokkaampi itselleni. Mulla kun on 24h aikaa bodaukselle eli pystyn keskittymään täysin itse lihasten kasvatukseen. Vetelen tän kuukauden tällä nykysellä vielä ja sit otan tän ohjelman käyttöön👌🏻+ Olen tenhyt vatsat vain omalla kehonpainolla.. Jalkojen nostoo penkkillä maaten, sekä takaolkapäät selkä, hauis päivänä myös. Jaloille saanut massaa tekemällä pelkkää raskasta kyykkyä 8-12toistoilla.
 
Tuo on lihasryhmäjako, ei ohjelma. Jaolla ei ole aivan kauheen suurta merkitystä. Hyvä olis, ettei minkään lihasryhmän treeni häiriytyis jonkun toisen toimesta. Esim tänään ojentajat ja hartiat, huomenna rinta. "Ohjelma" on sitten aivan eri asia ja sen pitäs sisältää bodausmielessäkin paljon enemmän kuin lihasryhmäjaon ja liikeluettelotkin. Voimamielessä sitten huomattavastikin eri meno.
 
Tuo on lihasryhmäjako, ei ohjelma. Jaolla ei ole aivan kauheen suurta merkitystä. Hyvä olis, ettei minkään lihasryhmän treeni häiriytyis jonkun toisen toimesta. Esim tänään ojentajat ja hartiat, huomenna rinta. "Ohjelma" on sitten aivan eri asia ja sen pitäs sisältää bodausmielessäkin paljon enemmän kuin lihasryhmäjaon ja liikeluettelotkin. Voimamielessä sitten huomattavastikin eri meno.
Kiitos kun selvensit!
 
Tuleeks liian harvoin tehtyy jos tekee vatsat,forkut ja epäkkäät 2x viikossa? Ja tarkotus saada massaa ja lihasta ja näkyvät vatsalihat 😁
 
Ja ottaako sotilaspenkki jotenki eri lihaksiin vai mikä siinä on pointti et jalat nostetaan ylös, siks vai et nosto ois puhtaampi ja ei pysty auttamaan jaloilla ym?
 
Riittääkö jos oikeesti haluu leveä ja vahvan selän ni jos teen 3 tai 4 jakosella niin riittääkö selälle esim leuanveto vasta otteella,alatalja tai kulmasoutu ja mave?
 
@Sintzuh
1. Kaksi treeniä ok. Vatsalihasten näkymiseen vaikuttaa rasvakerroksen määrä.
2. Painottaa rintaa hieman enemmän. Muuten sama.
3. Riittää periaatteessa, jos soutu on leveällä otteella. Pääasia, että teet nousujohteisesti ja et keskity nyansseihin.
 
Hitto kun en osaa oikein päättää mun ohjelmaa et mitkä liikkeet siihen ottaisin. 3 tai 4 jakosella haluisin tehdä. Ja 1 pääliike ja pari sivuliikettä mukaan. Ma:rinta hauis, ti:selkä olkapäät, ke:jalat ojentajat. Pahoittelen jos on kertausta tää teksti mutta arvostaisin jos joku vähän voisi vielä avittaa 🙂
 
Ma:
Penkki, vinop.käsip. hauiskääntö, vasarakääntö, ojentajatalja
Ti: Vastaleuat, leveä kulmasoutu, käsipainosoutu, pystypunnerrus, viparit sivuille
Ke:
Kyykky, reisikoukistus, hack, romanialainen veto, pohjenousu
 
Onko 2xviikossa vatsat riittävästi jos haluaa näkyvän packin. Näkyy kyllä jo vähän ja jännittäessä kyllä,ja joo tiedän että rasvaprosentti vaikuttaa mutta noin niiku yleisesti? 😁
 
Näihin vastattiin jo. Treenaat nyt vaan raskaasti, kovaa ja nousujohteisesti.
 
Paljo jengi vetää protskuu kerta annoksella? Ku oon lukenut ja kuullu että kroppa ottaa joku 45g n.4 tunnin välein vastaan. Mut sit taas jotkut vetää jopa 100g kerralla.
 
Back
Ylös Bottom