Miksi täällä taas halutaan ojentajat pois penkkipunnerruksesta, kun se penkki on 60-70% ojentajaliike?
Jos haluu treenata nimenomaan sitä rintaa penkissä. Bodauskysymys.
Ite oon lähinnä sitä koulukuntaa, että penkki penkkinä ja tekniikka sellanen millä liikkuu suurimmat romut. Mun tapauksessa ei todellakaan oo 60-70% ojentajaliike.
EDIT: ihan sama se on ajatella tätä sitte ojentajaliikkeenä. penkin voi vaihtaa kokonaan vaikka taljapunnerrukseen. ihan sama. ei oo siitä kyse.
Beginnerille, että on se mahdollista, kun tekniikka Z muuttuu kanssa. Tekniikka ei tässä meinaa pelkästään liikereataa. Ihan jos vastalihaksien aktivoinnit yms muuttuu, kun liikeestä otetaan se "räjähtävyys" pois.
Powerhousu taas ajattelee "raa'an työn" niin, että se on pelkästään kuorma ja liikutettu matka. Mun mielestä pitää miettiä sitäkin, että kuinka paljon kuormasta on nimenomaan kohdelihaksella(tää on edelleen bodauskysymys) ja kuinka pitkään.
En tiedä näitä fysiikan kaavoja, mutta on kai se työmäärä väkisinki isompi silloin, ku se kestää kauemmin jos kaikki muut muuttujat on ennallaan. Enemmän energiaa siihen kuluu.