Treeni-osion yleiset kysymykset

Joskus vajaa vuos sitten tein penkkireeninä 100 kilolla kolme sarjaa totaalifailureen. Meni ekalla 14, toisella 8 ja kolmannella 6 toistoa about. Nyt oon taas tuota vedelly ja eka menee sama 14, mutta toinen on venynyt 11-12 toistoon ja kolmas 8-9 toistoon. Mitä tuo kertoo vai kertooko mitään, että eka sarja junnaa ihan samassa mutta toiseen ja kolmanteen sarjaan on tullu lisää toistoja? En mielestäni ja muistaakseni "huijaa" pidemmillä palautusajoilla sarjojen välissä.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sarjakestävyys on kehittynyt, mutta voimatasot ei. Liikaa hommia samalla raudalla. Ei fiksua.
Vaihtelun vuoksi tollastakin kokeillu. Ehkä on taas aika kattoo jotakin muuta tilalle. Lattiapunnerrustakin on tässä tullu tehtyy ja sitä 3x10-systeemillä, mutta kokeilinpa huvikseni kuinka paljon eroa tulee normipenkkiin, jos vetää samalla tapaa, eli kolme tappisarjaa. 10, 9, 8 oli tulos.
 
Tuohon ostaa nostoliinan esim. motonetistä, niin ajaa saman asian. Itsellä ollut treenilaukussa jo vuosia.
Tämä, tai sit ainakin jotkut näistä nilkkoihin kiinnitettävistä taljalenksuista toimii kanssa. Sieltä saa käden pyöräytettyä läpi silleen että sormet pitää lähinnä nimellisesti kiinni.
 
Loppusyksystä tein 3-5 x 8-12 x 50kg treeniä, sittemmin 5x5 treeniä 2,5kg korotuksilla 75kg asti ja tällä viikolla tein pudotussarjat 3x70/50kg. Ekassa sarjassa tuli 11x70kg, joten 1RM 100kg alkaa lähestymään. Onko suosituksia, miten lähestyä 100kg tavoitetta seuraavaksi? Ajattelin, että tekisin 4vk ajan, penkki 1krt/vk, 2/3 x 2/3 toiston sarjoja 80kg alkaen 2,5kg korotuksilla ja 100kg pidolla. Sitten kevyen viikon jälkeen kokeilisin 100kg ykköstä.
 
Tuleeko liikaa tekemistä jos teen 3 jakosella ja esim tänään rinta ja hauis nii teen yleensä esim rinnalle nii penkki,penkki kp,vinopenkki,vinopenkki kp/miinuspenkki ja sit vielä joko peckdeck tai taljoissa rutistus? Ja 4 sarjaa teen yleensä per liike.
 
Tuleeko liikaa tekemistä jos teen 3 jakosella ja esim tänään rinta ja hauis nii teen yleensä esim rinnalle nii penkki,penkki kp,vinopenkki,vinopenkki kp/miinuspenkki ja sit vielä joko peckdeck tai taljoissa rutistus? Ja 4 sarjaa teen yleensä per liike.
Tulee.
 
Okei, neuvoja? 😁 Ja hei onks kauheesti merkitystä et tekeekö kyykyn vapaasti vai sit semmoses "teline" hässäkässä missä painot tulee tohon olkapäitten päälle ja saa lyötyy siihen kiekkoja? Koska mulla on toosi epämiellyttävä tuntunen vaikka oon pitkään kokeillu miten tahansa asettaa sen tangon tohon epäkkäitten päälle, joudun aina laittaa jonku pikku pyyhkeen tai vastaavan siihen tankoon...😐
 
Okei, neuvoja? 😁 Ja hei onks kauheesti merkitystä et tekeekö kyykyn vapaasti vai sit semmoses "teline" hässäkässä missä painot tulee tohon olkapäitten päälle ja saa lyötyy siihen kiekkoja? Koska mulla on toosi epämiellyttävä tuntunen vaikka oon pitkään kokeillu miten tahansa asettaa sen tangon tohon epäkkäitten päälle, joudun aina laittaa jonku pikku pyyhkeen tai vastaavan siihen tankoon...😐
Nii ja onko merkitystä et on kuuri päällä? Et onko silti liikaa tekemistä ? 😁
 
