Treeni-osion yleiset kysymykset

Voiko mavessa reväyttää jonkin jänteen kyynärpään seudulta? Tein mavea ilman remmejä isommilla painoilla mitä olen käyttänyt ilman remmejä ja viimeisellä toistolla tanko oli jo sormien päässä. Sen jäljeen saattoi tuntua jotain pistoa kyynärpään alla. Seuraavaksi tein kapeaa penkkiä ja se onnistu melko hyvin kun pääsi vauhtiin mutta pystypunnerrusta ei enää kestänyt tehdä kun punnertaminen tuntui pistona kyynärpään/forkun seudulla.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
mavessa voi reväyttää minkä tahansa paikan kropassa. tolla kuvauksella ei tarkka kipukohta selviä.

mavessa voi reväyttää minkä tahansa paikan kropassa. tolla kuvauksella ei tarkka kipukohta selviä.

No niinpä tietenkin. Mietin vaan että oisko se tuossa mavessa tullut. Kun yläviistoon punnertaa niin tuntuu pistoa forkun ulkosyrjässä tai melkein alapuolella. Kyynärpään etupuolella. Mulla on leikattu tuo käsi kun mennyt poikki ja leikkausarpi on kyynärpäähän asti. Siinä on joskus jotain vastaavaa ollut.

ei kannata kirjotella vaan laittaa vaikka anatomiakuva. paljo tarkempaa. ranteen ojentajiin tolla kuvauksella viittais. jos ei viikossa parane, leikkaa käsi pois. haitaksi on mokoma.

Nyt kävi niin että nilkka murtui ja alakropalle treenitaukoa tiedossa parisen kuukautta. Mitä suosituksia miten yläkroppaa lähtis treenaileen. 2 jakosta oli taustalla. Pitäskö iha reilusti jakaa eri osat eri päiville koska aikaa on salilla hillua vai tehdä jotain tosi simppeliä muutaman kerran viikossa keho läpi?

Ihme juttu että saa ojentajat kipeäksi kun tekee penkkiä pitkästä aikaa. Vaikka noissa toiminnallisissa treeneissä tulee aivan perkeeleesti toistoja ojentajille monessa eri muodossa ja ajoittain joutuu voimaakin käyttämään mm. ylöstyönnöissä niin ei samalla tavalla tunnu.
Loppupäätelmä on itsellä että lisää penkkiä!
Lisäys: niin ja toiminnallisessa ei tule juurikaan punnerrusten lisäksi rinnalle työtä.

Ihme juttu että saa ojentajat kipeäksi kun tekee penkkiä pitkästä aikaa. Vaikka noissa toiminnallisissa treeneissä tulee aivan perkeeleesti toistoja ojentajille monessa eri muodossa ja ajoittain joutuu voimaakin käyttämään mm. ylöstyönnöissä niin ei samalla tavalla tunnu.
Loppupäätelmä on itsellä että lisää penkkiä!
Lisäys: niin ja toiminnallisessa ei tule juurikaan punnerrusten lisäksi rinnalle työtä.

Eikös se kipuilu juuri johdu siitä kun pitkän tauon jälkeen tekee? "uusi liike -> uusi ärsyke -> lihaskivut". Jos työntöihin penkillä apuja haet, niin kapeepenkki vaan ohjelmaan. Auttaa siihen loppuosaan. Toki sillekkin parempia apuja löytyy kun penkin variaatiot, mutta jos penkkiä haluu tehä, tee ne kapeella. Jos ei taas mitään tiettyä liikettä ole missä tulostavoitteet, penkki mukaan ehottomasti. Hyvä liike koko yläkerralle.

Muutamat reenit alle nii ei enää nii kipeydy ojentajatkaan.

Viimeksi muokattu:
razzarr: ellei koipee pysty käyttään, sit painotus vaikka leukoihin ja penkkiin jne. ei oo kummonen ongelma.

narunpätkä: eri työsuunta jne. ei se penkki sen epätoiminnallisempaa tekemistä ole ku joku toiminnallisena markkinoitukaan. liikkeet ja niiden avut tavoitteiden mukaan. eri asia haluta olla hyvä vaikka penkissä ku vaikka sit pystypunnerruksessa tai työnnössä.

Eikös se kipuilu juuri johdu siitä kun pitkän tauon jälkeen tekee? "uusi liike -> uusi ärsyke -> lihaskivut". Jos työntöihin penkillä apuja haet, niin kapeepenkki vaan ohjelmaan. Auttaa siihen loppuosaan. Toki sillekkin parempia apuja löytyy kun penkin variaatiot, mutta jos penkkiä haluu tehä, tee ne kapeella. Jos ei taas mitään tiettyä liikettä ole missä tulostavoitteet, penkki mukaan ehottomasti. Hyvä liike koko yläkerralle.

