Tuleekos tolla ohjelmalla lihasta yös haukkariin ja ojentajiin? Ja onko hyvä ohjelma ihan ensimmäisiä kuukausia salilla käyvälle 15 vuotiaalle?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten sun mave noin huono kyykkyyn nähden? Itellä oli 150 mave ja kyykkäsin max 100
Manala sanoi:Veikkaisin että alaselkä tai lantio on heikko. jalat jaksaa kyllä työntää. Ongelmaa voi itse hahmottaa myös vertaamalla esim sumon ja kapean maven tuloseroa.
Kapeassa mavessa jalat eivät tee ihan yhtä paljon duunia kuin sumossa, mutta suuri osa suorituksesta tulee myös selän työnä.
Sumolla selkä on optimitilanteessa jo valmiiksi suorassa ja keskittyy lähinnä asennon ylläpitoon kun jalat tekevät työn.
Tästä syystä esim kapeassa mavessa vaikeinta on loppuojennus mutta sumossa vaikein osuus on irtiotto eli lähtö.
Tarkentakaa joku kokeneempi mutta epäilisin että selkä tai lantio on suhteessa heikko.
Onko kenelläkään antaa tuosta "pendlay row"ista hyviä tekniikkaneuvoja/videoita? en ole aiemmin duunannut edes kulmasoutua joten liike hieman vieroksuttaa, en haluaisi paskoa selkääni heti ensimmäisellä treenikerralla. :D
Mave jumittaa. Onko parempi tiputtaa painoja 10% ja tulla takaisin ylös 2,5 kg hyppäyksillä, vai tiputtaa 20% ja tulla takaisin ylös 5 kg hyppäyksillä?
Pystypunnerruksesta. Selänhän pitää olla tiukassa paketissa koko suorituksen ajan, mutta onko niin, että lantiota pitäisi työntää hieman taaksepäin? olen yrittänyt pitää vatsan tiukkana ja selän suorana, mutta jostain syystä ko. liike tuntuisi kuormittavan alaselkää, ei mitenkään pahasti, mutta kuitenkin sen verran, että sen tuntee tekevän työtä.
onko toi pahakin virhe jos tekee kulmasoutua? Luulin aluksi että ne on yks ja sama liike ja siispä olen nyt opetellut tuon kulmasoudun kun siitä löytyi hieno topic pakkotoistosta, ja nyt vasta huomasin tämän huomautuksenSoudusta käytetty versio on ylävartalo vaakasuorassa tehty soutu, ei tavallisimmin tehty kulmasoutu.
Korvasin kulmasoudun leuanvedolla, koska oli liian vaikea liike, mutta en saa puhtaita leukojakaan kuin 5, niin kannattaako mun jatkaa noilla leuoilla vai korvata ne maastavedolla, että maveeki ois joka treeni, ja anteeksi pitkä lause.
Tämä. Nyt onkin ohjelmassa keskivartalon muokkaus, korsetti kuntoon siis. Jos vertaa tuota mun viitosmaksimia 162.5, on ykkösmaksimi 175 luokattoman huono. Ei vaan ole vielä kykyä ottaa ykköstä kunnon potentiaalilla. Paineita ei vaan osaa saada tangon alle. Tuo 175 olisi noussut varmaan kahdestikin, mutta monta kertaa koittaneena 180 kg jäi aina polviin.
Manala sanoi:-Korokkeelta maastavedon loppuojennusta.
-Hyvää huomenta ala-asennosta lähtien, eli laitat tangon telineeseen esim varmistusrautoihin sellaiselle korkeudelle, mihin normaalisti kummarrut liikettä tehtäessä, ja lähdet siitä nostamaan kuollutta rautaa noin kahden toiston sarjoina keskittyen että nosto tulee perseellä ja alaselällä. Koita keskittyä ettet nosta tankoa vipuvarsimaisesti (jos ymmärrät mitä tarkoitan), vaan koita ns työntää selkää niin paljon kaarelle että tanko nousee. Tämä on hyvin vaikea selittää mutta sen verran mielestäni tärkeä pointti.
Jos mahdollista, niin koita myös vähentää eksentristä alastulovaihetta liikeessä alaselälle. Kun olet saanut tangon ylös, laske se vaikka ihan kyykkäämällä alas jos mahdollista.