Jto
Joo olikin siis vain pientä kommunikaatio-ongelmaa. En yritä siis parantaa kyykkytulosta yhden jalan kyykyllä, vaan saada funktionaalista voimaa jalkoihin. Kyykkyjä en tee, kun tuottivat selkäkipuja.
En usko, että mulla menee enää merkittävästi energiaa tasapainon pitämiseen, kun tuo tasapaino on parantunut selvästi. Tästä esimerkkinä, että tuli aiemmin käsilläseisontaa ja kävelyä tehtyä treenin ohella salilla. Olin pitänyt siitä yli vuoden tauon olkapääkivun vuoksi ja aloitin taas tuossa pari viikkoa sitten. Ja se lähti aivan siitä mihin jäikin aikoinaan ja eilen sitten kun oli kevyt treeni, niin pysyin paikoillani noin puoli minuuttia käsilläseisonnassa. Siis ilman yhtäkään sivuaskelta. Selvästi parempi suoritus ja tuntuma kuin koskaan aiemmin ja tauon aikana en muuta tasapainoa vaativaa ole tehnyt kuin tuo yhden jalan kyykky. No hieman on viimeaikoina myös tullut julkisissa oltua ilman, että pidän mistään kiinni. Ihan kehittävää ajankäyttöä sekin.
Boksin korkeutta olen pyrkinyt nostamaan. Tällä hetkellä sekä etu- että takakyykyssä syvyys, johon laskeudun, on hieman vajaa voimanostosyvyydestä, mutta ensi jaksolle jätän takakyykyn pois (siinä kun tuli rinta polveen ja etukyykyssä parempi tuntuma) ja nostan toisen viikottaisen kyykkytreenin boksin korkeutta, niin että ollaan voimanostosyvyyttäkin syvemmällä. Lämmpäreitä olen kokeillut vieläkin korkeammalta boksilta, mutta aattelin nyt ottaa askelma kerrallaan sitä korkeutta lisää. Tarkkoja korkeuksia ei ole antaa, mutta taidanpa ottaa mittanauhan mukaan huomenna ja ottaa korkeudet ylös. Nykyinen boksin korkeus siis sellainen, kun nostaa jalan päälle, niin se osoittaa selvästi yläviistoon, mutta varpaille noustessa jää mielestäni vajaaksi. Viime treeneissä tullut tehtyä kolmosia 40 kilolla ja tangon ollessa niskassa 45:llä. Vapaa jalkahan seikkailee kropan alla roikkuen ja nousten työskentelevän jalan rinnalle ylhäällä. En varsinaisesti nosta vapaan jalan polvea ylös, kuten pikajuoksijoilla tapana tehdä, mutta lantion työnnän eteen ja vapaa jalka hieman nousee työskentelevän edelle lievässä koukussa.