Muutamat reenit alle nii ei enää nii kipeydy ojentajatkaan.
Sepä siinä kun on nyt tehnyt hieman säännöllisemmin niin ottaa osumaa, siis ihan silleen hyvällä tavalla eli tuntuu että menee perille.
Toisaalta huomannut että työnnöissä on ollut voimatasot huonompia kun ei ole tullut tehtyä aikoihin viikoittaista olkapääpäivään kuulunutta pystäriä joka yleensä ensin tangolla olympia malliin tai smithissä istuen joiden tarkoituksena blogata kehonvoima + perään kässäreillä arskaa tai pystysoutua tms..
On se vaan niin väärin kun ei voi saada kaikkea kerralla..

Lihas arkuudesta olen itse huomannut että mitä kovemmin venyttävä liike, sen kipeämmäksi lihas tulee. Esim. SJMV, ranskalainen, kapea leuanveto tai askelkyykky niin jopa yhdellä sarjalla saa lihaksen kipeäksi.

Onko muilla sama homma että olkapäät eivät kipeydy olkapäätreenillä? Ei sinänsä haittaa, mutta jännä juttu. Sivuolkapäitä en ole saanut koskaan kipeäksi. Etuolkapäät kipeytyvät rintatreenissä, mutta pystäreillä taas ei ikinä. Treeni kyllä menee perille muuten. Olkapäihin on tullut aina hyvin voimaa ja lihaa.

Onko muilla sama homma että olkapäät eivät kipeydy olkapäätreenillä? Ei sinänsä haittaa, mutta jännä juttu. Sivuolkapäitä en ole saanut koskaan kipeäksi. Etuolkapäät kipeytyvät rintatreenissä, mutta pystäreillä taas ei ikinä. Treeni kyllä menee perille muuten. Olkapäihin on tullut aina hyvin voimaa ja lihaa.

Ei sillä että mulle olis tullu voimaa tai lihaa olkapäihin, mutta sellanen merkillinen juttu että melkoiset "pikadomsit" niihin voi saada, minuutin päästä iskee tai 10 minuutin päästä kotiin kävellessä vuorotellen tukee toista kättä johonkin, kun kivistää niin vietävästi sieltä olkapäästä. Siten se tunne häipyy. Kai niihin joskus jotain kipeytymisiä on tullut seuraavanakin päivänä niinkuin muihin lihaksiin, mutta selkeästi vähemmän, enemmän tuntuu muualla olkavarsissa tyypllisesti.

Pari kertaa ite saanu sivuolkapäät kipeiks. Taisin tehdä pystysoutua pitkästä aikaa ja 2pv oli hellänä mestat. Suht hämärä tunne kun sen verta harvinaista noi sivuolkapää domssit :LOL:

Mulla täysin sama. Ikinä ei kipeydy olkalihat, ei mikään lohko. Voimaakin tarttuu hitaasti mutta varmasti. Tosin lihaksiahan minulla ei olkapäissä ole. Eikä muuallakaan sen puoleen.

kyllä ne DOMSit sinne melko varmasti kaikille saadaan, mutta miksi ne pitäis saada? ei ne mikään itseisarvo ole. kokoa ja voimaa tulee varmasti ilmankin.

jos treenailee melko normaaleilla tavoilla voimaa ja haluaa ehdottomasti ne hartiat jostain syystä kipeiksi, kannattaa käyttää itselle epänormaaleja tapoja.

Mistä johtuu että hartiat eivät kipeydy kuten muut lihakset? Ei voi johtua siitäkään että niitä käytetään paljon elämässä. Samanlailla pohkeetkin rasittuvat kokoajan, mutta kipeytyvät aina treenistä. Ja joo ei hartioiden tarvitsekaan kipeytyä. Olen vain miettinyt asiaa(y)

Toinen merkillinen juttu tuli testattua. Treenasin maanantaina olkapäät puhki. Niskantakaa punnerrusta 5 sarjan pyramidi failureen asti. Toistot 15-4. Tiistaina kokeilin testimielessä kuinka paljon edellisenä päivänä treenatuissa olkapäissä on voimaa. Etupunnerruksessa tuli tämän vuoden ykkös enkka:unsure: Toisen vastaavan testin tein joskus selälle. Edellisen päivän treeni ei vaikuttanut mitenkään 2. päivän voimatasoihin.

Samanlailla pohkeetkin rasittuvat kokoajan, mutta kipeytyvät aina treenistä.
Mulla taas ei pohkeet tule koskaan kipeiksi. Koko painopaikka pohjeprässissä kuitenkin käytössä. Pitäisi varmaan ihan mielenkiinnosta tuplata sarjojen ja/tai toistojen määrä (jos voimat riittää) ja katsoa mitä tapahtuu.

Mulla ei tuu nykyään oikeastaan mikään paikka kipeäksi. Harvakseltaan voi joku satunnainen lihas olla vähän arka.

Mulla taas ei pohkeet tule koskaan kipeiksi. Koko painopaikka pohjeprässissä kuitenkin käytössä. Pitäisi varmaan ihan mielenkiinnosta tuplata sarjojen ja/tai toistojen määrä (jos voimat riittää) ja katsoa mitä tapahtuu.

Porrasjuoksua kevään koittaessa suosittelen tuohon vaivaan. :)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom