Suorinjaloin maastaveto: Takareisien taikatemppu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Bisley
  • Aloitettu Aloitettu
Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Vaihdoin ehdotuksesta 15 toistosta kuuteen toistoon ja lisäsin reippaasti malmia. Mitä mieltä muut ovat? Tarkoituksena on siis saada perässä laahaavat takareidet samaan tasoon etureisien kanssa. Tekniikka ei ole kärsinyt painon lisäämisestä.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
Ei se pahitteeksikaan ole. Itse olen vääntänyt aina <8 toiston sarjoja koska isommalla toistomäärällä alaselkä puutuu hyvin äkkiä. Teet sitten nuo pidemmät sarjat ja pumppailut vaikka koukistuksina yms. eristävinä liikkeinä

Niin pitkään kun se menee sinne minne pitääkin niin homma rokkaa. Ite olen tehnyt samalla tavalla ja hyvältä vaikuttaa.

En kyllä itekkään pysty SJMV:ssä vetään yli 10 toiston sarjoja. Alaselkä ottaa niin helposti osumaa. Koukistuksissa sitten välillä mennään jopa yli 20 toiston.

Alaselän puutuminen/polttelu helpottaa sitä mukaan mitä enemmän ja pitempiä sarjoja vetelee. Eihän se ole kuin kropan tottumisesta ja vahvistumisesta kiinni.

Alaselän puutuminen/polttelu helpottaa sitä mukaan mitä enemmän ja pitempiä sarjoja vetelee. Eihän se ole kuin kropan tottumisesta ja vahvistumisesta kiinni.

True dat. Itse oon ainakin ollut tosi laiska ton alaselän treenaamisen kanssa. Vahvistuis kun jaksais vääntää sille enemmän muitakin liikkeitä.

On kyllä niin törkeen hyvä liike ettei mitään rajaa. En ikinä ole saanut kyykyssä kunnolla takareittä aktivoitua joten päätin tämän lisätä ohjelmaan ja tein viime perjantaina ekan kerran. Varmaan yhteensä 20 sarjaa kun harjoittelin aluksi tekniikkaa ja sitten kokeilin vähän mitä saa nostettua. Tulos oli että oli tiistaihin asti takareiskat ihan hiton kipiät.

toimii hienosti. Jos ei saa venytystä tuntumaan, niin tangon ollessa alaasennossa tarjoot persettä taaksepäin, jolloin venytys varmasti tuntuu ! Pirun hyvä liike.

Itse pidän polvia aina ihan pikkuisen koukussa ja about saman verran koukussa koko liikkeen ajan. Jotenkin sillä tavalla tuntuu kaikista eniten nimenomaan takareiskoissa. Jos vedän jalat ihan suorina, tuntuu painetta myös pohkeissa ja polvissa, ikään kuin tulisi vahingossa vähän yliojennusta. Jo esim. takareiskojen venyttelyssä sen omalla kohdalla huomaa, että pienen pienellä polvien koukistamisella saan venytyksen tuntumaan pelkästään takareisissä.

Nostotekniikasta noin muuten sen verran, että itse en kyllä juuri nosta niin, että tanko menisi ihan jalkoja pitkin. Hieman jalkojen edessä taitaa aina mennä. Jotenkin sillä tavalla saan paremmin liikkeen tuntumaan.

Itse pidän polvia aina ihan pikkuisen koukussa ja about saman verran koukussa koko liikkeen ajan. Jotenkin sillä tavalla tuntuu kaikista eniten nimenomaan takareiskoissa. Jos vedän jalat ihan suorina, tuntuu painetta myös pohkeissa ja polvissa, ikään kuin tulisi vahingossa vähän yliojennusta. Jo esim. takareiskojen venyttelyssä sen omalla kohdalla huomaa, että pienen pienellä polvien koukistamisella saan venytyksen tuntumaan pelkästään takareisissä.

Nostotekniikasta noin muuten sen verran, että itse en kyllä juuri nosta niin, että tanko menisi ihan jalkoja pitkin. Hieman jalkojen edessä taitaa aina mennä. Jotenkin sillä tavalla saan paremmin liikkeen tuntumaan.

Tässäkin on taas kaksi koulukuntaa. Mulla taasen ottaa paremmin kun hitaasti laskee tangon jalat suorana ja jalkoja pitkin.

Loistava liike, domssit ainakin tulee jos ei muuta.

Käsipainoilla ton ite teen, tulee keskityttä liikkeeseen eikä laitettua vaan painoja tankoon. Kässäreillä paljon raskaampi tehdä.

Tarkoitatte ehkä samaa asiaa. Ihan täysin lukossa suorinahan jalkoja nyt ei tietenkään saa pitää, eli se polvien koukku on juuri senverran koukussa etteivät ole lukossa.

Kai jalat voi olla suorina vaikkei polvet ole lukossa? Itse teen jalat suorina, tanko jalkoja viistäen. Olen kyllä huomannut että tiukan sarjan loppupuolella alkaa polvet koukistumaan ja perse menemään taakse :) Aloitan ylhäältä ja liike on kohtuullisen nopea. Jostain syystä tämä ei tunnu juurikaan ottavan alaselkään.

edit: pitäisi varmaan kokeilla joskus fiilistellä tuntumalla, nyt en mitenkään erikseen jännitä mitään lihaksia. Veikkaisin että kässäreillä on tosiaan huomattavasti raskaampi.

Jos tekee polvet lukossa niin voipi sanoa polvet ittesä irti ajan kanssa. Ite teen vähän koukussa ja jos jaksaisitte ton avauspostin kahtoa, niin huomaisitte että Nyyssölä neuvoo tekemään sen jalkoja koukistaen.

Avauspostin liike on käsittääkseni Romanian deadlift, joka tehdään jalkoja koukistaen ja painot lasketaan polvien alapuolelle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom