Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Mitä olotte mieltä, voisikohan toisen harjoituksen kyykyn vaihtaa joko smith-kyykkyyn tai etukyykkyyn?
^Exrx:n (=rippetoen) määritelmistä päätellen raa'an riven tulisi olla aikalailla samaa tasoa kuin penkin. Noihin muihin voit suhteuttaa samoista taulukoista, googleta "strength standards" tjsp
^Exrx:n (=rippetoen) määritelmistä päätellen raa'an riven tulisi olla aikalailla samaa tasoa kuin penkin. Noihin muihin voit suhteuttaa samoista taulukoista, googleta "strength standards" tjsp
Miksi sä pystärin korvaisit millään takaolkapääliikkeellä?Voiko tähän ottaa jonku liikkeen takaolkapäille, vaikka sitte pystypunnerruksen tilalle jos ei muuten
Ei noiden taulukoiden pointtina olekaan mikään "ennusta mitä rivetän kun kerron mitä penkkaan", vaan se mitä sun riven kuuluisi olla jos sun tekniikat ja lihakset yms. on samalla tasolla molemmissa liikkeissä.Ainakin omalla kohdalla tuo ei pidä paikkaansa. Penkki noin 110kg ja Rive 80kg. Toki tekniikka näyttelee näissä suurta osaa, itse varmasti pienellä tekniikan parantamisella saisi lähemmäs 10kg lisää tankoon.
Miksi sä pystärin korvaisit millään takaolkapääliikkeellä?
Lisää vaikka face pulleja sille päivälle, jossa et vedä leukoja.
Ei noiden taulukoiden pointtina olekaan mikään "ennusta mitä rivetän kun kerron mitä penkkaan", vaan se mitä sun riven kuuluisi olla jos sun tekniikat ja lihakset yms. on samalla tasolla molemmissa liikkeissä.
Olen tehnyt noin kuukauden tätä nyt ja oikeastaan vasta aloittamassa phase 3:n. Plussilla on menty tähän asti mutta nyt sitten olisi haluaisin alkaa dieetille. Haluaisin ottaa mukaan myös HIITin ja ehkä fiiliksen mukaan myös rauhallisempaa aerobista treeniä pari kolme kertaa viikossa (tähän asti olen tehnyt kiltisti vain SS:ää ilman mitään extraliikuntaa). Onkohan tässä nyt mitään järkiä. Pitäskö palata SS:n pariin joskus myöhemmin ja vaihtaa ohjelma nyt dieetille joksikin muuksi? Sanosin melkeen että ennemmin olen valmis vaihtamaan ohjelmaa entä lykkäämään dieettiä, mutta onko ohjelman vaihdollekkaan tarvetta? Kyykyt rupee tekemään aika tiukkaa jo jotenka luonnollisesti aerobisen lisääminen ja miinuskalorit väkisinki syö tehoa SS:stä. Vai jatkanko SS:ää mutta unohdan tuon sen asettaman progressiotavoitteen? YNDTP tästä nyt joka tapauksessa taitaa tulla, jos SS:llä jatketaan :D
Seuraavana ohjelmana oli tarkotus tehä 2 jakoisena 3x8 -> 6x10 (aloittelijan versio 3x4 -> 6x6 perusvoimaohjelmasta), aikalailla näillä SS:n liikkeillä mutta nyt vähän epäilyttää onko tuommosella volyymilla järkiä tehä dieetillä vai toimisto lyhemmät sarjat ja vähemmän sarjoja paremmin? Vai kokonaan joku toisentyyppinen ohjelma.
Olen itse modifioinut SS:ää jonkun verran. Penkin lisäksi teen hauiskäännön scott-penkissä ja pecdecin, koska jotenkin vaan tuntuu ettei pelkkä penkki riitä. Tämä hyvä/huono?
Sitten olisin kysellyt hyviä korvaavia liikkeitä mavelle ja kyykylle. Oman salini ainoa powerrack on välillä niin kovasti varattuna, että joskus pitää vähän soveltaa treeniohjelmaa. Jos en ole päässyt mavettamaan, niin olen tehnyt jalkaprässissä 3x10 reidet ja pohkeet. Eihän se kyllä ihan 1 : 1:een ole. Mitkä olisivat hyviä korvaavia näille kahdelle isolle liikkeelle?