1️⃣ -JAKOINEN OHJELMA

Meta title: 🔥 1-JAKOINEN TREENIOHJELMA – KOKO KROPPA KERRALLA 🔥

Meta description: Ytimekäs ja toimiva treenimalli, jossa koko keho treenataan yhdellä harjoituksella tehokkaasti ja nousujohteisesti.

Miten sun mave noin huono kyykkyyn nähden? Itellä oli 150 mave ja kyykkäsin max 100

Veikkaisin että alaselkä tai lantio on heikko. jalat jaksaa kyllä työntää. Ongelmaa voi itse hahmottaa myös vertaamalla esim sumon ja kapean maven tuloseroa.
Kapeassa mavessa jalat eivät tee ihan yhtä paljon duunia kuin sumossa, mutta suuri osa suorituksesta tulee myös selän työnä.
Sumolla selkä on optimitilanteessa jo valmiiksi suorassa ja keskittyy lähinnä asennon ylläpitoon kun jalat tekevät työn.
Tästä syystä esim kapeassa mavessa vaikeinta on loppuojennus mutta sumossa vaikein osuus on irtiotto eli lähtö.

Tarkentakaa joku kokeneempi mutta epäilisin että selkä tai lantio on suhteessa heikko.

No jos vasta puolvuotta oot vetäny niin ei vielä mitään syytä vaihtaa pois 1-jakosesta jos se vaan tuottaa tulosta. Sit vasta kannattaa harkita ku alkaa kehitys hidastumaan kunnolla. 2-jakoseen voit tietty halutessas siirtyä, se ei hirveesti poikkea intensiteeliltään 1-jakosesta, mut mitään sen isompia jakoja ei kannata harkita vielä pitkään aikaan. Penkissä kannattaa vaihdella toistomääriä jos junnaa paikallaan, tai totaalinen tauko siitä vaikka viikon ajaks vois kans virkistää.

Manala sanoi:
Veikkaisin että alaselkä tai lantio on heikko. jalat jaksaa kyllä työntää. Ongelmaa voi itse hahmottaa myös vertaamalla esim sumon ja kapean maven tuloseroa.
Kapeassa mavessa jalat eivät tee ihan yhtä paljon duunia kuin sumossa, mutta suuri osa suorituksesta tulee myös selän työnä.
Sumolla selkä on optimitilanteessa jo valmiiksi suorassa ja keskittyy lähinnä asennon ylläpitoon kun jalat tekevät työn.
Tästä syystä esim kapeassa mavessa vaikeinta on loppuojennus mutta sumossa vaikein osuus on irtiotto eli lähtö.

Tarkentakaa joku kokeneempi mutta epäilisin että selkä tai lantio on suhteessa heikko.

Tämä. Nyt onkin ohjelmassa keskivartalon muokkaus, korsetti kuntoon siis. Jos vertaa tuota mun viitosmaksimia 162.5, on ykkösmaksimi 175 luokattoman huono. Ei vaan ole vielä kykyä ottaa ykköstä kunnon potentiaalilla. Paineita ei vaan osaa saada tangon alle. Tuo 175 olisi noussut varmaan kahdestikin, mutta monta kertaa koittaneena 180 kg jäi aina polviin.

Mave jumittaa. Onko parempi tiputtaa painoja 10% ja tulla takaisin ylös 2,5 kg hyppäyksillä, vai tiputtaa 20% ja tulla takaisin ylös 5 kg hyppäyksillä?

Mave jumittaa. Onko parempi tiputtaa painoja 10% ja tulla takaisin ylös 2,5 kg hyppäyksillä, vai tiputtaa 20% ja tulla takaisin ylös 5 kg hyppäyksillä?

Kauanko on jumittanut? Itse tiputtaisin hieman enemmän ja tulisin takaisin ylös 2,5kg korotuksin. Mutta todennäköistä että sinulla vitoset on kehityksensä tiensä päässä ja kannattaa kokeilla jotain muuta, vaikka se ohjelmaa rikkookin.

Kertoisitko millä painoilla teet eri liikkeet? Myös lähtötasot olis hyvä, jos muistat edes +/- 5kg tarkkuudella. Näistä tiedoista olisi vähän parempi lähteä tekemään johtopäätöksiä. Oletan että noudatat orjallisesti Kultaisen Kuusikon toisto/sarja-määriä.
Kaksijakoinen ohjelma saattaa olla ajankohtainen, mikäli puolessa vuodessa on sitä woemaa jo tullut jonkun verran ja mikä tärkeintä, TEKNIIKKA on vaaditulla tasolla! Mutta pohditaan sitä kunhan kerrot sarjapainot. Maastavedon sarjapainot olis myös kova tieto, vaikkei se kuulukkaan G6:n ohjelmaan.

Pystypunnerruksesta. Selänhän pitää olla tiukassa paketissa koko suorituksen ajan, mutta onko niin, että lantiota pitäisi työntää hieman taaksepäin? olen yrittänyt pitää vatsan tiukkana ja selän suorana, mutta jostain syystä ko. liike tuntuisi kuormittavan alaselkää, ei mitenkään pahasti, mutta kuitenkin sen verran, että sen tuntee tekevän työtä.

http://www.youtube.com/watch?v=TtTEMRse54g&feature=channel

0:50 kohdalla. Kyllä Rippetoe opettaa ;)

Eikös asia ole niin, että 1 tai 2-jakoisessa ohjelmassa sarjoja ei tehdä loppuun, vaan jätetään pari toistoa varastoon hermoston rasittumisen vuoksi. Muissa jakoisissa sarjat vedetään loppuun asti.

Eikös asia ole niin, että 1 tai 2-jakoisessa ohjelmassa sarjoja ei tehdä loppuun, vaan jätetään pari toistoa varastoon hermoston rasittumisen vuoksi. Muissa jakoisissa sarjat vedetään loppuun asti.

Suunnilleen noin, mutta kannattaa muistaa että vasta-alkajalla niitä toistoja jää helposti varastoon sen yhden tai kahden sijasta viisi, kun ei ole tottunut rasittamaan itseään äärirajoille eikä vielä tunne, missä ne äärirajat oikeasti ovat. Ei siis kannata varoa ihan liikaakaan itsensä rasittamista, kunhan osaa rauhoittaa treeniä sitten jos kone alkaa oikeasti piiputtamaan.

Jep, itse kyllä vedän 2-jakoisessa sarjat melkein aina loppuun asti. Ei kai siitä niin paljon haittaa ole aloittelijalle, vaikka vetäisikin sarjat loppuun pienjakoisilla treeneillä?

Jep, itse kyllä vedän 2-jakoisessa sarjat melkein aina loppuun asti. Ei kai siitä niin paljon haittaa ole aloittelijalle, vaikka vetäisikin sarjat loppuun pienjakoisilla treeneillä?

Itsekkin vedän ainakin sen viimeisen sarjan kaikissa paitsi ykkösliikkeessä loppuu asti. Olen jo vähän pidempään treenannut eikä ole mitään ongelmaa ollut. Failure on eri asia, mutta jossain vipunostoissa tai hauiskäännöissä se on aika yksi lysti.

Joo sarjat mä vetelen yleensä loppuun asti mutta joskus jätän esim penkissä pari toistoa varastoon koska ei ole varmistajaa niin ei uskalla ihan viimeisiä puristella. Palautuminen ei kyllä ikinä ole ollut ongelma
Ja noista painoista: penkin sarjapaino noussu tässä vajaan 2kk aikana 5kg (ärsyttää ku ei millään tunnu nousevan tuo), kyykky noin 15 kg, haboissa noussu vaan kiloilla käsipainoit :( ja pystärissä 5kg noussu. Tekniikat ovat kyllä kunnossa koska tarkkailen niitä aina peilistä ja viime talvena tuli valmentajan kanssa käytyä kaikki läpi :)
Orjallisesti on ohjelmaa tullut noudatettua paitsi leuat vaihdoin erilliseen leukaohjelmaan ja vatsoja teen voimapyörällä + rutistuksia.

Mä nyt en mikään ekspertti ole, mutta voiskohan syy siihen että ei sarjapainot nouse olla siinä ettet syö tarpeeks? Meinaan siis että jos haluut tulla "sopivan isoks" ja nostaa sarjapainoja samaa aikaa kun pelkäät että läskiä kertyy sun muuta kun ei Brad Pittilläkään sitä ole?:)

Tuleepi hieman pullonkaulailmiötä soutu levytangolla liikkeessä kun liikee muuttuu vähäisimmilläkin painoilla käsiliikkeeksi selkäliikkeen sijasta (kympit päissä) ja tätä pienemmillä liike ei tunnu tasan missään.

Soudusta käytetty versio on ylävartalo vaakasuorassa tehty soutu, ei tavallisimmin tehty kulmasoutu.
onko toi pahakin virhe jos tekee kulmasoutua? Luulin aluksi että ne on yks ja sama liike ja siispä olen nyt opetellut tuon kulmasoudun kun siitä löytyi hieno topic pakkotoistosta, ja nyt vasta huomasin tämän huomautuksen :david:
Kannattaako nyt vaihtaa tuohon normaaliin soutuun ja opetella se, vai jatkaa tällä? Ottaako ne aivan eri lihaksiin?

Ilman muuta kannattaa opetella se yläkroppa vaakatasossa tehty soutu. Rakkaalla lapsella on monia nimiä kun tuota on sanottu ihan kulmasouduksi, vaakasouduksi, pendlay-row'ksi ja js-row'ksi.

Loisto liike, ja minusta juuri tämä on se THE kulmasoutu.

Korvasin kulmasoudun leuanvedolla, koska oli liian vaikea liike, mutta en saa puhtaita leukojakaan kuin 5, niin kannattaako mun jatkaa noilla leuoilla vai korvata ne maastavedolla, että maveeki ois joka treeni, ja anteeksi pitkä lause.

Mielummin kannattaisi tehdä sitä kulmasoutua/alataljaa tjsp. Alkaa hartiat tulla eteenpäin ajan myötä jos tekee vain leukoja ja penaa, riippuen leukojen suoritustyylistä.

Back
Ylös Bottom