Takareisien tappotreenit àla Kalimero

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Kyllä Danny "original Giant Killer" on meikäläisen esikuvia ollut pikkupojasta asti ja siksi onkin niin hauskaa ja toisaalta kunnia saada sama lempinimi kuin hänellä! Lyhyenläntä Dannyhän kans kaatoi joukon isoja äijiä vaikka painoa ei kaverilla ollut kuin180paunaa!:worship:

Bisley sanoi:
No saa "hittiä" tietysti. Tee vaikka jalkaprässiä ja purista kahvoista kunnolla niin onhan sulla hauikset ja kyynärvarret työssä mukana. Ei ne tosin kehitä kuitenkaan samalla tavalla, kun jos treenaat kädet vaikka omana päivänään ja oikeilla liikkeillä!;)
Ei niin, mutta kun ne saa hittiä niin eihän se tarkoita, että ne on levossa?

Bisley sanoi:
Olen minä treenannut vaikka millä metodeilla ja tavoilla! Kun siirryin kehonrakennukseen, vaikeinta oli luopua tyylistä treenata isoilla painoilla ja huonolla tyylillä! Luulin että kun vääntää rautaa tavalla tai toisella, kunhan vain isoilla, kasvaa! Kuinka väärässä olinkaan! Kevyemmät painot ja puhtaasti. Hakea liikeistä mahdollisimman vaikea(yleensä kivulian) tapa ja suorittaa se puhtaasti!

Mutta yhä siis en vaihda toimivaa Jakoani 1-2-jakoiseen! 3-jakoinenkin on jo mielestäni (huom mielestäni) toimivampi kuin edellä mainitut.
Omissa viittauksissani oletusarvona on että henkilö on naturaali. Hormonien käytöllä tuollainen monijakoisille tyypillinen antitraumaattinen pumppailu toimii, koska se lisää testosteronireseptorien lukumäärää ja aktiivisuutta lihaksissa. Natuilla painotusarvot on hiukan toisaalla. Treenistimulaation aiheuttama proteiinisynteesi ei kestä kovinkaan pitkään, ellei sitä jatketa anabolisilla aineilla. Mm. siksi tollanen "kertaviikossa kovaa" -systeemi ei ole natuilla mikään ihanne. Periaatteessa jo parilla kovalla sarjalla voidaan saavuttaa hyvin lähelle maksimi kasvustimulaatio, eikä monen lisäsarjan tekeminen merkittävästi paranna sitä (kun huomioidaan väsyminen treenin edetessä yms.)

Omalta osaltani :offtopic: olikin toivottavasti tässä

Tää treenijakokysymys on ikuinen kiista. Bisleynkin mainitsema "suuri jako" on ainakin toiminut mulla aina, eikä hermosto ole vielä tukonnut. Joskus olisi ehkä hyvä pelkästään tutkimusten lukemisten lisäksi kuunnella omaa kehoansa, tai ainakin antaa jokaisen treenaajan tehdä tavallaan, eihän se ole keltään pois :)
Ideoita toki saa esittää, ja kuuluukin esittää. En ole ikinä käyttänyt treeniohjelmaa, teen sen mukaan mikä paikka on palautunut, tai mikä tuntuu hyvältä. Se ei välttämättä ole oikea metodi kaikille, minulle se on.

Jokaisen ihmisen genetiikka, palautumiskyky ym. tekijät ovat kuitenkin erilaisia. Suurella otannalla tehdyt tutkimukset antavat tietenkin viitteitä, mutta "mitä jos sinä oletkin se erilainen"....Kokeilemalla selviää moni asia paremmin kuin lukemalla :) Tässä lajissa ei ole itsestään selviä totuuksia, enkä väitä tietäväni "parasta tietä kehitykseen", absoluuttista totuutta ei ole. Mutta väitän että oman kehoni tunnen paremmin kuin kukaan muu.