Okei, neuvoja? 😁 Ja hei onks kauheesti merkitystä et tekeekö kyykyn vapaasti vai sit semmoses "teline" hässäkässä missä painot tulee tohon olkapäitten päälle ja saa lyötyy siihen kiekkoja? Koska mulla on toosi epämiellyttävä tuntunen vaikka oon pitkään kokeillu miten tahansa asettaa sen tangon tohon epäkkäitten päälle, joudun aina laittaa jonku pikku pyyhkeen tai vastaavan siihen tankoon...😐
No jakaisin mieluummin nuo punnerrusliikkeet siten että treenissä 1 penkki tangolla sekä vinopenkki käsipainoilla + 1-2 eristävää liikettä, treenissä 2 sitten penkki käsipainoilla ja vinopenkki tangolla + eristävät päälle.
 
Tän on pakko olla läppä? Sul on varmasti kuurittelu asiat yhtä hyvin hallussa, ku perus treeniasiat, eli ei ollenkaan.
Oha ne 😁 pointti oli tässä se, että moni sanoo että sen takia ku palautuminen ym on ehkä vähän nopeempaa, nii työmäärää pystyis lisäämään... Että ei, tämä ei ole läppä! 😀
 
Nii voisko joku kertoa että onko sillä kauheesti merkitystä tai eroa että tekeekö kyykyn normaalisti tangolla vai sit semmosessa telineessä missä olkapäitten päälle tulee semmonen pehmustettu teline mihin saa painoa ja siitä sitten kyykätään?
 
Pehmustettu teline... eli? Hack, ssb, vipukone vai mikä? On niillä kaikilla eroa toisiinsa ja normaaliin tankokyykkyyn. Jos haluat jaloille treeniä yleisesti, ei niin kriittistä. Jos haluat esim. kyykyn paremmaksi, sit kyykätään pääasiassa.
 
Pehmustettu teline... eli? Hack, ssb, vipukone vai mikä? On niillä kaikilla eroa toisiinsa ja normaaliin tankokyykkyyn. Jos haluat jaloille treeniä yleisesti, ei niin kriittistä. Jos haluat esim. kyykyn paremmaksi, sit kyykätään pääasiassa.
Siks pääasiassa kysyn ku vaikka kuinka kauan oon yrittänyt niin mulla se tanko vaan sattuu niin hemmetisti niskaan kyykätessä ja varsinkin seuraavana päivänä on niskat niiin jumissa, joudun aina laittamaan jonku pienen pyyhkeen tai jonkun siihen tankoon...😐 Ku oon kuullut että kyykkäys aktivoi tosi monii lihaksii nii onko siitä jotain haittaa tai miinusta jos teen mielummin siinä laitteessa. En osaa sanoo mikä sen nimi on
 
Tanko ei kuulu ihan niskaan, vaan siihen epäkkäiden päälle. Aktivoi se kyykky vaikka mitä, mutta pärjäät treenimielessä ilmankin.
 
Tanko ei kuulu ihan niskaan, vaan siihen epäkkäiden päälle. Aktivoi se kyykky vaikka mitä, mutta pärjäät treenimielessä ilmankin.
Joo tiiän mut siis en tajuu mikä mul on et se vaan sattuu niin perhanasti, yks tuttu sano et joillain vaa on silleen... 😐
 
On se niinkin. Joillakin ne rangan okahaarakkeet ulkonee vahvasti ja ei siinä oikein sillon lepuutella mitään. Pehmustetta kehiin tai muita liikkeitä. Käytännössä, ellet kisaa voimanostossa tai painonnostossa, et kyykkyä ehdottomasti tarvitse.
 
Joo tiiän mut siis en tajuu mikä mul on et se vaan sattuu niin perhanasti, yks tuttu sano et joillain vaa on silleen... 😐
Jos ei rupea asettumaan kipuilut siedettäviksi ja kyykkääminen miellyttää, niin etukyykky mainio vaihtoehto opeteltavaksi.
 
Back
Ylös Bottom