Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
miten vaikuttaa kehitykseen, jos rikkoo progression ja jää käyttämään tiettyjä painoja, jotka tuntuvat raskaalta.
syynä se, että olen tullut sen painon rajalle, jonka jaksan nostaa päänyli kyykkyasentoon ilman telinettä.
Tuollainen hitaampi progressio on varmasti helpompi saavuttaa, joten kyllä sitäkin voi kokeilla. Koska nuo sun painot on kyykyssä vielä noin alhaalla, niin epäilisin että vika löytyy kyykyn tekniikassa. Myös vakiovastaus syöt liian vähän saattaa osua oikeaan. Kuitenkin kun penkissä on melkein samat painot, niin tarkistuttaisin ensin kyykyn tekniikan. Ja kyllä sen tangon voi pudottaa selästään vaikka ei häkkiä olekaan. Sitäkin voi harjoitella pienillä painoilla.Mielipiteitä siitä, että progressio saattaisi vaikkapa kyykyssä mennä jotenkin näin: ...
Tuollainen hitaampi progressio on varmasti helpompi saavuttaa, joten kyllä sitäkin voi kokeilla. Koska nuo sun painot on kyykyssä vielä noin alhaalla, niin epäilisin että vika löytyy kyykyn tekniikassa. Myös vakiovastaus syöt liian vähän saattaa osua oikeaan. Kuitenkin kun penkissä on melkein samat painot, niin tarkistuttaisin ensin kyykyn tekniikan. Ja kyllä sen tangon voi pudottaa selästään vaikka ei häkkiä olekaan. Sitäkin voi harjoitella pienillä painoilla.
Mitä vatsojen treenaamiseen tulee, tein itse kethnaabin versiossa mainittuja NS-abseja. Toimi erittäin hyvin, ja pidän edelleen kyseistä liikettä yhtenä parhaista vatsojen treenaamisessa. Suoritus menee niin, että ns. vatsapenkissä tehdään n. 45 asteen kulmassa istumaannousuja mahdollisen lisäpainon kanssa. Juju on siinä, että alaspäin mentäessä pidetään vaakatasossa 5sec pituinen staattinen vaihe. Toistoja 3x5 joka treeni.
Jalat joko suorana eteen tai jos ei voimat riitä niin sitten nostelet polvia eteen.Voisitteko valaista tuota tekniikkaa tai suositella muita liikkeitä?
Puhutko nyt olkavarresta vai kyynärvarresta?Kyynärvarrethan olisi tarkoitus saada aivan suoriksi. Paino, jonka saan punnerretua ylös täysin puhtaasti, on vain 1/3 siitä, minkä saan punnerretua ei-täysin-suorille kyynärvarsille.
Voit toki, mutta muista vetää kunnolla paineet sisään ja korjaa asento kohilleen ennen jokaista toistoa.Saako toistojen välillä pitää yhtään taukoa / korjata otetta?
En tiedä vastaako tämä sun kysymykseen, mutta ei niitä käsiä tarvitse ylhäällä lukkoon lyödä eikä kyllä kannattakaan. Se loppu vaihe on melkeinpä ainoastaan ojentajan työskentelyä, mille on sitten ihan omat liikkeensä.
Mitä vatsojen treenaamiseen tulee, tein itse kethnaabin versiossa mainittuja NS-abseja. Toimi erittäin hyvin, ja pidän edelleen kyseistä liikettä yhtenä parhaista vatsojen treenaamisessa. Suoritus menee niin, että ns. vatsapenkissä tehdään n. 45 asteen kulmassa istumaannousuja mahdollisen lisäpainon kanssa. Juju on siinä, että alaspäin mentäessä pidetään vaakatasossa 5sec pituinen staattinen vaihe. Toistoja 3x5 joka treeni.
Aijaa, ei pitäisi varmaan kommentoida koko ketjuun, kun en kyseistä ohjelmaa edes harrasta :piis:Itse asiassa tässä Starting Strengthissä nimenomaan EI ole omaa liikettä ojentajille, joten tuo penkin ja pystärin antama epäsuora rasitus ojentajille on varmaan ihan tarpeellista.
En tiedä löytyykö tuosta videota, mutta liike tehdään siis vatsapenkissä (kuva alla). Laitat vatsapenkin 45 asteen kulmaan. Sitten vain selälleen penkille jalat tuen taakse ylhäällä. Ala-asennosta nouset ylös aivan kuten normaalissakin istumaannousussa. Alas mentäessä liikepysäytetään niin että ylävartalo on vaakasuorassa. Siinä 5 sekuntia paikallaan ja sen jälkeen takaisin alas. Sitten vain uutta toistoa alusta.Löytyisikö tuosta liikkeestä jotain videoa/ohjetta? Missä jalkoja pidetään ja kuinka ylös noustaan? Googlaaminen ei tuottanut tulosta
Itse oon tehnyt aikaisemmin tässä ketjussa mainittuja NS-abseja:
Siirryn tähän ohjelmaan noin kuukauden päästä, kun saan tehtyä nykyisen ohjelman loppuun. Sarjapainot valitsen aluksi niin, että saavutan entiset maksimit 4-6 viikon kohdalla, kuten tässä ketjussa on neuvottu. Kannattaako pitää kevyt viikko ennen tämän ohjelman aloittamista, kun sarjapainot ovat kuitenkin aluksi aika helppoja ja entisiin maksimeihin pääsen tosiaan aikaisintaan 4. viikon alussa?
Kiitos korjauksesta. Täytyypä tehdä itsekin jatkossa tuolla tavalla. Bongasin nämä NS-situpit aikanaan tästä ketjusta ja en oo sitten näköjään aivan oikein ymmärtänyt itsekään tuota liikettä.Ero on siinä, että NS-situpeis EI mennä alas asti, vaan ton staattisen vaiheen jälkeen mennään suoraan ylös! Eli siin tehään semmosia puolitoistoja.
Kiitos korjauksesta. Täytyypä tehdä itsekin jatkossa tuolla tavalla. Bongasin nämä NS-situpit aikanaan tästä ketjusta ja en oo sitten näköjään aivan oikein ymmärtänyt itsekään tuota liikettä.