Tuo takareisitreeni näytti kyllä kiinnostavalta, pitänee koittaa tänään :)
Bisleyn mainitsema vaihtelun merkitys ja "heikompien" ryhmien painotus on ihan perstuntumalta toiminut minullakin...riippuneeko se sitten siitä että allekirjoittaneellakin niitä "pohjoisia geenejä" on :rolleyes:

Eipä vaan, on todella mukavaa kun näkee ihan "pro" -miestenkin metodeja, toivottavasti näemme niitä Bisleyltä jatkossakin :)

Tsemppiä kaikille treeneihin, oli se tapa sitten mikä hyvänsä :thumbs:

Joo en minäkään osaa sanoa mikä on paras 2,3,4 vai 5 jakoinen. Itse olen kokeillut 3 ja 4 jakoista. Eipä noissa suurta eroa ole. Tietty voimaa tarttuu helpommin esim.3 jakoisella, kun keskittyy pelkästään pariin kolmeen raskaaseen liikkeeseen, eikä tee kuin pari sarjaa. Itse kumminkin nautin siitä, että saan vetää lihat piippuun aina kerralla. En edelleenkään usko, että monikaan PRO ukko veivaa 2 tai 3 jakoisella. Kyllä se 4-5 jakoinen on varmaan paras, koska on ainakin suosituin?!

Kipi I sanoi:
En edelleenkään usko, että monikaan PRO ukko veivaa 2 tai 3 jakoisella.
Ja mitäköhän tekemistä tällä on sen kanssa, miten tavalliset geenit omistavan (naturaali)salitreenaajan kannattaa treenata?
Kyllä se 4-5 jakoinen on varmaan paras, koska on ainakin suosituin?!
Katsopa hieman ympärillesi kun käyt seuraavan kerran salilla. 90 prosenttia kaikista ihmisistä, jotka käyvät salilla, näyttää vuodesta toiseen samalta, käyttää vuodesta toiseen aivan samoja painoja, koskaan kehittymättä pätkääkään. Ja näistä samoista ihmisistä suurin osa todellakin käyttää 4- tai 5-jakoisia ohjelmia. Millä tapaa tämä 4-5-jakoisten ohjelmien suuri suosio tekee kyseisistä ohjelmista niitä "parhaita" (varsinkin kun suurin osa 4-5-jakoisella treenaavista junnaa kehityksen suhteen paikallaan vuodesta toiseen)?

Kipi I sanoi:
Joo en minäkään osaa sanoa mikä on paras 2,3,4 vai 5 jakoinen. Itse olen kokeillut 3 ja 4 jakoista. Eipä noissa suurta eroa ole. Tietty voimaa tarttuu helpommin esim.3 jakoisella, kun keskittyy pelkästään pariin kolmeen raskaaseen liikkeeseen, eikä tee kuin pari sarjaa. Itse kumminkin nautin siitä, että saan vetää lihat piippuun aina kerralla. En edelleenkään usko, että monikaan PRO ukko veivaa 2 tai 3 jakoisella. Kyllä se 4-5 jakoinen on varmaan paras, koska on ainakin suosituin?!

Pro ukot on pro ukkoja, ihan turha meidän classic bb:n "fitnesslihiohin" yrittävän "ei niin geenifriikin" on mitään "promörköjen" ohjelmia katsella. Jos on sen 10v 4-5 jakoisia veivannut ilman suurta kehitystä, lienee viisasta kokeilla edes jotain 1-3 jakoista. Miksei ohjelmaa voi ajatella muunakin, kun spesifisenä lihasjakona? Voihan niitä lihasjakoja vaihdella ohjelman sisälläkin, tai tehdä "ekstratreeniä" heikommille lihasryhmille jonain toisena päivänä. Itselläni se on tuonut parasta tulosta jonkun heikomman lihasryhmän suhteen (pohkeet kun vielä ymmärtäisi kasvaa:D ) .
Ei se lihaskipu ole treenin hyödyllisyyden mittari, se on vaan treenistä johtuva "haittavaikutus".

toolate sanoi:
Tuo ihmisten oman pään pitäminen ja tarve tehdä asioita tietyllä tavalla on kyllä todella vahvaa. Kun on kerran saanut päähänsä, että esim rintalihaksia pitää treenata joka suunnasta ja kuolemaan saakka niin sitä on kyllä sitten hankala muuttaa. Joskus toivoisi, että löytyisi avointamieltä edes kokeilla muita asioita. Itsekkin on varmasti tuohon kapeakatseisuuteen syyllistynyt mutta onneksi olen hiljalleen kasvamassa siitä ulos.

niinpä, aerobictunneillakin iot miehet hyytyy lihaskivuista ennen pieniä naisia. Monet Kehon lihakset on niin yksinkertaisia perustoiminnoiltaan, että on suorastaan rikos vääntää kerralla jotain älytöntä volyymipumppailua ja 5-6 liikettä kerralla. Ei kaikki pro-jampatkaan tee kuin 2-3 liikettä lihasryhmää kohti.

Pohjoisvirta sanoi:
No Art Atwood, Ronnie Colema tekee 2 kertaa viikkoon lihasryhmät.
Ronniella on 3 jakoinen käytössä.

ma: rinta, selkä
ti: jalat
ke: olkapäät, kädet
to: rinta, selkä
pe: jalat
la: olkapäät, kädet

Tuota Sergio Oliva käytteli menestykkäästi muinoin ja Ronnie tekee hiukan erilaisella systeemillä(olkapäät rinnan kanssa yms.).

Tuossahan olisi Bisleylle 6 päivälle tekemistä ja voisi tepsiä tämäkin tapa.

Siis miten tollaisesta voi palautua?.. No, ammattilaiset miettii asiat tarkkaan ja asia varmaan hallussa!

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
:offtopic: Yksilöllisiä eroja on, mutta tuhansien natuihmisten kehityskaarista tutkittu tosiasia on, että useimmilla ihmisillä toimii parhaiten ohjelma, jossa lihasta treenataan suhteellisen vähän kerralla, mutta verrattain tiheästi. Yksi- tai kaksijakoinen ohjelma kolme kertaa viikossa :rock: .

Siis onko 1-3 jakoiset parempia sen takia, että lihakset saavat enemmän lepoa vai? Meinaan itselläni on toiminut hyvin 4-jakoinen treeni ja eikä kehitys junnaa paikoillaan siis sarjapainojen kehitys.

joo on miulakii monia kavereita jotka on reenannu aina nelijakosella ja on tullut voimaa ja lihaksia tasasesti. itekkii reenaanasin 2 jakosilla, mut nyt vaihoin takasin 4 jakoseen ja olen kyllä sitä mieltä että itelläni tuo 4 jakonen toimii paremmin.

Itse tein monta vuotta 4- ja 5-jakoisella ohjelmalla. Kehitystä tuli koko ajan jollain tavalla... Noh, sitten sain päähänpinttymäni pois tuosta treenimetodista ja kokelin 2-jakoista. Ensimmäisenä 3kk:n aikana tuloskehitys oli aivan eri luokkaa. 2-jakoista noin puolivuotta treenanneena, kokeilin taas 4-jakoista (arvelin vaihtelun tuovan taas enemmän kehitystä), mutta kasvain, 3kk:n kokeilu sitä ei johtanut mihinkään.

Tällä hetkellä treenaan 2-jakoisella ohjelmalla, koska se näyttäisi toimivan kehollani kaikkein parhaiten. Esimerkiksi 3kk:n kokeilu jotain muuta jakoa kuin sitä "parasta" jakoa itselleen, ei ole kovinkaan pitkä siivu ajallisesti elämästä... (tosin miksi muuttaa toimivaa ohjelmaa, mutta pieni kokeilu kannattaa aina)

Hulkki sanoi:
90 prosenttia kaikista ihmisistä, jotka käyvät salilla, näyttää vuodesta toiseen samalta, käyttää vuodesta toiseen aivan samoja painoja, koskaan kehittymättä pätkääkään. Ja näistä samoista ihmisistä suurin osa todellakin käyttää 4- tai 5-jakoisia ohjelmia.

Yleensä nämä tyypit ei osaa treenaa, eikä syödä. Välillä tekee oikeesti pahaa katsoa, kun samat jampat salilla vääntää samoilla painoilla vuodesta toiseen saman kokoisina. Sitten selitellään jotain mystisiä, ku ei liha tartu ;-)

Joo kannattaa varmaan pitää korvat höröllä ja silmät auki näiden juttujen suhteen, eikä tosiaan kannata junnata sillä samalla ohjelmalla vuodesta toiseen. Tai miksipä ei, jos kehitystä tulee ja treeni on mielekästä? Ja tästä mielekkyydestä sen verran, että kaikkiin treeneihin tulis mun mielestä lähteä innokkaana. Ja miten tätä innokkuutta pystyis ylläpitää..no vaihtelulla tietenkin. Jossain vaiheessa pälli levii, jos samaa vääntää koko ajan.

Ja noista palautumisista ja kovista treeneistä: Eiköhän kroppa opi koko ajan ottamaan kovempaa treeniä vastaan ja opi palautumaan nopeammin. No tietenkin jossain vaiheessa tulee raja vastaan.

Hulkki sanoi:
Ja mitäköhän tekemistä tällä on sen kanssa, miten tavalliset geenit omistavan (naturaali)salitreenaajan kannattaa treenata?Katsopa hieman ympärillesi kun käyt seuraavan kerran salilla. 90 prosenttia kaikista ihmisistä, jotka käyvät salilla, näyttää vuodesta toiseen samalta, käyttää vuodesta toiseen aivan samoja painoja, koskaan kehittymättä pätkääkään. Ja näistä samoista ihmisistä suurin osa todellakin käyttää 4- tai 5-jakoisia ohjelmia. Millä tapaa tämä 4-5-jakoisten ohjelmien suuri suosio tekee kyseisistä ohjelmista niitä "parhaita" (varsinkin kun suurin osa 4-5-jakoisella treenaavista junnaa kehityksen suhteen paikallaan vuodesta toiseen)?

Hävettää tällainen offtopic, mutta
90% salilla kävijöistä on myös "hyvänmielenjaterveydenliikkujia" joille ei tarkoitus välttämättä ole saavuttaa massiivista hypertrofiaa tai hermotuksen paranemista, vaan pitää lihaksistonsa yksinkertaisesti kunnossa. Eivätköhän nämä liikkujat käytä myöskin hieman eri luokan painoja, toistoalueita, sekä ravintoa kuin todelliseen kehonsa muokkaukseen tähtäävät harjoittelijat.

Yleistyksissä on se vika, että ne yleensä menevät pieleen ;)

Olen 45-v. newbie alalla että totuutta ei täältä löydy. Itse tykkään käydä salilla usein ja toisaalta treenata lihakset suht. nopeasti, että jää aikaa aerobiseenkin. Ilman että on lopussa puhki poikki. Siksi 4- jakoiseen siirryin 3- jakoisesta. Lämmittelysarjoihinkin menee aikaa tässä iässä. Mielestäni on mukavampaa tehdä vaihtelevasti useampia liikkeitä per lihasryhmä kuin vain muutamia perusliikkeitä.

JP Fux sanoi:
joo on miulakii monia kavereita jotka on reenannu aina nelijakosella ja on tullut voimaa ja lihaksia tasasesti. itekkii reenaanasin 2 jakosilla, mut nyt vaihoin takasin 4 jakoseen ja olen kyllä sitä mieltä että itelläni tuo 4 jakonen toimii paremmin.
Mä olen kans reenannu yli kolme vuotta nelijakoisella ja vieläkään ei oo kehitys pysähtynyt sarjapainoissa eikä lihaksien kasvussa. Niin kauan kun kehitys jatkuu, en aio vaihtaa pois nykyisestä ohjelmasta

Hulkki sanoi:
Ja mitäköhän tekemistä tällä on sen kanssa, miten tavalliset geenit omistavan (naturaali)salitreenaajan kannattaa treenata?Katsopa hieman ympärillesi kun käyt seuraavan kerran salilla. 90 prosenttia kaikista ihmisistä, jotka käyvät salilla, näyttää vuodesta toiseen samalta, käyttää vuodesta toiseen aivan samoja painoja, koskaan kehittymättä pätkääkään. Ja näistä samoista ihmisistä suurin osa todellakin käyttää 4- tai 5-jakoisia ohjelmia. Millä tapaa tämä 4-5-jakoisten ohjelmien suuri suosio tekee kyseisistä ohjelmista niitä "parhaita" (varsinkin kun suurin osa 4-5-jakoisella treenaavista junnaa kehityksen suhteen paikallaan vuodesta toiseen)?

Niin no natu treenaajalle ehkä voimaa tarttuu helpommin ohjelmalla jossa treenataan vähän ja usein. Sehän muistuttaa jo enemmän voimanostoa ja kait se lihas kasvaa natuna vaan suurilla raudoilla? On pakkiksella myös natuja, jotka treenaa 5 jakoisella ja voimaa löytyy enemmän kuin useammalla 2 jakoisella treenaavalla natulla. Ja ne tavikset jotka käy salilla heilumassa, eihän ne varmaan edes tee asioita yli 50% oikein.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom